Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 
www.ilahi-ks.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Udhėzimi i tė Dėrguarit tė Allahut nė agjėrimin nafile

Shėnon Imam Ahmedi, Nesaiu, nga Usame bin Zejdi, i cili thotė: “I Dėrguari i Allahut agjėronte ditėt dhe i vazhdonte ato gjersa mendonim se nuk po ha fare dhe hante ditė tė tėra, gjersa mendonim se nuk po agjėron asnjė ditė pėrveē dy ditėt e javės, nėse nuk qėllonin kėto dy ditė nė agjėrimin e tij ai i agjėronte dhe nuk agjėronte ndonjė muaj siē agjėronte nė muajin Shaban.” I thashė: “O i Dėrguari i Allahut, ti po agjėron, saqė po mendojmė se asnjėherė nuk po ha, ndėrsa po ha gjersa po mendojmė se asnjėherė nuk po agjėron, pėrveē dy ditė nė javė, tė cilat i agjėron edhe nėse nuk je ato ditė nė agjėrim.” Tha i Dėrguari i Allahut: “Cilat janė ato dy ditė?” Tha: “Dita e hėnė dhe dita e enjte.” Tha: “Kėto janė dy ditė nė tė cilat paraqiten veprat tona tek Allahu. Dėshiroj qė tė paraqiten veprat e mia tek Allahu dhe unė tė jem agjėrueshėm.” I thashė: “Nuk tė kam parė qė po agjėron ndonjė muaj mė shumė se muajin Shaban.” Tha: “Ky ėshtė muaji nė tė cilin njerėzit janė tė pakujdesshėm, qė ėshtė mes Rexhepit dhe Ramazanit. Muaji Shaban ėshtė muaji nė tė cilin ngrihen veprat tek Allahu. Unė dėshiroj qė veprat e mia tė ngrihen tek Allahu duke qenė agjėrueshėm.”
Ky hadith pėrfshin agjėrimin e tė Dėrguarit tė Allahut gjatė tėrė kohės; ka pėrfshirė agjėrimin e tij gjatė ditėve tė javės, agjėrimin e tij gjatė muajve tė vitit. Sa i pėrket agjėrimit gjatė tėrė kohės sė tij, nganjėherė ka vazhduar agjėrimin e tij, saqė nuk hante asnjėherė, ndėrsa nganjėherė ka ngrėnė saqė ėshtė dukur se asnjėherė nuk po agjėron.
Gjithashtu kjo ėshtė transmetuar edhe nga Aishja, Ibėn Abasi, Enesi dhe tė tjerėt.
Muslimi dhe Buhariu shėnojnė nga Aishja, e cila thotė: “I Dėrguari i Allahut agjėronte gjersa thoshim se asnjėherė nuk po ha, ndėrsa hante gjersa thoshim se asnjėherė nuk po agjėron.”
Po ashtu, Buhariu edhe Muslimi shėnojnė nga Ibėn Abasi, i cili thotė: “I Dėrguari i Allahut agjėronte gjersa thoshte dikush se ai asnjėherė nuk ha, ndėrsa hante gjersa thoshte dikush se ai nuk po agjėron.”
Gjithashtu, Buhariu dhe Muslimi shėnojnė nga Enesi, i cili, kur ėshtė pyetur pėr agjėrimin e tė Dėrguarit tė Allahut, ka thėnė: “Nėse kam dėshiruar qė ta shoh tė Dėrguarin e Allahut agjėrueshėm, e kam parė dhe nėse kam dėshiruar ta shoh duke ngrėnė, e kam parė. Nėse kam dashur ta shoh duke falur namaz tė natės, e kam parė e nėse kam dashur ta shoh duke fjetur, e kam parė.”
Gjithashtu, Muslimi shėnon nga Enesi, i cili thotė: “Agjėronte i Dėrguari i Allahut gjersa thoshin ka agjėruar, ka agjėruar dhe hante gjersa i thuhej po ha, po ha.”

