Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Nevoja e njeriut pėr besim dhe ndikimi i  tij nė jetėn njeriut

Njeriu nė kėtė botė ku jeton  e gjen vetėn tė rrethuar me shumė krijesa tė tjera. Shpeshherė njeriun e shqetėsojnė disa pyetje qė e bėjnė tė hutuar para tyre dhe pret njė pėrgjigje nga dikush. Ai shpeshherė i bėn pyetje vetes sė tij: Kush jam unė?  Nga kam ardhur? Kush mė solli nė kėtė botė? Cili ėshtė qėllimi i ardhjes sime nė kėtė botė? Cili ėshtė programi i cili ma rregullon jetėn time? Nga tė drejtohem? Kush e krijoi tėrė kėtė gjithėsi me kaq precizitet?

S’ka dyshim se njeriu e vėren veten e vet se si krijesė ėshtė i dalluar nga krijesat e tjera. Ai posedon logjikė tė shėndoshė dhe arsye tė plotė. Kjo ėshtė njė dhunti qė i ėshtė dhėnė atij.

Shpeshherė njeriu e gjen veten nė probleme dhe  situata tė ndryshme e tė vėshtira dhe ka nevojė tė mbėshtetet tek dikush qė ėshtė mė i fuqishėm se ai dhe qė e nxjerr prej  atyre krizave qė ai ndodhet.

Njerėzit kanė mospajtime dhe probleme tė mėdha nė gjetjen e metodave mė tė mira pėr tė kaluar njeriu jetėn e kėsaj bote sa mė mirė, duke u nisur nga personat e deri edhe nė shoqėri. Pėr kėtė njerėzimi ka kaluar nėpėr etapa tė ndryshme, duke shijuar edhe dhimbje, edhe humbje tė mėdha nė kėrkimin e njė plan-programi tė jetės sė njeriut nė kėtė botė. Ēdo ligj dhe ēdo ideologji qė ka ardhur e ka mposhtur tė kaluarėn, duke e llogaritur atė si dėshtuese nė organizimin e jetės sė njeriut, derisa ka shkaktuar edhe zhvillimin e luftėrave dhe derdhjen e gjakut nė mes tė kulturave dhe civilizimeve tė ndryshme.

Tė gjitha kėto pyetje qė ia parashtron njeriu vetes dhe tė gjitha kėto mospajtime e vuajtje qė ka pėsuar ai nė gjetjen e rrugės sa mė tė mirė pėr  jetėn e tij, vetvetiu e shtyjnė njeriun qė tė kėrkojė  rrugėn e vėrtetė dhe tė gjejė rahati edhe nė kėtė botė, edhe nė botėn tjetėr, si dhe tė kėrkojė realitetin e ardhjes sė tij nė kėtė botė.

S’ka dyshim se tė gjitha kėtyre preokupimeve u pėrgjigjet besimi i drejtė i njeriut nė Allahun. Gjegjėsisht, tė gjitha kėto, mundet t’i gjejė nė fenė e drejtė dhe tė pastėr tė Allahut, e qė ėshtė  feja islame.

Allahu thotė nė Kuran: “A menduat se Ne u krijuam kot dhe se nuk do ktheheni ju te Ne?”

Ardhja e njeriut nė kėtė botė nuk ėshtė njė gjė e rastėsishme. Qėllimi i ardhjes sė tij nė kėtė botė nuk ėshtė, po ashtu, njė gjė e rastėsishme. Zgjedhja e njeriut si udhėheqės mbi sipėrfaqen e tokės, nuk ėshtė njė gjė e rastėsishme.

Allahu thotė: “Nuk i krijova qiejt dhe tokėn kot( shkel e shko).”

Ēdo gjė nė kėtė botė e ka urtėsinė e vet. Edhe krijimi i njeriut ka njė urtėsi tė madhe dhe njė qėllim tė caktuar. Kjo urtėsi dhe ky qėllim vjen nė shprehje tek fjala e Allahut: “Unė nuk i krijova xhinėt dhe njerėzit pėr tjetėr gjė, pėrveē qė tė mė adhurojnė.”

