Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 
www.ilahi-ks.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Kėnga dhe muzika nė Islam (1)

Argumentet nga Kurani dhe Suneti janė tė qarta nė ndalimin e kėngės dhe muzikės, po ashtu edhe fjalėt e sahabėve, tė tabiinėve dhe tė dijetarėve tė Sunetit tregojnė pėr ndalimin e kėtyre gjėrave qė do t’i cekim mė poshtė.

Argumentet nga Kurani

1. Allahu i Lartėsuar thotė: “(Zoti) Tha (Iblisit): “Shko, e kush prej tyre
vjen pas teje, shpėrblimi juaj ėshtė xhehenemi, shpėrblim i plotė”. Dhe me atė alarmin e zėrit tėnd, mashtroje atė qė mundesh prej tyre, me kalorėsit e kėmbėsorėt tu thirri (bėrtitu) ata, pėrzieju me ta nė pasuri dhe nė fėmijė dhe premtoju atyre, po shejtani nuk u premton tjetėr, pėrveē mashtrim.” (El Isra, 63-64)

Muxhahidi, ndėr komentuesit mė tė mėdhenj mė tė mėdhenj tė Kuranit ka thėnė: “Ka thėnė ibn Abasi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se me zėrin e shejtanit ka pėr qėllim kėngėn dhe fyellin dhe veglat e tjera muzikore.”
Dahaki ka thėnė: “Zėri i shejtanit i pėrmendur nė kėtė ajet ka pėr qėllim zėrin e fyellit dhe tė daulles.”

2. Allahu i Lartėsuar thotė: “Po ka nga njerėzit qė blenė tregime boshe e
mė qėllim qė t'i largojnė njerėzit prej rrugės sė Allahut." (Llukman: 6)
Ka thėnė Muxhahidi (pėr tė cilin kanė thėnė se nėse tė vjen komenti i Muxhahidit pėr ndonjė ajet, tė mjafton): “Ky ajet ka pėr qėllim fjalėt boshe dhe dėgjimin e kėngės dhe tė gjėrave tė tjera tė ngjashme me tė.”
Dhe ka thėnė: “Ėshtė betuar Abdullah Ibn Mesudi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, duke thėnė: “Pasha Allahun, qė nuk e meriton adhurimin askush pėrveē Tij (tri herė ėshtė betuar kėshtu), ky ajet “qė blenė tregime boshe” ka pėr qėllim kėngėn.”

3. Allahu i Lartėsuar thotė: “A prej kėtij ligjėrimi (Kurani) po ēuditeni? E po qeshni dhe nuk po qani? Duke humbur jetėn tuaj (tė ēmuar) nė lojė e dėfrim (nė kotėsi, muzikė etj)?” (En-nexhm, 59-61)
Akreme ibn Abasi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, ka thėnė: “Es-semud” (lojė e dėfrim) ėshtė kėnga nė gjuhėn e popullit Himjer, qė ėshtė njė prej fiseve arabe. Ka thėnė ibn Abasi: “Ata thonė “Esmidi ja Fulane”, qė nėnkupton “kėndo pėr ne”.

Akreme nė komentin e kėtij ajeti ka thėnė: “Kur jobesimtarėt dėgjonin Kuranin, fillonin tė kėndonin me qėllim qė t’i largonin njerėzit nga dėgjimi i Kuranit me kėngė dhe pėr kėtė shkak ka zbritur ky ajet.”

Argumentet nga hadithet e Pejgamberit salallahu alejhi ue selem

1. Transmeton Ebu Malik el Eshari, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se e ka dėgjuar Pejgamberin salallahu alejhi ue selem duke thėnė:
“Do tė ketė prej umetit tim njė popull qė do ta lejojnė amoralitetin, mėndafshin, alkoolin dhe muzikėn.” (Buhariu, nr. 5590)
Shejh Ebu Bekėr El Xhezairi ka thėnė: “Ky hadith tregon qartė se muzika ėshtė haram. Edhe sikur mos tė kishte ardhur asnjė hadith tjetėr ose ajet pėr ndalesėn e muzikės do tė mjaftonte ky hadith pėr ndalimin e muzikės e nė veēanti pėr kėngėt nė kohėn e sotme, fjalėt e tė cilave janė tė shėmtuara, pėrcillen me piano tė ndryshme, kitare, tupanė, fyell, etj., tė cilat e hijeshojnė kėngėn, po ashtu edhe me zėra tė ndryshėm.” (Hukmul Islam fil Musika uel Gina f.27)
Shejh Albani, Allahu e mėshiroftė, kur e sqaron kėtė hadith, thotė: “Ndalimi i muzikės nė kėtė hadith tregohet nė dy fjalė:

1) Thėnia e Pejgamberit salallahu alejhi ue selem: “Do tė ketė prej umetit tim njė popull qė do ta lejojnė”,kjo fjalė ėshtė e qartė se kėto gjėra qė janė tė pėrmendura nė hadith, nė mesin e tyre edhe veglat muzikore, janė tė ndaluara dhe do tė vijė njė popull dhe do t’i bėjė hallall (tė lejuara) ato.

2) Krahasimi i muzikės me gjėrat qė tė gjithė dijetarėt thonė se janė haram, si: imoraliteti (zinaja) dhe alkooli. Edhe sikur mos tė ishte haram muzika, nuk do tė ishte krahasuar me zinanė dhe alkoolin.
Pastaj ka thėnė: “Dhe mos u mashtro o ti lexues i nderuar nga ajo qė dėgjon nga disa persona tė njohur dhe tė afirmuar, tė cilėt i lejojnė veglat muzikore, sepse ata pasha Allahun japin fetva (pėrgjigje) duke i pasuar tė tjerėt dhe me fetatė e tyre janė duke ndihmuar epshet e njerėzve. Pėr kėtė shkak ki kujdes o ti musliman dhe njihe Islamin tėnd nga Kurani dhe Suneti i Pejgamberit salallahu alejhi ue selem dhe mos thuaj se ka thėnė filani, sepse e vėrteta nuk njihet nga personat. Duhet ta dish tė vėrtetėn dhe pastaj t’i njohėsh personat qė e ndjekin tė vėrtetėn.” (Silsile Sahiha 1/144)

2. Transmeton Ibn Ebi Ed-Dunja nga Enesi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem ka thėnė: “Do tė ketė nė kėtė umet nėnēmime, shpifje dhe shėmtim dhe kjo do tė ndodhė kur tė pinė verė, tė luajnė me kėngėtare dhe tė luajnė me kėngė-muzikė (el-meazif).” (Termidhiu. Shejh Albani ka thėnė se hadithi ėshtė sahih, shih Sahil el xhami es-sagir nr. 5467)

3. Transmeton Abullah ibn Omeri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem ka thėnė: “Me tė vėrtetė, Allahu i Madhėruar ia ka ndaluar umetit tim alkoolin, bixhozin, birrėn, tarabukun dhe lahutėn.” (Taberaniu dhe Bejhakiu, kurse shejh Albani ka thėnė se hadithi ėshtė shih. Shih Sahil El Xhami 1747) (Komenti i kėtij hadithi ėshtė mar nga Ebu Bekėr el Xhezairi nė librin e tij “Risaletu shejh El Xhezairi f.28).
 

Pėrktheu: Eroll Nesimi
22.2.2009

                                         www.klubikulturor.com