Tė
nderuar lexues!
Kėtu janė pėrmbledhur disa prej ajeteve kuranore
qė flasin pėr xhenetin dhe pėr disa cilėsi tė
banorėve tė tij. E lusim Allahun e Lartėsuar tė na
bėjė prej banorėve tė xhenetit!
1- E, pėrgėzoji ata qė besuan dhe bėnė vepra tė
mira, se ata do tė jenė nė xhenete nė tė cilėt
rrjedhin lumenj. Sa herė qė u jepet ndonjė
ushqim nga frutat e tij, ata thonė: "Ky ėshtė qė
me tė u ushqyem edhe mė parė". Ngase, u sillet
ushqim i ngjashėm (vetėm nė formė, e jo edhe nė
shije). Aty do tė kenė ata bashkėshorte tė pastra
dhe aty do tė jenė pėrgjithmonė. (Bekare, 25)
2- Thuaj: "A t'ju kumtoj pėr diēka shumė mė tė
mirė se ato (kėnaqėsitė e dynjasė)? Pėr ata qė
janė ruajtur, ata kanė tek Zoti i tyre xhenete
nėpėr tė cilat rrjedhin lumenj dhe aty do tė jenė
pėrgjithmonė, kanė bashkėshorte tė pastra e
gėzojnė edhe kėnaqėsinė e Allahut. Allahu ėshtė i
kujdesshėm pėr robėrit. (Ali Imran, 15)
3- Ata qė besuan dhe bėnė vepra tė mira, Ne do
t'i fusim nė xhenet nėn tė cilin burojnė lumenj,kudotėjenėpėrgjithmonė. Aty kanė edhe
bashkėshorte tė pastra e hije tė mrekullueshme.
(Nisa, 57)
4- Besimtarėve dhe besimtareve Allahu u
premtoi xhenete nėn tė cilėt rrjedhin lumenj,
nė to do tė jenė pėrgjithmonė, dhe (u premtoi)
vendbanime tė bukura nė xhenetin e Adnit, edhe njė
disponim nga Allahu qė ėshtė mbi tė gjitha. Ky,
pra ėshtė ai shpėtimi i madh. (Tevbe, 72)
5- E ata qė besuan dhe bėnė vepra tė mira, Zoti i
tyre, pėr shkak tė besimit tė tyre i udhėzon nė
xhenete tė begatshme nė tė cilėt rrjedhin lumenj.
Lutja e tyre aty ėshtė: "I lartė je, o Allah!", e
pėrshėndetja e tyre ėshtė: "Selam!" dhe lutja e
fundit e tyre: "Falėnderimi i qoftė Allahut, Zotit
tė botėve! (Junus, 9-10)
6- Ata janė tė cilėt e zbatojnė besėn e dhėnė
Allahut dhe nuk e thyejnė zotimin. Dhe ata qė e
mbajnė lidhjen pėr tė cilėn Allahu ka urdhėruar tė
mbahet, qė frikėsohen nga Zoti i tyre dhe nga
llogaria e rėndė e pėrgjegjėsisė. Edhe ata qė
patėn durim (ndaj tė kėqijave) pėr tė fituar
kėnaqėsinė e Zotit tė tyre dhe qė e falėn namazin,
dhe nga ajo me ēka Ne i furnizuam ata kanė dhėnė
fshehtas e haptas dhe me tė mirė e largojnė tė
keqen. Tė tillėt kanė pėrfundim mė tė mirė.
