Lavdi i takon
Allahut, Atė e falėnderojmė dhe prej Tij ndihmė dhe
falje kėrkojmė. Kėrkojmė mbrojtjen e Allahut nga tė
kėqijat e shpirtrave tanė dhe nga tė ligat e punėve
tona. Atė qė Allahu e udhėzon, s’ka kush qė mund ta fusė
nė humnerė dhe atė qė Allahu e humb, nuk ka kush qė mund
ta udhėzojė. Dėshmojmė se askush nuk meriton tė
adhurohet pėrveē Allahut, tė
Vetmit, i Cili nuk ka shok dhe dėshmojmė se Muhamedi
ėshtė robi dhe i Dėrguar i Tij.
“O ju qė keni besuar! Frikėsohuni Allahut
me njė frikė tė vėrtetė dhe kurrsesi mos vdisni
ndryshe pėrveē se duke qenė muslimanė.” (Ali Imran,
102)
“O njerėz! Frikėsohuni Zotit tuaj, i Cili
ju ka krijuar juve prej njė vete tė vetme dhe ka
krijuar nga ajo ēiftin e saj, e prej atyre tė dyve u
shtuan shumė burra dhe gra. Dhe kini frikė Allahun qė
me emrin e Tij pėrbetoheni, ruajeni farefisin, sepse
Allahu ėshtė Mbikėqyrės mbi ju.” (Nisa, 1)
“O besimtarė! Frikėsohuni Allahut dhe
thoni fjalė tė drejta. Ai ua pėrmirėson juve gjendjet
dhe punėt tuaja, e ai qė i bindet Allahut dhe tė
Dėrguarit tė Tij, ai ka arritur njė fitore tė madhe.” (Ahzab,
70-71)
Ēdo ditė e mė shumė muslimanėve i shtohet
dhimbja pėr gjendjen e vėshtirė nė tė cilėn gjendet
Mesxhidul Aksa e okupuar nga ēifutėt kriminelė, tė cilėt
i kanė tejkaluar tė gjitha kufijtė dhe janė duke
treguar sjellje ēnjerėzore ndaj Mesxhidul Aksas dhe ndaj
muslimanėve tė cilėt jetojnė nė kėtė vend. Mesxhidul
Aksa ėshtė njė xhami e shenjtė e cila ka pozitė tė lartė
nė shpirtrat e besimtarėve dhe nė zemrat e tyre. Kjo
ėshtė xhami e shenjtė tė cilėn Kurani dhe Suneti e kanė
dalluar me veēori tė shumta dhe vlera tė larta tė cilat
na tregojnė pėr pozitėn dhe madhėshtinė e lartė tė kėsaj
xhamie. Ja pra
disa prej vlerave tė cilat do t’i pėrmendim nė vijim:
Njėra prej vlerave tė Mesxhidul Aksas
ėshtė se Mesxhidul Aksa ėshtė njėra prej tri xhamive tė
cilat na ėshtė lejuar vizita nė kėto vende, me qėllim
ibadeti, ku transmeton imam Buhariu nė librin e tij nga
Ebu Hurejra (radijallahu anhu) se Muhamedi (salallahu
alejhi ue selem) ka thėnė:
“Nuk ėshtė e lejuar vizita (mė qėllim
adhurimi ) pėrveē se nė tri xhamia, Mesxhidul Harem,
Mesxhidu Nebevij dhe Mesxhidul Aksa.
Gjithashtu, prej vlerave tė Mesxhidul
Aksas ėshtė se ajo ėshtė xhamia e dytė e cila ėshtė
vendosur nė kėtė tokė. Transmeton imam Buhariu nė librin
e tij nga Ebu Dherri (radijallahu anhu): “I thashė tė
dėrguarit tė Allahut se cila ėshtė xhamia e parė, e cila
ėshtė vendosur nė tokė? Ai mė tha: ‘Mesxhidul Harem.’ I
thashė: ‘Pastaj cila?’ E ai mė tha: ‘Mesxhidul Aksa’ E
unė i thashė se sa ka nė mes kėtyre dyjave? Ai mė tha:
‘Dyzet vite’.”
Prej vlerave tė tjera tė Mesxhidul Aksas
ėshtė se kjo xhami ėshtė kibla e parė e muslimaneve.
