Lavdia i takon Allahut,
Atė e falenderojmė, prej Tij ndihmė dhe falje kėrkojmė.
Kėrkojmė mbrojtjen e Allahut nga tė kėqijat e
shpirtėrave tanė dhe nga tė ligat e punėve tona. Atė tė
cilin Allahu e udhėzon, s’ka kush qė mund ta fusė nė
humnerė dhe atė qė Allahu e humb, nuk ka kush qė mund ta
udhėzojė. Dėshmojmė se askush nuk meriton tė adhurohet
pėrveē Allahut, tė Vetmit, i Cili nuk ka shok dhe
dėshmojmė se Muhamedi ėshtė robi dhe i Dėrguar i Tij.
“O ju tė cilėt keni besuar! Frikėsohuni Allahut me njė
frikė tė vėrtetė dhe kurrsesi mos vdisni ndryshe, vetėm
se duke qenė muslimanė.” (Ali Imran, 102)
“O ju njerėz! Frikėsohuni Zotit tuaj, i Cili ju ka
krijuar prej njė veteje dhe ka krijuar nga ajo ēiftin e
saj, e prej atyre tė dyve u shtuan shumė burra dhe gra.
Dhe kini frikė Allahun qė me Emrin e Tij pėrbetoheni,
ruajeni farefisin, sepse Allahu ėshtė Mbikėqyrės mbi ju.”
(Nisa, 4-1)
“O ju besimtarė! Frikėsohuni Allahut dhe thoni fjalė tė
drejta. Ai ua pėrmirėson juve gjendjet dhe punėt tuaja.
Ai i cili i bindet Allahut dhe tė Dėrguarit tė Tij, ai
ka arritur njė fitore tė madhe.” (Ahzab, 70-71)
Tė nderuar besimtarė!
Xhamia, nė kuptimin e thellė islam, ėshtė pozicioni
qendror pėr ta shfaqur adhurimin dhe nėnshtrimin e
sinqertė ndaj Krijuesit tė Lartėsuar. Adhurimi ėshtė
dashuri dhe pėrulje, ėshtė nocion qė nė vete pėrmbledh
ēdo gjė, qoftė fjalė apo vepėr e dukshme apo e padukshme,
me tė cilėn kėnaqet Allahu. Xhamia, ėshtė vend qė nė tė
adhurohet vetėm Allahu i Lartėsuar dhe askush tjetėr
pėrveē Tij.
“Dhe (mua mė shpallet) se vėrtet xhamitė janė tė veēantė
pėr tė adhuruar Allahun. E mos adhuroni nė to askėnd
tjetėr me Allahun.” (Xhin, 18)
Vėrtet, ne kemi nevojė t’i referohemi historisė sonė tė
lavdishme dhe t’i mėsojmė faktorėt dhe elementet e
suksesit tė udhėheqjes sė umetit islam. Kjo udhėheqje, e
cila u kurorėzua me sukses, nė cilėn shkollė,
universitet, institucion, akademi, u pėrvetėsua?
E gjithė kjo ishte sukses i njė nyje qendrore qė tubonte
tė gjitha kategoritė e shoqėrisė islame, tė mėdhenj e tė
vogjėl, pleq e tė rinjė, tė varfėr e tė pasur, robėr e
zotėrinjė, fshatarė e burra shteti, tė gjithė u tubonin
pranė njėri-tjetrit, nė vendin e quajtur XHAMI. Po, po,
nė xhami, e cila ishte vendburim dhe kroi i udhėzimit
dhe instruksioneve shpirtėrore dhe materiale.
Muhamedi (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!)
punėn e parė qė e bėri, kur shkoi nė Medine, ngriti
xhaminė. Ishte rasti i parė i njė bashkimi tė fiseve.
Xhamia paraqiste themel tė parė tė shoqėrisė islame. Ajo
nuk ishte vetėm faltore, por ishte edhe shkollė qė
Muhamedi (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) ua
mėsonte vet Islamin, ishte edhe parlament, ku
shqyrtoheshin ēėshtjet me rėndėsi dhe merreshin vendime.
Tė nderuar besimtarė!
Xhamia ėshtė djep i idesė dhe planeve pėr t’i realizuar
synimet shoqėria islame. Ajo barti flamurin e pastrimit
shpirtėror, ngriti moralin, forcoi besimin, shtoi
dashurinė dhe respektin ndaj njėri tjetrit. Prej saj
buruan inisiativat e pėrhapjes sė Islamit, dhe kėshtu u
transformua shoqėria islame dhe bota lulėzoi. E gjithė
kjo u arrit pėr arsye tė njė organizimi tė mirėfilltė tė
udhėhequr nga i dėrguari i Allahut tė Lartėsuar,
Muhamedi (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!)
dhe ai i pėrkrahur nga sahabėt. Njė pėrkujdesje e tillė,
arrihet vetėm nga burrat besimtarė, tė cilėt i
frikėsohen vetėm Allahut.
“E drejtė e pėrkujdesjes
sė xhamive tė Allahut ėshtė vetėm e atij qė i ka besuar
Allahut dhe Ditės sė Fundit e qė e falė namazin, jep
zekatin e nuk i frikėsohet askujt pėrveē Allahut. Tė
tillėt do tė jenė tė udhėzuarit (nė rrugėn e drejtė).”
