E pyeti Omer ibn
Hatabbi nje ditė Hudhejfen dhe i tha: Ēfarė ėshtė
devotshmėria. I ėshtė pėrgjigjur Hudhejfe: A ke ecur
ndonjėherė nė tokė me gjemba. Tha Omeri: Po. I tha
Hudhejfe: Dhe ēfarė ke bere? Omeri tha: Kam ngritur
rrobėn time, dhe kam zgjedhur vendin mė tė mirė nė
mėnyrė qė tė mos mė shpojnė gjembat. I tha Hudhejfe: Kjo
pra ėshtė devotshmėria!
All-llahu [subhanehu
ve teala] nė Kur'an thotė:
“Dhe ngutuni (me punė
qė meritoni) nė falje mėkatesh nga Zoti juaj dhe pėr nė
njė Xhennet, gjerėsia e tė cilit ėshtė si gjerėsia e
qiejve dhe e tokės, i pėrgatitur pėr tė devotshmit. Tė
cilėt japin kur janė shlirė edhe kur janė nė vėshtirėsi
dhe qė e frenojnė mllefin, qė u falin (tė keqen)
njerėzve, e All-llahu i do bamirėsit. Edhe ata tė cilėt
kur bėjnė ndonjė (mėkat) tė shėmtuar ose i bėjnė zullum
vetės sė tyre, e pėrmendin All-llahun dhe kėrkojnė falje
pėr mėkatet e tyre - e kushi i falė mėkatet pėrveē All-llahut?
- dhe qė duke ditur, nuk vazhdojnė nė atė qė kanė punuar
(nė tė keqen). Shpėrblimi i tė tillėve ėshtė falja nga
Zoti i tyre dhe xhennetet nėpėr tė cilėt rrjedhin lumenj
e aty do rrijnė pėrgjithmonė. Sa i mirė ėshtė shpėrblimi
i atyre qė punojnė”. (Ali Imran: 133-136).
Cilėsitė e tyre qė
janė pėrmendur nė kėtė ajet janė:
1- shpenzimi nė
bollėk dhe vėshtirėsi,
2- frenimi i mllefit,
3- falja njerėzve,
4- kėrkimi falje pėr
mėkatet e veta,
5- dhe mosinsistimi
nė mėkate.
All-llahu [subhanehu
ve teala] thotė:
“Ndėrsa besimtarėve
tė ruajtur Xhenneti u afrohet krejt afėr. Kjo ėshtė ajo
qė u premtohet pėr secilin qė pendohet dhe qė e ruan
besėn e dhėnė. Pėr secilin qė i ėshtė frikėsuar Zotit pa
e parė dhe ka qenė i kthyer te Ai me zemėr tė sinqertė”.
(Kaf: 31-33).
Dhe:
“Tė devotshmit janė
nė kopshte e burime. Tė kėnaqur se kanė shtėnė nė dorė
atė qė u dha Zoti i tyre, ata edhe mė parė (nė dunja)
ishin mirėbėrės. Ata qenė tė cilėt pak flinin natėn. Dhe
nė syfyr (kah mbarimi i natės) ata kėrkonin falje pėr
mėkate. Dhe nė pasurinė e tyre kishin pėrcaktuar tė
drejtė pėr lypėsin dhe pėr tė ngratin (qė ka nevojė por
nuk lyp)”. (Edh-Dharijat: 15-19).
Nė kėto dy ajete u
pėrmendėn kėto cilėsi tė njerėzve tė devotshėm:
1- pendimi dhe kthimi
te All-llahu [subhanehu ve teala] duke u larguar nga
mėkatet,
2- ruajtja e besės
dhe mosthyerja e saj,
3- frika nga All-llahu
nė vetmi, kur nuk i sheh askush pėrveē Tij,
4- zemra e pastėrt
dhe e nėnshtruar ndaj All-llahut,
5- zbatimi i
obligimeve qė ua ka dhėnė Zoti,
6- vepėrmirėsia,
7- namazi gjatė natės,
8- kėrkimi i faljes
para agimit tė mėngjesit,
9- dhėnja e zekatit
tė varfėrve dhe nevojtarėve.
