Falenderimi i takon Allahut, Zotit tė botėve. Paqja dhe
shpėtimi qofshin mbi pejgamberin tonė, Muhamedin, familjen,
shokėt dhe tė gjithė pasuesit e tij.
Nga Thabiti transmetohet se Pejagamberi (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!) kur e godiste skamja familjen e tij
u drejtohej me fjalėt: “O familja ime, faluni, faluni!”
Ibn Muflihu thotė se ky hadith ėshtė mursel (mungon sahabiu
nė zinxhirin e transmetuesve), por me zinxhir transmetuesish
tė mirė, ndėrsa pėr kuptimin e tij dėshmon edhe hadithi nė
kapitullin e eklipsit te Buhariu dhe Muslimi.
Allahu i Lartėsuar thotė: “Kėrkoni
ndihmė (nė tė gjitha ēėshtjet) me durim dhe me namaz! Vėrtet,
ajo ėshtė e madhe (e vėshtirė), por jo edhe pėr ata qė kanė
frikė (Zotin).” (Bekare, 45)
Allahu i Lartėsuar thotė: “O ju
qė keni besuar! Kėrkoni ndihmė me durim e me tė falur, se
vėrtetė Allahu ėshtė me durimtarėt.” (Bekare, 153)
Allahu i Lartėsuar i urdhėroi robėrit e Tij tė ndihmohen me
tė falur pėr ēdo ēėshtje tė kėsaj bote dhe botės tjetėr,
duke mos pėrjashtuar nga kjo asgjė. Ai tha: “Kėrkoni ndihmė
me durim e me tė falur!” (Bekare,153)
Allahu
i Madhėruar filloi me durimin para namazit, pasi besimi dhe
tė gjitha namazet obligative apo vullnetare nuk kryhen pa
durim. Allahu ka thėnė: “Kėrkoni ndihmė nė tė gjitha ėshtjet
me durim dhe me namaz! Vėrtet ajo ėshtė e vėshtirė, por jo
edhe pėr ata qė janė tė pėrulur.” e ata janė qė zemrat e
tyre janė pėrulur nga madhėshtia e Allahut dhe frikėrespekti
ndaj Tij. Pėr atė dėshmoi se atij qė i vjen kryerja e
namazit e lehtė ėshtė prej tė pėrulurve. Pejgamberi (Paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) kur e mundonte ndonjė
ēėshtje falej. D.m.th: kur i vėshtirėsohej ndonjė ēėshtje,
brengosej, mėrzitej, apo i ndodhte ndonjė fatkeqėsi ngrihej
tė falej, sepse namazi tė ndihmon t’i tejkalosh tė gjitha
fatkeqėsitė, me ndihmėn e Allahut tė Lartėsuar. Namazin e
kryen pėr t’u afruar dhe pėr t’u kthyer tek Allahu. E ai qė
i kthehet Allahut do t’i mjaftojė atij, pasi ai ka
anashkaluar ēdo gjė pėrveē tij dhe ka synuar Allahun e
Lartėsuar. Allahu i Lartėsuar nuk do ta zhgėnjejė atė qė
shpreson tek Ai.
Pejgamberi (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) kur
familjes sė tij i ndodhte ndonjė brengė, i urdhėronte tė
faleshin, pastaj lexonte: “Urdhėro
familjen tėnde tė falė namaz, e edhe ti vetė zbatoje atė,
sepse ne nuk kėrkojmė prej teje ndonjė furnizim (pėr ty as
pėr familjen tėnde), Ne tė furnizojmė ty (dhe ata).” (Taha,
132) Kjo do tė thotė se nėse e fal namazin do tė vij
furnizimi nga se mendon, siē thotė Allahu i Lartėsuar: “E
kush i pėrmbahet dispozitave tė Allahut, atij Ai i hap rrugė
dhe e furnizon atė prej nga nuk e kujton fare.” (Talak, 2-3)
Gjithashtu, Allahu i Lartėsuar thotė: “Unė nuk i krijova
xhinėt dhe njerėzit pėr tjetėr gjė pėrveē qė tė mė adhurojnė.
Unė nuk kėrkoj prej tyre ndonjė furnizim dhe as kėrkoj tė
mė ushqejnė ata. Allahu ėshtė Furnizues i madh. Ai ėshtė
Fuqiforti.” (Dharijat, 56-58)
Nė hadithin kudsij, Allahu i Lartėsuar thotė: “O robi im!
Pėrkushtohu nė adhurimin tim dhe do ta pasuroj zemrėn tėnde
e do ta shmang nga t’i varfėrinė.”
Namazi largon nga ai qė falet shqetėsimin, ashtu qė nuk
ėshtė i merakosur, lakmitar, koprrac, i zhurmshėm, ankohet
sė tepėrmi, i nxituar dhe me pak durim. “Ėshtė e vėrtetė se
njeriu ėshtė i prirur tė jetė i padurueshėm. Kur e godet
ndonjė e keqe ai ankohet sė tepėrmi. Ndėrkaq, kur e gjen e
mira ai bėhet sė tepėrmi koprac, pėrveē atyre qė falen. Tė
cilėt janė tė rregullt nė faljen e namazit tė tyre.”
Namazi ėshtė strehim pėr besimtarėt pėr ēdo ēėshtje tė
rėndėsishme tė kėsaj bote dhe tjetrės.
Thabiti shprehet se pejgamberėt (Paqja e Allahu qoftė mbi ta!)
kur i godiste ndonjė brengė shpejtonin tė faleshin. Kėshtu
vepronte Ademi (alejhi selam) dhe pejgamberėt e tjerė.
