Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Si tė jetojmė me Kuranin? (Pjesa 1)

   Cila ishte jeta e vėrtetė e selefit (tė parėve tanė tė mirė) me Kuranin? Sa i kushtojmė ne sot rėndėsi Kuranit nė jetėn tonė tė pėrditshme? Pėrse ėshtė dobėsuar pozita e Kuranit nė jetėn tonė? Pėrse u japim hapėsirė shumė tė madhe gazetave, revistave, mjeteve tė informimit dhe aspak mėsimit, leximit, nxėnies pėrmendėsh, studimit dhe meditimit tė Kuranit? Pėrse ne muslimanėt kemi ardhur sot nė kėtė dekadencė tė paparė ndonjėherė ? A ka ndryshuar Kurani apo ne nuk jetojmė me Kuranin? Cilat janė kriteret qė i ngrenė dhe i ulin popujt, qė i bėjnė me autoritet apo tė nėnēmuar?
   Imam Muslimi transmeton nė Sahihun e tij nga Omer ibnul Hattabi se i Dėrguari Muhamed alejhi selam ka thėnė: “Allahu i Madhėrishėm disa popuj i ngre me Kuran, ndėrsa disa tė tjerė i bėn tė nėnēmuar me tė.” (Transmeton imam Muslimi, Ibnu Maxhe, Eddaremi). Ky hadith pėrfshin individin, popullin dhe umetin islam nė tėrėsi. Kush nga kėta e pranon Kuranin do tė arrijė ngritjen dhe autoritetin e lartė e kush ia kthen shpinėn atij, do tė dėnohet me ulje dhe nėnēmim.
   Me kėtė vlerėsim pejgamberik pėr Kuranin ėshtė njohur selefi pėr vendin dhe pozitėn qė i dha Kuranit. Kurani ishte qėllimi kryesor nė jetėn e tyre, duke e lexuar, duke e mėsuar, duke ua mėsuar tė tjerėve dhe duke e jetėsuar atė nė tė njėjtėn kohė nė jetėn e tyre private dhe kolektive. Tė vegjlit rriteshin me Kuran, familja edukohej nė frymėn e Kuranit, kėrkimi i diturisė fillonte me tė mėsuarit dhe nxėnien pėrmendsh tė Kuranit. Themeli i tė gjitha shkollave ishte Kurani, nėpėr xhamitė e tyre kudo dėgjohej leximi i Kuranit. Ibadetet, namazet, ndejat, bisedat, shpėrnguljet, xhihadi dhe ēlirimi i shumė vendeve nga ana e tyre ishin tė frymėzuara nga Kurani.
   Gjithashtu, dispozitat ligjore, ēėshtjet e ndryshme dhe raportet nė mes tyre dhe me tė tjerėt buronin nga Kurani. Umeti islam ngrihej dhe avanconte me kėtė Kuran sepse jetohej dhe vdisej me Kuran.

1- Transmeton Ebu Musa el Esh’ariu, se Muhamedi alejhi selam ka thėnė: “I njoh zėrat shoqėrues tė Esh’aritėve kur hyjnė gjatė natės nė shtėpitė e tyre dhe i di shtėpitė e tyre prej zėrave qė i ngrenė natėn duke lexuar Kuranin, edhe pse nuk i kam parė shtėpitė e tyre kur ata kanė hyrė nė to gjatė ditės.” (Transmeton Buhariu dhe Muslimi)

2-Transmeton ibnul Mubareku dhe Vekiu nė Zuhd, se Ahues Elxhushemi ka thėnė: “Kur vinte ndokush natėn dhe kalonte pranė ndonjė grupi njerėzish, dėgjonte zėrat e tyre duke e lexuar Kuranin. Ata zėra u ngjanin shushurimave tė bletėve (nga zėrat e shumtė) dhe thoshte: “Si ėshtė puna e kėtyre qė e ndiejnė veten shumė tė sigurt dhe nuk dinė se ē’ėshtė frika?” Kjo ishte gjendja e selefit me Kuranin dhe pėr kėtė janė ndier shumė tė sigurt dhe aspak tė frikėsuar. Abdullah ibnu Mes’udi ka thėnė: “Kurani ėshtė fortifikatė e Allahut; kush hyn nė tė (ecėn pas porosive tė tij, punon me tė), ėshtė i sigurt.”