(pėrfundimi i mirė ėshtė) Xhenete tė Adnit
(vende tė pėrjetshme), ku do tė hyjnė ata,
edhe prindėrit, gratė dhe fėmijėt e tyre tė cilėt
kanė qenė vepėrmirė, ata do t'i vizitojnė engjėjt
duke hyrė nė secilėn derė. (U thonė) Selamun
alejkum, me durimin tuaj gjetėt shpėtimin, sa
pėrfundim i lavdishėm ėshtė ky vend. Shembulli
(atributi) i xhenetit qė u ėshtė premtuar tė
devotshmėve ėshtė: qė nėn (pallatet) tė rrjedhin
lumenj, qė ushqimi nė tė dhe hija nė tė ėshtė e
pėrhershme. Ai ėshtė pėrjetim i lumtur i atyre qė
ishin tė ruajtur, e pėrfundimi i jobesimtarėve
ėshtė zjarri. (Rad, 21-35)
7- E ata, tė cilėt besuan dhe bėnė vepra tė mira,
me urdhrin e Zotit tė tyre u vendosėn nė
xhenete, nėn pallatet e tė cilėve rrjedhin
lumenj, ku do tė jenė pėrgjithmonė. Pėrshėndetja e
tyre nė tė ėshtė "Selam" - paqe. (Ibrahim, 23)
8- Tė tillėt e kanė vendin nė xhenetin e Adnit,
nėn tė cilin rrjedhin lumenj; e aty stolisen me
rrathė tė artė dore dhe ata veshin rroba tė
gjelbra prej mėndafshi tė hollė e tė trashė, janė
mbėshtetur aty nė shtretėr. Sa shpėrblim i
mrekullueshėm ėshtė dhe sa vend i bukur ėshtė ai.
(Kehf, 31)
9- (do t'i presin)
Xhenete tė Adnit, nėpėr tė cilėt rrjedhin
lumenj dhe aty do tė jenė pėrjetė. Ky ėshtė
shpėrblimi i atij qė ėshtė pastruar nga
mosbesimi. (Taha, 76)
10- E ata qė besuan dhe bėnė vepra tė mira,
Allahu i vendos nė xhenete, nėpėr tė cilin
rrjedhin lumenj, aty stolisen ata me rrathė tė
artė e me xhevahire, e petkat e tyre janė tė
mėndafshta. (Haxh, 23)
11- dhe ata tė cilėt me kujdes i ruajnė ato qė u
janė besuar (sende ose fjalė), e ruajnė edhe
premtimin e dhėnė, dhe ata tė cilėt i kushtojnė
kujdes kohės sė namazit tė tyre. Tė tillėt janė mu
ata trashėgimtarėt, tė cilėt e trashėgojnė
Firdevsin dhe aty ata janė pėrgjithmonė. (Muminun,
8-11)
12- Pėr shkak se duruan, tė tillėt shpėrblehen
me njė shkallė tė lartė (xhenet) dhe aty priten me
pėrshėndetje tė selamit. Aty janė
pėrgjithmonė, e sa vendqėndrim dhe vendbanim i
mirė ėshtė ai. (Furkan, 75-76)
13- Xhenetet e Adnit janė qė do tė hyjnė nė to,
aty do tė stolisen me rrethorėza nga ari e
margaritari, e petkat e tyre janė tė mėndafshta. E
ata thonė: "Falėnderuar qoftė Allahu qė largoi
prej nesh brengat; vėrtet, Zoti ynė ėshtė qė falė
shumė dhe ėshtė bamirės".I cili nga mirėsia e Tij
na vendosi nė vendin e pėrjetshėm, ku nuk do tė na
prekė ndonjė mundim fizik dhe ku nuk na prek
ndonjė molisje. (Fatir, 33-35)
14- Ndėrkaq, ata qė u ruajtėn pėr hir tė Zotit tė
tyre, pėr ta do tė ketė dhoma tė ndėrtuara
njėra mbi tjetrėn, nėn tė cilat rrjedhin
lumenjtė. Premtim i Allahut, e Allahu nuk e thyen
premtimin. (Zumer, 20)
15- E ata qė ishin tė devotshėm ndaj Zotit tė
tyre, sillen nė grupe te xheneti, e kur
arrijnė aty, dyert e tij i gjejnė tė hapura dhe
roja e tij u thotė atyre: "Selamun alejkum" -
qofshi tė shpėtuar, ishit tė pastėr, andaj hyni nė
tė, aty do tė jeni pėrgjithmonė. E ata (tė
xhenetit) thanė: "Falėnderuar qoftė Allahu, i
cili premtimin e Vet e bėri realitet ndaj nesh dhe
na e la nė disponim tokėn e xhenetit qė tė
vendosemi aty ku tė duam! Sa shpėrblim i mirė
ėshtė i atyre qė vepruan drejt". E do t'i shohėsh
engjėjt tė rreshtuar pėrreth Arshit, e madhėrojnė
me falėnderim Zotin e vet. E nė mes tyre
(njerėzve) kryhet gjykimi me drejtėsi dhe thuhet:
"(prej tė gjithėve) Falėnderuar qoftė vetėm
Allahu, Zoti i botėve!"(Zumer, 73-75)
16- E, s'ka dyshim se ata qė thanė: "Allahu ėshtė
Zoti ynė", dhe ishin tė paluhatshėm, atyre u vijnė
engjėjt (nė prag tė vdekjes dhe u thonė): tė mos u
frikėsoheni, tė mos pikėlloheni, keni myzhde
xhenetin qė u premtohej. (u thonė) Ne
kujdesemi pėr ju, si nė jetėn e kėsaj bote, ashtu
edhe nė botėn tjetėr, kudo tė keni atė qė
dėshironi dhe gjithēka kėrkoni. Pritje e nderuar
prej Atij qė falė mėkatet dhe qė ėshtė mėshirues!
