Nga Ebu
Rukajje Temim ibn Evs ed-Darijje, Allahu qoftė i kėnaqur
me tė, transmetohet se Pejgamberi alejhi selam ka thėnė:
"Feja ėshtė kėshillė, feja ėshtė kėshillė, feja ėshtė
kėshillė. Thamė: Pėr kė (o i Dėrguar i Allahut)?
Tha: Pėr Allahun, librin e Tij, pėr imamėt (krerėt)
e muslimanėve dhe njerėzit e rėndomtė prej tyre."
Kėshilla nė Islam ka njė vizion tė qartė, kur dihet se
ajo ėshtė shkaku kryesor pėr pėrmirėsimin e individit
dhe shoqėrisė, ėshtė esenca e ndėrtimit dhe e
pėrmirėsimit tė umetit, ajo ėshtė ndriēuesja e bashkimit
dhe unitetit nė mes muslimanėve, gjithashtu ėshtė
pengesė e ndarjes dhe konflikteve nė mes tė njerėzve.
Shejtani me eksperiencėn e vet dhe palodhėsinė e tij
mundohet tė mbjellė konflikt dhe pėrēarje mes
muslimanėve. Meqė humbi shpresėn se Gadishulli Arabik do
ti nėnshtrohet, ai u zotua se do tė punojė qė ti
pėrēajė dhe tė fusė grindje mes tyre.
Ai filloi me kėtė se kjo ėshtė fillimi i armiqėsisė,
grindjes, konfliktit, qė dėrgon gjer tek vrasja dhe
dobėsimi i safave tė muslimanėve.
Hadithi qė tregon rėndėsinė e kėshillės ėshtė hadithi qė
e tregon Imam Muslimi nė koleksionin e tij nga Temim ed-Darij,
Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se Pejgamberi alejhi selam
ka thėnė: Feja ėshtė kėshillė, feja ėshtė kėshillė,
feja ėshtė kėshillė.
Pra, ky hadith ka njė karakteristikė, tregon themelet e
fesė dhe qėndrueshmėria ėshtė vetėm me kėshillė, me
prezencėn e kėshillės forcohet feja dhe zbatohet nė
jetėn e pėrditshme, kurse me humbjen e saj hyjnė risit
dhe mangėsitė nė fe, kėshtu qė humb i gjithė umeti.
Tė gjithė tė Dėrguarit e Allahut kishin njė mision me
popujt e tyre duke i kėshilluar ata dhe duke pasur njė
pėrkujdesje tė veēantė pėr ta. Mė se miri e shohim kėtė
nė fjalėn e Nuhut alejhi selam duke i folur popullit tė
tij.
Kėshilla ėshtė fjalė qė nė vetvete ka mirėsi dhe dashuri
atij qė i thuhet dhe kuptohet se kur thuhet kėshillė, ka
pėr qėllim njė ose shumė tė mira pėr tė tė thėnė. Nuk ka
fjalė mė kuptimplote se kjo nė kėtė kontest.
Kėshilla patjetėr duhet tė ketė tri gjėra:
E para: Sinqeriteti ndaj Allahut, qė ėshtė esencialja e
ēdo vepre. Pasi kėshilla ėshtė obligim i besimtarit pėr
besimtarin, atėherė obligohet tė largohet nga epshet,
nga gjėrat personale dhe tė largohet nga mendimet e
kėqija tė cilat i prishin veprat e mira.
E dyta: Butėsia dhe gradualiteti gjatė kėshillės. Pra,
nėse kėshilla nuk ka butėsi, atėherė ajo ka gjasa qė
edhe tė mos pranohet. E, ai i cili ėshtė privuar nga
butėsia ėshtė privuar nga shumė tė mira, sikurse ka
treguar pėr kėtė Pejgamberi ynė alejhi selam.
E treta: Tė ketė parasysh qė tia mbulojė turpin, veset
e kėqija dhe gjėrat qė i di dhe i njeh pėr atė person.
Gjithashtu prej urtėsisė gjatė kėshillimit ėshtė qė
kėshilluesi ti vlerėsojė njerėzit, tu japė hakun ashtu
siē e meritojnė, tė jetė i qetė dhe i mėshirshėm me tė
moshuarit, tė gjejė kohėn e pėrshtatshme, ti gjejė
fjalėt mė tė mira, tė jetė i buzėqeshur gjatė kėshillės
etj.
Ka thėnė Aliu, Allahu e mėshiroftė: Besimtarėt janė
kėshillues, ndėrsa hipokritėt janė mashtrues.
Njėri nga selefėt kishte thėnė: Besimtari ia mbulon tė
metat vėllait tė tij, ndėrsa i brishti i zbulon dhe
publikon ato.