Mesatarja nė ibadet dhe ndalesa qė tė agjėrohet tėrė kohėn

I Dėrguari i Allahut e ndalonte atė i cili agjėron tėrė kohėn dhe tregonte pėr veten e tij se nuk e vepronte kėtė as vetė. Buhariu dhe Muslimi shėnojnė nga Abdullah b. Amri, se i Dėrguari i Allahut i tha atij: “A agjėron ditėn dhe falesh natėn?” Tha se po. Tha i Dėrguari i Allahut: “Por unė agjėroj dhe ha, falem dhe fle dhe fle me gra. Ai qė largohet prej Sunetit tim, nuk ėshtė prej meje.”
Po ashtu, nė dy Sahihajnat, nga Enesi transmetohet se njė grup prej shokėve tė tė Dėrguarit i thanė njėri-tjetrit. “Unė nuk do tė martohem asnjėherė”, tjetri tha: “Nuk do ta ha mishin”, tjetri tha: “Nuk do tė fle.” Kur i arriti ky lajm tė Dėrguarit tė Allahut, mbajti njė hytbe dhe tha: “Ē’ėshtė puna e disave qė thonė kėshtu dhe kėshtu? Unė falem e fle, agjėroj e ha dhe martohem. Ai i cili largohet prej Sunetit tim, nuk ėshtė prej meje.”
Nė Musnedin e Imam Ahmedit nga njė njeri prej sahabėve thuhet: “I ėshtė pėrmendur tė Dėrguarit tė Allahut njė robėreshė prej Benu Abdul Mutalib, se ajo po ngrihet tėrė natėn pėr tė falur namaz dhe po agjėron tėrė ditėn, atėherė i Dėrguari i Allahut tha: “Unė fle dhe falem, agjėroj dhe ha. Kush mė merr model mua, ai ėshtė prej meje, ndėrsa kush largohet nga Suneti im, ai nuk ėshtė prej meje. Ēdo punė ka vėshtirėsi dhe lodhje (dobėsim). Kush lodhet nė bidate, ai ka devijuar, ndėrsa kush lodhet nė Sunetin tim, ai ėshtė udhėzuar.”
Gjithashtu, nė Musnedin dhe Sunenin e Ebi Davudit, nga Aishja tregohet se Uthmani b. Madhuni dėshironte qė tė mos martohej dhe tė mbetej beqar. Atėherė i Dėrguari i Allahut i tha: “A po largohesh nga Suneti im?” Tha: “Jo, pėr Zotin, por Sunetin dhe rrugėn tėnde dėshiroj.” Atėherė i Dėrguari i Allahut tha: “Unė fle dhe falem, agjėroj dhe ha e martohem me gra. O Uthman, ki frikė Allahun sepse ndaj familjes tėnde ke hak, ndaj musafirit ke hak, ndaj vetes tėnde ke hak, ha dhe agjėro, falu dhe fle.”
