Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 
www.ilahi-ks.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Kushtet e mbulesės nė Islam (1)

Nėse vėshtron ajetet e Kuranit, haditheth e Pejgamberit salallahu alejhi ue selem dhe veprat e sahabėve nė kėtė ēėshtje, do tė arish tė kuptosh se gruaja nėse del prej shtėpisė sė saj, duhet tė mos shfaqė asgjė nga bukuritė e saj dhe tė mbulojė tėrė trupin e saj.
Qė tė jetė njė petk sipas Islamit, dijetarėt i kanė pėrmendur kushtet e mbulesės nė Islam, tė cilat do t’i sqarojmė mė poshtė me lejėn e Allahut tė Lartėsuar.

1.Mbulimi i tėrė trupit

Nė lidhje me kėtė kusht kanė folur shumė dijetarėt dhe janė ndarė nė dy grupe, disa e obligojnė mbulimin e tėrė trupit, kurse disa tė tjerė e obligojnė mbulimin e tėrė trupit pėrveē fytyrės dhe shuplakave tė duarve.
Kėtu do tė flasim vetėm pak sa i pėrket kėtij kushti e inshallah nė tė ardhmen do tė flasim mė gjėrėsisht pėr kėtė ēėshtje.

Transmetohet nga Ibn Huzejme, Ibn Hibani, Tirmidhiu dhe Taberaniu se Muhamedi salallahu alejhi ue selem ka thėnė: “Gruaja ėshtė avret.” (Kėtė hadith e kanė bėrė sahih Ibn Huzejme, Ibn Hibani, Tirmidhiu dhe Albani)

I Dėrguari i Alllahut salallahu alejhi ue selem na lajmėron se e tėrė gruaja ėshtė avret, dhe avret nė kuptimin e sheriatit (ligjit islam) nėnkupton pjesėt e trupit tė cilat duhet tė mbulohen.

Kurse Ebu Davudi transmeton prej Ummu Selemes dhe Mejmunes se Abdullah ibn Ummi Mektumi (muezini i verbėr i Muhamedit salallahu alejhi ue selem) ka ardhur tek Pejgamberi salallahu alejhi ue selem dhe ato kanė qenė prezente. Pejgamberi salallahu alejhi ue selem u ka thėnė qė tė dalin prej aty, tė largohen, kurse ato i kanė thėnė: “O i Dėrguar i Allahut a nuk ėshtė ai njeri i verbėr? Pėr ēfarė tė largohemi kur ai ėshtė i verbėr?” Ai u pėrgjigj: “A jeni ju tė dyja tė verbra?”

Nėse Muhamedi salallahu alejhi ue selem kėshtu i mėson muslimanet qė tė sillen para tė verbėrve, si do tė jetė ēėshtja me njerėzit tė cilėt shohin dhe tė cilėve shejtani ua zbukuron gratė?

Kur do tė dilte njeriu nė rrugė e gratė tė jenė tė veshura sipas veshjes islame, kėshtu qė mos tė shohin asgjė prej tyre, a nuk do tė mendonte secili se gruaja e tij ėshtė mė e bukura? Sigurisht se do tė thoshte se gruaja e tij ėshtė mė e mira.
Mirėpo kur njeriu sheh nė rrugė, nė televizor apo nė gazetė njė grua tė zukuruar dhe tėrheqse, ai e krahason me gruan e vet dhe gruaja e tij i duket shumė mė e shėmtuar sesa ajo nė televizion, gazetė, rrugė etj., e ai nuk e llogarit se ajo para se tė dalė nė televizion, gazetė apo nė rrugė ka bėrė makijazh gjysmė ore dhe gjithashtu edhe shejtani ua zbukuron edhe mė shumė atė njerėzve dhe sado qė tė jetė e bukur gruaja e tij, gjithnjė ekziston edhe mė e bukura, tė cilėn shejtani, pėrveē kėsaj, e bėn t’i pėlqejė njeriut.

Pėrsosmėri nė dynja nuk ka, pėrsosmėria ėshtė nė xhennet. Qėndrimi islam ėshtė qė gruaja duhet ta mbulojė tėrė trupin. Mirėpo, disa prej dijetarėve mendojnė se ėshtė e lejuar qė gruaja ta zbulojė fytyrėn dhe duart (shuplakat), mirėpo edhe ata theksojnė se rregulla ndryshon nė kohėn e sprovave (fitneve), kur jetohet nė mjedisin e imoralshėm (si nė kohėn e sotme).