(Fussilet, 30-32)
17- (Robėrit e Mi) tė cilėt besuan argumentet
Tona dhe ishin muslimanė. Hyni nė xhenet, ju
dhe gratė tuaja, tė gėzuar! Atyre u shėrbejnė
me enė e gastare nga ari, aty do tė kenė ēka t'u
dėshirojė shpirti dhe t'u kėnaqet syri. Ju do tė
jeni aty pėrgjithmonė. E ky ėshtė xheneti qė u
ėshtė dhėnė pėr atė qė keni punuar. Aty keni shumė
pemė prej tė cilave do tė hani. (Zuhruf, 69-73)
18- Vėrtet, ata qė i patėn frikė Zotit, janė nė
vende tė qeta. Janė nė xhenete e nė burime qė
rrjedhin. Veshin petka nga mėndafshi e
kadifeja, ulur ballė pėr ballė. Ja kėshtu, edhe i
martojmė me bardhoshe symėdha (me hyri). Aty
kėrkojnė t'u sillen ēdo lloj peme dhe aty janė tė
sigurt. Aty nuk do ta pėrjetojnė vdekjen, pėrveē
asaj tė parės nė dynja. Ata i shpėtoi (Allahu)
prej vuajtjeve tė xhehenemit. (Ato tė mira) Janė
dhuratė nga Zoti yt,e ai ėshtė shpėtim i madh.
(Duhan, 51-57)
19- Ai (Allahu) ua falė mėkatet tuaja, ju
shpie nė xhenete nėpėr tė cilėt rrjedhin lumenj
dhe nė pallate tė bukura nė xhenetet e amshueshme,
e kėto janė ai suksesi mė i madh. (Saf, 12)
20- E s'ka dyshim se vepėrmirėt janė nė
pėrjetime e kėnaqėsi (nė xhenet). Tė
mbėshtetur nė kolltukė vėshtrojnė. Nė fytyrat e
tyre mund tė kuptosh kėnaqėsinė e pėrjetimeve. U
jepet tė pinė pije nė enė tė mbyllura. Pije qė nė
fund asaj i vjen era misk! E pėr shpėrblim tė
tillė le tė garojnė ata qė lakmojnė tė mirėn. Dhe
pėrzierja e asaj pije ėshtė me tesnim (uji mė i
mirė). Krua nga i cili do tė pinė mė tė afėrmit e
Zotit. Mėkatarėt ishin ata tė cilėt i pėrqeshnin
ata qė besuan. Dhe kur kalonin (besimtarėt) pranė
tyre (idhujtarėve), ata ia bėnin me sy
njėri-tjetrit. E kur ktheheshin te familjet e
veta, ktheheshin tė kėnaqur. Dhe kur i shihnin ata
(besimtarėt), thoshin: "S'ka dyshim se kėta
(besimtarėt) janė tė humbur!" Po Ne, nuk i caktuam
ata (idhujtarėt) si roje tė atyre (besimtarėve). E
sot, (nė ditėn e gjykimit), ata qė besuan do tė
tallen me jobesimtarėt. Duke qėndruar tė
mbėshtetur (besimtarėt) nė kolltukė e duke
shikuar. A thua a u shpėrblyen jobesimtarėt pėr
atė qė punuan? (Po) (Mutafifin, 22-36)