Nga
njohjet mė primare tė Allahut ėshtė edhe njohja e bukurisė
sė Tij, e cila ka domethėnien e njohjes sė krijesave mė tė
spikatura. Secila nga ato e bėn tė njohur Atė me njė nga
cilėsitė e Tij, dhe mė e pėrsosura nė kėtė njohje ėshtė ajo
krijesė qė e bėn tė njohur Atė me pėrsosmėrinė e Tij, me
madhėshtinė e Tij dhe me bukurinė e Tij i lartėsuar qoftė
Ai! Nuk ka asgjė si Ai, e marrė kjo nė tė gjitha cilėsitė e
Tij. Sikur tė supozohet qė tė gjitha krijesat tė kenė pamjen
mė tė bukur dhe tė gjitha tė kenė tė njėjtėn pamje dhe ta
krahasoje bukurinė e tyre tė dukshme dhe tė padukshme me
bukurinė e Zotit tė Lartė, do tė dukej mė pak sesa duket njė
llampė nė diskun e diellit. I mjafton bukurisė sė Tij ( tė
flitet pėr tė), kur dihet se nėse hiqet hixhabi nga fytyra e
Tij, do tė digjeshin tė gjitha krijesat e Tij (Muslimi). I
mjafton bukurisė sė Tij, qė ēdo bukuri e dukshme apo e
padukshme nė dynja apo nė ahiret ėshtė nga prodhimet e Tij,
pra ē’mund tė mendohet pėr atė nga i cili buron kjo bukuri?
Gjithashtu, i mjafton
bukurisė sė Tij, qė e gjithė krenaria i takon Atij, e gjithė
forca, e gjithė bamirėsia, e gjithė dija, e gjithė mirėsisa,
e gjithė pėrsosja i takon vetėm Atij. Nga drita e Fytyrės
sė Tij ndriēohen errėsirat.
Abdullah Ibn Mesudi ka thėnė:
“Nuk ka tek Zoti juaj ditė dhe natė, drita e qiejve dhe e
tokės janė nga drita e Fytyrės sė Tij.”
Nga emrat e Tij tė bukur
ėshtė edhe “Xhemijl”, i Bukur. Nė sahih transmetohet nga
Abdullah Ibn Mesudi se profeti (Paqja dhe bekimi i Allahut
qofshin mbi tė!) ka thėnė: “Vėrtet Allahu ėshtė i bukur,
e do bukurinė.”
Bukuria e Tij, i Lartėsuar
qoftė ka katėr renditje:
·
Bukuria e vetes sė Tij
·
Bukuria e cilėsive tė Tij.
·
Bukuria e veprave tė Tij.
·
Bukuria e emrave tė Tij.
Emrat e Tij
janė qė tė gjithė tė bukur, vetitė e Tij janė qė tė gjitha
tė plotėsuara (tė pėrsosura) dhe veprimet e tij janė qė tė
gjitha menēuri, dobi, drejtėsi dhe mėshirė. Ndėrsa pėrsa i
pėrket bukurisė sė veprės sė Tij, ėshtė njė ēėshtje qė nuk e
di askush pėrveē Tij dhe tek krijesat e Tij nuk ekzistojnė
njohuri pėr kėtė. Pėrveē disa njohurive tė cilat ia ka bėrė
tė njohura atij qė e ka nderuar nga robėrit e Tij. Kjo
bukuri ėshtė e ruajtur nga kohėrat, e mbuluar me mbulesėn e
rrobės dhe tė izarit (lloj veshje) siē ka thėnė i dėrguari
i Allahut duke treguar se Allahu ka thėnė: “Krenaria
ėshtė rrobja ime, ndėrsa madhėshtia ėshtė izari im” Sa
mė e madhe dhe mė e gjėrė tė jetė krenaria, aq mė shumė i
takon emri rrobė (veshje). Pra Ai ėshtė i Madhi, i
Lartėsuari, i Forti, Madhėshtori.
Ibn Abasi ka thėnė: “Ėshtė
mbuluar vetja e Tij me cilėsitė e Tij. Pra ē’mendim ke pėr
njė bukuri e cila ėshtė e fshehur pas cilėsive tė pėrsosura
dhe ėshtė mbuluar me atributet e madhėshtisė dhe tė
lartėsisė?”
Nė kėtė
domethėnie kuptohen disa domethėnie tė bukurisė sė vetes sė
Tij, sepse robi ngjitet nga njohja e veprave tek njohja e
cilėsive tė Tij dhe nga njohja e cilėsive tek njohja e vetė
Allahut, meqė kur ai shikon diēka nga bukuria e veprave e
merr si argument mbi bukurinė e cilėsive, pastaj bukurinė e
cilėsive e merr si argument pėr bukurinė e vetė Allahut. Qė
kėtu qartėsohet se Atij, Allahut tė Lartėsuar, i takon i
gjithė falenderimi dhe qė askush nga krijesat e Tij nuk mund
t’i llogarisė lavdėrimet pėr tė. Ai ėshtė ashtu siē e do
veten, e lavdėron dhe e falenderon veten e Tij. Dashuria e
Tij pėr veten, falenderimi i Tij pėr veten ėshtė me tė
vėrtetė falenderimi i vėrtetė, lavdėrimi i vėrtetė, dashuria
dhe njėsimi i vėrtetė (teuhidi).
