Zekatul fitri nė
Ramazan ėshtė emėrtuar kėshtu pėr shkak se pėr
tė ėshtė Fitrėr Bajrami dhe lidhja me tė
ėshtė si lidhja e diēkaje me shkakun e saj.
Argument pėr obligimin e tij ėshtė Kurani,
Suneti dhe Ixhmaja. Allahu i Madhėruar thotė:
“Ka
shpėtuar ai qė e pastron…”
Disa nga selefėt
thonė se kėtu fjala e pėrmendur “tezekka”
ka tė bėjė me dhėnien e zekatul fitrit.
“Dhe jepni
zekatin…”
I Dėrguari i
Allahut (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin
mbi tė!) e ka bėrė farz sadakanė e fitrit nė
njė masė sa njė sa’ (katėr grushta) grurė ose
njė sa’ shirij, qoftė i vogėl ose i madh, burrė
ose grua, i lirė ose rob. Gjithashtu, pėr
zekatin e fitrit dhe domosdoshmėrinė e dhėnies
sė tij kanė folur shumė dijetarė tė ixhmasė sė
muslimanėve.
Zekatul fitri
ėshtė detyrė pėr ēdo musliman, qoftė i vogėl ose
i madh, burrė ose grua, i lirė ose rob, duke u
bazuar nė hadithin tė cilin e transmeton Ibėn
Umeri (Allahu qoftė i kėnaqur prej tij!)
tė cilin e pėrmendėm mė parė. Gjithashtu, nė
kėtė hadith ėshtė pėrmendur edhe sasia e caktuar
pėr cdo person njė sa’ (katėr grushta) si dhe
lloji nga ajo qė mė tepėr ushqehen njerėzit nė
atė vend qoftė ajo: grurė, hurma, ullinj apo
tjetėr. Sikurse qė na ka treguar edhe pėr kohėn
e dhėnies sė tij. Zekatul fitri jepet ditėn e
Bajramit para se tė falet namazi i Bajramit.
Koha mė e mirė pėr dhėnien fillon pas akshamit
tė natės sė Bajramit deri sa tė falet namazi i
Bajramit, mirėpo mund tė jepet edhe para kėsaj
dite (njė ose dy ditė). Transmeton Buhariu se
sahabėt e kanė dhėnė edhe njė ditė ose dy ditė
para Bajramit. Nėse dhėnia e zekatul fitrit nuk
jepet deri nė ditėn e Bajramit para se tė falet
namazi i Bajramit, atėherė obligohet ta japė atė
si kompensim, duke u bazuar nė hadithin e Ibn
Abasit :
“Kush e jep atė
para namazit, ajo ėshtė sadaka e pranuar dhe
kush e jep pas namazit ajo ėshtė njė sadaka prej
sadakave.”
Muslimani duhet
tė mos neglizhojė pėr kohėn e dhėnies sė saj, e
nėse neglizhon , atėherė ka kundėrshtuar
praktikėn e Profetit (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!) Muslimani e jep pėr
vete dhe pėr ata qė ai i furnizon nga gratė dhe
farefisin, si pasojė e pėrgjithshmėrisė sė
fjalės sė Pejgamberit (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!)
“Jipni
Fitrin pėr ata qė i mbani me pasuri!”
Preferohet dhėnia
pėr fėmijėn qė ėshtė nė bark, pėr shkak se
Uthmani (Allahu qoftė i kėnaqur prej tij!)
ka vepruar ashtu.
Nėse ai qė e ka
obligim tjetėrkush dhėnien e fitrit pėr tė, e
nxjerr nga ai qė e ka obligim kėtė pa lejen e
tij, ėshtė e lejuar, ngase kjo i ėshtė bėrė
obligim i parė atij kurse tjetri ėshtė
zėvendėsim dhe jo bazė. Nėse njė person jep
fitrat pėr dikė qė nuk e ka obligim dhėnien pėr
tė, lejohet nėse ėshtė me lejen e tij, kurse pa
leje prej vet personit, nuk lejohet. Pėr atė qė
e ka obligim dhėnien e fitrave pėr tjetrin duhet
dhėnė pėr vete dhe pėr tjetrin nė vendin ku
gjindet edhe nėse ai tjetri ėshtė nė vend tjetėr.
E pamė tė
arsyshme tė pėrmendim kėtu disa fjalė mbi llojin
e asaj qė jepet pėr fitėr shkėputur nga Ibn
Kajim (Allahu e mėshiroftė!) i cili thotė:
“…Kėto ishin
ushqimi mė i shpeshtė nė Medine. Nė vendet dhe
krahinat ku ushqimi ėshtė tjetėr, atyre u takon
tė japin njė sa’a nga ai ushqim. Dhe nėse
ushqimi nuk ėshtė nga grurėrat, sikur qumėshti,
mishi dhe peshku, duhet tė japin fitrat e tyre
nga ushqimi qė kanė nė atė vend, ēfarėdo lloji
qoftė ai. Kjo ėshtė fjala e shumicės sė
dijetarėve dhe ėshtė e drejtė qė nuk lėviz dot.
Pra, lejohet edhe dhėnia miell edhe pse hadithi
nuk e cek atė, kurse pėrsa i pėrket dhėnies sė
ushqimit tė gatshėm ose bukės, ajo edhe pse
mundet tė jetė mė e dobishme pėr tė vobektėt nga
shkaku i rėndėsisė dhe ngase nuk qėndron pėr njė
kohė tė gjatė, munden drithėrat tė jenė mė tė
dobishme pėr ta, sepse qėndrojnė mė gjatė.”
Pėrsa i pėrket dhėnies sė fitrave nė vlerėn e
ushqimit, tė jipet tė holla nė vlerė tė asaj
sasie; ėshtė veprim nė kundėrshtim me sunetin
dhe kjo nuk ėshtė e lejuar, pasi nuk ėshtė
pėrcjellur nga i dėrguari i Allahut (Paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) e as
nga ndonjėri prej sahabėve.
Imam Ahmedi thotė:
“Nuk jipet vlera!” I thuhet atij se disa njerėz
thonė: “Umer ibn Abdulazizi e ka marrė atė nė
vlerė!” Tha: “E lėnė fjalėn e tė dėrguarit tė
Allahut (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin
mbi tė!) anash dhe thonė se ka thėnė filani.
Ndėrsa Ibn Umeri transmeton se i Dėrguari i
Allahut (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin
mbi tė!) e ka obliguar…..” (hadithi i
lartėpėrmendur)
Sadakatul fitri
duhet tė arrijė tek konsumuesi nė afatin e
caktuar pėr dhėnien e tij, ose tek i autorizuari
i cili ėshtė i caktuar pėr marrje nė zėvendėsim
tė tij. Nėse nuk gjen tė autorizuar nė afatin e
caktuar i obligohet dhėnia ndonjė personi tjetėr.
I lutemi Allahut
Fuqiplotė tė na i falė mėkatėt tona, tė na e
pranojė agjėrimin dhe tė na bėj prej atyre qė
japin gjithmonė sadaka!
Pėrgatiti: Erion
Sula |