Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 

 
 
 
 
 
 
 
 
S'ka detyrim nė fe

Prej ajeteve qė flasin lidhur me lirinė e besimit ėshtė edhe ky ajet ku Allahu i Lartėsuar thotė: "S'ka detyrim nė fe, sepse tashmė ėshtė dalluar e drejta nga e shtrembra!" (Bekare, 256)

Ky ajet ka ardhur menjėherė pas ajetit kursij, i cili flet rreth madhėshtisė sė fuqisė sė Allahut tė Lartėsuar dhe pėrsosurisė sė dijes sė Tij. Cili ėshtė shkaku i zbritjes sė kėtij ajeti dhe ē'kuptim ka?

Librat e komentimit tė Kuranit kanė pėrmendur disa transmetime lidhur me shkakun e zbritjes sė kėtij ajeti, prej tė cilave pėrmendim:

Nga Ibn Abasi ėshtė transmetuar se ky ajet ka zbritur pėr njė burrė nga ensarėt, i cili kishte dy djem tė krishterė, kurse ai ishte musliman. Ai i tha tė Dėrguarit, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qoftė mbi tė: "A t'i detyroj (tė pėrqafojnė Islamin) sepse ata refuzojnė? Allahu i Lartėsuar ka zbritur kėtė ajet lidhur me kėtė ngjarje. Shėnon Taberiu. Kėsisoj ėshtė transmetuar edhe nga Muxhahidi, Ibn Xhubejri, Sha'biu, Hasan el Basri dhe tė tjerėt.

Vahidi transmeton nga Muxhahidi, i cili ka thėnė se ky ajet ka zbritur pėr njė burrė nga ensarėt, i cili kishte njė rob tė zi qė quhej Sabih, tė cilin e detyronte ta pėrqafonte Islamin.

Kėto janė disa thėnie sa i pėrket zbritjes sė kėtij ajeti kuranor. Kanė ardhur edhe disa transmetime tė tjera, porse nuk dalin jashtė kėtyre kuptimeve qė i cekėm.

Ibn Kethiri, Allahu e mėshiroftė, nė tefsirin e tij thotė se edhe pse ajeti ka zbritur pėr disa burra nga ensarėt, dispozita e tij ėshtė e pėrgjithshme. Atė qė ka pėrmendur Ibn Kethiri ėshtė plotėsisht nė pajtueshmėri me rregullėn se i jepet pėrparėsi termit tė pėrgjithshėm e jo shkakut tė veēantė. Kjo na jep tė kuptojmė se edhe pse ajeti ka zbritur pėr njė shkak tė veēantė – qė ėshtė pėrmendur mė lart – por kuptimi i tij ėshtė gjithėpėrfshirės. Pėr rrjedhim, nuk i lejohet askujt detyrimi i dikujt qė tė hyjė nė Islam. Kėtė pėrgjithėsim e mbėshtet edhe kjo qė transmeton Ibn Ebi Hatimi rreth njė burri tė quajtur Esek, pėr tė cilin thotė "se ka qenė rob i krishterė i Umer b. Hatabit. Ky i fundit ia paraqiste Islamin, ndėrsa ai refuzonte. Atėherė (Umeri) thoshte: "S'ka detyrim nė fe" dhe i drejtohej duke i thėnė atij: “Nėse e pėrqafon Islamin, do tė na kishe ndihmuar pėr disa ēėshtje tė muslimanėve.”

Ajeti fisnik pėrcakton dhe vėrteton njė rregull dhe parim prej parimeve madhėshtore tė kėsaj feje, e ajo ėshtė liria e bindjes dhe e besimit. Nė origjinė, njerėzit thjesht nga dėshira e tyre bėjnė zgjedhjen pėr besimin e tyre, pa ndonjė detyrim apo presion. Duke u nisur nga ky parim, assesi nuk i lejohet askujt nė asnjė mėnyrė ta detyrojė dikė tė pėrqafojė kėtė fe, pėr faktin se detyrimi dhe dhuna janė nė kundėrshtim me dinjitetin tė cilin ia ka dhėnė Allahu i Lartėsuar ēdo njeriu. Allahu i Lartėsuar thotė: "Nė tė vėrtetė, Ne i kemi nderuar bijtė e Ademit." (Isra, 70)
 

 

Almedin Ejupi
19.4.2009

                                         www.klubikulturor.com