Falėnderimi i takon Zotit tė botėve, paqja dhe
bekimet e Allahut qofshin mbi mė tė nderuarin e tė
Dėrguarve, Muhamedin, mbi familjen dhe mbi shokėt e tij.
Tė nderuar muslimanė!
Kini frikė Allahun e Lartėsuar duke e respektuar Atė.
Falėnderoni Krijuesin pėr tė mirat qė ua dhuroi.
Lavdėroni sinqerisht Allahun, i Cili ju udhėzoi nė
dritėn e besimit islam. Gjithashtu kujtoni fjalėn e Tij,
kur thotė: Ai ju jep gjithēka qė i kėrkoni. Edhe nėse pėrpiqeni
ti numėroni dhuntitė e Allahut, nuk do tė mund ti
numėroni dot. Njeriu ėshtė vėrtet i padrejtė dhe
mosmirėnjohės.1
Kėrkimi i famės, namit, autoritetit, pozitės, pasurisė,
ėshtė dėshirė dhe prirje e brendshme pėr shumicėn e
njerėzve. Ata harxhojnė energji, bėjnė tė pamundurėn pėr
ti pėrvetėsuar ato. Fama ėshtė njė dehje qė kapėrcen
edhe rakinė. Autoriteti ėshtė pėrgjėrim i llojit tė vet.
Pra, me kėto tipare njihen dhe dallohen njerėzit,
pėrmenden, pėrfitojnė, etj..
Njeriu i do vetitė e lartpėrmendura dhe dėshiron tė
lavdėrohet e tė mburret, edhe pse ai ėshtė i krijuar nga
lėngu i prodhuar nga gjėndrat e mashkullit, qė quhet
spermė. Fundi i tij pas vdekjes do tė jetė pjesė e
kalbur nė tokė. Kujto fjalėt e Allahut tė Lartėsuar kur
thotė:
A nuk e mban mend njeriu se Ne e kemi krijuar atė,
kur ende nuk ishte asgjė?!2
Vallė, a nuk ka kaluar njė periudhė kohore, kur
njeriu nuk ka qenė qenie e denjė pėr tu pėrmendur?!3
Nėse mendojmė pėr tekstet e haditheve, mėsojmė se njeriu
vepron mirė edhe duke mos pasur pėr qėllim kėnaqėsinė e
Allahut tė lartėsuar, por vetėm tė pėrmendet e tė zihen
nė gojėn nė mesin e njerėzve. Hadithi na tregon kėshtu:
Njeriu lufton pėr t'u pėrmendur dhe njeriu lufton pėr
ta parė vendin e vet (pozitėn). Hadithi profetik na
rrėfen haberin e tre njerėzve qė do tė tėrhiqen nga
fytyrat pėr nė zjarr tė xhehenemit. Mėsojmė se
muxhahidit i thuhet: ke luftuar qė tė thuhet se je
guximtar. Dijetarit i thuhet: ke studiuar qė tė
njihesh si dijetarė, ke lexuar Kuranin tė njihesh si
lexues. Kurse dorėdhėnėsit i thuhet: ke ndihmuar qė tė
thuhet se je bujar.
Po tė jetė besimtari pak i mendueshėm nė kėto citate
profetike, vėren shumė qartė dobėsinė e njeriut para
autoriteti dhe famės. Ai sakrifikon gjithēka pėr veten e
tij, mbledh edhe pasuri pėr ta shpenzuar vetėm tė
pėrmendet. Dijetari harxhon ymrin nė dituri duke u
lodhur e vuajtur dhe nė fund kjo tė bėhet vetėm pėr famė
e pozitė dhe pėr autoritet e pėrmendje!
Njeriu nė kėtė botė gjatė veprimeve qė kryen e dėshiron
nga tė tjerėt lavdėrimin dhe falėnderimin pėr atė qė ka
bėrė, po edhe atė qė nuk kanė bė. Pa dyshim qė kjo ėshtė
njė e metė serioze qė i korrupton njerėzit nė forma tė
ndryshme dhe pėrulėsia nė zemrat e tyre dobėsohet.
