Disa pjesė tė
moralit tė tij (salallahu alejhi ue selem)
Kur
njeriut i pėlqen morali i dikujt nga njerėzit, asnjėherė
nuk ngopet duke biseduar pėr moralin dhe sjelljet e tij.
Jo vetėm kaq, por shpreson qė Allahu ta furnizojė edhe
atė me njė moral tė tillė. S’ka dyshim se Allahu i ka
veēuar njė grup njerėzish nė kėtė, sikur qė i ka thėnė
Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) Eshxha ibėn
Kajsit: “Allahu i do prej teje dy cilėsi qė i ke ti:
urtėsia dhe maturia.” Tha: “O i Dėrguari i Allahut, a
jam unė ai i cili i kam pėrfituar kėto dy cilėsi apo
Allahu ėshtė Ai i Cili m’i ka dhuruar?” Tha: “Allahu
ėshtė Ai i Cili ti ka dhuruar.” Tha: “Falėnderimi i
takon Allahut, i Cili m’i ka dhuruar dy cilėsi tė cilat
i do Allahu dhe i Dėrguari i Tij.” Transmeton Ebu Daudi,
Ahmedi, ndėrsa bazėn e ka tek Muslimi.
Edhe pse
Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) ishte nė kulmin e
moralit nė ēdo fushė tė tij, ai dallohej me disa veēori
tė cilat nuk i gjen tek njerėzit e tjerė. Nėse
pėrmendet dikush pėr urtėsi, e gjen Pejgamberin (salallahu
alejhi ue selem) prej njerėzve mė tė urtė. Nėse
pėrmendet dikush pėr xhelozi, e gjen atė prej njerėzve
mė xheloz; nėse pėrmendet dikush pėr trimėri, e gjen
Pejgamberin (salallahu alejhi ue selem) prej njerėzve mė
trima; nėse pėrmendet dikush pėr fisnikėri, e gjen prej
njerėzve mė fisnikė dhe kėshtu me radhė.
Ai nė ēdo
fushė tė moralit ka arritur kulmin qė ka mundėsi ndokush
ta arrijė, por, megjithatė, ai posedonte disa veēori
dhe cilėsi tė cilat nuk ke mundėsi t’i gjesh tek
njerėzit e tjerė.
E
para:
Kompletimi i tij nė ēdo fushė
Nė
shumicėn e rasteve, njerėzit tė cilėt merren shembull
pėr moralin janė tė njohur nė njėrėn prej fushave tė
moralit, apo nuk kanė diēka qė dallohen nga tė tjerėt,
pėrveē nė atė cilėsi. Ndėrsa Allahu e kompletoi
Pejgamberin (salallahu alejhi ue selem) nė ēdo fushė tė
moralit. Pėr ēdo fushė tė moralit qė dėshiron tė
flasėsh do ta gjesh Pejgamberin (salallahu alejhi ue
selem) nė kulmin e atij morali. Tė vėrtetėn e ka thėnė
ai i cili e ka pėrshkruar Pejgamberin me kėto fjalė:
Dhe kur
jep arrin kulmin nė fisnikėri
E bėn atė
qė nuk kanė mundėsi ta bėjnė fisnikėt.
E nėse
fal duke qen i fuqishėm pėr tė vepruar ndryshe
Faljen
tėnde nuk e nėnēmojnė as injorantėt.
E nėse
mėshiron, je si njė baba apo nėnė
E kėta dy
janė ata qė mėshirojnė nė kėtė botė.
E nėse
hidhėrohesh ėshtė hidhėrim pėr tė vėrtetėn
E jo pėr
shkak tė xhelozisė apo urrejtjes.
E nėse
kėnaqesh, kėnaqesh pėr Allahun
Sepse
kėnaqėsia e shumicės sė njerėzve ėndėrron njė syefaqėsi.
E nėse
ligjėron, minberat dridhen
Zemrat
qajnė, sikur qė pikon uji prej fletėve tė luleve.
E
dyta:
Pranueshmėria e tė gjithėve
Shumė nga
njerėzit kur Allahu i jep ndonjė virtyt tė moralit,
nganjėherė kalojnė kufijtė dhe dalin nga realiteti i
tyre. Atė qė Allahu e ka furnizuar me mėshirė zemra e
tij ėshtė bėrė e mėshirshme, njerėzit flasin pėr
mėshirėn e tij. Mirėpo ndodhė qė atij ti vijė ndonjė
moment qė nuk duhet tė jetė nė atė moment i mėshirshėm,
por ajo cilėsi e mund edhe nė kėtė moment shpreh
mėshirėn e tij. Apo atij tė cilit Allahu i ka dhėnė,
fuqi ndodhė qė ndonjė herė t’i kalojė kufijtė e saj.
Ndėrsa
Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) asnjėherė nuk e
ka kthyer mbrapa atė qė ka kėrkuar prej tij, apo atė qė
ka ndėrmjetėsuar tek ai. Pranon ndėrmjetėsimin e robit
(skllavit), tė madhit dhe tė voglit, mirėpo ēdo gjė nė
vendin e vet.
Transmetohet nga Aishja se Kurejshit donin tė
ndėrmjetėsonin tek Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem)
pėr njė grua mahzumije e cila kishte vjedhur dhe thanė:
“Kush ka mundėsi t’i flasė Pejgamberit (salallahu alejhi
ue selem) pėr kėtė ēėshtje?” Thanė: “Kėtė ka mundėsi ta
bėjė Usame ibėn Zejd, i dashuri i tė Dėrguarit tė
Allahut.” Shkoi Usamja dhe i foli Perjgamberit (salallahu
alejhi ue selem) qė t’ja falė, atėherė Pejgamberi (salallahu
alejhi ue selem) tha: “A po ndėrmjetėson nė dispozitat e
Allahut, pastaj u ngrit dhe mbajti njė ligjėratė dhe
tha: “U shkatėrruan ata qė ishin para jush, sepse kur
vidhte ndonjėri prej parisė e linin atė, e nėse vidhte i
dobėti prej tyre, zbatonin dispozitėn mbi tė. Pasha
Allahun, sikur edhe Fatmija bija e Muhamedit tė vidhte
do t;ja prisja dorėn.”
E
treta:
Mosdobėsimi
Disa nga
njerėzit kur Allahu ju dhuron moral tė mirė shndėrrohen
nė njerėz tė dobėt dhe i vihen njerėzit mbi kokė e nuk
mundet qė tė ketė qėndrim tė prerė nė situata tė
caktuara. Ndėrsa Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem)
bashkoi mes moralit, forcės dhe thėnies sė tė vėrtetės.
Ai ėshtė njeri qė mėshiron, por me gjithė kėtė thotė:
“Jam dėrguar me shpatė deri nė Ditėn e Gjykimit dhe
furnizimi im ėshtė nėn hijen e shtizės sime.”
Pas tėrė
kėsaj qė thamė, do tė shohim disa nga cilėsitė e
Pejgamberit me tė cilat u dallua nė virtytet e moralit.