Falėnderimet dhe lavdėrimet janė vetėm pėr Allahun.
Paqja, mėshira dhe bekimet janė pėr Muhamedin, familjen
dhe shokėt e tij deri nė Ditėn e Gjykimit.
Thėnia mė
e vėrtetė ėshtė thėnia e Allahut, kurse udhėzimi mė i
mirė ėshtė udhėzimi i Muhamedit (Paqja dhe bekimet e
Allahut qofshin mbi tė!) Veprat mė tė kėqija janė ato tė
shpikurat, ēdo shpikje ėshtė bidat dhe ēdo bidat ėshtė
lajthitje, e ēdo lajthitje tė ēon nė zjarr.
Tė
nderuar besimtarė!
Jusufi (alejhis
selam) djali mė i dashuri i Jakubit (alejhis selam). Ai
pa nė ėndėrr njėmbėdhjetė yje, dielli dhe hėna iu
pėrulėn. Nga kjo ėndėrr Jakubit (alejhis selam) iu bė e
qartė se biri i tij do tė jetė njėri ndėr tė zgjedhurit
e Allahut tė Lartėsuar me shumė virtyte dhe mirėsi.
Allahu i Madhėruar thotė:
‘’(pėrkujto) Kur Jusufi,
babait tė vet i tha: ‘O babai im, unė pashė (nė ėndėrr)
njėmbėdhjetė yje dhe diellin e hėnėn, i pashė duke mė
bėrė mua sexhde.’ Ai (Jakubi) tha: ‘O biri im, mos ua
trego ėndėrrėn tėnde vėllezėrve tu, se po tė bėjnė
ndonjė dredhi. S’ka dyshim, djalli pėr njeriun ėshtė
armik i hapėt.’ Ja, kėshtu Zoti yt tė zgjedh ty, ta
mėson interpretimin e ėndrrave, plotėson dhuntinė e Tij
ndaj teje dhe familjes sė Jakubit, sikurse e pat
plotėsuar atė mė parė ndaj prindėrve tu, Ibrahimit dhe
Is’hakut. Vėrtet, Zoti yt
ėshtė mė i dijshmi, mė i urti.” (Jusuf,
4-6)
Ngjarja
historike e Jusufit (alejhis-selam) pėrshkruhet nė suren
Jusuf, kapitull i cili ėshtė i dymbėdhjeti me radhė nė
Kuran. Nga ky pėrshkrim historik ka mėsime, urtėsi dhe
dobi tė shumta pėr besimtarėt.
‘’Nė tregimet e tyre (tė dėrguarve dhe tė
Jusufit me vėllezėr) pati mėsime e pėrvojė pėr tė zotėt
e mendjes. Ai (Kurani) nuk ėshtė bisedė e trilluar, por
vėrtetues i asaj qė ishte mė parė (librave tė shenjtė)
dhe sqarues i ēdo sendi, e edhe udhėrrėfyes e mėshirė
pėr njė popull qė beson.’’ (Jusuf, 111)
Tė
nderur vėllezėr!
Nė kėtė
hytbe do tė flasim pėr ndershmėrinė e Jusufit (alejhis
selam) dhe mėsimet e nevojshme qė duhet tė marrė
muslimani nė jetėn e tij.
Vėllezėrit e Jusufit ranė dakord qė ta hedhin atė nė pus
pėr ta humbur dhe kėshtu vepruan. Mė pas kalon njė
karvan me njerėz dhe e marrin Jusufin dhe e bartin nė
Egjipt, ku e bleu njė njeri me autoritet, dinjitar qė
ishte udhėheqės i depove tė mallrave.
Jusufi
filloi tė rritet dhe tė zhvillohet nė shtėpinė e
dinjitarit dhe pas pjekurisė u bė njė djalosh i
sjellshėm dhe dinjitoz. Allahu i Lartėsur i dha urtėsi
dhe dijeni.
Jusufi
ishte njė i ri me bukuri tė rrallė qė Allahu i Lartėsuar
ia kishte dhuruar dhe kjo ishte shkaktare e sprovės me
gruan e dinjitarit. Gruaja e tij u bė viktimė e
ndjenjave dhe epsheve dhe zemra e saj u lidh pėr
bukurinė e Jusufit. Ishte e hamendur dhe e hutuar dhe
vazhdimisht mendonte pėr t’ia paraqitur kėtė dashuri
Jusufit, kėshtu tentoi ta nėpėrkėmbė duke kėrkuar nga ai
diēka qė nuk i kishte hije gjendjes dhe pozitės sė saj.
Njė ditė
duke qėndruar vetėm nė shtėpi nga dėshira e saj e
papėrballueshme dhe e papėrmbajtur, duke u zbukuruar me
veshje me tė bukur, pasi qė i mbylli dyert e thėrriti
Jusufin pėr t’i afruar asaj dhe ajo iu afrua atij duke i
thėnė pėr ty jam pėrgatitur.
