Udhėzimi i tė
Dėrguarit, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qofshin mbi tė,
gjatė vizitės sė tė sėmurit
Nėse shpirtrat janė tė krijuar me natyrshmėrinė qė
tė manifestojnė dashuri ndaj atyre qė sillen mirė
me ta dhe tregojnė interesim pėr ta, kjo dashuri
ėshtė edhe mė e shprehur gjatė momenteve tė
dobėsisė, kur njeriu sėmuret, mbetet nė shtrat dhe
rraskapitet nga pėrdorimi i tepėrt i ilaēeve.
Prandaj, vizita nė kėto momente ka ndikim shumė tė
madh dhe ka domethėnie tė thellė pėr tė treguar se
sa ėshtė i solidarizuar vizitori me ndjenjat e tė
sėmurit dhe kjo kontribuon pėr forcimin e
marrėdhėnieve ndėrmjet tyre. Pėr kėtė shkak, i
Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qofshin
mbi tė, pėrkujdesej qė ti vizitonte tė sėmurėt
dhe interesohej pėr gjendjen e tyre, madje ai kėtė
lloj vizite e bėri nga gjėrat me tė cilat
obligohen besimtarėt. Ebu Hurejra, Allahu qoftė i
kėnaqur me tė, transmeton se Muhamedi salallahu
alejhi ue selem ka thėnė: Obligimi i
muslimanit ndaj muslimanit ėshtė nė pesė gjėra, -ndėr
to- vizita kur tė sėmuret. (Shėnon Buhariu)
I Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qofshin mbi tė, punoi pėr
vėnien e kėtij themeli nė shpirtrat e sahabėve
duke pėrmendur shpėrblimet e mėdha qė fiton
besimtari kur viziton vėllanė e tij musliman. Nga
kėto hadithe ėshtė thėnia: Kush viziton
vėllanė e tij besimtar (duke qenė i sėmurė), ėshtė
duke ecur rrugėve tė xhenetit derisa tė ulet. Kur
ulet, atė e pėrfshin mėshira. Nėse ėshtė ditė, mbi
tė ēojnė salavate shtatėdhjetė mijė melekė deri nė
mbrėmje. Nėse ėshtė mbrėmje, atėherė mbi tė ēojnė
salavatė mbi shtatėdhjetė mijė melek derisa tė
gdhijė mėngjesi. (Shėnon Ibėn Maxheh)
Gjithashtu thotė: Kush viziton njė tė sėmurė, apo viziton njė
vėlla tė tij nga feja, atė e thėrret njė thirrės:
U gėzofsh me tė mira dhe u shpėrblefshin hapat e
tua me tė mirė dhe shtėpia jote u bėftė xheneti!
(Shėnon Tirmidhiu).
Gjithashtu thotė: Nuk ka ndonjė rob musliman qė viziton ndonjė
tė sėmurė qė nuk i ka arritur exheli (momenti i
vdekjes) dhe thotė shtatė herė: Lus Allahun e
Lartėsuar, Zotin e Arshit tė Madhėruar, qė tė tė
shėroj!, dhe qė ai nuk do tė shėrohet.
(Shėnon Tirmidhiu)
Rastet e vizitave tė Muhamedit salallahu alejhi ue selem ndaj tė
sėmurėve janė tė shumta; ai gjithmonė interesohej
pėr gjendjen e shokėve tė tij, sigurohej pėr
shėndetin e tyre dhe kujdesej pėr ta. Nė mesin e
atyre qė Muhamedi, lavdėrimi dhe paqja e Allahut
qofshin mbi tė, i vizitoi kur ishin tė sėmurė
ishin Sad ibėn Ebi Vekasi, Zejd ibėn Erkami,
Xhabir ibėn Abdullahi dhe tė tjerė, Allahu qoftė i
kėnaqur me tė gjithė ata sahabė. Por vizitat e tij
nuk kufizoheshin vetėm te shokėt tė cilėt i besuan
atij, pasi ai vizitonte edhe jobesimtarėt qė
njihte, qė ti thėrriste ata nė Islam dhe tė
udhėzoheshin. Nė kėtė mėnyrė veproi edhe me
djaloshin i cili punonte tek ai salallahu alejhi
ue selem si shėrbėtor. Ky djalosh u sėmur nga njė
sėmundje e rėndė dhe i Dėrguari, lavdėrimi dhe
paqja e Allahut qofshin mbi tė, vazhdoi ta
vizitonte atė derisa atij iu afrua vdekja. Kur i
erdhi momenti i vdekjes, iu ul te koka dhe e
thirri nė Islam. Djaloshi shikoi babain e tij se
ēfarė po i thotė dhe babai i tha: Pasoje Ebu
Kasimin (Muhamedin (salallahu alejhi ue selem)!
Ai e pranoi Islamin dhe mė pas vdiq. I Dėrguari,
lavdėrimi dhe paqja e Allahut qofshin mbi tė, doli
nga shtėpia e tij duke thėnė: Lavdėrimi i
qoftė vetėm Allahut, i Cili e shpėtoi atė nga
zjarri. (Shėnon Buhariu)
Nėse lexojmė siren (biografinė) e tė Dėrguarit, lavdėrimi dhe paqja
e Allahut qofshin mbi tė, vėrejmė praktikėn e tij,
se kur dėgjonte se ishte sėmurė dikush, ai
nxitonte ta vizitonte, ti rrinte afėr, ta
ndihmonte pėr nevojat qė kishte, pastaj bėnte
lutje pėr tė qė tė shėrohej dhe ti faleshin
mėkatet, nėse ishte i sėmuri besimtar, ose e
ftonte tė pranonte Islamin, nėse ishte jobesimtar.