All-llahu [subhanehu
ve teala] thotė:
“Elif, Lam, Mim. Ky
ėshtė libri qė nuk ka dyshim nė te (sepse ėshtė prej
All-llahut) ėshtė udhėzues pėr ata qė janė tė devotshėm.
Tė cilėt e besojnė tė fshehtėn, e kryejnė faljen (namazin)
dhe prej asaj qė Ne u kemi dhėnė, ata japin (zekat,
sadaka etj.). Dhe ata, tė cilėt besojnė nė atė qė t'u
shpall ty, dhe nė atė qė ėshtė shpallur para teje, dhe
qė janė tė bindur plotėsisht pėr (jetėn e ardhshme) nė
botėn tjetėr (ahiretin). Tė tillėt janė tė udhėzuar nga
Zoti i tyre dhe vetėm ata janė tė shpėtuarit”. (El-Bekare:
1-5).
Cilėsitė qė janė
pėrmendur nė kėto ajete janė:
1- besimi nė gajb me
fjalė dhe bindje. Kėtu hynė besimi nė All-llahun,
melekėt, pejgamberėt, librat, ditėn e Kijametit,
xhennetin dhe xhehenemin, takimin me Tė, jetėn pas
vdekjes, ringjalljen, besojnė nė Kada dhe nė Kader,
2- e falin namazin
duke e plotėsuar rukunė, sexhden, leximin, tė drejtuar
nga kibleja, duke u kujdesur pėr kohėn e tyre, abdestin
dhe tehijatin,
3- shpenzojnė nga ajo
qė u ka dhėnė All-llahu, duke dhėnė zekatin dhe duke u
dhėnė nevojtarėve,
4- i besojnė Kur'anit
dhe ēdo gjėje qė ka sjellur Muhammedi [alejhis-selam]
nga Zoti i vet,
5- i besojnė
shpalljeve qė u kanė ardhur pejgamberėve tė mėparshėm,
6- janė tė bindur nė
ringjallje, kijamet, xhennet e xhehenem, llogari dhe
peshojė.
Kėta njerėz qė i
posedojnė kėto cilėsi, sigurisht se janė nė dritė dhe
qartėsi, janė tė shpėtuar nė dunja dhe ahiret.
All-llahu [subhanehu
ve teala] thotė:
“Nuk ėshtė tėrė e
mira (e kufizuar) tė ktheni fytyrat tuaja kah lindja ose
perėndimi, por mirėsi e vėrtetė ėshtė ajo e atij qė i
beson All-llahut, ditės sė gjykimit, engjėjve, librit,
pejgamberėve dhe pasurinė qė e do, ua jep tė afėrmve,
bonjakėve, tė vėrfėrve, udhėtarėve, lypėsve dhe pėr
lirimin e robėrve, dhe ai qė e fal namazin, e jep
zeqatin, dhe ata qė kur premtojnė e zbatojnė, dhe tė
durueshmit nė skamje, nė sėmundje dhe nė flakėn e
luftės. Tė tillėt janė ata tė sinqertit dhe tė tillėt
janė ata tė devotshmit”. (El-Bekare: 177).
Ky ajet i ka
pėrmbledhur cilėsitė e burrave tė vėrtetė dhe tė
devotshėm:
1- besimi nė
All-llahun, pėrveē tė cilit ska hyjni Tjetėr,
2- besimi ne
ekzistimin e melekėve, tė cilėt janė ndėrmjetėsuesit mes
All-llahut dhe pejgamberėve,
3- besimi nė librat e
All-llahut, tė cilat kanė zbritur mbi pejgamberėt deri
sa janė pėrfunduar me Kur'anin, i cili i pėrmban tė
gjitha tė mirat dhe qė i ka dėrguar vendimet e librave
tė mėparshme,
4- besimi nė
pejgamberėt, nga i pari deri te Muhammedi
[sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem], duke mos bėrė asnjė
dallimi mes tyre,
5- dhėnia e pasurisė
duke pasur lakmi ndaj saj, duke shpresuar pasurimin dhe
duke u frikėsuar nga varfėria, i shėndoshė dhe i pasur.
