Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 
www.ilahi-ks.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Pyetja:

Selam alejkum!
A
mundeni tė mė tregoni shpjegimin e ajeteve 86-90 tė sures Kehf?


Pėrgjigjja:

Falėnderimet i takojnė Allahut, paqja dhe bekimet e Tij qofshin mbi tė Dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen e tij, mbi shokėt e tij dhe tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij deri nė Ditėn e Gjykimit.

Ajetet pėr tė cilat kėrkoni shpjegim flasin pėr ngjarjen e Dhulkarnejnit. Ne kemi pėrmendur edhe 3 ajete tė mėparshme, ku
fillon rrėfimi i ngjarjes.

“Ata tė pyesin ty (Muhamed) pėr Dhulkarnejnin, thuaj: “Unė do t’ju tregoj disa lajme pėr tė.” Ne i dhamė atij mundėsi nė tokė dhe i dhamė mjete e rrugė pėr tė arritur ēdo gjė, kėshtu qė ai u nis nė njė rrugė.”
“Kur arriti nė vendin e perėndimit tė Diellit, pa se ai po ulej nė njė burim tė zi balte dhe nė afėrsi tė tij gjeti njė popull. Ne thamė: “O Dhulkarnejn, mund t’i ndėshkosh ata ose mund t’u bėsh mirė atyre.” Ai tha: “Sa i pėrket atij qė bėn tė kėqija, Ne do ta ndėshkojmė e pastaj do tė kthehet te Zoti i vet, i Cili do ta ndėshkojė me njė dėnim tė rėndė. Sa pėr atė qė beson dhe bėn vepra tė mira, atij i takon shpėrblimi mė i mirė dhe do t’i premtojmė atij lehtėsira.” Pastaj ndoqi njė rrugė tjetėr. Kur arriti nė vendin e lindjes sė Diellit, Ai e pa tė lindte mbi njė popull, tė cilit Ne nuk i kishim dhėnė gjė, pėr t’u mbrojtur nga dielli.”
(Kehf 83-90)
“Ata tė pyesin ty (Muhamed) pėr Dhulkarnejnin,...” Kush janė ata qė e pyetėn tė Dėrguarin, lavdėrimi dhe paqja e Allahut qoftė mbi tė, pėr Dhulkarnejnin? Ata ose janė paganėt dhe jobesimtarėt e Mekės ose ēifutėt, tė cilėt shkuan te ēifutėt dhe u thanė ta pyesnin tė Dėrguarin pėr njė mbret i cili ka sunduar botėn, pra, pėr Dhulkarnejnin. Tė pyesin ty pėr gjendjen, pėr punėn dhe pėr ēėshtjen e tij e jo pėr emrin, prejardhjen e tij. “Tė pyesin ty pėr Dhulkarnejnin thuaj: “Unė do t’ju tregoj disa lajme pėr tė.”
Do t’ju tregoj lajme nga Kurani e asgjė nuk do t’ju tregoj nga vetja ime pėr tė. Pėrgjigjja ėshtė nga ana e Allahu tė Lartėsuar, e pa dyshim se pėrgjigjja e Tij ėshtė mė e mira, fjala e Tij ėshtė mė e sinqertė. Nė kėtė rast themi se nga udhėzimi i Kuranit gjatė tregimeve nuk fokusohet nė kohėrat e as nė vendet e as nė emrat e personave. Kurani nuk ėshtė libėr historik, mirėpo ai na rrėfen ngjarje nė mėnyrė qė tė marrim mėsim dhe kėshillė. Pėrmendja e kohėve, vendeve, emrat e personave nuk paraqesin ndonjė dobi shumė tė madhe, por qėllimi pra ėshtė marrja e mėsimit ashtu siē thotė edhe Allahu i Lartėsuar nė fund tė kaptinės Jusuf: “Nė tregimet e atyre (tė Dėrguarve) ka kėshilla pėr ata qė janė me mend.” (Jusuf, 111)
Parashtrohet pyetja kush ėshtė Dhulkarnejni? Si quhet, cila ėshtė prejardhja e tij, kur dhe ku ka jetuar? Pėr tė gjitha kėto Allahu i Lartėsuar nuk e ka informuar tė Dėrguarin e Tij, pėr shkak se nė kėtė nuk qėndron ndonjė dobi e madhe siē cekėm mė sipėr..
