Nė
njė hadith qė transmetohet nga Ebu Hurejre (Allahu qoftė
i kėnaqur me tė!) thotė se Muhamedi (bekimi dhe paqja
qofshin mbi tė!) ka thėnė: “Agjėrimi mė me vlerė pas
Ramazanit ėshtė muaji i Allahut Muharrem.” Shėnon
Muslimi.
Brenda kėtij muaji gjendet dita e ashures
dhe ajo ėshtė dita e dhjetė e muajit
Transmeton Abdullah Ibėn Abasi (Allahu qoftė i kėnaqur
me tė dy!) se Muhamedi (salallahu alejhi ue selem) e
agjėroi ditėn e ashures dhe i urdhėroi tė tjerėt nė
kėtė. Disa i thanė: “O i Dėrguar i Allahut, kjo ditė
ėshtė e madhėruar te ēifutėt dhe tė krishterėt.” Ai
tha: “Kur tė vijė viti i ardhshėm, inshallah, do ta
agjėroj edhe ditėn e nėntė (sė bashku me tė dhjetėn)”.
Transmetuesi tregon se Muhamedi (salallahu alejhi ue
selem) vdiq dhe nuk e arriti vitin e ardhshėm. Shėnon
Muslimi.
Ėshtė e preferuar tė agjėrohet dita e
dhjetė e kėtij muaji
Ibėn Muniri thekson se e sakta ėshtė se dita e ashures
ėshtė dita e dhjetė e Muharremit, pasi edhe vetė fjala
“Ashure” ėshtė nxjerrė nga fjala “ashere”- “dhjetė”.
(“Fet`hul bari” IV\770; “Tenviru Havalik” I\269; “Nejlu
eutar” II\313.)
Nga
Abdullah Ibėn Ebi Jezid transmetohet se ka dėgjuar Ibėn
Abasin, i cili ėshtė pyetur pėr agjėrimin e ashurės dhe
ėshtė pėrgjigjur: “Nuk di qė pejgamberi ka agjėruar
ndonjė ditė duke kėrkuar vlerėn e saj, se sa dita e
ashurės dhe nuk ka agjėruar ndonjė muaj tjetėr pėrveē
kėtij muaji (ka pėr qėllim muajin e Ramazanit).”
Transmeton Buhariu dhe Muslimi.
Agjėrimi i kėsaj ditė tė bekuar ka vlera
tė shumta
Hadithi i
Ebi Katade el Ensari, i cili transmeton se pejgamberi ka
thėnė: “E llogaris qė dita e ashurės t’i falė mėkatet e
vitit tė kaluar.” Transmeton Muslimi dhe Ahmedi.
Agjėrimi i kėsaj dite ėshtė sunet dhe nuk
ėshtė obligim
Abdullah Ibėn Amri (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!)
tregon se Resulullahu (salallahu alejhi ue selem) ka
thėnė: “Dita e ashurės ėshtė njė ditė nga ditėt e
Allahut, ai qė dėshiron ta agjėrojė, le ta bėj atė, dhe
ai qė dėshiron tė mos e agjėrojė, le ta lė atė.” Muslimi.
Aishja (Allahu qoftė i
kėnaqur me tė!) thotė: “Ashurja ishte njė ditė qė e
agjėronin kurejshėt nė xhahilijet, edhe Resulullahu (salallahu
alejhi ue selem) e agjėronte. Gjithashtu, kur erdhi nė
Medine e agjėronte dhe i urdhėronte tė tjerėt ta
agjėrojnė. Kur zbriti obligueshmėria e agjėrimit tė
muajit tė Ramazanit, atėherė kush dėshironte e agjėronte
dhe kush nuk donte nuk e agjėronte.” Buhariu.
Preferohet qė t`i nxisim tė vegjlit nė
agjėrimin e kėsaj dite
Ashtu siē tregohet nė hadithin e e Rebi bint Meudh
(Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) ku thuhet: “Profeti (salallahu
alejhi ue selem) nė mėngjesin e hershėm tė ditės sė
Ashurės e dėrgoi nė fshatrat e ensarėve njė njeri qė
thėrriste: “Kush ėshtė gdhirė sot duke mos qenė
agjėrueshėm. le ta vazhdoj ditėn me agjėrim, kurse kush
ėshtė gdhirė agjėrueshėm le ta vazhdojė atė”.
Transmetuesja thekson: “Pas kėsaj e agjėronim gjithmonė
kėtė ditė. Edhe fėmijėt tanė agjėronin dhe u bėnim atyre
lodra nga pambuku, nėse ndonjėri nga ata qante ua jepnim
ato (tė luanin) deri sa tė vinte koha e iftarit.”
Buhariu dhe Muslimi.
Preferohet tė agjėrojmė njė ditė para
kėsaj dhe njė ditė pas
Transmeton Ibėn Abasi se Muhamedi (salallahu alejhi ue
selem) ka thėnė: “Kundėrshtoni ēifutėt duke agjėruar
njė ditė para dhe njė ditė mbrapa.” Ahmedi dhe Ibėn
Uzejme.
Ibėn Haxheri thotė: “Profeti (salallahu alejhi ue selem)
kishte dėshirė tė pajtohej me Ithtarėt e librit (ēifutėt
dhe krishterėt) nė ato gjėra qė nuk urdhėrohej,
posaēėrisht nėse ishte pyetja me ndonjė vepėr qė
kundėrshtoheshin idhujtarėt. Por kur u ēlirua Meka dhe u
pėrhap Islami kishte dėshirė qė t`i kundėrshtojė edhe
ithtarėt e Librit. Gjithashtu, siē transmetohet nė
hadithe tė sakta, agjėrimi i ashures ėshtė nga kjo, ai
njėherė u pajtua me ta duke thėnė: “Ne kemi mė shumė
tė drejtė pėr Musain, sesa ju.” Pasi ēifutėt e
agjėronin ashuren duke thėnė se nė kėtė ditė ėshtė
shpėtuar Musai. Pastaj dėshiroi t`i kundėrshtojė
dhe urdhėroi qė t`i bashkėngjitet njė ditė para dhe njė
pas.
(Fet`hu Bari IV\770)
Tė
agjėruarit e njė dite para dhe njė pas ėshtė e preferuar
dhe jo obligim. Ibėn Kajimi thotė: “Agjėrimi i ditės sė
ashureve ėshtė tri forma: Mė e plota ėshtė tė agjėroj
njė ditė para dhe njė pas, pastaj ta agjėrojė ditėn e
nėntė dhe tė dhjetė, ku shumica e haditheve tregojnė
kėtė formė dhe forma e fundit ėshtė ta agjėrojė vetėm
ditėn e dhjetė (ashures)”. (Zadu mead
II\75)