Shpėrblimi i
shpenzimit tė parave pėr nevojat familjare
Falėnderimet dhe lavdėrimet i takojnė
vetėm Allahut tė Lartėsuar. Atė e falėnderojmė dhe vetėm
prej Tij ndihmė dhe falje kėrkojmė. Kėrkojmė mbrojtje
prej Allahut nga veprat tona tė liga dhe nga tė kėqijat
e epsheve tona, nuk ka dyshim se atė qė e udhėzon
Allahu, nuk ka kush qė mund ta shpjerė nė humbje dhe atė
qė e humb Allahu, nuk ka kush qė mund ta udhėzojė.
Dėshmoj se nuk ka Zot tjetėr i Cili e meriton adhurimin
pėrveē Allahut, i Cili ėshtė i vetėm dhe pa shok, dhe
dėshmoj se Muhamedi salallahu alejhi ue selem ėshtė rob
dhe i Dėrguar i Tij.
Shumė besimtarė mendojnė qė shpenzimi i parave tė tyre
nė nevojat familjare nuk ėshtė ndonjė sevap apo nuk do
tė kenė shpėrblim pėr kėtė. Ka shumė argumente nga
Kurani dhe Suneti i Pejgamberit salallahu alejhi ue
selem, tė cilat e nxisin besimtarin qė tė furnizojė
familjen e tij dhe tė shpenzojė pėr ta. Ne do ti cekim
disa ajete dhe hadithe qė flasin pėr kėtė ēėshtje.
Ajete:
1. Allahu i Lartėsuar thotė: I ati i fėmijės ėshtė i
obliguar pėr furnizimin dhe veshmbathjen e tyre (gruas)
ashtu si ėshtė rregull. Askush nuk ngarkohet mė tepėr,
vetėm aq sa ka mundėsi. (El Bekare 233)
2. Ai qė ėshtė i pasur, le tė shpenzojė sipas
mundėsisė sė vet, e ai qė ėshtė ngushtė nga pasuria, le
tė japė nga ajo qė i ka dhėnė Allahu. (Et-Talak 7)
3. Thuaj: Ska dyshim se Zoti im ėshtė Ai qė i jep
furnizim tė begatshėm atij qė do nga robėrit e vet dhe
Ai ia pakėson atij, e ēkado qė tė jepni, Ai e kompenson
atė dhe Ai ėshtė dhuruesi mė i madh. (Es-Sebe 39)
Kurse hadithet janė tė shumta nė kėtė temė. Prej tyre
pėrmendim:
1. Transmeton Ebu Hurejra, Allahu qoftė i kėnaqur me tė,
se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem ka thėnė:
Pasurinė tė cilėn e ke shpenzuar nė rrugėn e Allahut,
pasurinė qė e ke shpenzuar pėr tė liruar njė rob,
pasurinė tė cilėn e ke shpenzuar pėr tė varfrit,
pasurinė tė cilėn e ke shpenzuar pėr familjen tėnde,
prej tė gjitha kėtyre shpėrblimi mė i madh arrihet me
pasurinė e shpenzuar pėr familjen tėnde. (Muslimi
995)
2. Transmeton Theubani se Pejgamberi salallahu alejhi ue
selem ka thėnė: Pasuria mė e mirė ėshtė ajo e cila
shpenzohet pėr familje, pastaj pasuria e shpenzuar pėr
kafshėn (mjetin transportues), e cila pėrdoret nė rrugėn
e Allahut dhe pastaj pasuria mė e mirė ėshtė ajo e cila
shpenzohet pėr shokėt e tij nė rrugėn e Allahut.
(Muslimi 994)
Thotė Ebu Kalabe: Ka filluar Pejgamberi salallahu
alejhi ue selem shpenzimin e pasurisė nė familje sė
pari.
3. Transmeton Sad ibn ebi Vekasi, Allahu qoftė i
kėnaqur me tė, se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem i
ka thėnė: Me tė vėrtetė ēdo gjė tė cilėn e shpenzon
pėr hir tė Allahut dhe duke shpresuar shpėrblimin prej
Allahut, do tė shpėrblehesh pėr tė e do tė shpėrblehesh
edhe pėr ushqimin qė ha gruaja jote. (Buhariu 1295,
Muslimi 1628)
4. Transmeton Ebu Mesud el Bederij, Allahu qoftė i
kėnaqur me tė, se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem
ka thėnė: Nėse njė burrė shpenzon prej pasurisė pėr
familjen e tij dhe ai shpreson shpėrblimin prej Allahut,
do ti llogaritet atij si sadaka (lėmoshė). (Buhariu
55 dhe Muslimi 1002)
5. Aishja, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, thotė: Ka
ardhur tek unė njė grua me dy vajza tė saj dhe kėrkuan
lėmoshė dhe nuk gjeta asgjė tjetėr pėr ti dhuruar
pėrveē njė hurme tė cilėn ja dhashė asaj. Ajo e ndau
hurmėn dhe ia dhuroi bijave tė saj, kurse ajo nuk hėngri
asgjė prej asaj hurme, pastaj u ngrit dhe shkoi. Mė pas
erdhi Pejgamberi salallahu alejhi ue selem dhe hyri tek
unė dhe i tregova pėr kėtė ngjarje dhe tha: Ai i
cili sprovohet me vajza dhe ai sillet mirė me to (i
edukon mirė), do tė jenė mburojė pėr tė nė Ditėn e
Gjykimit. (Buhariu 1418 dhe Muslimi 2629)
Kėto ishin disa prej argumenteve tė cilat tregojnė pėr
shpėrblimin e madh tė atij i cili shpenzon pėr familjen
e tij dhe e gjithė kjo nėse e bėn kėtė gjė duke
shpresuar shpėrblimin prej Allahut tė Lartėsuar.