Falėnderimet dhe lavdėrimet janė pėr Allahun, Zotin e
gjithė botėve. Paqja, mėshira dhe bekimet janė pėr
Muhamedin, familjen dhe shokėt e tij deri nė Ditėn e
Gjykimit.
Thėnia mė e vėrtetė ėshtė thėnia e Allahut, ndėrsa
udhėzimi mė i mirė ėshtė udhėzimi i Muhamedit (salallahu
alejhi ue selem). Veprat mė tė kėqija janė ato tė
shpikurat, ēdo shpikje ėshtė bidat dhe ēdo bidat ėshtė
lajthitje, e ēdo lajthitje tė ēon nė zjarr.
Tė
nderuar vėllezėr!
Jemi nė prag tė pushimeve, njerėzit fillojnė tė shprehin
gėzimin dhe kėnaqėsinė dhe me padurim presin pėrfundimin
e obligimeve. Kėshtu qė, ēdokush mendon dhe planifikon
pėr ditėt e ardhshme se ku do t’i kalojė dhe kohėn si do
ta sistemojė.
Pushimet janė pjesė e jetės sė njeriut por ai duhet tė
mendojė pėr kohėn si dhe pėr ēdo lėvizje, angazhim dhe
aktivitet qė do tė japė llogari para Allahut tė
Lartėsuar.
“Kėshtu, pėr Zotin tėnd
(o Muhamed), ata
tė gjithė do t’i marrim nė pyetje
(e llogari). Pėr atė
se ēfarė kanė punuar.”
(Hixhėr, 92-93)
Kategoritė e njerėzve janė tė ndryshme, disa mendojnė
duke bėrė ēdo llogari dhe duke e kujtuar hallallin dhe
haramin, kurse disa tė tjerė kujtojnė vetėm dėfrimin dhe
sa mė parė ta pėrjetojnė pushimin.
Andaj dėfrimi dhe kalimi i kohės duhet tė harmonizohet
me standardet e udhėzimeve islame. Njeriu kėrkon
ripėrtėritje dhe gjallėri, sepse kjo ėshtė nevojė qė
muslimani duhet ta sistemojė jetėn gjatė zhvillimeve
dinamike dhe gjithė kjo duhet tė ndodhė nė trekėndėshin:
bindje, shqiptim dhe veprim, duke iu pėrgjigjur Allahut
tė Lartėsuar.
“O ju qė besuat, pėrgjigjuni Allahut
(duke iu bindur Atij) dhe tė Dėrguarit kur ju ftojnė pėr
atė qė ju jep jetė (ringjallje), dhe dijeni se Allahu
ndėrhyn ndėrmjet njeriut dhe zemrės sė tij, dhe se te Ai
do tė tuboheni!”
(Enfalė, 24)
Padyshim qė pushimi, shėtitja dhe lėvizja, duke parė
bukuritė nė natyrė, ripėrtėrinė zemrat dhe largon
shqetėsimet. Duke ecur nėpėr tokėn e gjerė tė Allahut tė
Lartėsuar dhe ēdo herė duke falėnderuar dhe lavdėruar
Atė, do tė shohė besimtari vetėn edhe mė tė lumtur dhe
do tė marrėsh frymė edhe mė lehtė. Tė lėvizėsh prej njė
vendi nė tjetėr do tė thotė tė pėrjetosh kėnaqėsinė e
madhe shpirtėrore. E gjithė kjo arrihet duke medituar
rreth gjėrave qė na rrethojnė. Allahu i Madhėruar thotė:
“Pėr ata qė Allahun e pėrmendin me
pėrkujtim kur janė nė kėmbė, kur janė ulur, kur janė tė
shtrirė dhe thellohen nė mendime rreth krijimit tė
qiejve e tė tokės (duke thėnė):
"Zoti ynė, kėtė nuk e
krijove kot, i lartėsuar qofsh, ruana prej dėnimit tė
zjarrit!"(Ali Imran, 191)
Pėr besimtarin ėshtė e rėndėsishme hartimi i njė
strategjie jetėsore, duke programuar ēdo aktivitet
jetėsor. Ai duhet tė interesohet pėr ēdo lėvizje qė tė
jetė nė pėrputhje me mėsimet e besimit.
Shembujt tė shumtė kemi
nga historia jonė e lavdishme islame, kur besimtarėt e
sinqertė tė gjeneratės sė artė selefi angazhoheshin qė e
tėrė jeta tė jetė nė pėrputhje me udhėzimet islame. Sė
bashku, tė kujtojmė sahabin e nderuar Handhale kur
besniku i umetit Ebu Bekri (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!)
iu drejtua dhe i tha:
“Si po ndihesh Handhale?
