Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 
www.ilahi-ks.com
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Rregullat e abdestit

 

Nė disa tema tė mėparshme kemi folur pėr ndyrėsirat konkrete dhe kemi shtjelluar format e pastrimit prej tyre, pastaj kemi folur rreth suneteve tė natyrshmėrisė, qė nėnkuptonte disa veprime tė cilat besimtari i kryen dhe me kėtė kujdeset dhe mirėmban trupin e tij.
Nė vazhdim do tė flasim rreth abdestit, i cili ėshtė njė rit i domosdoshėm pėr besimtarin, nėse dėshiron tė falė namaz.


Pėrkufizimi i abdestit


Sė pari
: Nga aspektin gjuhėsor, nė gjuhėn arabe abdestit i thuhet “vudu”
1 dhe domethėnia e tij etimologjike ėshtė shkėlqim dhe zbukurim. Domethėnia gjuhėsore e kėsaj fjale pohohet edhe nga domethėnia me tė cilėn e ka pranuar sheriati, ngase abdesti zbukuron pjesėt te tė cilat arrin dhe gjurmėt e abdestit do tė shkėlqejnė Ditėn e Gjykimit. I Dėrguari alejhi selam thotė: “Pasuesit e mi do tė ftohen Ditėn e Gjykimit me shenja tė bardha, tė cilat do t`u shndrisin nė ballė, nė kėmbė dhe nė duar nga gjurmėt e abdestit.”2
Sė dyti: Nė aspektin terminologjik, nė gjuhėn e sheriatit abdesti ėshtė adhurim qė nėnkupton pastrimin specifik tė pjesėve tė caktuara tė trupit pėr tė falur namazin, ose pėr kryerjen e adhurimeve tė ndryshme fetare islame.


Dispozita e abdestit


Abdesti ėshtė njė nga adhurimet mė tė rėndėsishme tė Islamit dhe ėshtė njė praktikė e pėrditshme e besimtarit. Ekziston konsensus (ixhma) te dijetarėt se abdesti ėshtė kusht pėr faljen e namazit. Ky konsensus ėshtė i mbėshtetur nė thėnien e Allahut tė Lartėsuar: "O ju qė besuat! Kur doni tė ngriheni pėr tė falur namazin, lani fytyrat tuaja dhe duart tuaja deri nė bėrryla; fėrkoni kokat tuaja, e kėmbėt lani deri nė dy zogjtė."
3
Po ashtu, nė kėtė rast mund tė pėrmendim edhe fjalėn e tė Dėrguarit alejhi selam, i cili thotė: "Nuk e pranon Allahu namazin e ndonjėrit nga ju, derisa ai tė marrė abdest."
4