Ka thėnė Ikreme dhe tė tjerėt se njė grup prej shokėve tė tė Dėrguarit tė Allahut, siē ishin Uthman b. Madhuni, Alij b. Ebu Talibi, Mikdad dhe Salim Mevla Ebi Hudhejfe vendosėn qė tė mos martohen, tė bėhen murgj, tė ulen nė shtėpi, tė largohen prej grave dhe ndaluan shumė nga tė mirat dhe nga veshjet, pėrveē atij ushqimi e veshjeje qė mbanin adhuruesit e benu israilėve. Ata vendosėn ta humbin epshin e tyre, u pajtuan qė tėrė natėn tė falin namaz dhe tėrė ditėn tė agjėrojnė dhe pėr kėta zbriti fjala e Allahut: “O ju qė besuat! Mos i ndaloni (mos i bėni haram) tė mirat qė pėr ju i lejoi (i bėri hallall) dhe mos teproni, se All-llahu nuk i do ata qė e teprojnė (i kalojnė kufijtė e dispozitave tė Zotit) (Maide, 87)
Nė Sahihun e Buhariut tregohet se Selmani e kishte vizituar Ebu Derdan, sepse i Dėrguari i Allahut i kishte vėllazėruar kėta tė dy. Kur shkoi, Selmani e pa nėnėn e Dardas tė thjeshtė (tė lėnė pas dore). Atėherė i tha: “Si ėshtė puna jote kėshtu?” Ajo tha: “Vėllai yt, Ebu Derda, nuk po ka nevojė pėr dynja.” Kur erdhi Ebu Derda, ia ofruan atij ushqimin dhe Selmani i tha: “Ha.” Tha: “Un jam agjėrueshėm.” I tha Selmani: “Unė nuk do tė ha gjersa tė hash ti.” Ebu Derda filloi tė hajė. Kur erdhi nata, shkoi Ebu Derda qė tė falet. Selmani i tha: “Fli.” Pastaj dėshiroi tė shkonte prapė tė falte namaz nate, Selmani i tha: “Fli.” Kur erdhi fundi i natės, i tha Selmani: “Tani ngrihu.” U ngritėn tė dy dhe u falėn, pastaj Selmani i tha Ebu Derdas: “Vėrtetė ndaj vetes tėnde ke hak, ndaj familjes tėnde ke hak, ndaj musafirit tėnd ke hak dhe secilės jepja hakun e vet.” Shkuan tek i Dėrguari i Allahut dhe ia treguan kėtė rast, atėherė i Dėrguari i Allahut tha: “Tė vėrtetėn ka thėnė Selmani.”
Kėshtu i ka thėnė i Dėrguari i Allahut edhe Abdullah b. Amr b. Asit, kur ai agjėronte tėrė kohėn. I Dėrguari i Allahut e ndaloi nga kjo dhe e urdhėroi qė tė agjėronte agjėrimin e Davudit alejhi selam, tė agjėronte njė ditė dhe tė hante njė ditė, dhe i tha atij: “Nuk ka agjėrim mė tė mirė se ky.” Kanė ardhur edhe transmetime tė tjera qė tregojnė pėr ndalesėn e agjėrimit nė tėrė kohėn dhe tė gjitha kėto tregojnė se agjėrimi mė i mirė ėshtė ai i cili nuk ėshtė gjithmonė i vazhdueshėm, por tė agjėrohet njė kohė dhe tė ndėrpritet njė kohė. Dhe kjo ėshtė e vėrteta nga fjalėt e shokėve tė tė Dėrguarit tė Allahut. Ky ėshtė drejtimi i Imam Ahmedit dhe i tė tjerėve.

