Transmetohet nga Xhabir
ibėn Abdullah (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) se Profeti (Paqja
dhe bekimet e Allahut qofshin mbi tė!) ua mėsonte duanė e
istihares pėr ēdo ēėshtje, sikurse ua mėsonte suret e
Kuranit dhe thoshte: “Kur dikush prej jush dėshiron tė
vendosė pėr njė punė me rėndėsi, le t`i falė dy rekate (nafile)
namaz dhe pastaj le tė thotė:
"All-llahume innķ estehķruke
bi ‘ilmike ue estakdiruke bi kudretike ue es`eluke min
fadlikel ‘adhim, fe inneke takdiru ue la akdiru, ue ta’lemu
ue la a’ėlemu ue ente al-lįmul gujśb. All-llahume in kunte
ta’ėlemu enne hadhel emru (e emėrton nevojėn qė ke) hajrun
lķ fi dinķ ue me’įshķ ue ‘įkibeti emrķ ue ‘įxhilihi ue
įxhilihi fakdirhu lķ ue jessirhu lķ thumme barik lķ fihi. Ue
in kunte ta’ėlemu enne hadhel emru (e emėrton nevojėn e tij)
sherrun lķ fi dinķ ue me’įshi ue ‘įkibeti emri ue ‘įxhilihi
ue įxhilihi, fasrifhu annķ uesrifnķ anhu uakdir lķ el-hajre
hajthu kane thumme erdinķ bihi."
" O Zot, me diturinė Tėnde
kėrkoj tė mirėn! Kėrkoj ndihmė prej fuqisė Sate, kėrkoj prej
tė mirave tė Tua tė shumta, sepse Ti je
i Gjithėfuqishėm e une jam i dobėt, Ti di ēdo gjė e unė nuk
di, Ti je Ai qė i di tė fshehtat. O Zot, nėse kjo punė e
imja (emėrton kėtu dėshirėn, hallin, etj.) ėshtė mirėsi pėr
fenė dhe jetėn time, pėr kohėn e tashme dhe tė ardhmen, bėj
tė mundshme qė tė realizohet, lehtėso dhe beko!
E nėse kjo punė ėshtė e dėmshme pėr fenė dhe jetėn time, pėr
tė tashmen tė ardhmen dhe pėr nė ahiret, largoje prej meje
dhe mė largo mua nga ajo, mė pėrcakto hajrin kudo qoftė,
pastaj mė bėj tė kėnaqur me tė!"
(Transmeton Buhariu)
Komenti i hadithit
Njeriu nė kėtė botė
ballafaqohet me sprovime dhe probleme tė ndryshme,
shpeshherė mbetet edhe nė udhėkryq kur duhet tė vendosė pėr
diēka, nuk di ēfarė tė zgjedhė, prandaj ka nevojė t`i
drejtohet Zotit tė tij dhe ēėshtjen e tij ia lenė Atij qė
ėshtė mė i Dijshmi pėr tė gjitha gjėrat.
Namazi i istihares ėshtė njė
nga adhurimet mė tė rėndėsishme pėr muslimanin kur pėrballet
me hutinė nė zgjedhjen e ēėshtjes qė ėshtė mė e drejtė pėr
te dhe nuk di ēfarė tė zgjedhė.
Ē’ėshtė istiharja
Istiharja ėshtė tė kėrkosh
mė tė mirėn nga dy apo mė shumė zgjedhje.
P.sh: dėshiron tė udhėtosh
diku, dėshiron tė martohesh, dėshiron tė blesh njė veturė,
etj., para se ta bėsh kėtė hap i fal dy rekate dhe pastaj e
bėn lutjen qė thuhet pas kėtij namazi, siē e pėrmendėm nė
hadithin e mėsipėrm. E nėse tė lehtėsohet ajo punė, dije se
kjo ėshtė mirė pėr ty, e nėse tė vėshtirėsohet dije se ka
qenė keq dhe mosrealizimi i kėsaj vepre ėshtė mė mirė pėr
ty.