Mirėpo tė gjithė dijetarėt janė tė pajtimit se argumentet qė flasin pėr suazat
e obligueshmėrisė pėr mbulimin e fytyrės janė mė tė shumta dhe mė tė forta, kėshtu qė mė mirė dhe mė parėsore ėshtė tė mbulohet edhe fytyra, qė ka qenė edhe praktika e gjeneratave tė para.

Kėtu nevojitet tė theksohet se shumė muslimane, tė cilat nuk e mbulojnė fytyrėn, gabimisht e kuptojnė termin “mbulim i fytyrės” dhe e zbulojnė mė shumė sesa lejohet, e kjo nuk ėshtė e drejtė.
Fytyra ėshtė prej fillimit tė ballit deri te maja e mjekrės dhe prej fillimit tė veshit deri tek fillimi tjetėr. Gruaja e cila zbulon mė tepėr se kaq ėshtė gabimtare. Mbulesa duhet tė bjerė nė mjekėr, sepse mjekra ėshtė fytyrė nė gjuhė dhe nė sheriat (ligjin islam). Sa i pėrket shputave (tė kėmbės), ato nė asnjė rast nuk lejohet tė zbulohen.

Transmeton Tirmidhiu se Ummu Seleme ka shkuar tek Muhamedi salallahu alejhi ue selem dhe i ka thėnė: “O i Dėrguar i Allahut, neve shpeshherė na zbulohen shputat gjatė ecjes. Muhamedi salallahu alejhi ue selem i tha: “Lėshojeni petkun pėr njė pėllėmbė.” Ajo tha: “Mirėpo kur hyjmė nė shtėpitė tona dhe kapėrcejmė mbi pragje, mundet diēka tė na zbulohet.” Muhamedi salallahu alejhi ue selem ka thėnė: “Lėshojini edhe pėr njė pėllėmbė dhe mos shtoni asgjė nė tė.”

Kėtu shohim se ajo nuk ka thėnė “njė pėllėmbė, elhamdu lilah”, por ka kėrkuar diēka mė tė mirė, mė tė kujdesshme dhe mė tė sigurt e jo si shumica e muslimaneve, tė cilat vetėm kėrkojnė lehtėsime, sa mė shumė lehtėsime, nuk ėshtė me rėndėsi a ka bazė a jo.

Gratė sot kėtė e praktikojnė me motiv tė gabueshėm dhe i ngrenė rrobat e tyre. Rrobat duhet tė bien pėr tokė dhe duhet t’i mbulojnė shputat e gruas.

Dikush mund tė pyesė: Nė qoftė se ėshtė farz (obligim) pėr gratė qė t’i lėshojnė rrobat (fustanin) e tyre, si do t’i ruajnė prej ndytėsirave? Njė grua tė njėjtėn pyetje i ka bėrė Umu Selemes, kur i tha: “Unė jam grua e cila e kam fustanin e lėshuar dhe eci nėpėr vendet e ndyta (ē’duhet tė bėj unė)?“ U pėrgjigj Ummu Seleme: “Muhammedi salallahu alejhi ue selem thotė: “Ajo ēka e prek (petkun) pas ndytėsirės (pas ecjes nėpėr vendet e tilla) ėshtė pastrim." Maliku, Ahmedi, Tirmidhiu, Ebu Daėud dhe Ed – Darimi.

Sa i pėrket daljes sė gruas kur ėshtė e lyer dhe e zbukuruar, tė gjithė dijetarėt islamė pa pėrjashtime thojnė se ai veprim ėshtė haram dhe paraqet mosndėgjim ndaj Allahut tė Lartėsuar dhe mosrespektim i rregullave dhe urdhrave tė Tij dhe nė kundėrshtim me pėlqimet me tė cilat Ai ka dashur qė tė sillen robėrit e Tij.
Prej urdhrave tė tillė janė edhe fjalėt e Alllahut tė Madhėruar: “Dhe rrini nė shtėpitė tuaja e mos shfaqni bukurinė tuaj si shfaqej nė injorancėn e hershme, faleni namazin,jepeni zeqatin dhe respektojeni Allahun dhe tė Dėrguarin e Tij." (Ahzab 33)

Gruaja nė asnjė rrethanė nuk guxon tė dalė ashtu dhe nė asnjė mėnyrė nuk guxon tė zbukurohet ashtu siē zbukurohet pėr burrin e saj.
Nuk guxon tė vendosė asgjė nė fytyrėn e saj, madje as zbutėsin e buzėve, sepse edhe ajo shkėlqen dhe e tėrheq vėmendjen.

 

Pėrktheu: Eroll Nesimi
26.10.2008

                                         www.klubikulturor.com