I jep pėrparėsi farefisit, pastaj jetimėve, pastaj
nevojtarėve, pastaj atyreve qė kanė mbetur nė rrugė,
lypsave dhe njerėzve pėr tu liruar nga robėria,
6- falja e namazit
dhe kryerja e tij ashtu siē kėrkohet,
7- dhėnia e zekatit
dhe pastrimi i shpirtit nga veset e ulėta,
8- pėrmbushja e
premtimit dhe marrėveshjes,
9- durimi nė varfėri,
sėmundje, luftė dhe fatėkeqėsi.
Kėta janė tė vėrtetė
nė besimin e tyre, kanė realizuar imanin e zemrės me
fjalė dhe vepra dhe kėta njerėz janė tė devotshėm, tė
cilėt i kanė zbatuar adhurimet dhe janė larguar nga
ndalesat.
All-llahu [subhanehu
ve teala] thotė:
“Thuaj: “A t'ju
kumtoj pėr diē shumė mė tė mirė se ato (kėnaqėsitė e
dunjasė)? Pėr ata qė janė ruajtur, ata kanė te Zoti i
tyre Xhennete nėpėr tė cilat rrjedhin lumenj dhe aty do
tė jenė pėrgjithmonė, kanė bashkėshorte tė pastra, dhe
kėnaqėsinė e All-llahut. All-llahu ėshtė i kujdesshėm
pėr robtė. Ata tė cilėt thonė: “Zoti ynė, ne vėrtet
besuam, na i falė mėkatet tona dhe na ruaj prej
ndėshkimit tė zjarrit!”. Dhe ata qė janė tė durueshėm,
tė drejtė, tė devotshmėm e dorėdhėnės, dhe tė cilėt nė
kohėn e agimit (syfyrit) kėrkojnė ndjesė”. (Ali Imran:
15-17).
Nė kėtė ajet u
pėrmendėn disa cilėsi tjera tė njerėzve tė devotshėm:
1- kėrkimi i faljes
nga All-llahu,
2- kėrkimi i
mbrojtjes nga zjari i xhehenemit,
3- durimi nė adhurime
dhe ndalesa,
4- vėrtetėsia nė
fjalėt dhe lajmet e tyre,
5- nėnshtrimi ndaj
All-llahut dhe qėndrimi i gjatė nė kėmbė pėr adhurim,
6- dhėnja lėmoshė nga
pasuria e tyre, ku do qė kėrkohet,
7- kėrkimi i faljes
para agimit, pasiqė kjo ėshtė koha kur mė sė shumti
shpresohet pranimi i lujtes. Pejgamberi [sal-lall-llahu
alejhi ve sel-lem] thotė: “All-llahu zbret nė qiellin e
dunjasė dhe thotė: “Kush kėrkon qė ti jap, kush lutet qė
ti pėrgjigjem dhe kush kėrkon falje qė tia fali”.
(Buhariu dhe Muslimi).
All-llahu [subhanehu
ve teala] thotė:
“Atė, vend tė
pėrjetshėm (Xhennetin) u kemi pėrcaktuar atyre qė nuk
duan as mendjemadhėsi e as ngatėrresė nė tokė, e
pėrfundim i kėndshėm u takon atyre qė i frikėsohen All-llahut”.
(El-Kasas: 83).
Nė kėtė ajet janė
pėrmendur dy cilėsi tė njerėzve tė devotshėm:
1- Lėniaa e
kryelartėsisė dhe tiranisė mbi ruzullin tokėsor dhe
2- Largimi nga
mėkatet dhe prishja, sepse transmeton imam Muslimi nga
Ijad ibn Himari [radijall-llahu anhu], i cili tregon se
Pejgamberi [sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem] ka thėnė:
“All-llahu mė shpalli qė tė jemi modest; qė mos tė
mburremi ndaj njėri tjetrit dhe mos tė bėjmė padrejtėsi
njėri ndaj tjetrit”.
Pejgamberi
[sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem] thotė:
“Nuk hy nė xhennet ai
qė nė zemrėn e tij ka sa njė grimcė e mendjemadhėsisė”.