3-Hasan el Basriu, Allahu e mėshiroftė, thoshte: “Ata qė ishin para jush Kuranin e shihnin si porosi nga Zoti i tyre, e studionin dhe meditonin pėr tė gjatė natės dhe e praktikonin gjatė ditės.” Kėshtu, Kurani ėshtė adhurim, pėrkujtim i Krijuesit, qė sė bashku me meditimin dhe tė kuptuarit e tij pason praktikimi dhe tė punuarit me tė.

4- Bartėsi i Kuranit nė esencė ėshtė bartėsi i flamurit islam, bartės nė ēdo ēėshtje qė ka nevojė ky flamur, si: vendosmėria, forca, puna sistematike dhe zemėrgjerėsia.
Fudajl ibnu Ajjadi, Allahu e mėshiroftė, pėr bartėsin e Kuranit ėshtė shprehur: “Bartėsi i Kuranit ėshtė bartės i flamurit islam, prandaj si shenjė respekti pėr Kuranin nuk i takon atij qė tė rrijė apo tė ulet me atė qė zbavitet, me tė marrin dhe me atė qė flet fjalė boshe dhe tė padobishme.”

5- Njė prej tabiinėve, Ebu Haxhib el Basri, ishte gjykatės nė atė kohė dhe i shquar pėr devotshmėrinė e tij tė rrallė. Behz Ibnu Hakimi tregon se si ka vdekur Ebu Haxhib el Basri.
“Nė njė namaz tė sabahut Ebu Haxhibi u ka prirė njerėzve nė faljen e namazit nė Xhaminė e Beni Kushajrve. Ai ka lexuar nga Kurani deri kur ka arritur tek fjala e Allahut Dhul Xhelal:

فَإِذَا نُقِرَ فِي النَّاقُورِ فَذَلِكَ يَوْمَئِذٍ يَوْمٌ عَسِيرٌ

“Dhe kur tė tingėllojė Suri (t’i fryhet pėr herė tė dytė), vėrtet qė ajo Ditė do tė jetė Ditė e Vėshtirė.” (El-Muddethir 8-9). Pasi ka mbaruar sė kėnduari kėto dy ajete, ka rėnė pėrtokė i vdekur.” Thotė Behz Ibnu Hakimi: “Kam qenė prej atyre qė e kanė bartur deri te varri.”
   Pra, Kurani ishte objektivi kryesor nė jetėn e selefit. Asnjė shkencė nuk vihej para studimit dhe mėsimit tė Kuranit. Ai qė e pranonte Islamin, fillimisht i pėrvishej mėsimit tė Kuranit. Delegacionet qė vinin tek i Dėrguari i Allahut, Muhamedi alejhi selam, mėsonin dhe merrnin atė qė mundnin nga Kurani. Dallimi nė aftėsitė e tyre vėrehej me njohjen, studimin dhe nxėnien pėrmendsh tė Kuranit.
   Kėshilltarėt kryesorė tė udhėheqėsit tė muslimanėve, Omer ibnul Hattabit kanė qenė lexuesit e Kuranit, nė mesin e tyre ishte edhe Abdullah ibnu Abbasi, pasi dallohej pėr njohjen e thellė tė Kuranit, edhe pse ishte nė moshė tė re.
   Hivzi apo nxėnia pėrmendsh e Kuranit ishte ngritja e parė arsimore pėr tė vegjlit. Marrja e mėsimeve nga dijetarėt fillonte me mėsimin e Kuranit nga kėrkuesit e dijes dhe nėse dikush nuk fillonte me Kuranin, ishte e meta mė e madhe pėr atė kėrkues tė diturisė.
Pėrfundimi i tėrė kėsaj ėshtė se mėsimet dhe studimet nė umetin e atėhershėm islam mbėshteteshin nė Kuran, nė komentimin dhe nė shkencat e tij. Kjo ishte jeta e selefit me Kuranin e ne na mbetet ta krahasojmė atė me jetėn qė bėn sot umeti islam nė kohėn tonė bashkėkohore.
 

Vazhdon
Pėrktheu: Musli Zymberi
11.1.2008

                                         www.klubikulturor.com