S'ka dyshim
se semundjet jane shfaqur shume heret, ne te vertete ata e
kane percjelle njeriun gdo here.
Mirėpo ashtu
sikur ēdo herė ndodhė qė nevoja ėshtė motori i lėvizjeve
ashtu edhe nevoja pėr shėrimin e sėmundjeve lindi bashkė me
paraqitjen e tyre. Ashtu d.m.th njerėzit janė kujdesur pėr
mirėqenien e tyre dhe kanė zhvilluar mėnyra tė ndryshme tė
kurimit dhe shėrimit tė sėmundjeve, mbasi me tė drejtė mund
tė themi se shėndeti i mirė ėshtė pasuria mė e madhe dhe
thesari mė i shtrenjtė.
Shkenca pėr
shėrimin e sėmundjeve ka lindur qė moti dhe gjithmonė ka
pasur njė ecje bashkė me zhvillimin e
civilizimit,
d.m.th e ka ndjekur atė. Shumė popuj ka pasur qė nė periudha
tė ndryshme tė historisė kanė prirė nė njohjen dhe
pėrdorimin e barnave dhe thamė se kjo ka shkuar krahas me
zhvillimin civilizues tė tyre. Kuptohet se nė tė kaluarėn e
largėt nuk ka pasur metoda tė sofistikuara pėr zbulimin dhe
pėrfitimin e barnave nė mėnyrė sintetike por e gjitha ėshtė
bazuar nė lėndėt natyrore kuruese (tė ashtuquajtura drogat
shėruese). Ndėr popujt qė e kanė pasur tė zhvilluar
farmakoterapinė dhe farmakologjinė popullore me njė rėnditje
historike njihen: egjiptasit e vjetėr, grekėt antikė,
romakėt dhe nė shekullin e mesėm sigurisht primati iu takon
arabėve qė jo vetėm kishin mjekėsinė, farmakologjinė dhe
farmakoterapinė mė tė zhvilluar nė atė kohė por prinin nė tė
gjitha shkencat nė pėrgjithėsi. E vėrteta historike do tė
dėshmojė se arabėt (nė tė vėrtetė kėtu nėnkuptohen tė gjithė
popujt tė cilėt ishin nėn perandorinė islame, pra jo vetėm
arabėt) ishin ata tė cilėt vendosėn gurėthemelet e shėndosha
tė zhvillimit tė farmakologjisė dhe farmakoterapisė sė mė
vonshme, deri edhe nė ditėt tona por siē shihet roli i tyre
do tė vazhdojė edhe mė tutje me njė ndikim tė shprehur. Pėr
autorėt e shumtė dhe shkencėtarėt islamė ndoshta ėshtė edhe
e tepėr tė shkruhet pasi vlera dhe roli i tyre janė tė
pakontestueshme dhe mirė tė njohura. Pra popullsisė sė kohės
tonė dhe shkencėtarėve modern iu mbetet njė obligim qė duhet
ta kryejnė e ajo ėshtė se duhet tė shprehin njė falėnderim
publik pėr kontributin aq tė pasur dhe tė ēmuar tė
shkencėtarėve islam pa tė cilėt shkencat do tė ishin tė
cunguara dhe tė mangėta, kuptohet duke e kyēur mjekėsinė nė
pėrgjithėsi si njėrėn prej tyre.
Gjithėsesi
se pėrdorimi i barnave nė kohėt e kaluara ka qenė kryesisht
nė mėnyrė empirike dhe deri te zhvillimi i
farmakologjisė eksperimentale ka kaluar njė kohė shumė e
gjatė, nė tė vėrtetė farmakologjia eksperimentale lindjen e
saj e pati vetėm nė fillim tė shek. XX, kur kjo ėshtė koha e
njohjes sė substancave aktive tė barnave dhe fatit tė tyre
pas depėrtimit nė organizmin e njeriut. Pas kėsaj normalisht
kishte njė hov tė shpejtė tė zhvillimit tė barnave nė mėnyrė
sintetike dhe gjysėm sintetike i cili hov edhe mė tutje
vazhdon nė mėnyrė kontinuale. Pra shtyllat e shėrimit kimik
ose mė mirė tė themi mjekimit nė kohėn tone janė tri: barnat
natyrore (ekstraktet natyrore), substancat gjysėmsintetike
dhe farmakėt sintetik. Normalisht kėta tė fundit janė duke
pėrfituar nė rol dhe rėndėsi nga barnat natyrore por pėr
suksesin e tyre tė plotė ende mbetet shumė pėr tė dėshiruar.