Shkencėtarėt u kthehen parimeve islame: Martesa
ėshtė mė e mirė
Perėndimorėt gjithnjė u kthehen parimeve islame,
mirėpo pas provave tė hidhura me parimet njerėzore
qė kanė praktikuar, pasi kanė provuar ndikimet
negative dhe shkatėrruese tė tyre pėr individin
dhe shoqėrinė.
Shkencėtarėt pas provave tė hidhura dhe pamjeve tė
rėnda qė pėrjetuan shoqėritė perėndimore sot,
deklarojnė se martesa konsiderohet akt natyror me
tė cilin njeriu mund tė ekzistojė e nuk janė
lidhjet e paligjshme. Siē e dimė, shkencėtarėt
perėndimorė nė shekullin bashkėkohor pohonin se
martesa nuk ėshtė e domosdoshme, pasi njeriu mund
tė zgjedhė partnerin e tij dhe tė jetojė me tė pa
martesė, mund tė lindin fėmijė pa pasur asnjė
problem. Duke u mbėshtetur mbi kėtė ideologji,
shumica nisėn tė braktisin martesėn dhe tė
zgjedhin partnerin e vet pa ndonjė kontratė a
obligim kundrejt saj.
Anėt e para negative tė kėtiji fenomeni nisėn kur
hulumtuesit llogaritėn numrin e rasteve tė dhunės
familjare dhe arritėn tė kuptojnė se shumica e
tyre ndodhin nė shtėpi tė tė pamartuarve, tė cilėt
kanė lidhje tė jashtėligjshme. Mė pas studiuan
pėrqindjen e tė shqetėsuarve dhe tė tė frustruarve
dhe vėrejtėn pėrqindje shumė mė tė larta nė kėto
shtėpi tė jashtėligjshme. Ndėrsa studimi i fundit
ka pėrfshirė fėmijėt e atyre "bashkėshortėve" tė
paligjshėm dhe ishte befasi.
Nė njė artikull tė publikuar nė gazetėn londineze
Daily Mail mė 19.12.2008, hulumtuesit thonė se
martesa konsiderohet mė e mirė pėr fėmijėt. Ata
deklaruan se martesa reflektohet nė formė mė tė
mirė pėr fėmijėt dhe se raportet bashkėshortore
janė mė stabile dhe si rrjedhim, kjo reflekton nė
qėndrueshmėrinė e fėmijėve nė shtėpi. Ata
konstatuan se 70 % e kriminelėve vijnė nga
shtėpitė e jashtėligjshme!
Fėmijėt ndikohen shumė kur jetojnė nė njė shtėpi
tė paligjshme dhe si rezultat kjo ndikon nė
sjelljet e tyre dhe nė gjendjen e tyre
psikologjike, madje edhe nė nivelin e tyre arsimor.
Ata gjithashtu konstatuan se lidhjet e
jashtėligjshme nuk janė afatgjata krahas martesės,
e cila zgjat mė shumė dhe jep rezultate pozitive
nė edukimin e fėmijėve dhe nė lumturinė e
bashkėshortėve.
Martesa, traditė e ndershme profetike!
Tė gjithė e dimė se i Dėrguari i Allahut,
lavdėrimi dhe paqja e Allahut qoftė mbi tė, ka
thėnė: "Kush largohet nga suneti im (nga kjo qė
unė veproj) ai nuk ėshtė prej meje."
Nėse e meditojmė Kuranin Fisnik nuk gjejmė
kurrfarė pėrmendje tė partnerit, dashnores apo sė
dashurės, por vėrejmė se Allahu i Lartėsuar qė nga
Ademi, paqja e Zotit qoftė mbi tė, ka thėnė: "Ne
thamė: "O Adem, jeto ti dhe gruaja jote nė xhenet."
(Bekare, 35)
Martesa konsiderohet ligj hyjnor qė nga koha kur
Allahu e krijoi Ademin, paqja e Zotit qoftė mbi
tė, dhe ky ligj ka vazhduar mijėra vite dhe nuk ka
pasur asnjė lloj gabimi apo rezultate negative tė
procesit tė martesės, por kur njeriu e ndryshoi
kėtė ligj, nisėn tė paraqiten probleme dhe filluan
tė shfaqen rezultatet negative nė sipėrfaqe,
atėherė hulumtuesit nisėn tė bėjnė thirrje pėr
domosdoshmėrinė e tė kthyerit drejt martesės si
proces tė natyrshėm.
Allahu i Lartėsuar thotė: "Dhe njė prej
shenjave tė Tij ėshtė qė prej jush krijoi pėr ju
bashkėshortet tuaja, qė tė qetėsoheni pranė tyre,
duke vėnė ndėrmjet jush dashuri dhe mėshirė. Me tė
vėrtetė, nė kėtė ka shenja, pėr njerėzit qė
mendojnė." (Rum, 21)
Sikur Allahu I Madhėrishėm dėshiron tė na
vėrtetojė pėrmes kėtij ajeti fisnik pėr
domosdoshmėrinė e zbatimit tė ligjit tė martesės
dhe jo kundėrshtimit tė tij dhe se vetė "martesa"
konsiderohet argument dhe mrekulli qė meriton tė
mendohet: "Nė kėtė ka shenja, pėr njerėzit qė
mendojnė."
Ēfarė do tė ndodhte sikur njeriu tė largohet nga
martesa?! Do tė nisin ērregullimet dhe shkatėrrimi
familjar, fillojnė krimet dhe paraqitet brezi i
kriminelėve. Falėnderimi i pėrket Allahut, i Cili
na ka begatuar me kėtė traditė tė shkėlqyer.