Jusufi nė
kėtė moment tha: “Allahu mė ruajt nga ky mėkat! Zotėriu
im kujdeset pėr mua dhe kėtė mirėbėrėsi nuk mund t’ia
kthejė me tradhti.” Ai me njė shpejtėsi vrapoi nga dera
po edhe gruaja e vezirit vrapoi pas tij duke e kapur nga
mbrapa qė ta pengoj daljen, kėshtu qė tė dy u pėrballėn
me burrin e saj.
Ajo me
dinakėri dhe me mjeshtėri e akuzon Jusufin pėr tradhti
duke i thėnė: “Ēfarė dėnimi meriton ai i cili i bėn keq
gruas tėnde, nuk meriton asgjė pėrveē burgosjes apo
dėnimit.”
Por,
Jusufi e hedh tė pa bazė akuzėn duke i thėnė: “Ajo ishte
qė qė donte ta tradhtonte burrin.” Duke i kėmbyer kėto
akuza nė moment vjen njė i afėrt i gruas sė vezirit dhe
ai ofron kėshillėn duke thėnė: “Shikoni kėmisha e
Jusufit nė cilėn pjesė ėshtė e grisur nėse ėshtė nga e
pėrparme ai ėshtė fajtor, nėse ėshtė e grisur nga ana e
prapme ajo ėshtė fajtore.” Por Jusufi kėmishėn e kishte
nga ana e prapme. Dhe nė fund dinjitari kėrkoi nga
Jusufi qė ta hesht ēėshtjen.
Tė
nderuar besimtarė!
Sė bashku
t’i lexojmė fjalėt e Allahut, ajetet nė suren Jusuf mbi
kėtė ngjarje:
“Dhe ajo, nė
shtėpinė e sė cilės ishte ai (Jusufi), nisi ta nxisė atė
nė mėkat dhe ia mbylli dyert e i tha: ‘Eja!’ Ai (Jusufi)
tha: ‘Allahu mė ruajtė, ai zotėriu im (e burri yt) mė
nderoi me vendosje tė mirė (si mund t’i bėj hile nė
familje)?’. S’ka dyshim se tradhtarėt nuk kanė sukses.”
“Ajo e mėsyu atė qėllimisht, e atij do t’i
shkonte mendja ndaj saj, sikur tė mos i prezentohej
argumenti nga Zoti i tij. Ashtu (e bėmė tė vendosur) qė
ta largojmė nga ai tė keqen dhe tė ndytėn. Vėrtet, ai
ishte nga robtė tanė tė zgjedhur.”
“Dhe, qė tė dy ata u ngutėn nga dera, e
ajo ia grisi kėmishėn e tij nga mbrapa dhe pranė dere
ata tė dy e takuan burrin e saj, e ajo tha: ‘Ēfarė mund
tė jetė ndėshkimi i atij qė tenton tė keqen nė familjen
tėnde, pėrpos tė burgoset, ose dėnim tė dhembshėm!?’”
“Ai (Jusufi)
tha: ‘Ajo m’u vėrsul mua!’ Njė dėshmitar nga familja e
saj gjykoi: ‘Nėse kėmisha e tij ėshtė grisur pėrpara,
ajo ka thėnė tė drejtėn, kurse ai gėnjen. E nėse kėmisha
e tij ėshtė grisur prapa, atėherė gėnjen ajo, kurse ai
ėshtė i drejtė.’”
“E kur e pa
ai (burri i saj) kėmishėn e tij tė grisur prapa, tha:
‘Kjo ėshtė dredhi juaja, vėrtet dredhia juaj ėshtė e
madhe.’”
“Jusuf! Largohu nga kjo (mos ia pėrmend askujt)! E ti (gruas)
kėrko falje pėr mėkatin tėnd, se vėrtet ti qenke fajtore.”
(Jusuf, 23-29)
Tė
nderuar vėllezėr!
Lajmi u
shpėrnda, gratė dhe vajzat e elitarėve filluan tė
bisedojnė dhe ta fajėsojnė gruan e dinjitarit pėr
mashtrimin e saj me shėrbėtorin. Ajo vendosi qė njė ditė
t’i thėrrasė nė gosti tė njė niveli tė lartė dhe tė
arsyetohet para grave dhe tė dėshmoj se ky i ri nuk
ishte ashtu siē mendonin. Allahu i Lartėsuar na tregon:
“Njė grup
nga gratė e qytetit thanė: ‘Gruaja e zotėriut (e
ministrit) i vėrsulet marrėzisht shėrbėtorit tė vet, atė
e ka kapluar nė shpirt dashuria, e ne jemi tė bindura se
ajo ėshtė nė humbje tė hapėt.’”
