Rob quhet ai tė cilin e nėnshtron dhe e
pėrul dashuria pėr tė dashurin e tij. Dhe pėr kėtė,
gjendja mė e nderuar e robit dhe pozicioni mė i lartė i
tij, ėshtė adhurimi, (ose robėrimi ndaj Tij).
Kėshtu Allahu ka pėrmendur mė tė
nderuarin e krijesave tek Ai dhe mė te dashurin prej
tyre pėr tė, Muhamedin alejhi selam. Kėshtu, thuhet nė
hadithin e ndėrmjetėsimit, Ditėn e Kiametit: “Shkoni tek
Muhamedi, rob tė cilit Allahu ia ka falur mėkatet e
mėparshme dhe tė mėvonshmet. Pra, ai e fitoi vendin e
ndėrmjetėsimit me plotėsimin e adhurimin tė tij ndaj
Krijuesit dhe nė plotėsimin e faljes qė bėri Krijuesi
ndaj atij. Allahu i ka krijuar krijesat pėr ta adhuruar
atė pa i bėrė shok, gjė e cila ėshtė dashuria mė e
pėrsosur me llojin mė tė pėrsosur tė nėnshtrimit dhe tė
pėruljes. E ky nė tė vėrtetė ėshtė Islami, feja e
Ibrahimit, tė cilin kush e kundėrshton ėshtė tallur me
veten e tij, siē thotė i Larti: “E kush largohet nga
feja e Ibrahimit pėrveē atij qė e poshtėron vetveten? Ne
atė e bėmė tė zgjedhur nė kėtė botė, kurse nė botėn
tjetėr ai ėshtė njėri prej tė lartėve. Kur Zoti i
tij i tha atij: “Dorėzohu!”, ai tha: “I jam dorėzuar
Zotit tė botėve”. E Ibrahimi i porositi bijtė e tij me
kėtė fe e edhe Jakubi (iu thanė): “O bijtė e mi, Allahu
ua zgjodhi fenė (islame) juve, pra mos vdisni ndryshe
veēse duke qenė muslimanė”, “A ishit ju (ithtarė tė
librit), dėshmitarė kur Jakubit iu afrua vdekja e iu tha
bijve tė tij: “Ēfarė do tė adhuroni pas meje? Ata thanė:
“Do tė adhurojmė Zotin tėnd dhe Zotin e prindėrve tuaj:
Ibrahimit, Ismailit, Ishakut, njė tė vemin Zot dhe ne
vetėm Atij i jemi dorėzuar.” (Bekare, 130-133).
Pra, pėr kėtė shkak, shirku ėshtė mėkati
mė i madh tek Allahu dhe ai nuk e fal atė qė t’i bėhet
shok Atij. Origjina e shirkut ėshtė t’i bėhet shok Atij
nė dashuri, siē thotė i Larti: “E ka nga njerėzit qė nė
vend tė Allahut, besojnė idhujt, qė i duan ata sikur
duan edhe Allahun, por dashuria e atyre qė besuan
Allahun ėshtė mė e fortė.” D.m.th.: dashuria e
besimtarėve pėr Allahun ėshtė shumė mė e fortė sesa
dashuria e idhujtarėve pėr idhujt. Por ka edhe kuptimin
tjetėr se dashuria e besimtarėve ėshtė mė e fortė pėr
Allahun sesa dashuria e idhujtarėve pėr Allahun, sepse
nėse ata duan njėkohėsisht zota-idhujsh atėherė dashuria
e tyre pėr Allahun ėshtė e dobėt. Prandaj Allahu i
Lartėsuar e kundėrshton nė maksimum qė tė merret i
dashur ose ndėrmjetėsues tjetėr, pėrveē Atij, siē edhe
thotė: “Vėrtet Zoti juaj ėshtė Allahu, i cili krijoi
qiejt dhe tokėn brenda gjashtė ditėsh e pastaj qėndroi
mbi Arshin. Ai drejton gjendjen.Ndėrmjetėsues
nuk ka, vetėm po qe se e lejon Ai. Ky pra ėshtė Allahu,
Zoti juaj pra adhurojeni atė. A nuk merrni mėsim?”
(Junus, 3). “Dhe tėrhiqu vėmendjen me kėtė (Kuran)
atyre qė i frikėsohen tubimit para Zotit tė tyre, nė
mėnyrė qė tė ruhen, sepse pėrveē Tij nuk do tė ketė as
mbrojtės dhe as ndėrmjetėsues” (Enam, 51). “A
kanė zgjedhur ndėrmjetėsues tjetėr pėrveēse Allahut?
Thuaj! A pse janė tė tillė qė nuk posedojnė asgjė e as
nuk e kuptojnė? Thuaj! I tėrė shefati
(ndėrmjetėsimi) i takon vetėm Allahut. (Zumer, 43-44).
Pra, kur robi ia kushton dashurinė e tij
vetėm Zotit tė tij, nuk ka nevojė qė tė ketė
ndėrmjetėsues. Adhurimi i vėrtetė nuk arrihet duke i
bėrė shirk Allahut nė dashurinė pėr tė. Por, ndryshe
ndodh kur krijohet dashuria pėr hir tė Allahut, madje
ajo ėshtė nga domosdoshmėria e adhurimit dhe nga detyrat
e tij. Kėshtu imani nuk ėshtė i plotė pa dashurinė pėr
Profetin alehi selam, pasi dashuria pėr tė vjen nga
dashuria pėr Allahun, madje kjo dashuri (pėr Profetin)
duhet t’i paraprijė dashurisė pėr veten, prindėrit dhe
fėmijėt. Transmetohet nė tė dy sahijhėt hadithi i
Profetit alejhi selam: “Nuk gjen askush ėmbėlsinė e
imanit, pėrveēse atij qė ka 3 veti:Tė jetė
Allahu dhe i dėrguari i tij mė i dashur pėr tė se
ēdokush tjetėr, ta dojė njė njeri vetėm pėr hir tė
Allahut dhe tė urrejė kthimin nė kufėr, ashtu siē urren
tė hidhet nė zjarr.”
Ndėrsa nė njė hadith tjetėr thuhet se: “Ai
qė do pėr hir tė Allahut, urren pėr hir tė Allahut, jep
pėr hir tė Allahut dhe ndalon pėr hir tė Tij, vėrtet e
ka plotėsuar (imanin)” dhe “Nuk duhen dy veta pėr
hir tė Allahut, pėrveēse mė i miri nga ata tė jetė ai qė
e do mė shumė shokun e tij.”
Pra, kjo dashuri ėshtė nga detyrat e
dashurisė pėr Allahun dhe sa mė e fortė tė jetė ajo aq
mė e fortė ėshtė origjina e saj.