Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 
www.ilahi-ks.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Ēfarė i ndalohet gruas gjatė periudhės sė hajzit dhe tė nifasit

   Gruas me menstruacione dhe lehonė i ndalohen tė gjitha veprat qė i ndalohen xhunubit:
1- Falja e namazit dhe nuk obligohet ta kompensojė atė1.
2-  Agjėrimi.


  
I ndalohet agjėrimi, tė cilin e kompenson kur tė pastrohet. Muadhi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, thotė: “Pyeta Aishen (Allahu qoftė i kėnaqur me tė) pėrse gruaja me menstruacione kompenson agjėrimin e nuk e kompenson namazin, e ajo mė tha: “Ndodhte kjo me ne nė kohėn e Resulullahut salallahu alejhi ue selem e na urdhėronte qė tė kompensonim vetėm agjėrimin, por jo edhe namazin.”2


3- Tavafi rreth Qabes

   Transmetohet se gjatė kohės sė haxhit Muhamedi alejhi selam hyri tek Aishja, e cila po qante dhe e pyeti: “A je me menstruacione?” Ajo tha: “Po”. I Dėrguari alejhi selam i tha: “Vėrtet kjo ėshtė njė gjė qė Allahu ia ka pėrcaktuar bijave tė Ademit (femrave). Ti vepro gjithēka qė bėn haxhiu, pėrveē tavafit rreth Qabes, derisa tė pastrohesh.” 


4- Hyrja nė xhami

  
Qoftė vetėm pėr ta kaluar, edhe nėse nuk ėshtė pėr qėllim qėndrimi. Ky ėshtė mendimi i hanefive dhe i malikive dhe kėtė e bėjnė duke bėrė analogji me ajetin qė e ndalon xhunubin tė hyjė nė xhami, por janė mė rigorozė dhe nuk lejojnė as tė kalojė, derisa kjo i lejohet xhunubit, pėr arsye se ėshtė e mundur qė t`i pikojė ndonjė ndyrėsirė asaj nė atė periudhė. Kurse hanbelitė dhe shafitė lejojnė qė ajo tė kalojė sikurse xhunubi.
   Disa nga ulematė e mėvonshėm kanė lejuar qėndrimin e femrės nė xhami, nėse kjo ėshtė e domosdoshme ose e nevojshme, sikurse dėgjimi i ndonjė ligjėrate apo diē tė ngjashme. Por mė e sakta ėshtė qė nė kėtė tė jemi mė rigorozė, posaēėrisht qė tė kuptohet vlera dhe nderimi i xhamive. Vėrtetohet se kur nė namazin e Bajramit, Muhamedi salallahu alejhi ue selem urdhėroi tė dalin nė vendfalje tė gjithė, edhe gratė qė ishin me menstruacione, tregohet se ai urdhėroi qė tė largohen nga vendfalja gratė me hajz. Prandaj, nėse ėshtė e mundur ta dėgjojė ligjėratėn gruaja nga jashtė, le tė qėndrojė aty e tė mos hyjė brenda, pasi kjo ėshtė mė e drejtė dhe mė e sigurt.


5- Prekja e mus`hafit

  
Ky ėshtė qėndrimi i katėr imamėve tė nderuar dhe aludon pėr respektin dhe nderimin e fjalės sė Allahut. Por nėse prekja ėshtė e domosdoshme, atėherė le tė bėhet me ndonjė leckė ose me doreza.


6- Leximi i Kuranit

   Mendimi i shumicės sė fukahave ėshtė se gruas i ėshtė e ndaluar tė lexojė Kuran nė periudhėn e menstruacioneve dhe tė lehonisė. Por pasi nė disa raste kjo ndalesė mund t’i shkaktojė dėm besimtares dhe privim nga disa tė mira, pastaj edhe nuk ka ndonjė argument tė prerė qė do ta ndalonte  kėtė veprim, nė disa raste specifike si pėrgatitja pėr provim tė Kuranit, nė rast tė sėmundjes, frikės, etj., lejohet leximi i Kuranit. Kėsaj problematike i kemi kushtuar njė temė tė posaēme, prandaj ata qė dėshirojnė tė dinė mė gjerėsisht mund tė lexojnė kėtu:

http://www.klubikulturor.com/fikh/2007/leximi_i_kuranit_nga_gruaja_lehone_dhe_me_menstruacione.htm



7 - Kontakti seksual

   Allahu subhanehu ue teala thotė: “Tė pyesin ty pėr menstruacionet (hajzin). Thuaj: “Ajo ėshtė gjendje e neveritur, andaj largohuni prej grave gjatė menstruacioneve dhe mos iu afroni atyre (pėr marrėdhėnie) derisa tė pastrohen. E kur tė pastrohen, atėherė afrohuni atyre ashtu siē u ka lejuar Allahu. Allahu i do ata qė pendohen dhe ata qė ruhen prej punėve tė ndyta e tė neveritshme.”3
   Resulullahu salallahu alejhi ue selem thotė: “Bėni ēdo gjė, pėrveē kontaktit seksual.”4


 
Dispozitat e sheriatit pėr atė qė kryen aktin seksual me gruan e cila ėshtė me menstruacione

  
Imam Neveviu, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, thotė: “Nėse ndonjė musliman beson se kryerja e aktit seksual me gruan qė ėshtė me menstruacione ėshtė e lejuar, del prej feje dhe bėhet renegat - murted. Ndėrsa nėse dikush prej muslimanėve e kryen kėtė vepėr duke mos besuar se ėshtė e lejuar, e bėn kėtė nga harresa apo nuk e di se gruaja e tij ėshtė me menstruacione dhe nuk e di se kjo punė ėshtė e ndaluar ose detyrohet - atėherė nuk ka mėkat e as qė duhet tė japė shpagim (kefaret). E nėse e kryen aktin seksual me gruan qė ėshtė me menstruacione me qėllim, duke ditur se ėshtė haram kjo punė, atėherė ka bėrė mėkat tė madh, duhet tė pendohet. Kurse sa i pėrket shpagimit, ka dy mendime.5 Kurse mendimi mė i vėrtetė ėshtė se kėtij njeriu i bėhet obligim shpagimi, duke u bazuar pėr kėtė nė hadithin e Ibn Abbasit, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, i cili tregon se atij qė ka pasur kontakt seksual me gruan e tij, e cila ka qenė me menstruacione, Resulullahu salallahu alejhi ue selem i ka thėnė: “Jepni shpagim njė dinar ose gjysmė dinari.”6
   “Nė kėtė hadith janė dhėnė dy shuma pėr shpagim (1 din dhe 1/2 din), qė domethėnė se nėse kontakti seksual me gruan qė ėshtė me menstruacione kryhet nė fillim tė menstruacioneve, duhet dhėnė njė dinar. E, nėse ėshtė nė fund tė menstruacioneve, duhet dhėnė gjysmė dinari.” Kėshtu ka thėnė Ibn Abbasi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė.7

Alaudin Abazi
1.2.2008


1 Mė poshtė do tė sillet argumenti.
2 Shėnon Buhariu dhe Muslimi.
3 El-Bekare: 222
4Shėnon Muslimi.
5 Shiko: “Sherhu Sahihil-Muslimi”, 3/204.
6 Shėnon Nesaiu, Ebu Davudi dhe Ibn Maxhe
7 Shėnon Ebu Davudi

                                         www.klubikulturor.com