Nė Kuranin Fisnik rreth pendimit lexojmė shumė
ajete, prej tė cilave janė edhe kėto: "Allahu
ėshtė pranues i pendimit vetėm pėr ata qė bėjnė
ndonjė tė keqe nga padituria dhe pendohen shpejt."
(Nisa, 17)
Gjithashtu fjala e Allahut tė Madhėrishėm: "Thuaj:
"O robėrit e Mi, qė i keni bėrė keq vetes me
gjynahe, mos e humbni shpresėn nė mėshirėn e
Allahut! Allahu, me siguri, i fal tė gjitha
gjynahet." (Zumer, 53)
"Ai e pranon pendimin e robėrve tė Vet, i fal
gjynahet dhe i di tė gjitha ēfarė punoni ju."
(Shura, 25)
"A nuk e dinė ata se Allahu ėshtė Ai qė pranon
pendimin dhe bamirėsinė nga robėrit e Vet?" (Tevbe,
104).
Dijetarėt thonė: I gjithė umeti ėshtė unanim se
pendimi (tevbeja) ėshtė obligim pėr besimtarėt,
duke u mbėshtetur nė fjalėn e Allahut tė
Madhėrishėm: "Tė gjithė ju, o besimtarė,
kthehuni tek Allahu tė penduar, qė tė arrini
shpėtimin!" (Nur, 31)
Ēėshtja e pendimit nė Islam ėshtė njė ēėshtje
madhore dhe konsiderohet njė dhunti me tė cilėn
Allahu i Lartėsuar i begaton robėrit e Vet. Ai u
ofron mundėsinė qė tė rishikojnė llogaritė, tė
arrijnė atė qė u ka kaluar dhe tė kthehen tek ajo
qė ėshtė shpėtim nga shkatėrrimi. Nė vijim do tė
flasim lidhur me ajetet tė cilat i theksuam nė
fillim tė kėtij shkrimi, tematika e tė cilave
ėshtė pendimi.
Nė fjalėn e Allahut tė Lartėsuar: "Allahu ėshtė
pranues i pendimit" ėshtė konfirmim dhe premtim
nga ana e Allahut tė Madhėrishėm pėr pranimin e
pendimit nga robėrit e Tij, tė cilėt i bėnė dėm
vetes sė tyre me gjynahet, tė mėdha dhe ato tė
vogla. Sikur (falja e mėkateve) nėnkuptohet se
ėshtė obligim pėr Allahun e Lartėsuar, por asgjė
nuk ėshtė obligim pėr Tė, vetėm se ajo qė ia ka
obliguar Vetes.
Lidhur me fjalėn e Allahut: "Allahu ėshtė pranues
i pendimit vetėm pėr ata qė bėjnė ndonjė tė keqe
nga padituria", nga ibn Abasi, Allahu qoftė i
kėnaqur me tė, transmetohet se ka thėnė: Kush
punon ndonjė tė keqe, ai ėshtė i paditur e nga
padituria e tij ėshtė bėrja e ndonjė tė keqeje.
Fjala e Allahut "pendohen shpejt" nėnkuptohet qė
mėkatari tė shpejtojė drejt pendimit pas mėkatit
duke mos kėmbėngulur nė mėkatin dhe gabimin e tij.
Ndėrsa sa i pėrket fjalės sė Allahut tė Lartėsuar:
"Nuk pranohet pendimi i atyre qė vazhdimisht bėjnė
tė kėqija" (Nisa, 18), ėshtė paralajmėrim pėr
mospranimin e njė lloj pendimi, e ai ėshtė nė
momentin e afrimit tė vdekjes dhe humbjes sė
shpresės nga jeta "e, kur u afrohet vdekja,
atėherė thonė: "Unė tani me tė vėrtetė po pendohem"
(Nisa, 18). Prej robit gjatė pendimit kėrkohet qė
punėn ta shoqėrojė me fjalė. Atij nuk i mjafton tė
thotė atė qė nuk punon e as tė punojė atė qė nuk e
thotė. Deklarim i pendimit thjesht nuk janė vetėm
fjalėt qė thuhen dhe shprehjet qė pėrsėriten, por
patjetėr duhet ta vėrtetojė puna dhe vepra,
pėrndryshe nuk konsiderohet pendim i sinqertė.
