1. Mbulesa
pikė sė pari ėshtė pėrgjegjėsi e vetė femrės
muslimane. Allahu i Lartėsuar nė shumė vende nė
Kuran e ka obliguar ta mbulojė trupin e saj duke
pėrdorur mėnyra tė ndryshme.
Ndonjėherė, Allahu i Lartėsuar e obligon atė
nėpėrmjet gjuhės sė tė Dėrguarit salallahu alejhi
ue selem, duke shpallur: Thuaju edhe
besimtareve tė ndalin shikimet e tyre, ti ruajnė
pjesėt e turpshme tė trupit tė tyre, tė mos
zbulojnė stolitė e tyre pėrveē atyre qė janė tė
dukshme, le tė venė vellot mbi kraharorin e tyre.
(En-Nur, 31)
Ndonjėherė u ėshtė drejtuar femrave nėpėrmjet
grave tė tė Dėrguarit salallahu alejhi ue selem,
duke iu drejtuar grave tė Muhamedit salallahu
alejhi ue selem, mirėpo duke pasur pėr qėllim tė
gjitha femrat muslimane. Allahu i Madhėruar thotė:
Dhe rrini nė shtėpitė tuaja e mos shfaqni
bukurinė tuaj si shfaqej nė injorancėn e hershme.
(El Ahzab, 33)
Pra, gruaja ėshtė pėrgjegjėse pėr mbulesėn e saj
dhe ajo do tė japė llogari para Allahut tė
Lartėsuar nėse nuk e vendos mbulesėn, edhe nėse
burri apo pėrgjegjėsi i saj janė tė kėnaqur me
zhveshjen e saj ose e ndalojnė tė vėrė mbulesėn.
Allahu i Lartėsuar thotė: Secilit njeri ia
kemi ngjeshur nė qafė fluturaken (shėnimin - pėr
veprimin) e tij e nė Ditėn e Gjykimit, Ne do tia
prezantojmė atij libėr tė hapur. Lexo librin tėnd,
mjafton tė jesh sot vetė llogaritės i vetvetes.
(El Isra, 13-14)
Secili njeri ėshtė peng i asaj qė ka punuar.
(Et-Tur, 21)
Kurse Aliu, Allahu qoftė i kėnaqur me tė,
transmeton se i Dėrguari salallahu alejhi ue selem
ka thėnė: Nuk dėgjohet krijesa nė haramet (ndalesat)
e Allahut. Dėgjimi bėhet nė gjėra tė lejuara.
Buhariu 13/130 nė Feth el Bari dhe Muslimi 6/15.
Pra, nuk lejohet tė dėgjohet askush nėse ky urdhėr
ėshtė haram tė kryhet, qoftė ai babai, vėllai,
djali, burri apo dikush tjetėr.
2. Pėrgjegjėsia e dytė pėr mbulesėn e femrės i bie
kujdestarit tė femrės (atij qė kujdeset pėr tė),
qoftė ai babai, djali, vėllai, burri apo dikush
tjetėr.
Allahu i Lartėsuar ka thėnė: Burrat janė
pėrgjegjės pėr gratė, ngase Allahu ka graduar disa
mbi disa tė tjerėt dhe ngase ata kanė shpenzuar
nga pasuria e tyre. (En-Nisa, 34)
Allahu i Madhėruar i ka urdhėruar burrat qė ta
ruajnė veten e tyre dhe familjen e tyre nga zjarri
i xhehenemit: O ju qė besuat, ruajeni veten
dhe familjen tuaj prej njė zjarri, lėndė djegėse e
tė cilit janė njerėzit dhe gurėt. (Et-Tahrim,
6)
Kurse Abdullah ibn Omeri, Allahu qoftė i kėnaqur
me tė, transmeton se Dėrguari salllahu alejhi ue
selem ka thėnė: Secili prej jush ėshtė bari
dhe pėrgjegjės pėr tufėn e tij, prijėsi i popullit
ėshtė bari dhe pėrgjegjės pėr tufėn e tij (popullin
e tij) dhe burri ėshtė bari i familjes sė tij dhe
pėrgjegjės pėr familjen e tij. Buhariu 853,
2416 dhe Muslimi 1829.
Abdullah ibn Omeri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė,
transmeton se i Dėrguari salallahu alejhi ue selem
ka thėnė: Ēdo person tė cilit Allahu ia ka
dhuruar udhėheqjen ndaj dikujt, qofshin ata pak
ose shumė, do ta llogarisė Allahu i Lartėsuar nė
Ditėn e Gjykimit pėr atė se a i ka kryer obligimet
e Allahut ndaj tyre apo jo, e nė veēanti do tė
llogaritet pėr familjen e tij. Ahmedi nė
Musnedin e tij 2/15, 5/25.
Nuk ka dyshim se shumica e pėrgjegjėsve tė
familjes sot nuk janė duke e kryer amanetin qė
Allahu i Lartėsuar u ka dhėnė, domethėnė qė tė
kujdesen pėr familjen e tyre dhe pėr veshjet e
bijave apo bashkėshortes. Pėr kėtė shkak, shumė
dijetarė kanė dhėnė fetva nė lidhje me
pėrgjegjėsinė e meshkujve ndaj grave apo bijave tė
tyre.
Dijetari i njohur Muhamed HabibuAllah Esh-Shinkiti
ka thėnė: Dalja e femrave me funde tė shkurtra
dhe tė ngushta, tė cilat e shfaqin auretin e
femrės, ėshtė haram sipas gjithė dijetarėve dhe
argumentet nga Kurani dhe Suneti janė tė shumta
pėr kėtė. I ndalohet ēdo muslimani ta lejojė
vajzėn, gruan apo motrėn e tij tė dalė e zhveshur,
pa mbulesė.
Dhe ēdo person i cili lejon gruan (apo vajzėn) e
tij tė dalė e pambuluar dhe e zhveshur, ai ėshtė
mėkatar dhe harami i shkruhet edhe atij duke mos
iu pakėsuar mėkati i gruas aspak.
3. Pėrgjegjėsia e dytė pėr mbulesėn e femrės i bie
prijėsit tė muslimanėve
Prijėsi i muslimanėve (kryetari) e ka pėr obligim
tė kujdeset pėr mbrojtjen e fesė dhe gjithashtu e
ka pėr obligim ta ruajė popullin e tij nga haramet
dhe tua bėjė tė pamundur atyre bėrjen e harameve.
Nė kėtė rast, e ka pėr obligim ti ndalojė femrat
tė dalin tė zhveshura nėpėr rrugė, me qėllim qė
ti mbrojė njerėzit prej haramit dhe prej sprovave
tė ndryshme.
Nėse tė gjithė kėta tre pėrgjegjės nuk i kryejnė
obligimet e tyre ndaj mbulesės islame, atėherė qė
tė gjithė janė mėkatar dhe do tė japin llogari
para Allahut tė Lartėsuar.
E lusim Allahun e Lartėsuar qė ti udhėzojė femrat
muslimane nė rrugėn e drejtė, tė mbulohen ashtu
siē i ka obliguar Allahu i Madhėruar dhe ashtu siē
kanė vepruar edhe gratė e tė Dėrguarit salallahu
alejhi ue selem. duke mbuluar tėrė trupin nga
shikimet e meshkujve tė huaj.