Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Interesante

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

Rregullat dhe tė drejtat e punėtorit (I)

Padyshim se njeriu ka nevojė tė marrė punėtorė, qoftė njė apo mė shumė  me qira pėr t’i ndihmuar, pasi ka nevojė pėr tė, ose sepse nuk mundet vet ta kryej njė punė tė tillė. Pėr kėtė arsye zotėria i punės duhet t’i mėsojė disa rregulla islame dhe t’i ketė parasysh gjithmonė. E unė, me ndihmėn e Allahut tė Lartėsuar, do t’i pėrmend disa prej tyre:  

1. Marrja me qira e punėtorit musliman e jo dikė tjetėr.

Obligohet besimtari t’i marrė vėllezėrit e tij muslimanė pėr punė e kurrsesi nuk duhet ta marrė jomuslimanin, sepse Pejgamberi (alejhi selam) thotė : “…Unė nuk kėrkoj ndihmė nga jobesimtari”[1]. Kurse Umer ibnul Hatabi (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) u rezervua shumė kur Ebu Musa el Eshari morri njė jobesimtar si punėtor me qira pėr t’i shkruar letrat e tij, ndėrkohė qė ishte prijės i Kufės. Por nėse nuk gjen musliman tė denjė pėr atė punė, atėherė lejohet ta marrė jobesimtarin, me kusht qė ky i fundit mos tė ketė kurrfarė pushteti ndaj punėtorėve tė tjerė muslimanė. Allhau i Lartėsuar thotė: “Allahu kurrsesi nuk iu mundėson jobesimtarėve mbizotėrim mbi besimtarėt” Nisa, 141.

2. Zgjedhja e punėtorit tė fortė dhe besnik.

Mė kėtė ėshtė pėr qėllim qė njeriu tė zgjedhė atė punėtor i cili ėshtė besnik, fetar, i fortė dhe qė i bėn ballė asaj pune. Pėr kėtė Allahu thotė: “Mė i miri qė do ta marrėsh nė shėrbim ėshtė ai i fuqishmi, besniku.” Kasas, 26.  Ai i cili i posedon kėto cilėsi ėshtė mė lehtė pėr tė ta kryejė punėn e marrė pėrsipėr, qė gjithashtu i frikėsohet Allahut gjatė punės. E ai qė nuk i plotėson kėto kushte, ai do tė ketė mundėsi ta kryejė punėn pjesėrisht e jo siē duhet. Trasmetohet nga Umer ibnul Hatabi (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) se thoshte: “O Zoti im, Tek Ty e qaj hallin e besnikut tė dobėt dhe mashtruesit tė fortė.”

3. Tė jetė i sjellshėm nė bashkėpunim.

Me kėtė rregull kemi pėr qėllim bashkėpunimin e mirė nga tė dy palėt, pra tė jenė tė butė, tė sjellshėm sepse Islami thėrret nė marrėveshje dhe bashkėpunim tė ndėrsjelltė nė ēdo punė. Pejgamberi (alejhi selam) thotė: “Allahu e mėshiroftė atė burrė i cili ėshtė i sjellshėm nė shitblerje dhe nė gjykim!”[2]

4. Marrėveshja

Pra, qė nė fillim, tė bėjnė marrėveshje pėr punėn e kėrkuar dhe t’i sqarojnė qė nė fillim si duhet tė gjitha ēėshtjet, ta caktojnė pagėn e kėsaj marrėveshje, duke mos i bėrė kėshtu padrejtėsi asnjėrės palė. E ky kusht ėshtė shkak pėr ndėrprerjen e tė gjitha mosmarrėveshjeve mes tyre dhe ja mbyllė shejtanit ēdo portė tė tij dhe ėshtė mė larg mashtrimit dhe mospėrfitimit. Gjithashtu, nė anėn tjetėr pronarit tė punės nuk i lejohet ta shfrytėzojė tė varfėrin e punėtorit dhe nevojėn e tij pėr punė pėr pėrfitime personale, duke e munduar kėshtu nė punė, duke kėrkuar mė tepėr se sa duhet apo duke e paguar mė lirė se sa duhet. Argument pėr nevojėn e marrėveshjes qė nė fillim dhe caktimin e pagės para punės ėshtė fjala e Pejgamberit (alejhi selam) i cili kur u pyet a kishte qenė bari i deleve tha: “I ruaja delet e banorėve tė Mekės pėr disa kiratė[3].  E kiratė quhen disa copė tė  dinarit apo dirhemit.

5. Ndalohet  puna dhe qiraja me diēka qė ėshtė haram.

Punėtori nuk lejohet tė pranojė tė punojė punė me tė cilėn hidhėrohet Allahu, si p.sh: nėse punon nė lokal nė tė cilin shiten haramet si: duhani, alkooli, gazetat e ndyra apo kaseta tė filmave tė ndyrė, etj. Pra, ai nuk duhet tė pranojė tė shėrbejė nė diēka tjetėr, pėrveē punėve tė lejuara qė tė jetė fitimi i tij i lejuar dhe i mirė.

Gjithashtu, ėshtė obligim i pronarit tė punės mos tė marrė punėtor me qira i cili i ndihmon pėr punė tė ndaluara, pra pronarit i mjafton mėkati qė ai vet po e punon njė punė tė ndaluar e do t’i dyfishohet kur ai i merr edhe tė tjerėt pėr t’i ndihmuar nė haram, edhe pse nė origjinė edhe atij vet nuk i lejohet njė punė e tillė. Duhet ditur se marrėveshja e shėrbimit pėr punė tė ndaluar ėshtė marrėveshje e papranuar dhe jo e vėrtetė. Duhet pasur kujdes zotėria i punės qė punėtorin e tij mos ta urdhėrojė tė bėjė punė tė cilat e hidhėrojnė Allahun, sepse kjo ėshtė e ndaluar pėr tė.


Pėrktheu: Lulzim Susuri

09.06.2006

(vazhdon)


[1] )Trasmeton Muslimi nr.1817.

[2] ) Trasmeton Buhariu nr.2076.

[3] ) Trasmeton Buhariu nr. 2262.

                                         www.klubikulturor.com