Vlera e abdestit


Ekzistojnė me dhjetėra hadithe qė vėrtetojnė vlerėn e abdestit dhe se ēfarė shpėrblimesh arrin personi qė e kryen kėtė adhurim duke qenė i pėrkushtuar. Ne do tė sjellim vetėm disa prej tyre:
I Dėrguari salallahu alejhi ue selem ka thėnė: "A dėshironi t’ju tregoj pėr njė gjė qė Allahu me tė do t’ju shlyejė gabimet dhe do tė ngrihen gradat tuaja?" Ata thanė: "Gjithsesi, o i Dėrguar i Allahut." I Dėrguari tha: "Pėrsosja e abdestit nė ditėt e vėshtira (nė ditėt e ftohta apo abdesti i tė sėmurit), si dhe ecja e gjatė pėr nė xhami dhe pritja e namazit (tjetėr) nė xhami pas kryerjes sė namazit tė mėparshėm. Kjo pra ėshtė (ribat) lidhja juaj, kjo pra ėshtė lidhja juaj."
5
Transmetohet nga Ebi Hurejra, Allahu qoftė i kėnaqur prej tij, se i Dėrguari i Allahut, paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė, ka thėnė: "Besimtari kur merr abdest; kur lan fytyrėn e tij, dalin prej saj bashkė me ujin, apo me pikėn e fundit tė ujit, tė gjitha gjynahet qė ka bėrė me shikimin e syve tė tij dhe kur lan duart e tij, dalin prej tyre bashkė me ujin, apo me pikėn e fundit tė ujit, tė gjitha gjynahet qė ka bėrė me to. Dhe kėshtu derisa tė dalė i pastėr prej gjynaheve."
6
Abdullah ibėn Sunebi transmeton se i Dėrguari i Allahut ka thėnė: “Kur robi i Allahut merr abdest dhe e lan gojėn, prej tij bien veprat e kėqija. Kur ai shpėrlan hundėn, veprat e tij tė kėqija bien poshtė. Kur ai lan fytyrėn, veprat e tij bien prej saj. Kur ai lan duart, veprat e kėqija bien prej tyre. Kur ai fėrkon kokėn, bien nga ajo. Pastaj e ecura pėr nė xhami dhe namazi i tij janė shpėrblim pėr tė.”
7
I Dėrguari i Allahut ka thėnė: "Kush merr abdest sa mė mirė, i dalin atij gjynahet nga trupi, qofshin ato edhe poshtė thonjve."
8


Kushtet e abdestit


Me kushtet e abdestit kemi pėr qėllim gjėrat tė cilat duhet tė realizohen paraprakisht te personi i cili dėshiron ta kryejė kėtė adhurim. Ajo qė duhet tė kemi parasysh kėtu ėshtė se kėto kushte (sharte), ashtu si do tė kuptojmė mė poshtė, nuk janė specifike vetėm pėr abdestin, por pėr tė gjitha veprimet e njeriut, tė cilat trajtohen si adhurime, siē janė: abdesti, tejemumi, gusuli, namazi, agjėrimi, haxhi, etj.. Kėto sharte janė:

1. Islami
- Pra, personi qė dėshiron tė marrė abdest duhet patjetėr tė jetė musliman, pasi adhurimi qė kryen jobesimtari nuk ėshtė i vlefshėm, si namazi , agjėrimi, etj.. Tė gjitha kėto janė tė papranuara tek Allahu i Lartėsuar derisa ai tė mos realizojė kushtin themelor tė tyre dhe kjo ėshtė hyrja nė Islam.

2. Nijeti
(qėllimi)- Dallimi thelbėsor ndėrmjet veprave tė rėndomta dhe veprave qė llogariten adhurime ėshtė bėrja nijet se pėr ēfarė e kryen njeriu atė vepėr. Kėshtu qė, para se muslimani tė fillojė tė marrė abdest, ėshtė e kėrkuar tė bėjė nijet se dėshiron tė marrė abdest, tė kryejė njėrin nga ibadetet e pėrligjura nė Islam, qė do tė thotė ta kryejė kėtė adhurim pėr hir tė Allahut tė Lartėsuar. Nėse ndonjėri pastron duart, fytyrėn, duart deri nė bėrryla... dhe deri nė fund i pastron tė gjitha pjesėt e kėrkuara gjatė abdestit, mirėpo qėllimi i tij ishte freskimi ose flladitja e jo marrja abdest, atėherė ai person nuk llogaritet se ka abdest, pasi nuk u ka bashkangjitur kėtyre veprimeve edhe nijetin e abdestit, me anė tė sė cilės kėto veprime bėhen adhurim.
9
Argumente pėr kėtė kemi shumė, mirėpo ne do tė pėrmendim argumentin mė tė njohur, ku i Dėrguari thotė: “Veprat vlerėsohen sipas nijetit (qėllimit) dhe ēdonjėri shpėrblehet nė sajė tė nijetit tė tij.”
10
Koha e bėrjes sė nijetit ėshtė para fillimit tė abdestit, por edhe nėse e bėjmė atė pak mė herėt nuk prish punė. Vendi i qėllimit ėshtė zemra, kurse bėrja nijet me gojė nuk ėshtė e ligjėsuar, pasi nuk na ėshtė transmetuar kjo nga i Dėrguari alejhi selam dhe kėtė nuk e ka thėnė asnjėri nga katėr imamėt e njohur. Imam Neveviu thotė: “Nijeti ėshtė qėllimi qė shpreh vendosmėrinė e zemrės.”
11