Pyetja tjetėr qė mund tė shtrohet nė kėtė rast ėshtė se Dhulkarnejni a ka qenė Pejgamber apo rob i mirė? Komentuesit e Kuranit kanė dy mendime lidhur me kėtė. Mirėpo ne pa dashur tė thellohemi nė sjelljen e argumenteve tė tė dy palėve, pa dashur tė zgjerohemi, themi se mendimi i drejtė dhe i saktė i komentuesve tė Kuranit ėshtė se Dhulkarnejni nuk ka qenė Pejgamber, por mbret i drejtė prej robėrve tė mirė tė Allahut.
“Ne i dhamė atij mundėsi nė tokė dhe i dhamė mjete e rrugė pėr tė arritur ēdo gjė” Allahu i dha forcėn, mundėsinė, mjetet dhe rrugėt dhe ēdo gjė tjetėr qė i nevojitet pėr forcimin e mbretėrisė dhe fronit tė tij. Ashtu siē i ka thėnė pupėza Sulejmanit, pėr Belkizėn: “Ajo zotėronte ēdo gjė dhe kishte njė fron madhėshtor.” (Neml, 23)
Dhulkarnejni, edhe pse ishte mbret, nuk u tregua neglizhues nė marrjen e shkaqeve tė cilat ia ka pėrgatitur Allahu. I mori ato shkaqe dhe iu mbėshtet Allahut tė Lartėsuar. Kjo ėshtė mbėshtetja e vėrtetė nė Allahun. Nuk lejohet t’i lėmė shkaqet e tė themi se i jemi mbėshtetur Atij. Prandaj, nėse tė ofrohen shkaqe pėr tė bėrė vepra tė dobishme, mos i humb ato. Dhulkarnejni i mori ato shkaqe dhe bėri tre udhėtime: Udhėtimi i parė ishte drejt Perėndimit, i dyti nė Lindje, ndėrsa i treti siē thotė Allahu i Lartėsuar: “...derisa, kur arriti nė mes dy malesh,” (Kehf, 93)
“Kur arriti nė vendin e perėndimit tė Diellit pa se ai po ulej nė njė burim tė zi balte dhe nė afėrsi tė tij gjeti njė popull. Ne thamė: “O Dhulkarnejn, mund t’i ndėshkosh ata ose mund t’u bėsh mirė atyre.” Ky qe udhėtimi i parė i Dhulkarnejnit. Allahu i tha: Mund t’i ndėshkosh ata me vrasje, rrahje, burgim, ngase si duket ata kanė qenė popull jobesimtar ose mund t’i falėsh. S’ka dyshim se njė njeri i cili e ka fuqinė ta ndėshkojė njė njeri tjetėr e pastaj e fal, pa dyshim se ka bėrė njė tė mirė. Allahu i la mundėsinė tė zgjedhė. Mirėpo, shikoni se cila ishte pėrgjigjja e kėtij mbreti tė mirė, mendjemprehtė, pėrgjigjja e drejtė. Ai tha: “Sa i pėrket atij qė bėn tė kėqija, Ne do ta ndėshkojmė e pastaj do tė kthehet te Zoti i vet, i Cili do ta ndėshkojė me njė dėnim tė rėndė.” Sa i pėrket atij qė bėn tė kėqija, do tė thotė sa i pėrket atij qė i bėn padrejtėsi vetes me kufėr ndaj Allahut, me shirk nė fjalėt e tij dhe refuzon tė pranojė ftesėn pėr nė Islam, ne do ta ndėshkojmė nė kėtė botė e pastaj i kthehet Zotit tė vet nė ahiret, i Cili do ta dėnojė me dėnim tė dhimbshėm. “Sa pėr atė qė beson dhe bėn vepra tė mira, atij i takon shpėrblimi mė i mirė dhe do t’i premtojmė atij lehtėsira.” Ndėrsa sa i pėrket atij qė pranon ftesėn tonė pėr nė Islam, pėr nė besim, njėshmėrinė e Allahut, atij i takon shpėrblimi i Allahut i cili ėshtė xheneti dhe atij do t’i premtojmė lehtėsira, do t’i themi fjalė tė lehta, fjalė tė mira.