Tha: “Jam bėrė munafik (dyftyrėsh).” Ebu Bekri tha:
“Subhanallah, ēfarė je duke thėnė?” Tha: “Kur jemi te
Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem), kur na pėrkujton
xhenetin dhe xhehenemin, po na duket sikurse po e shohim,
mirėpo kur dalim nga Pejgamberi (salallahu alejhi ve
selem), po angazhohemi me gratė, fėmijėt dhe mallrat (pasuritė),
po e harrojmė kėtė gjendje.” Ebu Bekri tha: “Edhe ne e
gjejmė kėtė gjė.” Shkuam sė bashku me Ebu Bekrin derisa
hymė te Muhamedi (salallahu alejhi ue selem). I thashė:
“Handheleja ėshtė bėrė munafik (dyftyrėsh).” Pejgamberi
(salallahu alejhi ue selem) tha: “Si ėshtė e mundur kjo
gjė?” I thashė: “O i Dėrguar i Allahut, kur jemi te ti
dhe na pėrkujton xhenetin dhe xhehenemin, po na duket
sikurse po e shohim, mirėpo kur largohemi dhe
angazhohemi me gratė, fėmijėt dhe mallėrat (pasuritė), po
e harojmė kėtė gjendje.” Pejgamberi (salallahu alejhi ue
selem) tha: “Pasha Atė nė Dorėn e tė Cilit ėshtė shpirti
im, po qėse vazhdonit nė kėtė gjendje dhe nė pėrmendje
tė Zotit, do tė ju shoqėronin engjėjt nė shtretėrit dhe
rrugėt tuaja. Por, o Handhele, njė herė kėshtu e njė
here ashtu. Kėtė e pėrsėriti tre here.” (Trasmeton
Muslimi)
Tė
nderuar vėllezėr!
Ėshtė e rėndėsishme qė tė kujdesemi pėr kohėn se ku do
ta kalojmė edhe pėr kėtė do tė japin llogari para
Allahut tė Lartėsuar. Koha ėshtė gjėja mė e shtrenjtė
pėr besimtarin qė ajo ėshtė pjesė e pa ndashme e tij kur
shkon njė ditė ka shkuar njė pjesė e jetės sė tij. Atė
herė tė shfrytėzohet rinia para pleqėrisė, po kėshtu
sendėrtohet e ardhmja e dobishme. Allahu i Lartėsuar
thotė:
‘’.. A nuk ju dhamė Ne juve jetė aq saqė
ai qė ka dashur tė mendojė, ka mundur tė mendojė gjatė
asaj kohe. Madje juve ju ka ardhur edhe kėshilluesi
(pejgamberi), pra shijoni, se pėr zullumqarėt nuk ka
ndonjė ndihmėtar.” (Fatir, 37)
Muhamedi (salallahu alejhi ue selem) ka thėnė:
“Njeriu nuk do tė lėvizė pa iu pėrgjigjur katėr
pyetjeve:Ku e ke kaluar jetėn?Ēfarė ke punuar me dijen
tėnde?Si e ke fituar pasurinė tėnde dhe ku e ke
harxhuar? Ku e ke lodhur trupin tėnd?’’ (Transmeton
Tirmidhiu, hadithi ėshtė hasen.)
Dita e Llogarisė ėshtė njė ditė ku njeriut i prezantohet
ēdo detaj nga jeta e kėsaj bote, Allahu i Lartėsuar
thotė:
“Ditėn kur ēdo njeri e gjen pranė vetes
atė qė veproi mirė ose keq, e pėr atė tė keqe qė bėri,
do tė dėshirojė qė nė mes tij dhe nė mes tė asaj tė jetė
njė distancė shumė e madhe
(e mos ta shohė). Allahu u
jep tė frikėsohen prej dėnimit qė vjen prej Tij,
megjithėqė Allahu ėshtė i mėshirshėm ndaj robėrve.”
(Ali Imran, 30)
Kėto janė fakte dhe argumente pėr ata qė mendojnė dhe
dėshirojnė njė pėrfundim tė mirė nė kėtė botė dhe
llogari tė lehtė nė Ditėn e Llogarisė.
Islami pranon dėfrimin e kontrolluar qė motivon pėr punė
dhe shton fuqinė. Nuk ka tė keqe nėse besimtari dėfrehet
dhe merret me aktivitete tė zakonshme dhe normale, me
qėllim tė gjallėrimit tė zemrave kur ato lodhen. Ndajmė
fjalėt e Aliut (Allahu qoftė i kėnaqur me tė ku thotė:
‘’Freskoni (qetėsoni) zemrat, sepse ato lodhen ashtu si
lodhet trupi.’’
Kėshtu pushimet duhen tė jenė parapėrgatitje pėr punė tė
mėdha dhe serioze, duke synuar qėllime tė larta.
E
lusim Allahun Fuqiplotė tė na forcojė nė rrugėn e
vėrtetė!