3. Mendja (logjika)
- Kushti i pranimit tė njė adhurimi ėshtė qė ai tė bėhet me vetėdije. Prandaj, adhurimi i kryer nga ai qė e ka humbur vetėdijen, si i ēmenduri, atij qė i ka rėnė tė fikėt, i dehuri, etj., ėshtė i papranueshėm.


Farzet e abdestit

Farzet e abdestit janė veprimet nga tė cilat pėrbėhet abdesti dhe kėto veprime janė tė domosdoshme tė kryhen qė tė konsiderohet i saktė abdesti. Kėto farze kryesisht nxirren nga ajeti kuranor, ku Allahut xh.sh. ku thotė: "O ju qė besuat! Kur doni tė ngriheni pėr tė falur namazin, lani fytyrat tuaja dhe duart tuaja deri nė bėrryla; fėrkoni kokat tuaja, e kėmbėt lani deri nė dy zogjtė."
12


1. Pastrimi i fytyrės


Pastrimi i fytyrės ėshtė farz gjatė abdestit dhe kjo vėrtetohet me ajetin e lartpėrmendur, gjithashtu ajo vėrtetohet edhe me sunet dhe nė kėtė ka ixhma te dijetarėt nė pėrgjithėsi.
Kurse fytyrė konsiderohet nga lart, prej ku fillon zakonisht dalja e flokėve, deri te pjesa e poshtme e mjekrės, pastaj nga veshi deri nė vesh. Ėshtė e urdhėruar qė e tėrė fytyra tė lahet, kėshtu qė kushdo qė lė diēka nga kjo, ai nuk i bindet urdhrit tė Allahut.

*Goja dhe hunda a konsiderohen fytyrė
Te dijetarėt ka mospajtim se a konsiderohen goja dhe hunda fytyrė apo jo. Si shkak i kėsaj divergjence rrjedh edhe mospajtimi se a ėshtė i detyrueshėm pastrimi tyre gjatė abdestit. Ata tė cilėt kanė thėnė se ato nuk llogariten si fytyrė kanė thėnė se nuk ėshtė e detyrueshme larja e tyre, kurse ata qė kanė thėnė se janė fytyrė kanė thėnė se ėshtė e detyrueshme larja e tyre.
Sido qė tė jetė, tė dy mendimet janė tė qėndrueshme dhe tė mbėshtetura nė argumente, por ajo qė do tė mund tė thuhet kėtu ėshtė se nuk duhet tė neglizhojmė nė pastrimin e gojės dhe tė hundės gjatė abdestit posaēėrisht, pasi pėr kėtė kemi argumente tė shumta. Allahu e di mė sė miri!
13


2. Larja e dy duarve pėrfshirė edhe bėrrylat


Pėr shkak tė thėnies sė Allahut tė Lartėsuar: "...dhe duart tuaja deri nė bėrryla"
14, edhe nė kėtė ka ixhma. Nė kėtė larje pėrfshihen edhe bėrrylat, pėr shkak se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem i lante me ujė bėrrylat e tij, ndėrsa nė njė tjetėr hadith "ai i lante duart e tij deri nė krah"15, qė tregon se bėrrylat pėrfshihen nė larje. Kurse Imam Shafiu thotė: “Nuk njoh dikė qė ka kundėrshtuar se bėrrylat janė nga pjesa qė lahen (gjatė abdestit).”16
Nėse njeriu e ka njė pjesė tė dorės tė kėputur, ai lan pjesėn e mbetur. Nėse e ka tė tėrin tė kėputur deri mbi bėrryl, atėherė nuk obligohet tė pastrojė asgjė prej saj.