Medito mbi kėtė pėrgjigje tė Dhulkarnejnit sa u pėrket dy shpėrblimeve. Nė shpėrblimin e parė ka pėrmendur atė qė bėn padrejtėsi me kufėr, shirk, me dėnimin e tij nė kėtė botė dhe e ka vonuar dėnimin e botės tjetėr. Ndėrsa kur ka pėrmendur shpėrblimin e atij qė ka besuar dhe bėrė vepra tė mira, fillimisht ka pėrmendur shpėrblimin e ahiretit dhe e ka vonuar shpėrblimin e tij. Ka filluar me pėrmendjen e shpėrblimit tė atyre qė kanė bėrė padrejtėsi me dėnim mė tė lehtė nė kėtė botė dhe e ka shtyrė dėnimin e madh. Ndėrsa nė shpėrblimin e besimtarėve, tė cilėt pranuan thirrjen, besuan nė Allahun dhe iu dorėzuan Atij, fillimisht ka pėrmendur shpėrblimin e madh, xhenetin, ndėrsa e ka shtyrė shpėrblimin e tij.
Nė pėrgjigjen e Dhulkarnejnit ka mėsim pėr ata mbretėr tė cilėt ēlirojnė vende qė t’i respektojnė banorėt e tyre dhe tė jenė tė drejtė me ta. Gjithashtu ėshtė obligim i tyre t’i falėnderojnė tė mirėt e t’i afrojnė dhe t’i ndėshkojnė tė kėqijtė.

“Pastaj ndoqi njė rrugė tjetėr. Kur arriti nė vendin e lindjes sė Diellit, Ai e pa tė lindte mbi njė popull, tė cilit Ne nuk i kishim dhėnė gjė, pėr t’u mbrojtur nga dielli.”
Pėr tė dytėn herė Allahu vėrteton se Dhulkarnejni i ka marrė shkaqet dhe i ėshtė mbėshtetur Allahut. Ndoqi njė rrugė tjetėr erdhi nga Perėndimi nė Lindje. Ai e pa diellin tė lindte mbi atė popull, tė cilit Allahu nuk i kishte dhėnė asgjė pėr t’u mbuluar, pėr t’u mbrojtur qė nga Lindja e deri te Perėndimi. Tė njėjtėn gjė i mundėsoi Allahu atij edhe nė kėtė vend dhe pėrgjigjja e Dhulkarnejnit ishte identike me pėrgjigjen e parė.

“Kėshtu ndodhi dhe Ne dinim gjithēka pėr tė
.” (Kehf, 91) Do tė thotė se udhėtimi i Dhulkarnejnit nė Lindje e nė Perėndim dhe ajo ēfarė bėri me njerėzit nė dy drejtime, e gjithė kjo ka ndodhur me dijen e Allahut tė Lartėsuar, ngase Atij nuk i fshihet asgjė nė tokė e as nė qiell. Dija e Tij pėrfshin ēdo gjė. Ajetet nė vijim flasin edhe pėr udhėtimin e tretė tė Dhulkarnejnit dhe tregimi me popullin jexhuxh dhe mexhuxh. Allahu e di mė sė miri!
 

Almedin Ejupi
19.9.2008

                                             www.klubikulturor.com