Ai ėshtė ashtu
siē e ka falenderuar veten dhe mė lart nga ē’ka e
falenderojnė Atė krijesat e Tij dhe ashtu siē e do veten do
edhe cilėsitė dhe veprimet e Tij. Pra ēdo veprim i Tij ėshtė
i mirė dhe i dashur edhe nėse tek krijesat e Tij ka diēka qė
Ai e urren apo nuk e pėlqen, nė veprimet e Tij nuk ka asgjė
qė ėshtė e papėlqyer ose e urryer.
Nuk ekziston
asgjė qė duhet pėr vetveten e Tij dhe qė falenderohet pėr
vetveten e Tij pėrveē Allahut i Lartėsuar qoftė. Ēdokush qė
duhet pėrveē Tij, nėse dashuria pėr tė ėshtė ndjekėse e
dashurisė pėr Allahun, nė mėnyrė qė ta duash pėr hir tė Tij,
atėherė kjo dashuri ėshtė e drejtė e nė tė kundėrt ajo
dashuri ėshtė e prishur (e gabuar).
Kjo pra ėshtė e
vėrteta, realiteti i zotėrimit, sepse Zoti i vėrtetė ėshtė
Ai qė duhet dhe falenderohet pėr vetveten e Tij, por ē’ndodh
nėse kėsaj i shtohet edhe bamirėsia e Tij, begatia e Tij,
menēuria e Tij, falja, mirėsia, dhe mėshira e Tij?
Atėherė robi
duhet tė mėsojė qė nuk ka Zot tjetėr i cili meriton
adhurimin pėrveē Allahut dhe ta dojė e ta falenderojė Atė
pėr vetveten e Tij dhe pėrsosmėrinė e Tij, si edhe tė mėsojė
se nuk ka bamirės nė realitet me tė gjitha llojet e begative,
tė dukshme dhe tė padukshme pėrveē Tij dhe ta dojė Atė pėr
bamirėsinė dhe begatimin e Tij, ta falenderojė pėr kėtė, pra
ta dojė nga tė gjitha drejtimet. Dhe siē nuk ka gjė sikundėr
Ai, ashtu edhe nuk ka dashuri sikundėr dashuria e Tij.
Dashuria me nėnshtrim, ėshtė adhurimi pėr tė cilin u krijuan
krijesat, sepse ai ėshtė kulmi i dashurisė dhe kulmi i
pėruljes. Ky lloj i dashurisė nuk ėshtė i dobishėm pėr
askėnd pėrveēse pėr Allahun. Ortakėria nė kėtė pikė ėshtė
shirku, tė cilin Allahu nuk e fal dhe nuk pranon asnjė vepėr
nga ai i cili vepron kėshtu.
Ndėrsa falenderimi pėr tė
pėrmbledh dy ēėshtje:
Njohja e
lavdėresave dhe e cilėsive tė pėrsosjes sė Tij dhe dashuria
pėr Tė e ngritur mbi kėto (cilėsi). Pra ai qė ėshtė i
informuar mbi mirėsinė e njė tjetri pa patur dashuri pėr tė,
nuk mund tė jetė falenderues. Gjithashtu, ai qė e do dikė pa
qėnė i informuar pėr mirėsitė e Tij, nuk mund tė jetė
falenderues, derisa tė bashkohen tė dyja ēėshtjet.
Allahu i Lartė
falenderon veten me veten e Tij dhe Ai vetė ėshtė i
lavdėruar me atė ē’ka rrjedh nė gjuhėt e falenderuesve, nga
ėngjėjt, profetėt e Tij dhe robėrit e Tij besimtarė. Pra Ai
ėshtė lavdėrues i vetes sė Tij me tė dyja kėto, sepse
falenderimi i krijesave tė Tij pėr Tė ndodh me vullnetin e
Tij, me lejen e Tij. Pra Ai ėshtė i cili ka bėrė
falenderuesin falenderues dhe muslimanin musliman, atė qė
falet falės dhe penduesin pendues. Tek Ai e kanė fillimin
begatitė dhe tek Ai mbarojnė, pra fillojnė me lavdėrimin e
Tij dhe pėrfundojnė me lavdėrimin po tė Tij.
Ėshtė pikėrisht
Ai qė e drejton robin e Tij pėr teube (pendim) dhe gėzohet
pėr tė (teuben) me njė gėzim madhėshtor, i cili vjen nga
mirėsia dhe ekzistenca e Tij. E drejton robin e Tij pėr
bindje dhe e ndihmon, pastaj pėr kėtė i jep sevape dhe e
gjithė kjo bindje ėshtė nga mirėsia dhe nga ekzistenca e Tij.
Ai ėshtė i tillė, qė nuk ka nevojė pėr askėnd, pėr asgjė, e
marrė kjo nė tė gjitha aspektet. Ēdokush, pėrveē Tij, ėshtė
nevojtar pėr Tė nga ēdo anė e drejtim. Robi ka nevojė pėr Tė
nė shkaqe dhe nė qėllime, sepse ajo qė nuk ekziston nga Ai,
nuk ekziston dhe ajo qė nuk ėshtė pėr hir tė Tij nuk bėn
dobi.
Pėrgatiti: Erion Sula
|