Falėnderimet dhe lavdėrimet janė
pėr Allahun, Zotin e gjithė botėve. Paqja, mėshira dhe
bekimet janė pėr Muhamedin, pėr familjen dhe pėr shokėt
e tij deri nė Ditėn e Gjykimit.
Thėnia mė e vėrtetė ėshtė thėnia e Allahut, ndėrsa
udhėzimi mė i mirė ėshtė udhėzimi i Muhamedit, paqja dhe
bekimet e Allahut qofshin mbi tė. Veprat mė tė kėqija
janė ato tė shpikurat, ēdo shpikje ėshtė bidat dhe ēdo
bidat ėshtė lajthitje e ēdo lajthitje tė ēon nė zjarr.
Tė nderuar besimtarė!
Allahu i Lartėsuar e zgjodhi Muhamedin salallahu alejhi
ue selem qė tė jetė vula e tė Dėrguarve. Ai po ashtu e
zgjodhi Mekėn qendėr tė ndriēimit botėror. Lindja e
Muahmedit salallahu alejhi ue selem ndodhi nė Mekė, edhe
mesazhi i pejgamberisė i erdhi nė Mekė dhe pėr njė kohė
tė gjatė pėrhapi thirrjen islame nė Mekė. Allahu i
Lartėsuar deshi qė Meka tė ketė vlerė dhe nder. Ai deshi
qė ky vend i bekuar tė vlerėsohet lart nga
besimtarėt islamė nga tė katėr anėt e botės.
Nė kėtė hytbe do tė veēojmė disa ajete qė flasin pėr
vlerėn e Qabes dhe tė Mekės. Kurani na mėson disa
emėrtime tė kėtij vendi tė shenjtė dhe nė vazhdim po i
kujtojmė sė bashku tė nderuar besimtarė.
-Nė Kuran quhet Meke. Allahu i Lartėsuar thotė:
وَهُوَ ٱلَّذِى كَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ
عَنْهُم بِبَطْنِ مَكَّةَ Dhe Ai ėshtė qė pengoi duart e tyre prej jush dhe
duart tuaja prej tyre brenda nė Mekė. (Fet-h, 24)
-Nė Kuran quhet Bek-ke. Allahu i Lartėsuar thotė:
إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِى بِبَكَّةَ
مُبَارَكاً وَهُدًى لّلْعَـٰلَمِينَ .فِيهِ ءايَـٰتٌ
بَيّـنَـٰتٌ مَّقَامُ إِبْرٰهِيمَ وَمَن دَخَلَهُ كَانَ
ءامِناً Me tė vėrtetė qė, Shtėpia e parė (pėr adhurim e
lutje) e caktuar pėr njerėzimin ishte ajo nė Bekkah
(Mekė), gjithė bekime e mirėsi dhe udhėzuese pėr
gjithė alemin (njerėzimin e xhinėt). Nė tė ka
shenja tė qarta, (si pėr shembull) Mekami i
Ibrahimit (vendqėndrimi i Ibrahimit); kushdo qė
hyn nė tė (Kaabė) fiton sigurinė. (Ali
Imran, 96-97)
-Nė Kuran quhet Mesxhidul-Haram (Xhamia e Shenjtė).
Allahu i Lartėsuar thotė:
هُمُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ وَصَدُّوكُمْ عَنِ ٱلْمَسْجِدِ
ٱلْحَرَامِ Ata janė tė cilėt mohuan dhe ju ndaluan ju nga El-Mesxhid
El-Haram (Xhamia e Shenjtė nė Mekė). (Fet-h,
25)
-Nė Kuran quhet Ummul-Kura. Allahu i Lartėsuar
thotė:
وَلِتُنذِرَ أُمَّ ٱلْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا ...pėr tė kėshilluar Nėnėn e Qyteteve (Mekėn)
dhe tė gjithė (botėn) rreth saj. (Enam, 92)
-Nė Kuran Allahu i Lartėsuar betohet pėr kėtė qytet
duke thėnė:
لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ. وَأَنتَ حِلٌّ بِهَذَا
الْبَلَدِ Betohem Unė pėr kėtė qytet (Mekėn)! Dhe ti je
i lirė nė kėtė qytet (Mekė). (Beled, 1-2)
-Nė Kuran cilėsohet si qytet i sigurisė. Allahu i
Lartėsuar thotė:
وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ. وَطُورِ سِينِينَ. وَهَذَا
الْبَلَدِ الْأَمِينِ. Pasha fikun dhe ullirin! Dhe (kodrėn) Turi
Sina-en! Dhe kėtė qytet tė sigurisė (Mekėn)!
(Tin, 1-3)
Tė nderuar besimtarė!
Allahu i Lartėsuar e bėri Mekėn e bekuar vend tė
shpalljeve, burim tė Islamit. Vlera e saj ėshtė njė
vlerė e madhe dhe shenjtrimi i saj ėshtė shenjtėrim nga
Krijuesi i gjithėsisė. Ky qytet kėto vlera do ti ketė
deri nė fundin e kėsaj bote. Po ashtu, duhet tė kujtojmė
se njėra ndėr shtyllat e Islamit ėshtė edhe haxhi, njė
obligim qė jetėsohet vetėm nė Mekė.
جَعَلَ ٱللَّهُ ٱلْكَعْبَةَ ٱلْبَيْتَ ٱلْحَرَامَ قِيَاماً
لّلنَّاسِ Allahu e ka bėrė Kabėn, Shtėpinė e Shenjtė, vend
sigurie dhe pėrfitimi (si vizita pėr haxh ose umre)
pėr njerėzimin. (Maide, 97)
Kėshtu Allahu i Lartėsuar e madhėroi Qaben nė Meke nė
zemrat e robėrve tė Tij. Muhamedi salallahu alejhi ue
selem thotė:
إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ مَكَّةَ يَوْمَ خَلَقَ
السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ فَهِيَ حَرَامٌ بِحَرَامِ اللَّهِ
إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ . Allahu e ka bėrė tė shenjtė Mekėn nė ditėn kur ka
krijuar qiejt dhe tokėn dhe ky shenjtėrim i Allahut do
tė vazhdojė deri nė Ditėn e Kiametit. (Transmeton
Buhariu)
Tė nderuar besimtarė!
Kini frikė Allahun e Lartėsuar, falėnderojeni Atė pėr
dhuntitė e dhuruara dhe adhuroni vetėm Zotin e Qabes dhe
pėr kėtė jemi tė urdhėruar. Vetėm nė kėtė mėnyrė do ta
fitojmė sigurinė nė kėtė botė dhe nė botėn tjetėr.
إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ رَبّ هَذِهِ ٱلْبَلْدَةِ
ٱلَّذِى حَرَّمَهَا وَلَهُ كُلُّ شَىء وَأُمِرْتُ أَنْ
أَكُونَ مِنَ ٱلْمُسْلِمِينَ Unė jam urdhėruar ta adhuroj vetėm Zotin e kėtij
qyteti, tė cilin Ai e bėri tė shenjtė, se Atij i takon
ēdo send, dhe jam urdhėruar tė jem prej besimtarėve tė
sinqertė. (Nemėl, 91)
فَلْيَعْبُدُواْ رَبَّ هَـٰذَا ٱلْبَيْتِ .ٱلَّذِى
أَطْعَمَهُم مّن جُوعٍ وَءامَنَهُم مّنْ خوْفٍ [قريش:3، 4] Pra, le ta adhurojnė Zotin e kėsaj shtėpie, i Cili i
ushqeu pas urisė dhe i siguroi prej ēdo frike! (Kurejsh,
3-4)