Falėnderimet dhe lavdėrimet i takojnė vetėm
Allahut xhele shanuhu, salavatet qofshin mbi tė
Dėrguarin e Tij, Muhamedin salallahu alejhi ue
selem, mbi familjen e tij, mbi shokėt e tij dhe
mbi tė gjithė muslimanėt qė ndjekin rrugėn e tij
deri nė Ditėn e Gjykimit.
Pasi edhe te ne janė pėrhapur bankat qė jetojnė nga kamatat
e llojeve tė ndryshme dhe pas pyetjeve tė shumta
tė parashtruara nė lidhje me punėsimin nė kėto
banka, vendosa tė shkruaja kėtė temė nė lidhje me
punėsimin nė kėto banka.
Sė pari, duhet ditur se puna kryesore (dhe e vetme) e kėtyre
bankave janė kamatat, apo siē e kanė quajtur mė
parė dhėnia e parave me fajde. Kjo punė ėshtė e
ndaluar nė Islam. Transmeton Muslimi nga Xhabiri,
se ka thėnė: E ka mallkuar Pejgamberi salallahu
alejhi ue selem atė qė e merr kamatėn, atė qė ia
jep, atė qė e shkruan kėtė marrėveshje, dhe
dėshmitarėt dhe ka thėnė: Tė gjithė ata janė
tė njėjtė (nė mėkat). Muslimi 1598.
Pėr kėtė shkak ėshtė e ndaluar tė punosh nė kėto banka pasi kjo
konsiderohet ndihmė nė haram. Allahu i Lartėsuar
thotė: Ndihmohuni mes vete me tė mira dhe nė
tė mbara e mosni nė mėkate e armiqėsi. Kini dro
dėnimit tė Allahut, se me tė vėrtetė Allahu ėshtė
ndėshkues i fortė. (El Maide, 2)
Dijetarėt kanė thėnė se punėsimi nė kėto banka ėshtė haram edhe
nėse dikush punon aty si pastrues, shėrbėtor apo
si rojtar. Lexhnetud-daime (Komisioni i Pėrhershėm
i Fetvave i Arabisė Saudite) ka thėnė: Nuk i
lejohet njė muslimani tė punojė nė njė bankė e
cila punon me kamatė, edhe nėse puna qė do tė
kryejė ai nuk ka tė bėjė me kamatė, sepse me kėtė
ndihmohet banka nė punėt e veta me kamatė, kurse
Allahu i Lartėsuar ka thėnė: Ndihmohuni mes
vete me tė mira dhe nė tė mbara e mosni nė mėkate
e armiqėsi. (El Maide, 2). Kėtė pėrgjigje e
kanė nėnshkruar: Bin Bazi, AbduRrezak Afifi,
Abdullah ibn Gadejan dhe Abdullah ibn Kaud, 15/41.
Ėshtė pyetur shejh Uthejmini nga dikush, se a ėshtė e lejuar tė
punoj nė njė organizatė e cila merret me kamatė,
mirėpo unė do tė punoj si shofer ose si rojtar.
Shejh Uthejmini ėshtė pėrgjigjur: Nuk lejohet tė
punohet nė ndonjė organizatė qė merret me kamatė,
edhe nėse punon si shofer apo rojtar, sepse nėse
ti hyn tė punosh nė atė organizatė, kjo tregon se
ti je i kėnaqur me punėn e tyre, sepse ai qė e
urren njė punė nuk hyn tė bashkėpunojė me ta nė tė
mirė tė tyre. (Fetava Islamije 2/401)
Dhe duke i parė kėto argumente dhe fetva tė dijetarėve, themi se
punėsimi nė banka ėshtė haram pa marrė parasysh
punėn qė do tė kryejė njė person nė atė bankė.