Si falet namazi i istihares
Namazi i istihares falet dy
rekate, sikurse ēdo namaz tjetėr nafile nė ēfarėdo kohe,
gjatė ditės apo natės. Nuk ka tė caktuar se ēfarė tė
kėndohet, kėshtu qė mund tė kėndojmė pas sures Fatiha ēdo
sure apo pjesė nga Kurani. Pas namazit i ngre duart dhe
lavdėron Allahun, dėrgon salavate mbi Profetin (Paqja dhe
bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) pastaj thua duanė e
istihares, tė cilėn e kemi pėrmendur mė lartė.
Vlera e kėtij namazi
Po tė mos kishte ndonjė tė
mirė tjetėr pėrveē se ai qė e praktikon kėtė, do t’i
mjaftonte, duke pasuar kėshtu Profetin (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!).
Imam Neveviu thotė: “Pas
istihares duhet ta bėjmė atė ēėshtje pėr tė cilėn na hapet
zemra dhe nuk bazohemi nė atė qė kemi pasė dėshirė para se
tė falnim namazin. Prandaj kėrkohet nga ne qė ta ndėrpresim
zgjedhjen dhe tė mos mendojmė pėr tė derisa ta falim namazin
e nėse nuk e bėjmė kėshtu, atėherė nuk numėrohet se ne i
jemi drejtuar Allahut me sinqeritet qė tė na zgjedhė
ēėshtjen qė ėshtė mė e mirė pėr ne.
Domosdoshmėria e tė
pėrmbajturit me atė qė na ėshtė transmetuar rreth istihares
Duhet tė kemi kujdes nga ajo
qė e bėjnė disa nga njerėzit injorantė apo edhe nga ata qė
dijnė, por nuk e kanė kuptuar urtėsinė e istihares, kėshtu
qė pėrdorin disa lutje tė posaēme pėr istihare e jo atė
lutje qė na ka mėsuar Profeti (Paqja dhe bekimi i Allahut
qofshin mbi tė!)
Disa tė tjerė e falin
namazin dhe lutjen e bėjnė ashtu siē duhet, pastaj presin tė
shohin ėndėrr se si tė veprojnė edhe kjo ėshtė gabim pėr
shkak se Muhamedi (Paqja dhe bekimi i Allahut
qofshin mbi tė!) kur na e mėsoi se si tė veprojmė gjatė
istihares nuk ka pėrmendur se me anė tė ėndėrrės duhet tė
vendosim se ēfarė tė bėjmė.
Dobitė nga
praktikimi i namazit tė istihares
1.
Personi qė praktikon istiharen vėrteton se zemra e tij ėshė
e lidhur me Allahun e Lartėsuar pėr cdo vepėr.
2.
Ėshtė i kėnaqur nė caktimin e Allahut.
3.
Istiharja ėshtė shkak qė muslimani tė gjejė lumturinė ne
kėtė botė dhe nė ahiret.
4.
Besimtari qė praktikon istiharen ėshtė i qetė pėr arsye se e
jep mundin e tij nė kėtė botė duke i realizuar shkaqet qė
janė tė nevojshme pastaj e kėrkon zgjedhjen e mė tė mires
nga Allahu i Lartėsuar.
5.
Nevoja pėr tė ėshtė e domosdoshme pėr ēdo punė
6.
Me
anė tė namazit tė istihares muslimanit i ngritet besimi
se Allahu do ta ndihmojė atė nė ēdo punė dhe pėr ēdo
problem.
7.
Me
istihare muslimanit i shtohen shpėrblimet pėr shkak se ai i
drejtohet Allahut, falet, lutet dhe bėn adhurime tė
ndryshme gjatė kryerjes sė kėtij adhurimi.
8.
Me
anė tė istihares muslimani e madhėron Allahun, pėr arsye se
i drejtohet Atij qė t`i ndihmojė nė zgjedhjen e ēėshtjes mė
tė mirė pėr tė.
9.
Me
atė ai praktikon sunetin e tė Dėrguarit (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!)
Pėrgatiti: Alaudin Abazi
|