Nga lutjet qė u bėnte gjatė vizitave tė sėmurėve, tė cilat na janė
pėrcjellė, ėshtė ajo qė e transmeton Aishja,
Allahu qoftė i kėnaqur me tė, e cila thotė se kur
Muhamedi salallahu alejhi ue selam vizitonte tė
sėmurėt, thoshte: Largoje sėmundjen, o Zoti i
njerėzve, shėroje se Ti je Shėruesi, nuk ka shėrim
vetėm se shėrimi Yt! (Shėnon Buhariu dhe
Muslimi)
Nėse i sėmuri kishte nevojė pėr rukje, ai e bėnte kėtė, ashtu si
transmetohet nga Aishja nė koleksionin e Buhariut.
E, nganjėherė edhe i hidhte tė sėmurit nga uji me
tė cilin kishte marrė abdest mė parė dhe kėshtu
shėrohej me urdhrin e Allahut tė Lartėsuar, ashtu
si transmetohet se veproi me Xhabir ibėn
Abdullahun (Allahu qoftė i kėnaqur me tė).
Prej Sunetit tė tij gjithashtu ishte se pėr t`ua lehtėsuar
sėmundjen, ai u kujtonte shpėrblimin qė arrin
besimtari i cili sprovohet me sėmundje. Kėshtu ua
lehtėsonte vėshtirėsitė me tė cilat
ballafaqoheshin dhe u kaliste atyre durimin dhe
pritjen e shpėrblimeve. Nga hadithet qė na janė
pėrcjellė ėshtė edhe thėnia: Nuk e lė sprova
robin besimtar derisa ta pastrojė atė dhe ta bėjė
tė ecė nė tokė duke mos pasur asnjė mėkat.
(Shėnon Ibėn Maxhe). Pastaj thotė: Nuk ka
asnjė rob qė Allahu e sprovon me ndonjė sprovė nė
trupin e tij e qė nuk i thotė melekut: Shkruaji
atij shpėrblimin e veprave tė mira qė vepronte
(kur ishte i shėndoshė).Nėse shėrohet
nga sėmundja, atėherė ai e pastron plotėsisht
(nga mėkatet), por nėse ia merr shpirtin,
atėherė e fal dhe e mėshiron atė. (Shėnon
Ahmedi)
Kur nė njė rast i Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qofshin
mbi tė, vizitoi njė grua qė quhej Umu Saib, Allahu
qoftė i kėnaqur me tė, dhe e dėgjoi se si ajo po e
shante sėmundjen e etheve, pasi ajo ishte sėmurė
nga kjo sėmundje, Muhamedi salallahu alejhi ue
selem i tha: Mos e shaj kėtė sėmundje, sepse
ajo ėshtė shkak qė birit tė Ademit t'i fshihen
mėkatet ashtu si largon gjyryku (i farkėtarit)
hekurin e keq gjatė farkėtimit. (Shėnon
Muslimi)
Nga Suneti i Muhamedit ishte edhe udhėzimi i tė sėmurėve qė tė
shėrohen me lloje tė ndryshme barnash qė dinte ai,
sikurse aplikimi i hixhames, vėnia e ujit tė
ftohtė mbi tė sėmurin me temperatura, porositja qė
tė shėrohemi me mjaltė dhe me kokėrr tė zezė (habetu
seuda) dhe me lloje tė tjera barnash tė cilat janė
tė lejuara. Ai thoshte: O robėr tė Allahut,
shėrohuni! Vėrtet Allahu nuk ka lėnė ndonjė
sėmundje e qė nuk ia la asaj edhe ilaēin.
(Shėnon Tirmidhiu)
I Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qofshin mbi tė, nuk e la
anash edhe kėshillimin dhe pėrkujtimin e tė
sėmurėve, varėsisht prej situatave dhe rrethanave
nė tė cilat gjendeshin ata. Ai kėshilloi Sad ibėn
ebi Vekasin qė mos ti lėrė anash tė afėrmit e
tij, duke e ndaluar qė tu lėrė testament tė
tjerėve mė shumė se njė tė tretėn e pasurisė.
Kur nė njė rast ishte i pranishėm te njėri nga sahabėt e tij, i
cili ishte nė momentet e vdekjes, e kėshillonte
atė dhe tė pranishmit pėr domosdoshmėrinė e
bashkimit mes frikės dhe shpresės tek Allahu i
Lartėsuar gjatė sėmundjes. Rast tjetėr ėshtė ai
kur ndalon qė njeriu ta kėrkojė vdekjen dhe tė
shpresojė pėr tė, pasi ai duhet tė parapėrgatitet
pėr takimin me Allahun e jo tė shpresojė pėr
vdekjen, ashtu si transmeton Enes ibėn Maliku.
Nė kėtė mėnyrė, i Dėrguari salallahu alejhi ue selem na tregoi
shembullin mė tė mirė se si duhet tė pėrfitohen
zemrat dhe tė shfrytėzohen rrethanat e ndryshme
pėr ti thirrur njerėzit nė Islam dhe nė udhėzim.