“O ju qė
keni besuar, nėse ndonjė i pandėrgjegjshėm u sjell
ndonjė lajm, ju shqyrtojeni mirė, ashtu qė tė mos e
godisni ndonjė popull pa e ditur realitetin, e pastaj tė
pendoheni pėr atė qė keni bėrė.”
Pra,
shohim se kjo ėshtė thirrja e tretė qė Allahu jua bėn
besimtarėve tė Tij nė kėtė sure. Tė gjitha kėto thirrje
janė bėrė me njė shkallė tė lartė tė edukatės, saqė disa
dijetarė e quajtėn kėtė sure sure tė edukatės.
Shkaku i
zbritjes sė kėsaj sureje
Gatitė gjithė dijetarėt janė tė mendimit se
Pejgamberi dėrgoi Velid ibėn Utbe te fisi Beni Mustalak
qė tė marrė prej tyre zekatin e tyre,pasi
qė ju kishte premtuar se do tė dėrgojė njė njeri qė ta
marrė zekatin prej tyre. Kur erdhi koha e zekatit e
dėrgoi Pejgamberi Velid ibėn Utbe. Kur e panė atė u
gėzua i tėrė fisi dhe dolėn ta prisnin tė dėrguarin e
Pejgamberit, por ai u frikėsua dhe mendoi se paskan dalė
prej feje dhe kanė dalė ta mbysin atė. U kthye tek
Pejgamberi dhe e njoftoi se fisi Benu Mustalak janė
kthyer nė idhujtari. Kur njoftoi Pejgamberin me kėtė
lajm, Pejgamberi me njė herė e dėrgoi njė ekspeditė nė
krye me Halid Ibėn Velidin dhe e urdhėroi qė mos tė
ngutet pa e vėrtetuar lajmin mirė. Halid ibėn Velid
erdhi natėn dhe dėrgoi disa vėzhgues qė tė shikojnė
gjendjen e tyre. Kur panė se ata ishin tė kapur pėr
fenė e Allahut dhe dėgjuan ezanin dhe panė duke e falur
namazin, erdhėn tek Halid ibėn Velid dhe e njoftuan
pėr lajmin. U kthye Halid ibėn Velid tek Pejgamberi dhe
e njoftuan pėr lajmin, pastaj zbriti ky ajet:
“O
ju qė keni besuar, nėse ndonjė i pandėrgjegjshėm u sjell
ndonjė lajm, ju shqyrtojeni mirė, ashtu qė tė mos e
godisni ndonjė popull pa e ditur realitetin, e pastaj tė
pendoheni pėr atė qė keni bėrė.”
Ndėrsa
disa dijetarė kanė pėrmendur transmetime edhe mė tė
gjėra se kjo dhe kanė thėnė: “Pasi qė u kthye Halid Ibėn
Velid u frikėsuan fisi Benu Mustalak dhe thanė se nuk u
kthye Halid ibėn Velid pėrveēse ka ndodhur diēka dhe
frikėsohem se mos ka zbritur pėr ne diēka prej Kuranit.”
Erdhėn
fisi Benu Mustalak tek Pejgamberi dhe i thanė: “Dėgjuam
pėr ardhjen e tė dėrguarit tonė dhe dolėm qė ta
mirėpresim dhe t’i japim zekatin e ai u kthye dhe
dėgjuam se mendoi se ne kemi dalė qė ta luftojmė atė.”
Nė kėtė
ajet Allahu ka pėrdorur fjalėn “fasik” i
pandėrgjegjshėm, ndėrsa me fjalėn fasik nėnkuptohet nė
sheriatin islam dalje nga respektimi dhe dėgjimi i
urdhėrave tė Allahut. Dalja nga adhurimet e Allahut
ėshtė i llojllojshėm. Disa prej tyre janė prej mėkateve
tė mėdha e disa tė vogla. Disa janė tė vogla qė
vazhdohet nė tė, ndėrsa disa janė tė vogla qė nuk
vazhdohet nė tė.
