- I pėrgjithshėm. Allahu thotė: “Nuk
ka tjetėr, vetėm se gjithēka ėshtė nė qiej e nė tokė ka
pėr t’iu paraqitur Zotit si rob.” Merjem, 93.
Kėtu
futen tė gjitha krijesat.
- I
veēantė. Hyjnė ata qė adhurojnė Allahun sipas ligjeve tė
tij. Allahu thotė: “E robėrit e Zotit janė ata qė
ecin nėpėr tokė tė qetė, e kur atyre me fjalė u afrohen
injorantėt, ata thonė: ‘paqe’. ” Furkan, 63.
Kėtu hyjnė
profetėt. “Pasardhės tė atyre qė i bartėm (i
shpėtuam) sė bashku me Nuhun (bėhuni mirėnjohės).
Vėrtet, ai ishte rob shumė falėnderues.” Isra, 3.
Allahu
thotė: “Adhuroni Allahun dhe mos i vini Atij shok nė
adhurim…” Nisa, 36. Qoftė ky profet, engjėll,
ndonjė i mirė, gjithashtu as ndonjė ēėshtje prej
ēėshtjeve tė dynjasė. Mos e bė dynjanė shok me Allahun.
Kur njeriu i pėrkushtohet dynjasė dhe ai bėhet adhurues
i saj. Profeti – paqja dhe bekimi i Allahut qoftė me tė
!– thotė: “U shkatėrrua robi i dinarit dhe i
dėrhemit …” Buhari.
Allahu
thotė: “Ejani t’ju lexoj atė qė me tė vėrtetė jua
ndaloi Zoti juaj: tė mos i shoqėroni atij asnjė send…”
Enam, 151.
Ju lexoj
juve qė tė mos i bėhet shok Allahut nė adhurim, sepse
Allahu e ka ndaluar shokvėnien.
Ibnu Mesudi thotė se kush do tė
shikojė porositė e Muhamedit – paqja dhe bekimi i
Allahut qoftė me tė!– le tė lexojė ajetet:
‘Thuaj!Ejani t’ju lexoj
atė qė me tė vėrtetė jua ndaloi Zoti juaj: tė mos i
shoqėroni atij asnjė send, tė silleni mirė me prindėrit,
tė mos mbytni fėmijėt tuaj pėr shkak tė varfėrisė, sepse
Ne i ushqejmė juve dhe ata, mos iu afroni mėkateve tė
hapta apo tė fshehta, mos e mbytni njeriun, sepse
mbytjen e tij e ndaloi Allahu, pėrpos kur ėshtė mė vend.
Kėto janė porositė e Tij, kėshtu qė tė mendoni thellė.’
‘Mos iu
afroni pasurisė sė jetimit, deri sa tė arrijė pjekurinė,
(mund t’i afroheni) vetėm nė mėnyrėn mė tė mirė, zbatoni
me drejtėsi masėn dhe peshojėn, Ne nuk ngarkojmė asnjeri
pėrtej mundėsive tė tij. Kur tė flisni (tė dėshmoni)
duhet tė jeni tė drejtė edhe nėse ėshtė ēėshtja pėr
(kundėr) tė afėrmit dhe zotimin e dhėnė Allahut
zbatojeni. Kėto janė me ēfarė ju porosis, kėshtu qė tė
pėrkujtoni.’
‘Dhe se kjo ėshtė rruga Ime e drejtė (qė
e caktova pėr ju), pra pėrmbajuni kėsaj, mos ndiqni
rrugė tė tjera qė t’ju ndajnė nga rruga e Tij. Kėto janė
porositė e Tij pėr ju, ashtu qė tė ruheni.’
Enam, 151-153.
Ibn Mesudi
–kėnaqėsia e Allahut qoftė me tė! - i shikon kėto tre
ajete si pėrmbledhėse tė fesė.
Kėto janė
ajete tė mėdha dhe nėse njeriu percepton dhe punon me
to, arrin tre cilėsi .
a)
logjikėn
b)
pėrkujtimin
c)
devotshmėrinė
Ibnu Abasi thotė:
“Kėto janė ajetet e qarta qė pėrmenden nė suren Ali
Imran.”