Fjalimi kuranor
karakterizohet se ėshtė fjalim i cili mbledh mes
frikės dhe shpresės, mes kėrcėnimit dhe inkurajimit,
premtimit dhe ndėshkimit, pėrgėzimit dhe
paralajmėrimit, mes punės pėr kėtė botė dhe drejtimit
pėr nė botėn tjetėr. Ai ėshtė fjalim mesatar, u cili u
drejtohet tė gjitha aspekteve tė njeriut. Nuk
pėrqėndrohet nė njė aspekt dhe e braktis aspektin
tjetėr, por i pėrfshin tė dy ashtu siē ėshtė e
pėrshtatshme.
Jobesimtarėt fituan ndaj muslimanėve nė betejėn e
Uhudit, ku shumė prej muslimanėve u plagosėn, ndėrsa
numri i tė vrarėve i kalonte shtatėdhjetė.
Jobesimtarėt i thyen disa dhėmbė tė Dėrguarit,
lavdėrimi dhe paqja e Allahut qoftė mbi tė, madje e
plagosėn nė fytyrėn e tij tė ndershme. Ata mund tė
bėnin edhe mė shumė, por Allahu i shpėtoi muslimanėt.
Muslimanėt u ndikuan shumė nga rezultatet e asaj
beteje dhe menduan se ndihma nuk do t'u vinte mė.
Allahu i Lartėsuar ka sqaruar se ndihma dhe disfata u
nėnshtrohen ligjeve tė pandryshuara. Ai thotė:
"Para jush kanė kaluar shumė shembuj (popujsh nga
ndjekėsit e profetėve qė iu ndodhi ajo qė po ju ndodh
edhe ju). Prandaj udhėtoni nėpėr botė dhe shihni si
ishte fundi i atyre qė i pėrgėnjeshtruan Profetėt."
(Ali Imran, 137)
Prej ajeteve tė cilat kanė zbritur pas betejės sė
Uhudit ėshtė edhe ky ajet, nė tė cilin Allahu i
Lartėsuar thotė: "Mos u ligėshtoni dhe mos u
pikėlloni, sepse ju, gjithsesi jeni mė tė lartėt, nėse
jeni besimtarė tė vėrtetė." (Ali Imran, 139)
Ky ajet ka zbritur pėr t'ua lehtėsuar muslimanėve atė
qė u ndodhi dhe kėrkon prej tyre qė mos t'i dorėzohen
dobėsisė dhe disfatės e as tė mos dėshpėrohen nga
ndihma e Allahut, por tė ballafaqohen me situatėn me
fuqi, pėrmbajtje dhe gjakftohtėsi, ngase pozita e tyre
nė kėtė botė dhe nė botėn tjetėr ėshtė mė e lartė dhe
mė e ndershme sesa pozita e pasuesve tė sė kotės dhe
tė humbjes.
Komentuesit e Kuranit kanė transmetuar dy lajme lidhur
me shkakun e zbritjes sė kėtij ajeti, tė cilat
zbulojnė rrethanat nė tė cilat ka zbritur ajeti dhe
hedhin dritė mbi kuptimin e ajetit.
Lajmin e parė e transmeton Taberiu, nė tefsirin e tij
nga Zuhriu, i cili ka thėnė: "Nė mesin e shokėve tė
Muhamedit, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qoftė mbi tė,
ėshtė shtuar numri i tė vrarėve dhe i tė plagosurve,
derisa secilin prej tyre e kaploi dėshpėrimi, e Allahu
zbriti "Mos u ligėshtoni dhe mos u pikėlloni, sepse ju,
gjithsesi jeni mė tė lartėt, nėse jeni besimtarė tė
vėrtetė. " Ky ajet ka ardhur si ngushėllim pėr shokėt
e tė Dėrguarit, si inkurajim pėr ta qė tė luftojnė
kundėr armiqve tė tyre si dhe premtim pėr ta pėr
mbėshtetje dhe fitore kundėr armiqve.
