Muaji i Ramazanit,
muaji i durimit dhe i pėrkujdesjes
Kur flasim pėr
Ramazanin, na shkon mendja te agjėrimi. Ramazani
ėshtė njė muaj i veēantė dhe si i tillė duhet tė
pėrjetohet nė mėnyrė tė veēantė. Ai ėshtė i
veēantė se nė kėtė muaj filloi shpallja e Kuranit,
ėshtė i veēantė se nė kėtė muaj djajtė kyēen nė
pranga, ėshtė i veēantė sepse engjėjt nė kėtė muaj
lirohen nga detyra e caktimit tė shpėrblimit dhe
shpėrblimi jepet nga i Plotfuqishmi, nga Allahu.
Pėr tė gjitha kėto, e shumė tė tjera, muaji i
Ramazanit mund tė quhet edhe muaji i dritės, i
mėshirės, i durimit, prandaj edhe duhet pėrjetuar
nė mėnyrė tė veēantė.
Muslimanėt nė kėtė muaj duke agjėruar vishen me
njė natyrė tė re. Asnjė gjallesė tjetėr nuk mund
tė dalė jashtė natyrės sė vet e nuk mund tė kalojė
disa kufij tė caktuar, ndaj dhe ky muaj i bekuar
ka dhe meritėn e shfaqjes sė epėrsisė njerėzore,
tė dallimit tė njeriut nga kafsha, duke u
unifikuar me engjėjt, pėr tė cilėn i jemi
mirėnjohės Allahut.
Ramazani, muaji
i durimit
I Dėrguari ynė i dashur na ka vėnė nė dijeni se
muaji i Ramazanit sjell shumė pėrfitime dhe
bekime; midis tė tjerave ai ėshtė muaji i
bamirėsisė, i udhėzimit, i shpalljes sė Kuranit, i
paqes, i lumturisė, i gėzimit, i faljes, i
pendimit, i durimit dhe i shumė tė mirave tė
tjera. Pėr ata qė janė tė durueshėm gjatė
Ramazanit, do tė jepet shpėrblimi mė i madh.
Njė
njeri qė ėshtė i gatshėm tė jetė i durueshėm, duke
mos ngrėnė kur ėshtė i uritur, duke mos pirė kur
ėshtė i etur, njė njeri i tillė ėshtė fisnik. Nėse
ky njeri i bėn tė gjitha kėto me besim dhe bindje
ndaj Allahut, ai meriton tė shpėrblehet nga
Krijuesi. Ebu Hurejra, Allahu qoftė i kėnaqur prej
tij, transmeton se i Dėrguari i Allahut, lavdėrimi
dhe shpėtimi i Allahut qofshin mbi tė, ka thėnė:
Kushdo qė agjėron Ramazanin me besim tė plotė
dhe shpresė nė shpėrblimin e Allahut, do ti falen
mėkatet e mėparshme.1
Koncepti i ushtrimit tė vetvetes nga vetvetja pa
mbikėqyrjen e dikujt ėshtė gjithashtu njė akt
fisnik. Tė privosh vetveten nga gjėrat esenciale
tė jetės nuk ėshtė njė akt i lehtė. Vetėkontrolli
dhe vetėpėrmbajtja kėrkon njė personalitet tė
fortė. Njė njeri qė mund ta pėrmbajė vetveten nga
gjėrat esenciale tė jetės pėr disa kohė dhe kėtė e
bėn pėr hir tė dashurisė pėr Allahun, meriton njė
shpėrblim nga Krijuesi.
Gjatė agjėrimit nė muajin e Ramazanit, muslimanėt
mėsohen tė kontrollojnė emocionet e tyre dhe tė
kenė durim. Edhe nėse dikush pėrpiqet ti nxitė
ata apo ti fyejė, ata duhet tė kontrollojnė egon
e tyre dhe tė sillen normalisht.
Ky program vetushtrues gjatė kėtij muaji ka njė
rėndėsi tė veēantė nė jetėn e pėrditshme.