Njė njeri i tha: nėse njeriu ka dėshirė qė tė ketė
veshmbathjen e mirė? Tha: “All-llahu ėshtė i bukur dhe e
do tė bukrėn, mirėpo mendjemadhėsi ėshtė refuzimi i tė
vėrtetės dhe nėnēmimi i njerėzve”. (Muslimi).
All-llahu [subhanehu
ve teala] thotė:
“Tė cilėt edhe pasi i
goditi plaga iu pėrgjegjėn All-llahut dhe tė dėrguarit.
E pėr ata prej tyre qė bėnė, mirė dhe u rujtėn, ėshtė
njė shpėrblim i madh. E atyre (shokėve tė pejgamberit)
qė dikush u tha: “Populli (idhujtarėt) ėshtė tubuar t'ju
sulmojė, pra keni frikė!” Ajo, vetėm ua shtoi edhe mė
shumė besimin e thanė: “Neve na mjafton qė kemi
All-llahu, Ai ėshtė mbrojtėsi mė i mirė!”. Dhe atė pa i
gjetur kurrfarė e keqe fituan begati e mirėsi tė mėdha
nga All-llahu dhe e arritėn kėnaqėsinė e Tij, All-llahu
ėshtė dhurues i madh”. (Ali Imran: 172-174).
Kėto ajete flasin pėr
ditėn e betejės sė Hamraul-esedi, kur mushrikėt i
dėmtuan muslimanėt, kurse Pejgamberi [sal-lall-llahu
alejhi ve sel-lem] i nxiti muslimanėt qė tė shkojnė pas
mushrikėve qė ti frikėsojnė dhe tu tregojnė se janė tė
fuqishėm dhe tė qėndrueshėm, edhe pse janė tė lėnduar.
Muslimanėt iu pėrgjigjen kėrkesės sė Pejgamberit [sal-lall-llahu
alejhi ve sel-lem], e mushrikėt u kthyen mbrapa, andaj
edhe ky rast kosniderohej betejė, pėr tė cilėn edhe
flasin kėto ajete, ku i kanė cilėsuar besimtarėt e
devotshėm se nuk i frikėsohen askujt pėrveē All-llahut,
i Cili i mjafton dhe Ndihmėsi mė i mirė ėshtė. Njeriu qė
e ka me vehte All-llahun dhe vetėm All-llahut i
mbėshtetet, nuk i frikėsohet askujt, bile kthehet nė
dhuntitė e All-llahut, pasiqė All-llahu ia largoi
brengat dhe kurthet e armikut.
All-llahu [subhanehu
ve teala] thotė:
“Ndėrsa ai qė ėshtė
mė i devotshėm do tė jetė larg tij. Ai qė e jep pasurinė
e vet e pastrohet, E jo pėr ta shpėrblyer ndokė qė i ka
bėrė mirė mė parė. Por vetėm pėr tė fituar kėnaqėsinė e
Zotit tė vet, mė tė lartit, Pėr Zotin, ai do tė gėzojė
atė kėnaqėsi!”. (El-Lejl: 17-21).
Kėto ajete flasin pėr
njerėzit e devotshėm, tė cilėt do ti mbrojė All-llahu
nga zjari i xhehenemit, i cili ėshtė i nxehtė dhe ku e
kanė vendin njerėzit e kėqinj. Ky njeri pėrshkruhet nė
kėto ajete si njeri qė jep pasurinė e tij nė shenjė
respekti ndaj All-llahu dhe pėr tė pastruar vetveten dhe
pasurinė e tij. Kėtė vepėr nuk e bėnė qė tia kthejė tė
mirėn qė ia ka bėrė ndokush mė herėt, por e bėnė nga
shpresa pėr ta parė fytyrėn e All-llahut [subhanehu ve
teala] nė ditėn e gjykimit. Kurse All-llahu [subhanehu
ve teala] do tė kėnqet me ata njerėz qė i posedojnė kėto
cilėsi.
Dhe se fundi lusim Allahun e
Lartmadheruar dhe Fuqiplote qe te na i mundesoje te jemi
prej roberve te devotshem dhe te na i lehtesoje rrugen
per ne xhenet dhe All-llahu ėshtė i fuqishem per cdo gje.