Kujtimi dhe falėnderimi janė cilėsi tė veēanta tė
Allahut tė Lartėsuar dhe Ai dėshiron nga robėrit qė ta
kujtojnė dhe ta ndiejnė nėnshtrimin e pėrulėsinė ndaj
Krijuesit duke e kujtuar me format e ligjshme. Ai i cili
ėshtė i angazhuar nė kujtimin e Allahut nuk vuan qė tė
kujtohet prej njerėzve, nuk ngarend pėr famė, njohje.
Por ai synon vetėm kujtimin nga ana e Allahut.
Prandaj, mė kujtoni Mua (me namaz e lutje) qė Unė
tju kujtoj (me shpėrblime) dhe falėnderomėni Mua (duke
Mu bindur) e mos i mohoni dhuntitė e Mia (me mosbindje)!4
Allahu i Lartėsuar nė hadithin kudsij thotė: Unė jam
te mendimi i mirė i robit Tim pėr Mua, andaj le tė
mendojė ēka tė dojė pėr Mua.5
Unė jam te mendimi i mirė i robit Tim pėr Mua, nėse
mendon mirė, kėtė e fiton, nėse mendon keq, kėtė e fiton.6
Lavdidashėsi i cili pret lavdėrimet e njerėzve duke bėrė
punė tė mira vetėm karshi njerėzve, ai kėtė do ta
pėrjetojė pa dyshim, por edhe do tė shantazhohet e
poshtėrohet. Muhamedi, paqja dhe bekimet e Allahut
qofshin mbi tė, thotė: Ai qė u flet njerėzve
qėllimisht pėr tė fituar lavdėrimet e tyre, Allahu do
tua bėjė atyre tė njohur qėllimin e tij tė vėrtetė
Ditėn e Ringjalljes; edhe ai qė bėn punė tė mira karshi
njerėzve pėr tu dukur dhe pėr tė fituar lavdėrimet e
tyre, Allahu do ta nxjerrė nė shesh qėllimin e tij tė
vėrtetė dhe (do ta poshtėrojė).7
Tė nderuar besimtarė!
Besimtari i mirė duhet tė punojė dhe ajo tė bėhet vetėm
pėr hir tė Allahut tė Lartėsuar e jo pėr ndonjė qėllim
tjetėr afatshkurtėr. Tė adhurohet Ai me format e
ligjshme nė formė tė ligjshme. Ēdo gjė tė bėhet vetėm
pėr Tė e jo pėr njerėzit. Tė jetohet nė rrugėn e Tij e
jo nėpėr rrugica e humnera. Qėllimi final ėshtė vetėm
kėnaqėsia e Allahut tė Lartėsuar dhe pėrfundimi i
kėnaqshėm nė xhenetin e Tij.
O njeri!
Nėnshtroju vetėm Allahut dhe bėhu rob i Tij, nė kėtė
mėnyrė nuk do tė jesh rob i robėrve tė Tij. Punėn qė bėn
mos e ekspozo, mundohu ta fshehėsh, se Allahu kėshtu e
donė robin e Vet. I Dėrguari i Allahut thotė: Pa
dyshim qė Allahu e do robin e devotshėm, tė pasur e tė
fshehtė (i cili nuk i shfaq veprat).8
Atėherė, o njeri, ki kujdes qė tė mos sprovohesh me nam
dhe autoritet! Allahu i Lartėsuar karshi njerėzve tė bėn
qė ti tė pėrmendesh e tė lavdėrohesh. Gjithashtu mos
harro se Ai do ti nxjerrė nė shesh qėllimet e tua tė
vėrteta dhe ti do tė jesh i poshtėruar nė kėtė botė dhe
botėn tjetėr.
Shpejto dhe pėrqafo ihlasin (sinqeritetin) dhe respekto
Allahun duke shpresuar shpėrblimin vetėm prej Allahut
duke pasur nė konsideratė dėnimin e Tij. Pėrgėzohu me
fjalėt e Allahut tė Lartėsuar: Pa dyshim, miqtė e
Allahut nuk do tė kenė arsye pėr tu frikėsuar dhe as
pėr tu dėshpėruar. (Tė tillė janė) ata qė besojnė dhe
qė (i) frikėsohen (Allahut). Ata i pret lajmi i mirė nė
kėtė jetė dhe nė tjetrėn. Ska ndryshim nė fjalėt e
Allahut; kjo ėshtė fitorja madhėshtore.9