Lajmi i dytė, gjithashtu i transmetuar nga Taberiu nga
Ibn Abasi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė dy, i cili ka
thėnė se erdhi Halid b. Velidi para se tė pėrqafonte
Islamin- dhe deshi tė ngjitej mbi ta nė bjeshkėn e
Uhudit, i Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja e Allahut
qoftė mbi tė, tha: "O Allah! Mos tė lartėsohen mbi ne",
dhe zbriti ajeti "Mos u ligėshtoni dhe mos u pikėlloni,
sepse ju, gjithsesi jeni mė tė lartėt, nėse jeni
besimtarė tė vėrtetė. "
Ky transmetim ka ardhur gjithashtu nga rruga tjetėr,
nė tė cilėn jepen shpjegime mė tė hollėsishme rreth
ngjarjes. Shokėt e tė Dėrguarit kur u mposhten ditėn e
Uhudit, thanė: "Ē'u bė me filanin? Ē'u bė me filanin?
Dhe nisėn tė njoftojnė njėrin-tjetrin pėr tė vdekurit.
Gjithashtu pėrmendėn se edhe i Dėrguari i Allahut
ishte vrarė, me ē'rast u pikėlluan dhe mėrzitėn shumė.
Pėrderisa ishin kėshtu, Halid b. Velidi u ngjit nė
bjeshkė dhe jobesimtarėt ishin sipėr tyre. Shokėt e
Pejgamberit e vėrejtėn tė Dėrguarin dhe u gėzuan shumė,
ndėrsa i Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qoftė
mbi tė, lutej: "O Zoti ynė! Ne nuk kemi fuqi tjetėr
pos Teje dhe nuk do tė ketė kush tė tė adhurojė Ty nė
kėtė vend pos kėtij grupi njerėzish." Njė grup
muslimanėsh u ngjitėn nė bjeshkė dhe filluan t'i
gjuanin kalorėsit jobesimtarė derisa i mposhti Allahu,
ndėrsa muslimanėt u ngjitėn nė bjeshkė. Allahu i
Lartėsuar zbriti fjalėn e Tij: "... ju, gjithsesi jeni
mė tė lartėt, nėse jeni besimtarė tė vėrtetė."
Allahu e mbajti premtimin, e ndihmoi robin e Vet dhe i
mposhti idhujtarėt. I Dėrguari, lavdėrimi dhe paqja e
Allahut qoftė mbi tė, pas betejės sė Uhudit, nė ēdo
betejė tjetėr dilte fitimtar dhe ngadhėnjimtar ndaj
armiqve.
Dobia nga shkaku i zbritjes sė kėtij ajeti ėshtė qė tė
sqarohet ligji i Allahut pėr luftėn ndėrmjet besimit
dhe mosbesimit, sė vėrtetės dhe sė kotės dhe se fundi
u takon tė devotshmėve, ndėrsa nėnēmimi dhe pėrulja
jobesimtarėve. Edhe pse nė shikim tė jashtėm ēėshtja
mund tė duket ndryshe, kjo ėshtė joshje pėr
jobesimtarėt ndėrsa sprovim pėr besimtarėt. E kota e
ka njė udhėtim, mirėpo shumė shpejt shuhet, mposhtet
dhe dėshton. Kėtė e vėrtetojnė edhe ndodhitė historike
si nė tė kaluarėn ashtu edhe nė tė sotmen.
Ēėshtja thelbėsore pas shkakut tė zbritjes sė kėtij
ajeti qėndron nė atė se muslimanėt duhet tė
vetėdijesohen dhe tė marrin mėsim nga beteja e Uhudit
dhe nga ligjet e Allahut nė Tokė, tė mėsojnė se ligjet
e Allahut te krijesat e Tij vazhdojnė e nuk ndėrpriten,
ato nuk ndryshojnė dhe se gjėrat nuk shkojnė
rastėsisht, por ato ndjekin ligje tė caktuara dhe tė
qėndrueshme. Nėse muslimanėt i mėsojnė dhe i kuptojnė
domethėniet dhe veprojnė sipas tyre, pa dyshim se
ndihma dhe suksesi do tė jenė nė anėn e tyre. Ndėrsa
prej ligjeve mė tė rėndėsishme ėshtė se ndihma dhe
suksesi gjithnjė ėshtė nė anėn e atyre qė u binden dhe
respektojnė ligjet e Allahut dhe veprojnė sipas
udhėzimit tė Pejgamberit tė Tij: "E, nėse i bindeni
atij, do tė jeni nė rrugėn e drejtė." (Nur, 54)