(Teube,18)
Pastaj Allahu i Lartėsuar thotė:
“(Ajo dritė) Ėshtė nė shtėpitė (xhamitė) qė Allahu lejoi
tė ngrihen, e qė nė to tė pėrmendet emri i Tij, t’i
bėhet lutje Atij mėngjes e mbrėmje. Ata janė njerėz qė
nuk i pengon as tregėtia e largėt e as shitblerja nė
vend pėr ta pėrmendur Allahun, pėr ta falur namazin dhe
pėr ta dhėnė zekatin. Ata i frikėsohen njė dite kur do
tė tronditen zemrat dhe shikimet.” (Nur, 36-37)
Tė nderuar besimtarė!
Xhamia e Muhamedit (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin
mbi tė!) e bėri atė qė nuk mundėn ta bėjnė universitete
e shumta tė botės. Xhamia e tij ishte e hapur pėr tė
gjithė, minare e udhėzimit nė sipėrfaqen e tokės, qendėr
mėsimi dhe udhėzimi, universitet i tė gjitha shkencave,
mjafton mbi tė gjitha, ishte qendėr e zbritjes sė
uahjit-shpalljes. Xhamia prodhoi udhėheqės, prijėsa,
trima, komandantė, dijetarė, fukaha, muhaditha, muftinjė,
poetė, thirrėsa, mendimtarė etj. Kjo u arrit, pėr arsye
se themelet e saj ishin tė vendosura mbi devotshmėrinė
dhe kėnaqėsinė e Allahut tė Lartėsuar.
(أَفَمَنْ
أَسَّسَ
بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٍ
خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ
بُنْيَانَهُ عَلَى شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي
نَارِ جَهَنَّمَ
“A ėshtė mė i mirė ai qė ndėrtesėn e vet e themeloi nė
devotshmėri dhe nė kėnaqėsi tė Allahut, apo ai qė
ndėrtesėn e vet e themeloi buzė bregut tė shembur e
bashkė me tė bie nė zjarrin e xhehenemit? Allahu nuk i
udhėzon njerėzit zullumqarė.” (Teube, 109)
O muslimanė!
Detyra e thirrėsave, bijėve dhe rinisė islame ėshtė qė
tė jenė thirrės nė rrugėn e Allahut tė Lartėsuar, por
pikėnisja e tyre duhet tė fillojė nga xhamia, nga ky
vend i bereqetit. Hatibi kur tė ngjitet nė minber me
kėshillė tė sinqertė ta rikthejė dhe ripėrtėrijė besimin
e drejtė nė zemrat e njerėzve. Imami duke falur namazin
ta kryejė namazin nė formėn e duhur dhe tė kėrkuar.
Muezini duke thirrur ezanin ta realizojė thirrjen, duke
i ftuar nė shpėtim. Besimtarėt duke u pėrmbajtur
udhėzimeve, kėshtu do t’i kthehet imazhi xhamisė dhe do
tė pėrjetohet lumturia e besimit.
Kjo ėshtė thirrje pėr tė gjitha nivelet.
I nderuar vėlla, kujto fjalėt e Muhamedit (Paqja dhe
bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) i cili thotė:
" المسجدُ بيتُ كلِّ تقيّ،
وتكفّل الله لمنكان المسجد بيتَه بالروح والرحمة والجواز
على الصراط إلى رضوان الله إلى
الجنّة."
“Xhamia ėshtė shtėpia e ēdo tė devotshmi. Allahu i ka
garantuar atij qė xhaminė e ka shtėpi tė veten me shpirt,
mėshirė dhe kalim tė siratit drejt kėnaqėsisė sė Allahut
dhe xhenetit.” (Taberaniu)
I nderuar vėlla, me siguri se dėshiron tė jesh nėn hijen
e Allahut Ditėn e Gjykimit, ndėrkohė qė Muhamedi (Paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) pėr kėtė thotė:
" سبعة يُظلّهم الله في
ظلِّه يومَ لا ظلّ إلا ظلُّه."
وذكر منهم: " ورجلٌ قلبُه
معلَّق بالمساجد."
“Shtatė persona do tė hyjnė nėn hijen e Allahut, atė
ditė qė s’ka hije tjetėr pėvreē hijes sė Tij. Prej tyre:
njeriu qė e ka zemrėn tė lidhur pėr xhaminė.” (Buhariu
dhe Muslimi)
O muslimanė!
Xhamia ishte burim i idesė pėr transformim shoqėror dhe
kultivim i vlerave tė dijes, besimit dhe moralit. Nėse
dėshirojmė ta shijojmė ėmbėlsinė e adhurimit, krenarinė
e krijimit, lumturinė e jetės, qetėsinė e shpirtit,
mėshirėn e Krijuesit t’i kthehemi djepit tė lindjes,
xhamisė. Kėtu lind imani, morali, dija, suksesi dhe
fitorja.
Allahu im! Ty tė takon falenderimi pėr ēdo gjė qė na ke
caktuar dhe na ke dhuruar! Nga Ty kėrkojmė falje pėr tė
gjitha mėkatet dhe gabimet dhe vetėm tek Ty pendohemi!