“E kur ajo dėgjoi pėr ato pėshpėritjet e
tyre, dėrgoi t’i thėrrasė ato, u pėrgatiti
vendmbėshtetje dhe secilės prej tyre i dha nga njė thikė
e tha: ‘Dilu para atyre!’
Kur e panė atė, ato u tronditėn dhe i prenė duart e tyre
e thanė: ‘Allahut i qofshim falė!’ Ky nuk ėshtė njeri,
ky nuk ėshtė tjetėr vetėm se ndonjė engjėll fisnik!’”
“Ajo tha:
“Ja, ky ėshtė ai pėr tė cilin mė qortuat mua, e unė e
mėsyva atė, po ai u ruajt fort. Po qe se nuk bėn ēfarė e
urdhėroj, ai gjithqysh do tė burgoset dhe do tė
nėnēmohet.’”
“Ai (Jusufi)
tha: ‘O Zoti im! Burgu ėshtė mė i dėshiruar pėr mua, se
sa atė qė ma ofrojnė ato mua dhe nėse Ti nuk largon prej
meje dredhinė e tyre, unė mund tė anoj te ato e tė bėhem
injorant.’”
“E
Zoti i tij ia pranoi lutjen atij dhe e largoi nga ai
dredhinė e tyre. Vėrtet, Ai ėshtė qė dėgjon (lutjet) dhe
di (gjendjen). (Jusuf,
30-34)
Jusufi
refuzoi kategorikisht ofertėn e zonjės dhe nuk pranoi tė
bėnte ēfarė dėshironte ajo dhe burgu ishte mė i dashur
pėr tė. Jusufi u lut te Allahu i Lartėsuar qė ta ruaj
nga intrigat dhe mashtrimet e grave dhe Ai iu pėrgjigj
lutjes sė tij.
Tė
nderuar besimtarė!
Nė
librin e Allahut tė Lartėsuar ka mėsime dhe pėrvoja pėr
edukimin e gjeneratave nė maturi, pėrmbajtje, ndershmėri
etj. Besimtarėt janė mė se tė nevojshėm tė njihen me
jetėshkrimin e tė dėrguarve tė Allahut tė Lartėsuar, se
si ata u pėrballėn me sprova dhe telashe tė mėdha, por
me mbėshtetjen qė e patėn nė Allahun e Lartėsuar
ngadhėnjyen mbi epshet, dėshirat dhe veprimet e ulta
antimorale dhe shtazarake. Fjalėt mė tingėlluese pėr
veshin e besimtarit ishin “Allahu mė ruajtė!’’
sa shprehje e madhe pėr ata qė mendojnė dhe janė miq tė
vlerave tė larta morale.
Jusufi,
njė djalosh i ri me bukuri tė rallė, nuk pranoi ta shes
fenė dhe nderin pėr hir tė epshit, nuk pranoi robėrinė e
dėshirave. Sot, sa tė rinj pėrdhosėn nderin e familjeve
tė tyre pėr pak minuta dhe u turpėruan para tė tjerėve
dhe mbi tė gjitha para Allahut tė Lartėsuar. Ata u bėnė
viktimė e njė mėkati tė madh.
Jusufi,
me energji rinore, u pėrball me zonjėn e dinjitarit,
ajo pasi qė mbylli dyert e ftoi Jusufin nė njė vepėr tė
shėmtuar. Ai me besim tė paluhatur nė Allahun e
Lartėsuar refuzoi, sepse edhe pse dyert e shtėpisė ishin
tė mbyllura dera e qiellit pėr te Krijuesi i Madhėruar
ishte e hapur. O ju tė rinj! Mos harroni se Allahu ėshtė
me ju kudo qė jeni, nė rast sproveje kujtojeni Krijuesi
Fuqiplotė.
Jusufi
ėshtė shembull pėr tė gjithė tė rinjtė tė ndershėm, ai
po ashtu do tė jetė njėri nga shtatė personat me tė
dalluar me tė cilėt i pėrmend hadithi i Muhamedi (salallahu
alejhi ue selem) ku thotė:
‘’Shtatė persona Allahu do t’i vendosė
nėn hijen e tij, atė Ditė kur nuk do tė ekzistojė hije
tjetėr, pėrveē hijes sė Tij.’’ Njėra prej tyre
ėshtė: ‘’.. dhe njeriun tė cilin e thėrret ndonjė
grua e hijshme dhe e pashme, ndėrsa ai thotė: ‘Jo, unė i
frikėsohem Allahut’.’’ (Transmeton Buhariu dhe
Muslimi)
Ai i cili
dėshiron tė jetė nėn hijen e Allahut tė Lartėsuar le tė
mendojė mirė nė Ditėn e Llogarisė, sepse meditimi nė tė
rregullon dhe sistemon qėndrimet dhe veprimet e
besimtarin nė kėtė botė.