Urtėsia dhe fshehtėsia e ndalimit tė agjėrimit gjatė tėrė kohės

Urtėsia e parė

I Dėrguari i Allahut na ka treguar nė mė shumė se njė vend pėr urtėsinė e ndalimit tė agjėrimit gjatė tėrė kohės. Ai ka thėnė: “Nuk ka agjėruar dhe nuk ka ngrėnė”, d.m.th. se nuk ka lodhje dhe vėshtirėsi nė agjėrim, sepse agjėrimi i tij ishte bėrė traditė dhe i dashur pėr tė, ndoshta do tė dėmtohej me agjėrimin e tij. E nėse ndonjėherė ka agjėruar e ndonjėherė ka ngrėnė, me agjėrimin e tij e ka arritur atė qė ka dashur.

Urtėsia e dytė
Fjala e tij pėr Davudin alejhi selam: “Agjėronte njė ditė po njė ditė jo dhe nuk ikte nėse takonte armikun.” Kjo sinjalizon se atė agjėrimi nuk e dobėsonte nė ballafaqim me armikun dhe nė luftė nė rrugėn e Allahut. Pėr kėtė ėshtė transmetuar nga i Dėrguari i Allahut, se u ka thėnė shokėve tė vet ditėn e ēlirimit, e cila kishte qėlluar nė Ramazan: “Sot ėshtė ditė lufte, hani.” Umeri, nėse dėrgonte ndonjė ekspeditė, u thoshte: “Mos agjėroni, sepse devotshmėria nė luftė nė rrugėn e Allahut ėshtė mė e mirė sesa agjėrimi.”
Agjėrimi mė i mirė ėshtė ai i cili nuk e dobėson trupin, gjersa tė pengojė nga ato punė tė cilat janė mė tė rėndėsishme se ai nė hakun e Allahut apo nė hakun ndaj njerėzve, qė i ka tė domosdoshme. Nėse agjėrimi tė dobėson nga ajo qė ėshtė mė e vlefshme se agjėrimi, atėherė ėshtė mė mirė tė lihet agjėrimi. P.sh. agjėrimi mund tė tė dobėsojė nga namazi, nga dhikri apo nga dija, siē ėshtė thėnė pėr ndalesėn e agjėrimit nė ditėn e xhuma apo nė ditėn e Arafatit pėr ata qė janė nė Arafat, sepse agjėrimi tė dobėson nga dhikri dhe duaja nė kėto dy ditė. Abdullah b. Mes’udi e pakėsonte agjėrimin dhe thoshte: “Ai (agjėrimi) mė ndalon nga leximi i Kuranit, ndėrsa leximi i Kuranit ėshtė mė i dashur tek unė sesa agjėrimi.” Gjithashtu tė mėsuarit e dijes pėr vete dhe tė tjerėve ėshtė mė i vlefshėm se agjėrimi. Katėr imamėt e njohur kanė thėnė se kėrkimi i dijes ėshtė mė i vlefshėm se namazi vullnetar, ndėrsa namazi vullnetar ėshtė mė i vlefshėm se agjėrimi vullnetar. Kėshtu, pasi namazi qenka mė i mirė se agjėrimi, atėherė dija ka edhe mė shumė pėrparėsi nė kėtė, sepse dija ėshtė njė dritė qė shndrit errėsirėn e injorancės dhe tė epsheve. Ai i cili shkon nė njė rrugė pa dritė nuk ėshtė i sigurt se nuk d tė bjerė nė pus me mbeturina dhe tė ndotet. Ka thėnė Ibnu Sirini: “Disa njerėz e kanė lėnė dijen dhe kanė marrė vend faltoret, janė falur dhe kanė agjėruar pa dije, pasha Allahun nuk ka punuar dikush pa dije pėrveēse ka prishur mė shumė sesa ka ndrequr.”
Po ashtu, si shembull tė ndalesės sė agjėrimit vullnetar mund ta marrim edhe rastin kur agjėrimi pengon pėr fitimin e pasurisė ndaj familjes apo dhėnien e tė drejtave ndaj grave dhe nė kėtė rast lėnia e agjėrimit ėshtė mė e preferuar, duke sinjalizuar nė fjalėn e tė Dėrguarit tė Allahut: “Edhe ndaj familjes tėnde ke hak.”