Ekzistojnė disa lloje durimi, tė cilat mund tė
pėrmblidhen nė dy grupe:
-durim
ndaj tė gjitha llojeve tė provave dhe shqetėsimeve
qė shkaktohen nga humbja e pasurisė, e jetės, e
shėndetit, e pozitės, e punės, e njerėzve tė
dashur etj.,
-durim ndaj tė gjithė llojeve tė dėshirave, siē
janė ato pėr tė fituar pasuri, gra, pozitė, famė
etj..
Nė tė gjitha rastet, agjėruesi duhet tė jetė i
durueshėm dhe tė falėnderojė Allahun.Durimi ėshtė i nevojshėm pėr
secilin prej nesh. Ai pėrfaqėson njė kurs trajnimi
pėr tė ushtruar vetveten.
Ramazani, muaji i pėrkujdesjes
Muaji i Ramazanit ka shumė bekime nga Allahu. Ndėr
to, ai ėshtė i njohur edhe si muaji i
pėrkujdesjes; tė pėrkujdesesh pėr tė tjerėt ashtu
siē pėrkujdesesh pėr veten dhe tė ndash me tė
tjerėt lumturinė dhe brengosjen.
Gjatė kėtij muaji ne duhet tė ndajmė ushqimin tonė
me tė tjerėt, duhet tė ndihmojmė tė varfrit dhe
nevojtarėt. Gjatė kėtij muaji ėshtė mirė tė ndajmė
zekatin, qė e kemi pėr detyrė.
Tė pėrkujdesesh ėshtė njė gjė, por tė ndash
mjerimin me tė tjerėt ėshtė diēka tjetėr.
Pėrkujdesja ėshtė njė akt fisnik i besimtarit, por
ndarja e pėrgjegjėsisė pėr tė zvogėluar gjendjen e
mjerueshme ėshtė gjithashtu rrjedhim i
pėrkujdesjes. Gjatė kėtij muaji muslimanėt
pėrpiqen tė bėjnė mė tė mirėn pėr tė tjerėt. Le tė
pėrmendim hadithin i cili pėrmban dialogun qė do
tė zhvillohet mes Allahut dhe kujtdo prej nesh nė
Ditėn e Kiametit.
O
biri i Ademit, Unė isha i sėmurė, e ti nuk mė
vizitove! Njeriu do tė thotė: O Zot, si mundem
unė tė tė vizitoj Ty, kur Ti je Zoti i botėve?
Allahu do tė thotė: A nuk e dije se njė ndėr
robėrit e Mi ra i sėmurė e ti nuk e vizitove? Dije
pra, se nėse e vizitoje, do tė mė gjeje tek ai!
O biri i Ademit, Unė tė kėrkova ushqim, e ti nuk
mė ushqeve! Njeriu do tė thotė: O Zot, si mundem
tė tė ushqej unė Ty, kur Ti je Zoti i botėve?
Allahu do ti thotė: A nuk e dije ti se njė ndėr
robėrit e Mi tė kėrkoi ushqim e ti nuk i dhe? Dije
pra, se nėse e ushqeje, do tė mė gjeje tek ai!
O biri i Ademit, Unė tė kėrkova ujė, e ti nuk mė
dhe! Njeriu do tė thotė: O Zot, si mundem unė tė
tė jap ujė, kur Ti je Zoti i botėve? Allahu do tė
thotė: A nuk e dije ti kur tė kėrkoi njė ndėr
robėrit e Mi ujė e ti nuk i dhe? Dije pra, se nėse
do ti jepje ujė, do tė mė gjeje Mua tek ai!2
Tė pėrkujdesesh pėr tė tjerėt do tė thotė tė
shpenzosh kohė, pėrpjekje, njohuri, energji, para.
Kjo kėrkon njerėz me zemėr tė madhe, tė cilėt
vullnetarisht pėrfshihen nė kryerjen e veprave tė
tilla fisnike.
Mbani mend se ēdo vepėr e mirė qė bėni, do tė ketė
shpėrblim.