3. Fshirja (dhėnia mes`h) e kokės


Me “mes`h”, fshirje, kemi pėr qėllim qė me dorė tė lagur tė pėrshkohet koka. Argument pėr kėtė ėshtė thėnia e mė tė Lartėsuarit: "...dhe fshini kokat tuaja”
17. Edhe nė kėtė ka ixhma.
Nė mes`hin e kokės duhet tė kemi parasysh dy ēėshtje:

1. Domosdoshmėria e dhėnies mes`h tėrė kokės, pasi nė ajet thuhet koka duke mos e definuar se deri ku, ashtu sikurse ėshtė definuar pėr duart, kurse praktika e Muhamedit alejhi selam vėrteton se tėrė kokėn duhet ta pėrshkojmė me fėrkim. Tė gjitha hadithet tė cilat transmetohen nga i Dėrguari tregojnė se ai i ka dhėnė mes`h tėrė kokės dhe nė asnjėrėn prej tyre nuk vėrtetohet se i ka dhėnė vetėm njė pjese tė saj, duke lėnė anash ndonjė pjesė tjetėr.
18

2. Nė fshirjen e kokės hyn edhe pastrimi i veshėve, pasi edhe ato konsiderohen pjesė tė kokės, ashtu si thotė Resulullahu: "Veshėt janė pjesė e kokės.”
19 Edhe vazhdueshmėria e Muhamedit alejhi selam nė pastrimin e tyre gjatė abdestit aludon pėr kėtė, prandaj thėnia se pastrimi i veshėve ėshtė vaxhib gjatė marrjes sė abdestit ėshtė mendimi mė i fuqishėm.


4. Larja e kėmbėve deri nė nyje


Edhe kjo ėshtė e vėrtetuar me ajetin: "Dhe shputat tuaja deri nė nyje."
20 dhe me hadithe tė shumta qė arrijnė shkallėn e mutevatirit.
Larja e dy shputave sė bashku me nyjėn (e kėmbės), pėr shkak tė thėnies sė mė tė Lartit.
Kjo vėrtetohet nga hadithet qė pėrshkruajnė abdestin e Pejgamberit salallahu alejhi ue selem dhe vėrtet nė to qėndron se nyjat pėrfshihen nė larje.


5. Renditja gjatė pastrimit tė pjesėve


Marrja e abdestit sipas renditjes (siē pėrmendet nė ajet), qė sė pari tė lahet fytyra, pastaj dy duart, pastaj tė fshihet koka, pastaj tė lahen shputat pėr shkak tė thėnies sė mė tė Lartit: "O ju qė besoni! Kur tė pėrgatiteni pėr namaz lani fytyrat tuaja, duart tuaja deri nė bėrryla, fshijeni kokėn dhe lani shputat tuaja deri nė nyje.”
21
Argumenti se ėshtė e domosdoshme renditja nga ky ajet nxirret se Allahu i Lartėsuar e futi mes`hin ndėrmjet pjesėve qė pastrohen dhe qėllimi i kėsaj ishte, Allahu e di mė sė miri, qė ato tė lahen ashtu si janė pėrmendur njėra pas tjetrės. Po tė mos ishte kjo, atėherė do tė mund tė cekeshin tė gjitha pjesėt qė lahen sė bashku dhe nuk do tė futej mes`hi ndėrmjet tyre.
Pastaj argument ėshtė edhe vazhdueshmėria e tė Dėrguarit salallahu alejhi ue selam nė kėtė renditje gjatė marrjes sė abdestit. Po tė mos ishte obligative, atėherė do ta ndėrronte renditjen ndonjėherė pėr tė sqaruar se kjo nuk ėshtė vaxhib.
Transmetohet nga Muhamedi alejhi selam se ka thėnė: “Merr abdest ashtu si tė ka urdhėruar Allahu”
22 dhe nga kjo nėnkupton qė tė jetė renditja ashtu si ėshtė cekur nė ajet. Pastaj ai salallahu alejhi ue selam me njė rast ka thėnė: "Allahu nuk do ta pranojė abdestin e ndonjėrit nga ju pėrveē nė kėtė mėnyrė."23