Urtėsia e tretė
Fjala e tė Dėrguarit tė Allahut: “Vėrtetė ndaj familjes tėnde ke hak dhe jepja hakun ēdonjėrit.” Me kėtė i Dėrguari i Allahut na tregon se shpirti ėshtė njė amanet prej Allahut, qė ta ruajmė atė. Biri i Ademit ėshtė i urdhėruar qė t’ia japė hakun dhe prej hakut tė tij ėshtė tė jemi tė butė me tė. Ka thėnė Hasen el-Basriu: “Shpirtrat tuaj janė ata tė cilėt ju dėrgojnė te Zoti juaj. Pėrmirėsoni shpirtin tuaj e ai jua mundėson tė arrini te Zoti juaj. Kush ia jep hakun shpirtit tė tij nė gjėrat e lejuara me nijet tė forcimit tė tij nė vepra tė mira, ai do tė shpėrblehet pėr kėtė siē ka thėnė Muadh b.Xhebeli: “Unė edhe gjumin tim e llogaris siē e llogaris kur jam i ngritur. Kush ėshtė i mangėt dhe lė pas dore veten e tij gjersa t’i sjell dėm vetes sė tij, ai i ka bėrė zullum vetes sė tij dhe nė kėtė ka sinjalizuar hadithi i tė Dėrguarit tė Allahut, kur iu drejtua Abdullah b. Amėr b. Asit: “Nėse ti e bėn kėtė, e ke lodhur shpirtin tėnd dhe ke dėmtuar syrin tėnd.” Njė beduin erdhi tek i Dėrguari i Allahut dhe pranoi Islamin. Kur erdhi vitin e ardhshėm kishte ndryshuar dhe nuk e njohu i Dėrguari i Allahut. Pasi e njohu, e pyeti pėr gjendjen e tij. I tha: “Pasi tė kam takuar ty nuk kam ngrėnė mė ushqim ditėn, atėherė i Dėrguari i Allahut tha: “E, kush tė urdhėroi ty qė ta dėnosh veten tėnde?”
Kush e dėnon veten dhe e ngarkon me atė qė nuk mund ta mbajė, me agjėrim apo diēka tjetėr, ndodh qė kjo tė ndikojė nė dobėsimin e trupit tė tij, tė mendjes sė tij dhe nė kėtė mėnyrė atij i humbin shumė adhurime, i humbin mė shumė sesa arrin me dėnimin e vetes sė tij me agjėrim.
I Dėrguari i Allahut ishte mesatar dhe vetes sė tij ia jepte hakun. Ai ishte shumė i drejtė nė kėtė. Agjėronte, por edhe hante, falej natėn, por edhe flinte, martohej me gra, hante ē’gjente prej ushqimeve tė mira, si ėmbėlsira, mjaltė, mish pule e nganjėherė e kaplonte uria, saqė vendoste ndonjė gur mbi barkun e tij. I Dėrguari i Allahut ka thėnė: “Ma paraqiti Zoti im qė tė m’i bėjė tė gjitha rrafshinat e Mekės me ar, por unė i thashė: Jo, o Zoti im, por njė ditė tė jem i uritur e njė ditė tė ngopem. Nėse mė kap uria, tė lutem Ty dhe tė pėrmend, e nėse ngopem, atėherė tė falėnderoj.”
I Dėrguari i Allahut zgjodhi gjendjen mė tė mirė, qė tė bashkojė mes falėnderimit, sabrit dhe kėnaqėsisė me atė qė ia ka caktuar Allahu.

Urtėsia e katėrt
Fjala e tė Dėrguarit tė Allahut qė ia tha Abdulla b. Umerit: “Ndoshta jeta jote do tė jetė e gjatė.”
Me kėtė i Dėrguari i Allahut sinjalizon se kush angazhohet shumė me ibadet, atė e ka marrė para vetes fuqia e rinisė sė tij dhe qėndron nė kėtė gjersa tė jetė i ri, ndėrsa nėse shkon mosha e tij rinore, ai nuk do tė mund t’i kryejė kėto vepra. E, nėse bėn sabėr nė kėtė dhe angazhohet edhe gjatė pleqėrisė, ndodh qė tė shkatėrrojė trupin e tij, ndėrsa nėse ndėrpritet nga kjo punė, atėherė ka mundėsi qė t’i humbė atij gjėja mė e dashur tek Allahu, qė ėshtė vazhdimėsia nė punė. Pėr kėtė ka thėnė i Dėrguari i Allahut: “Ngarkoni veten me ato vepra qė keni mundėsi t’i kryeni, se pasha Allahun, Allahu nuk lodhet gjersa ju tė lodheni.” Po ashtu ka thėnė i Dėrguari i Allahut: “Vepra mė e mirė tek Allahu ėshtė vepra e vazhdueshme, edhe nėse ėshtė e paktė.”
Kush punon njė punė qė trupi i tij e mban ēdo herė, ėshtė mė e mirė se ai qė e ngarkon veten me mė shumė se ēka mund tė mbajė, sepse atėherė ka mundėsi qė t’i paraqitet ndonjė sėmundje qė pastaj e ndalon nga e tėrė puna.

Pėrgatiti: Shaban Murati
24.8.2007

 

                                                      www.klubikulturor.com