Kur humb shpresa pėr jetė, pendimi atėherė nuk ka
dobi pėr faktin se nuk ka hapėsirė pėr punė dhe
veprim. Nė kėtė kontekst kanė ardhur hadithe tė
shumta tė cilat konfirmojnė njė gjė tė tillė. Prej
tyre ėshtė edhe ky hadith i cili transmetohet nga
Abdullah b. Umeri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė dy,
se i Dėrguari i Allahut, lavdėrimi dhe paqja e
Allahut qoftė mbi tė, ka thėnė: "Allahu i
Lartėsuar e pranon pendimin e robit para se tė
gargarisė." (Shėnon Ahmedi dhe Tirmidhiu)
Nėse pendimi nė ajetin e parė tė sures Nisa "Allahu
ėshtė pranues i pendimit" ėshtė i pėrgjithshėm pėr
secilin qė bėn mėkat, ajeti i dytė "e, kur u
afrohet vdekja, atėherė thonė: "Unė tani me tė
vėrtetė po pendohem", e specifikon kėtė
pėrgjithėsim nė kohėn kur afrohet vdekja, ngase
pendimi atėherė nuk ka dobi.
Allahu i Lartėsuar gjithashtu nė suren Nisa ajeti
48 thotė: "Vėrtet, Allahu nuk fal qė tė
adhurohet dikush apo diēka tjetėr veē Atij, por
gjynahet e tjera mė tė vogla ia fal kujt tė dojė."
Nga pamja e jashtme e kėtij ajeti kuptojmė se
Allahu i Lartėsuar i fal tė gjitha mėkatet pėrveē
idhujtarisė (shirkut), tė cilin nuk e fal. Ky
pėrgjithėsim ėshtė kufizuar nė rastin e vdekjes sė
robit duke qenė idhujtar, sepse falja e Allahut
nuk e arrin as nga afėr e as nga larg, mirėpo nėse
robi pendohet nga idhujtaria para vdekjes sė tij,
atėherė Allahu i Gjithėmėshirshėm e pranon
pendimin nga robėrit e Tij dhe ua fal mėkatet.
Ibn Kethiri, Allahu e mėshiroftė, thotė: "Allahu i
Lartėsuar lajmėron se nuk fal qė t'i bėhet shirk
Atij, respektivisht nuk ia fal robit nėse e takon
Allahun duke qenė idhujtar dhe i fal gjynahet e
tjera, nėse do. Lidhur me kėtė ajet kanė ardhur
hadithe, prej tė cilėve ėshtė edhe ky, tė cilin e
shėnon Ahmedi, se i Dėrguari i Allahut, lavdėrimi
dhe paqja e Allahut qoftė mbi tė: "Allahu i
Lartėsuar ka thėnė: "O robi Im, pėrderisa ti mė
lutesh Mua dhe shpreson nė Mua, Unė do t'i fal
mėkatet e mėparshme. O robi Im, nėse mė vjen me
gjynahe sa toka dhe mė takon Mua duke mos mė
shoqėruar diēka nė adhurim, Unė do ta kthej kėtė
me falje."
Nė fund, themi se dijetarėt janė unanimė se me
pendimin nga mosbesimi dhe me bindjen nė besim
shpresohet falja nga Allahu, ndėrsa vdekja nė
mosbesim pa dyshim se nuk i falet. Gjithashtu, ata
janė unanimė se mėkatarit, nėse pendohet, i falet
gjynahu nėse plotėson kushtet e pranimit tė
pendimit. Ndėrsa nėse mėkatari vdes me mėkatin e
tij pėrveē shirkut- duke mos u penduar, ajeti i
sures en Nisa dhe ajete tė tjera argumentojnė se
ēėshtja e tij i mbetet dėshirės dhe vullnetit tė
Allahut tė Lartėsuar; nėse do, e fal me mėshirėn
dhe faljen e Tij, ndėrsa nėse do, e dėnon me
drejtėsinė e Tij. Allahu e di mė sė miri!