6. El-Mualat


Domethėnia e kėsaj ėshtė se secila pjesė e trupit qė ėshtė pėrmendur tė lahet njėra pas tjetrės, duke mos pasur intervale kohore tė shkėputura ndėrmjet tyre. Me fjalė tė tjera, qė larja e tyre tė jetė e njėpasnjėshme, pa ndėrprerje tė gjatė.
Kjo do tė thotė se nėse gjatė marrjes sė abdestit, p.sh., arrijmė te pastrimi i duarve deri nė bėrryla dhe e ndėrpresim atė pėr njė kohė, saqė thahen pjesėt e lara dhe pas kėsaj dėshirojmė tė vazhdojmė abdestin aty ku kemi mbetur; kjo nuk lejohet, por duhet ta fillojmė abdestin nga fillimi.
Nėse pushimi ėshtė i shkurtėr, si p.sh. gjatė abdestit bie telefoni ose zilja dhe ne pėrgjigjemi pastaj kthehemi, atėherė lejohet tė vazhdohet aty ku kemi mbetur. E detyrueshme pėr ta filluar abdestin nga fillimi ėshtė kur intervali i ndėrprerjes ėshtė i gjatė, aq sa thahen pjesėt e lagura.
24
Argument i kėsaj ėshtė se Muhamedi salallahu alejhi ue selem e urdhėroi ta pėrsėriste abdestin personin i cili kishte lėnė pa larė njė vend nė kėmbėn e tij gjatė abdestit tė parė.
25
Deri kėtu kemi folur rreth farzeve tė abdestit. Mė tutje do tė flasim rreth suneteve.
 

Alaudin Abazi
3.8.2007

1 Kurse termi i njohur te ne, “abdest”, rrjedh nga gjuha persiane, ashtu sikurse termi “namaz” dhe disa terma tė tjerė.
2 Shėnon Buhariu.
3 Maide, 6.
4 Shėnon Muslimi dhe Tirmidhiu.
5 Shėnon Muslimi.