E
si tė mos ngushėllohen muslimanėt me namazin kur ai ėshtė
shtyllė e fesė, ashtu siē ėshtė pėrmendur nė hadith.
Merueziu ka thėnė: “Allahu i Lartėsuar i urdhėroi tė gjithė
robėrit tė pasonin Pejgamberin, ndėrsa Pejgamberi i urdhėroi
qė nėse shohin shenja nga tė cilat frikėsohen se mos janė
dėrguar si dėnim tė shpejtojnė nė namaz dhe pėr kėtė ka
thėnė: ‘Vėrtet, dielli dhe hėna janė dy shenja nga shenjat e
Allahut e kur tė ndodhė eklipsi, shpejtoni nė namaz!’
Gjithashtu edhe ai vet shpejtonte tė falej.”
Nuk dimė ndonjė adhurim qė Allahu e largon me tė dėnimin,
sikurse namazi. Faljes gjatė eklipsit i shtohet pak nė ruku,
sexhde dhe pėrulje e plotė.
Umu Kulthum (Bint Ukbe) ishte prej emigrueseve tė para.
Njėherė burri i saj Abdurrahman bin Aufi u alivanos dhe
njerėzit menduan se ka vdekur. Umu Kulthumi me kėtė rast
doli nė xhami tė ndihmohej me atė qė ėshtė urdhėruar prej
namazit dhe durimit.
Kanė pėrmendur se Ibn Abasi ėshtė ngushėlluar pėr vėllain e
tij Kuthmin, derisa ishte nė udhėtim, e ai tha: “Inna
lil-lahi ue inna ilejhi raxhiun” (Tė Allahut jemi dhe tek Ai
do tė kthehemi) Pastaj, u largua pak nga rruga, i fali dy
rekate dhe nė to e zgjati pak mė tepėr uljen. Pastaj u ngrit
dhe shkoi tek deveja e tij duke thėnė: “Kėrkoni
ndihmė (nė tė gjitha ēėshtjet) me durim dhe me namaz, vėrtet,
ajo ėshtė e madhe (vėshtirė), por jo edhe pėr ata qė kanė
frikė (Zotin).” (Bekare, 45)
Ibn Kajimi thotė: “Pėrsa i pėrket namazit dhe ndikimit qė ai
e ka nė zemėr duke e gėzuar, pėrforcuar, hapur, tė ndjejė
kėnaqėsi, vėrtet ka ndikim tė madh. Nė namaz lidhet zemra
dhe shpirti me Allahun, i afrohet Atij, i pėrkujton begatitė
e tij, i gėzohet bisedės me tė dhe qėndrimit para Tij. Nė
namaz shfrytėzon tėrė trupin, forcėn dhe gjymtyrėt e tij nė
adhurimin ndaj Allahut duke mos e kursyer asnjė gjymtyrė
prej kėsaj dhe kėshtu largon varėsinė ndaj krijesave,
ndenjėn apo diskutimin me ta. Nė namaz mbledh forcėn e
zemrės dhe trupit tė tij drejt Zotit apo Krijuesit. Qetėsia
qė e pėrjeton nga armiku i tij gjatė namazit bėhet nga
ilaēet, argėtimet dhe ushqimet tė cilat nuk i pėrshtaten
vetėm se zemrave tė shėndosha.”
Namazi ėshtė ndihmėtari mė i mirė pėr t’i arritur tė mirat e
kėsaj bote apo tjetrės, dhe shmangien e tė ligave tė kėsaj
bote dhe tjetrės. Namazi tė largon prej mėkatit, largon
sėmundjet e zemrės, tė trupit, ndriēon zemrėn, e bardhėson
fytyrėn, aktivizon gjymtyrėt dhe shpirtin, sjell rrizkun,
shmang zullumin, i ndihmon tė dėmtuarit, i largon epshet e
ndryshme dhe ėshtė i dobishėm pėr shumė nga sėmundjet e
barkut.
Nė pėrgjithėsi ajo ndikon nė ruajtjen e shėndetit tė trupit,
zemrės dhe pėrqėndrimin e tyre, si dhe largon lėndėt e
kėqija nga kėto dyja. E nuk janė sprovuar dy njerėz me
sprova, sėmundje, tė meta apo sfida e qė tė mos jetė ai qė
falet prej tyre mė sė paku qė goditet prej tyre dhe
pėrfundimi pėr tė ėshtė mė i mirė.
Namazi ka ndikim tė veēantė nė largimin e tė kėqijave tė
kėsaj bote, sidomos kur kryhet dhe plotėsohet ashtu siē
duhet. Nuk janė larguar tė ligat e kėsaj bote dhe tė tjetrės
e as nuk janė sjellė tė mirat e saj me diēka tjetėr si me
namazin.
E
fshehtėsia e kėsaj ėshtė se namazi ėshtė lidhje mes robit
dhe Zotit tė tij. Dhe sa mė e theksuar tė jetė kjo lidhje,
aq mė tepėr do t’i hapen atij dyert e begative dhe do t’ju
shmanget shkaqeve qė sjellin tė ligat, do tė rrjedhin
sukseset prej anės sė Zotit tė tij, shėndeti dhe mirėqenia,
qetėsia dhe begatia, gėzimet e argėtimet; tė gjitha kėto do
t’i vihen nė dizpozicion dhe do tė shpejtojnė drejt tij.
E
lus Allahun tė na furnizojė me sinqeritet nė fjalė dhe vepėr
dhe paqja e shpėtimi qofshin pėr Pejgamberin, familjen dhe
shokėt e tij.
Pėrktheu:
Driton Lekaj
|