Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Interesante

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Ēfarė dispozite ka nė lidhje me shtesėn gjatė dhėnies sė selamit apo kthimit tė tij?

Pyetja:

Ēfarė dispozite ka nė lidhje me shtesėn qė bėjnė disa persona gjatė dhėnies sė selamit apo kthimit tė tij: "....ue magfiretuhu ue hikmetuhu"? A lejohet njė gjė e tillė dhe a ėshtė praktikuar nga dijetarėt kjo gjė?Argumenti i tyre ėshtė: Nga Ebu Hurejre transmetohet se pejgamberi (alejhi selam) ka thėnė: “Kush thotė: eselamu alejkum ka fituar 10 sevape, kush thotė eselamu alejkum ue rahmetullahi ka fituar 20 sevape, kush thotė eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berekatuhu ka fituar 30 sevape, kush thotė eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berekatuhu ue magfiretuhu ka fituar 40 sevape, kush thotė eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berekatuhu ue magfiretuhu ue hikmetuhu ka fituar 50 sevape.” (Muslimi) A ėshtė i vėrtetė ky hadith apo jo?

Pėrgjigja:

Falenderimet i takojnė Allahut, paqja dhe bekimet e Tij qofshim mbi tė dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen, shokėt dhe tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij deri nė Ditėn e Gjykimit.

Allahu ju shpėrbleftė pėr lutjet! Ne e lusim Allahun qė t`ju shtoj diturinė dhe sė bashku me tė edhe veprat!

Sa i pėrket pyetjes tuaj rreth shtimit tė disa fjalėve nė selam si: “magfiretuhu, hikmetuhu” pėrveē atyre fjalėve qė janė tė njohura, themi se hadithi tė cilin e ceke ti, nuk e transmeton Muslimi, por siē do ta kuptosh mė poshtė, njė hadith tė   pėrafėrt me atė qė e ke pėrmendur e transmeton Ebu Daudi.

Ekzistojnė disa transmetime ku disa sahabė kanė shtuar gjatė selamit edhe disa fjalė tė tjera, siē transmeton Ebu Daudi nga Imran ibėn Husejni (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) se ka thėnė: Erdhi njė njeri te profeti (salallahu alejhi ue selem) dhe tha: “Eselamu alejkum ue rahmetullah.” Ai ia ktheu atij (selamin) dhe u ul, profeti (salallahu alejhi ue selem) tha: “Njėzet (d.m.th.: sevape).” Pastaj erdhi njė tjetėr dhe tha: “Eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berkatuhu.” Profeti (bekimi dhe paqja qofshin mbi tė!) ia ktheu selamin dhe tha:” Tridhjetė.” Nė njė transmetim tjetėr, thuhet se ka ardhur njė njeri tjetėr dhe ka thėnė: “Eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berekatuhu ue magfiretuhu.” Profeti tha:”Dyzet (sevape). Kėshtu bėhen veprat e mira.”

Ibėn Haxheri thotė nė “Fethul bari”: “Buhariu transmeton nė librin “Edebu mufred” (ėshtė njė nga librat e Buhariut) nga Amėr ibėn Shuajbi se Abdullah ibėn Omeri kur kthente selamin  shtonte fjalė tė tjera. Njėherė e takova dhe i thashė: eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berekatuh, ai e ktheu dhe shtoi: ue alejkum selam ue rahmetullahi ue berekatu ue tibe salauatih. Ue “tibe salauatih” do tė thotė: “bekimet tė mira tė Allahut” (Hadithi ėshtė i mirė.)

Nė njė transmetim tjetėr thuhet se Zejd ibėn Thabit i ka shkruar Muaviut (Allahu qoftė i kėnaqur me tė dy!) duke e pėrshėndetur: “O emir i muslimanėve, eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berkatuhu ue magfiretuhu ue tibe salauatih.” (Zinxhiri i transmetuesve ėshtė i mirė.)

Ibėn Dakik Elidi transmeton nga Uelid ibėn Rushdi se shtimi nė kthimin e selamit merret nga ajeti kuranor: “Kur tė pėrshėndeteni me ndonjė pėrshėndetje, ju kthejeni pėrshėndetjen edhe mė tė mirė, ose kthejeni ashtu. Allahu llogarit pėr ēdo gjė.” (Nisa, 86)
Gjithashtu, ekzistojnė edhe disa transmetime se disa prej sahabėve e kanė ndaluar shtimin, siē transmetohet nga Abdullah ibėn Abasi dhe Abdullah ibėn Umeri.
Muhamed ibėn Amėr Atau tregon se njėherė ishte te Abdullah ibėn Abasi dhe vjen njė person dhe e pėrshėndet atė me: Eselamu alejkum ue rahmetullahi ue berekatuh ue magfiretuh ue riduanuh” Ai hidhėrohet nga kjo dhe e urdhon tė ndalet aty ku ėshtė ndalur Allahu (pra tė mos shtojė).

Ky refuzim i Ibėn Abasit mund tė arsyetohet se ai nuk ka dėgjuar lejimin e shtimit qė e kanė bėrė disa sahabė tė tjerė, siē pėrmendėm mė herėt.

Sidoqoftė, ne themi se lejohet shtimi, duke i patur parasysh transmetimet e mėhershme, por kjo nuk do tė thotė se ėshtė njė nga sunetet qė ėshtė e domosdoshme  tė praktikohet nga tė gjithė, pėr shkak se kjo gjė nuk mund tė thuhet se ka qenė praktikė e tė gjithė sahabėve (pasiqė nga disa kemi transmetim  tė kundėrten se e kanė mohuar kėtė). Po tė ishte njė gjė e tillė e njohur tek ata tė gjithė, kjo do tė transmetohej nga ata me transmetime tė shumta dhe tė sakta.

Alaudin Abazi

08.09.2005

                                         www.klubikulturor.com