Allahu nė
kėtė ajet na porosit qė nėse na vjen ndonjė i
pandėrgjegjshėm me ndonjė lajm duhet qė ta vėrtetojmė
atė dhe mos tė ngutemi, sepse njeriut kur i vjen ndonjė
lajm qėndron para tri gjėrave: ose ta refuzojė atė lajm,
ose ta pranojė, ose tė vėrtetohet nė tė.
Kėshtu
Allahu na edukon neve se si duhet tė veprojmė kur dikush
na sjellė ndonjė lajm qė mos tė ngutemi nė pranimin e
tij apo nė refuzimin e tij, as mos i beso e as mos e
pėrgėnjeshtro. Sepse nėse i beson kėtij lajmi dhe e
pranon menjėherė ka mundėsi qė ky lajm tė jetė i
rrejshėm, ndėrsa nėse e pėrgėnjeshtron ka mundėsi qė ky
lajm tė jetė i vėrtetė.
Mirėpo pse tė vėrtetohemi mirė nga ky lajm? Allahu ka
treguar po nė tė njėjtin ajet se ēka mund tė ndodhė
nėse nuk vėrtetohemi mirė.
“Ashtu qė tė mos e godisni ndonjė popull pa e ditur
realitetin, e pastaj tė pendoheni pėr atė qė keni bėrė.”
Sa ka sot
nga njerėzit tė cilėt nuk kujdesen pėr lajmet qė ju
vijnė dhe i pėrhapim ato lajme pastaj pendohen pėr atė
qė kanė thėnė. Pėrhapja e lajmeve pa u vėrtetuar mirė ka
bėrė qė muslimanėt tė pėrēahen dhe tė konfrontohen mes
tyre. Ndoshta njeriu pendohet nga ajo qė ka thėnė dhe
nga ajo qė ka bartė prej lajmeve tė pa vėrtetuara mirė,
por zilia armiqėsia dhe pėrēarja nė mes tė muslimanėve
mbetet.
Njeriu i
cili bart lajme tė pavėrtetuara pastaj pendohet, mund tė
jetė katėr lloje:
1.
Pendohet pėr besimin e lajmit tė pavėrtetė.
2.
Pendohet pėr pėrgėnjeshtrimin e lajmit tė vėrtetė.
3.
Pendohet pėr mendimin e keq qė ka pas pėr muslimanin nė
atė qė ka besuar dhe nuk ka qenė e vėrtetė.
4.
Pendohet pėr pėrhapjen e lajmit tė rrejshėm nė mes
njerėzve.
Sikur
muslimanėt tė vepronin me atė qė pėrmban ky ajet do tė
kishin pas dobi tė shumta. E prej dobive mė tė mėdha qė
do tė kishin pas ėshtė ndalimi i njerėzve tė pa
ndėrgjegjshėm tė cilėt bartin lajme pa u vėrtetuar mirė.
Sepse sikur muslimanėt tė kėrkonin vėrtetimin e lajmeve
do tė dilnin nė shesh rrenat e tyre dhe kjo do tė
ndihmonte nė pengimin e kėtyre llojeve tė njerėzve.
Dobitė e
kėtij ajeti
1.
Domosdoshmėria e vėrtetimit tė lajmit nga i
pandėrgjegjshmi(fasiku).
2.
Nėnēmimi i atyre qė janė tė pa ndėrgjegjshėm nė lajme,
sepse nuk pranohet lajmi prej tij, deri sa tė
vėrtetohet.
3. Lajmi
i tė pandėrgjegjshmit, fillimisht, as nuk pranohet, as
nuk pėrgėnjeshtrohet.
4.
Kujdesin qė duhet tė kemi prej pandėrgjegjshmėrisė.
5.
Nėnēmimi i ngutjes para vėrtetimit.
6. Njeriu
i cili shpejton nė pranimin e lajmit ka mundėsi tė
veprojė diēka me injorancė, pa e ditur realitetin.
7. Njeriu
i cili pranon apo refuzon lajmin nga i pandėrgjegjshmi
pa u vėrtetuar mirė ai patjetėr do tė pendohet.