Pra, qėllimi i njeriut ėshtė qė ta njohė Allahun, ta adhurojė atė dhe tė shkojė sipas planit dhe programit qė Ai ia cakton. Ta njohė Krijuesin e tij. Allahu ėshtė ai i Cili ia tregon njeriut planin e tij nė jetėn e tij, sepse Ai e ka krijuar dhe ai e di mė sė miri se ēka i nevojitet njeriut si krijesė. Pikėrisht, edhe pėr kėtė,  ēdo gjė qė e ka krijuar nė kėtė gjithėsi, ia ka nėnshtruar njeriut, Toka, Dielli, Hėna, yjet, detet, malet, kodrat, shiun; tė gjitha janė tė krijuara vetėm pėr njeriun dhe nė shėrbim tė tij. Pra, a ia vlen qė njerėzit tė kenė mospajtime pėr ecjen e njė mjeti apo njė prodhimi nė formėn mė tė mirė, kur ai i cili e ka prodhuar atė mjet i ka dėrguar tė gjitha njohuritė dhe e ka dėrguar tėrė katalogun rreth atij prodhimi apo atij mjeti? Kėshtu edhe Krijuesi i robėrve tė Tij e ka sqaruar pėr njerėzit formėn e jetės sė njerėzve pėrmes dėrgimit tė Pejgamberėve.

Misionin e Allahut, programin e Allahut nė tokė e sollėn Pejgamberėt. Ata i dėrgoi Allahu udhėzues pėr njerėzit, jua mėsojnė njerėzve rrugėn e drejtė dhe rrugėn e shpėtimit, jua mėsojnė njerėzve qėllimin e krijimit tė tyre. Ju mėsojnė njerėzve  se si tė ecin nė rrugėn e ndritshme dhe si tė largohen nga errėsirat e ndryshme. A nuk e ke parė  se ēdo firmė apo ēdo fabrikė qė prodhon diēka e  dėrgon edhe inxhinierin pėr t’i mėsuar njerėzit se si duhet t’i pėrdorin kėto mjete. Pra, kėshtu edhe Allahu i dėrgoi Pejgamberėt e Tij.  Allahut i takon shembulli mė i mirė.

Vėrtet civilizimet dhe kulturat e ndryshme janė munduar qė njeriun ta ngenė nė anėn materiale, por ia kanė vdekur njeriut anėn shpirtėrore, ndėrsa njeriu llogaritet njeri i vėrtetė, nėse e ka tė ngritur anėn shpirtėrore mė shumė se atė trupore dhe materiale. E kanė mėsuar njeriun se si tė jetojė, por nuk e kanė mėsuar se pse tė jetojė. Besimi i drejtė i njeriut nė Allahun ėshtė njė nevojė shpirtėrore, ėshtė njė nevojė e natyrshmėrisė sė tij, sepse Allahu tė gjithė njerėzit i ka krijuar me natyrshmėri tė pastėr qė ta njohin Allahun dhe ta besojnė atė, por prindėrit janė ata tė cilėt e devijojnė natyrshmėrinė e  fėmijės, e bėjnė ēifut, tė krishterė apo zjarrputist. Besimi i drejtė  nė Allahun ėshtė nė pėrputhshmėri tė plotė me natyrshmėrinė e tij.

Njeriu e njeh Allahun dhe ekzistencėn e Tij pėrmes krijesave qė Allahu i ka krijuar nė kėtė gjithėsi. Sepse nuk ka mundėsi qė ky precizitet kaq i madh nė kėtė gjithėsi dhe kėto krijesa kaq madhėshtore  tė mos kenė ndonjė Krijues, i Cili ėshtė i cilėsuar me cilėsi absolute dhe me emra absolutė.

Nė kohėn e kaluar ka thėnė njėri prej beduinėve arabė, kur e kanė pyetur se si ti e njeh Allahun, ka thėnė: “Nėse i vogli i devesė tregon pėr nėnėn e saj, nėse  gjurma tregon pėr ecjen e dikujt, Toka me kodra tė larta dhe  qielli me gjerėsinė e tij, a nuk tregojnė pėr  tė Butin dhe tė Urtin (pėr Allahun)?”

Pra, besimi i drejtė i muslimanit nė Allahun qėndron mbi argumente tė forta dhe tė prera.

Njėri prej poetėve ka thėnė:

Nė ēdo gjė  ka argument se Allahu ėshtė Njė.

Pra, ekzistenca e Allahut, njohja e Tij dhe se Ai ėshtė i vetmi i Cili e meriton adhurimin,  ėshtė njė  ēėshtje  qė asnjė njeri i menēur nuk ka mundėsi ta mohoj atė.

Pėrktheu: Shaban Murati

06.01.2007

                                         www.klubikulturor.com