Islami i ka nxitur
muslimanėt qė tė jenė prej Gurabave
(3)
Abdullah
ibn Omeri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, transmeton: Mė
ka kapur Pejgamberi salallahu alejhi ue selem pėr trupi
dhe mė tha: O biri i Omerit! Jeto nė dynja sikur tė
jesh i vetmuar (i huaj) ose si udhėtar dhe llogarite
veten tėnde prej banorėve tė varrit. (Ahmedi 2/41,
Ibn Maxhe 4114, Taberaniu nė Es-Sagir 1/29-30)
Dhe mė tha: Kur tė zgjohesh, mos e prit mbrėmjen, e
kur tė zė mbrėmja mos mendo se do tė tė zėrė mėngjesi.
Shfrytėzo shėndetin para se tė sėmurėsh dhe shfrytėzo
jetėn para vdekjes sepse ti o Abdullah nuk e di se si do
tė quhesh nesėr (a do tė thonė pėr ty nė Ditėn e
Gjykimit se je i lumtur apo i hidhėruar, kurse disa tė
tjerė kanė thėnė se me kėtė fjalė Pejgamberi salallahu
alejhi ue selem ka pasur pėr qėllim se nuk e di se si do
ta kesh emrin nesėr, i gjallė apo i vdekur). (Tirmidhiu
2333, Ahmedi 2/24)
Kurse nė transmetim tjetėr, Ibn Omeri thotė: Mė ka
kapur Pejgamberi salallahu alejhi ue selem pėr trupi dhe
mė tha: O Abdullah! Jeto nė dynja sikur tė jesh i
vetmuar (i huaj) dhe llogarite veten tėnde prej banorėve
tė varrit.
Ka thėnė Muxhahidi: Abdullah ibn Omeri mė tha: O
Muxhahid! Kur tė zgjohesh, mos e prit mbrėmjen, e kur tė
zė mbrėmja mos mendo se do tė tė zėrė mėngjesi dhe merr
prej kėsaj bote atė ēfarė tė sjell dobi nė botėn
tjetėr. (Buhariu 8/110)
Gjithashtu transmeton Abdullah ibn Omeri se Pejgamberi
salallahu alejhi ue selem e ka kapur pėr trupi dhe i ka
thėnė: Adhuroje Allahun sikurse ta shohėsh Allahun
dhe jeto nė kėtė botė sikur tė jesh udhėtar.
(Ahmedi 2/132)
Tė gjitha kėto hadithe e nxisin besimtarin qė tė jetojė
nė kėtė botė sikurse i huaj apo i vetmuar, gjithmonė
duke llogaritur se do ta arrijė vdekja dhe do tė takohet
me Allahun i Madhėruar dhe do tė llogaritet pėr tė
gjitha veprat e tij.
Muhamed ibn Huesjni, Allahu e mėshiroftė, ka thėnė:
Nėse ndokush pyet pėr kuptimin e fjalės sė Pejgamberit
salallahu alejhi ue selem: Jeto nė dynja sikur tė jesh
i vetmuar (i huaj) ose si udhėtar, i pėrgjigjemi atij e
fjalėt se ky njeri i ngjan njė personi i cili jeton nė
vendin e tij, tė cilin Allahu i Madhėruar e ka begatuar
me pasuri, grua dhe fėmijė, me tė cilėt ėshtė shumė i
kėnaqur, ka shtėpi tė mirė, veshmbathje tė mirė, ushqim
tė mrekullueshėm, thjesht i ka tė gjitha tė mirat qė
dėshiron dhe duke qenė nė kėtė gjendje i ndodh njė punė
qė kėrkon prej tij qė tė marrė njė udhėtim dhe patjetėr
duhet ti lėrė kėto tė mira. Dhe del nė udhėtim dhe
udhėtimi i tij zgjatet duke i humbur tė gjitha tė mirat
dhe kėnaqėsitė tė cilat i ka pasur sa ka qenė nė
vendbanimin e tij, tani jeton nė njė vend tė panjohur
dhe i vetmuar nga tė tjerėt, nuk dėshiron mė tė jetojė
nė atė vend pasi qė tė gjitha tė mirat dhe kėnaqėsitė i
ka lėnė nė vendbanimin e tij, zemra e tij ėshtė e lidhur
me vendin e tij dhe gjithmonė kėrkon rrugė pėr tu
kthyer nė vendin e tij, nuk i intereson mė pėr asgjė
pėrveēse si tė kthehet nė vendin e tij, i ka humbur
oreksi pėr ēdo gjė, ha ushqim aq sa i nevojitet pėr
jetė, nuk i intereson veshmbathja, vishet vetėm sa pėr
ta mbuluar avretin e tij, zemrėn e ka tė lidhur me
vendin e tij, ku e di se ka kėnaqėsi atje.
Merr njė udhėtim duke bėrė durim pėr vėshtirėsitė e
udhėtimit tė largėt, natėn e kalon duke fjetur nė
lugina, kurse ditėn e kalon nė male, drunj e dhe, duke
udhėtuar pėr nė vendin e tij. Edhe nėse rrugės sheh
ndonjė gjė qė e tėrheq epshin e tij, e frenon epshin e
tij dhe bėn durim duke shpresuar se kur tė kthehet nė
vendin e tij i ka tė gjitha kėnaqėsitė. I pėrballon tė
gjitha vėshtirėsitė e udhėtimit edhe nėse tė tjerėt
tallen me tė apo e ofendojnė atė, ai udhėton i vetmuar.
Ne i themi kėtij besimtari tė zgjuar i cili e dėshiron
ahiretin edhe e urren dynjanė: Jeto nė dynja sikur tė
jesh ky person i huaj nė mesin e njerėzve, nuk merr nga
kjo botė pėrveē asaj qė i mjafton atij. E ti, nėse e bėn
kėtė, atėherė je sikur je i vetmuar sikurse udhėtari.
Kėshtu do tė jesh derisa tė shkosh nė botėn tjetėr, kur
atėherė do tė falėnderosh durimin qė ke bėrė nė dynja
nga tė gjitha vėshtirėsitė qė ke pasur nė tė.