Transmeton imam Buhari nė librin e tij nga Berra ibėn
Azib (radijallahu anhu): “Jemi falur me tė dėrguarin e
Allahut nė drejtim tė Mesxhidul Aksas gjashtėmbėdhjetė
apo shtatėmbėdhjetė muaj, pastaj jemi drejtuar nga Qabja.
Mesxhidul Aksaja ėshtė tokė tė cilėn e
ka bekuar Allahu (subhanehu ue teala). Allahu (subhanehu
ue teala nė Kuranin e Tij famėlartė thotė: "Pa tė meta
ėshtė Lartmadhėria e Atij qė robin e Vet e kaloi nė njė
pjesė tė natės prej Mesxhidul Haremit deri nė Mesxhdiul
Aksa, rrethinat e sė cilės ne i kemi bekuar." (Isra, 1)
Dhe ėshtė thėnė edhe sikur tė mos kishte asnjė vlerė
tjetėr kjo xhami, do t’i mjaftonte kjo vlerė tė cilėn ia
ka dhėnė Allahu (subhanehu ue teala).
Prej vlerave tė Mesxhidul Aksas ėshtė,
gjithashtu, se Allahu (subhanehu ue teala) e ka lidhur
me natėn e Israsė dhe tė Miraxhit. Mesxhidul Aksaja
ėshtė vendi i parė ku Muhamedi (salallahu alejhi ue
selem) u ndal dhe iu priu si imam tė gjithė pejgamberėve
nė namaz dhe prej kėtij vendi u nis pėr nė Miraxh pėr
t’u takuar me Allahun (subhanehu ue teala).
Prej vlerave tė Mesxhidul Aksas ėshtė se
namazi nė kėtė xhami ėshtė i shumėfishuar. Transmeton
Hakimi ne librin e tij nga Ebu Dherri (radijallahu anhu)
se ka thėnė: “E kemi pėrmendur duke qenė te Muhamedi (salallahu
alejhi ue selem) se cila ėshtė mė e vlefshme Mesxhidu
Nebevij a Mesxhidul Aksa? Atėherė i dėrguari i Allahut:
‘Tha se namazi nė xhaminė time ėshtė mė i vlefshėm pėr
katėr herė se nė Mesxhidul Aksa’.”
Gjithashtu, vlerė tjetėr tė Mesxhidul
Aksas mund tė nxjerrim nga hadithi qė transmeton
Abdullah bin Amėr bin Asi (radijallahu anhu) nga i
dėrguari i Allahut (subhanehu ue teala) se ka thėnė kur
pėrfundoi Sulejmani i biri i Daudit ndėrtimin e
Mesxhidul Aksas kėrkoi nga Allahu subhanehu ue teala tri
gjėra:
1. Ligj qė nuk e kundėrshton ligjin e
Allahut (subhanehu ue teala). 2. Pushtet tė cilin
nuk do ta ketė askush si pushtetin e tij. 3. Dhe
ai i cili vjen nė kėtė xhami dhe nuk ka synim tjetėr
vetėm se namazin, do tė dalė nga gjynahet sikurse ka
dalė atė ditė nga nėna e tij. I dėrguari i Allahut
thotė: “Dy prej tyre i janė dhėnė e shpresoj qė t’i
jepet edhe e treta.”
Kėto ishin disa prej vlerave qė i
pėrmendem, vlera kėto tė argumentuara me Kuran dhe
hadith tė Muhamedit (salallahu alejhi ue selem) tė cilat
muslimani duhet t’i ketė gjithmonė para vetes sė tij
kėshtu qė Kudsi tė jetė gjithmonė nė mendjen dhe zemrėn
e tij. Duke mos harruar atė qė ėshtė duke ndodhur nė
kėtė vend tė bekuar nga zullumqarėt ēifutė qė janė duke
ushtruar terror nė kėtė vend tė bekuar dhe mbi
muslimanėt, ajo mė e pakta qė kėrkohet prej nesh pėr t’i
ndihmuar kėtij vendi ėshtė dhe ajo tė cilėn e posedon
ēdo mysliman, ėshtė duaja. Tė mos ngurojmė qė ēdo
mysliman tii ngrejė duart lartė dhe tė bėj dua pėr kėtė
vend tė bekuar qė tė kthehet sa mė shpejt nė duart e
myslimanėve, sikurse nė kohen e Umerit (radijallahu anhu)
dhe tė ēmallemi me Kudsin tonė tė shenjtė.