6
Shėnon Tirmidhiu.
7
Shėnon Maliku, Nesaiu, Ibėn Maxhe dhe Hakimi. 
8
Shėnon Muslimi.
9
Ebu Hanifja, Allahu i mėshiroftė, ka qėndrimin se nijeti nuk ėshtė kusht gjatė abdesit, pasi nuk ėshtė adhurim i veēantė nė vetvete (objektive nė vete), por qėllimi i tij ėshtė pėr tė qenė i pranuar namazi. Sikurse nėse e vesh rrobėn pėr tė mbuluar auretin, nėse ai e vesh pėr t`u zbukuruar ose nga tė ftohtėt, atėherė njeriu mund tė kryejė namaz edhe me to, po ashtu edhe abdesti. Kėshtu qė nėse dikush i pastron kėto pjesė (qė lahen gjatė abdestit) me qėllim tė freskimit (d.m.th. nuk e bėn nijet tė marrė abdest), ai konsiderohet se ka abdest edhe pa nijet. Por e sakta ėshtė se abdesti ėshtė adhurim nė vete, pasi Allahu i Lartėsuar ka ndėrlidhur me tė shumė vlera, si falja e mėkateve dhe shpėrblime tė tjera tė shumta. E, kėto e bėjnė qė ky adhurim tė konsiderohet si rit i veēantė, ku nevojitet qėllimi (nijeti) dhe pėrqendrimi pėr tė arritur shpėrblimet tė cilat pėrmenden rreth tij. Allahu e di mė sė miri!
10
Shėnon Buhariu dhe Muslimi.
11
Fet-hu-lbari, vėll. 1, f.13.
12
Maide, 6.
13
Nė shpėlarjen e gojės dhe tė hundės mendimet e dijetarėve mund tė pėrmblidhen nė kėto thėnie:
1. Malikitė dhe shafitė mbajnė mendimin se shpėlarja e gojės dhe e hundės ėshtė sunet si gjatė abdestit, si gjatė gusulit.
2. Hanbelitė kanė qėndrimin se ajo ėshtė vaxhib nė tė dy rastet (gjatė abdestit si dhe gjatė gusulit).
3. Mendimi i dijetarėve hanefi ėshtė se ajo ėshtė sunet gjatė abdestit, kurse gjatė gusulit ėshtė vaxhib.
Kėto janė, nė pėrgjithėsi, mendimet e dijetarėve nė kėtė ēėshtje.
Qėndrimi mė i dobėt nga kėto mendime, Allahu e di mė sė miri, ėshtė mendimi i parė, i malikive dhe i shafive, edhe pse nuk u mungon edhe atyre argumenti.
Kasaniu (nga dijetarėt hanefi) thotė: “Ajo qė ėshtė obligative tė pastrohen nė ēėshtjen e abdestit janė tri pjesėt: fytyra, duart deri nė bėrryla, kėmbėt si dhe dhėnia mes`h kokės. Thėnia se goja dhe hunda konsiderohen fytyrė nuk ėshtė e saktė, pėr shkak se fjala fytyrė, ‘uexhh’ gjuhėsisht nėnkupton atė me tė cilėn ballafaqohemi, kurse me brendėsinė e gojės dhe tė hundės nuk ballafaqohemi (pra nuk janė tė jashtme qė tė hyjnė nė domethėnien e fjalės fytyrė), prandaj nuk mund tė themi se ėshtė obligativ (vaxhib) pastrimi i tyre. Kurse nė ēėshtjen e gusulit konsiderohet obligativ pastrimi i tyre (i gojės dhe i hundės), pasi kėtu ėshtė obligativ pastrimi i tėrė trupit. Allahu i Lartėsuar thotė: “... Nėse jeni xhunubė, atėherė pastrohuni (lahuni)!...” (Maide, 6). Me kėtė nėnkuptojmė tė pastrojmė tė gjitha ato pjesė qė janė tė mundura tė pastrohen, pa marrė parasysh a janė tė brendshme apo tė jashtme.”
Qėndrimi i imam Kasaniut ėshtė mjaft bindės dhe i qėndrueshėm nė dallimin ndėrmjet abdestit dhe gusulit, por ėshtė njė ēėshtje tjetėr qė ėshtė e njohur te dijetarėt e Usuli Fikhut, qė e bėn tė thuhet se pastrimi i gojės edhe gjatė abdestit ėshtė, mė saktė, se ajo ėshtė vaxhib.
Tė gjithė ata tė cilėt e pėrshkruajnė formėn e abdestit tė Resulullahut, paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė, e tregojnė se ai gjithmonė ka shpėlarė gojėn dhe hundėn gjatė abdestit. Vazhdueshmėria e tij nė njė vepėr, duke mos e lėnė atė kurrė, aludon se ajo vepėr ėshtė e obliguar (vaxhib), pasi nė shumė raste tė veprave tė preferuara ai i ka lėnė kohė pas kohe nga frika se mos do tė mendojnė njerėzit se ajo vepėr ėshtė vaxhib, siē ėshtė rasti i namazit tė teravive, i namazit tė duhasė, etj..
Pastaj pėr kėtė (shpėlarjen e gojės dhe hundės) kemi edhe hadithe tė sakta nė tė cilat i Dėrguari urdhėron qė gjatė abdestit tė shpėlajmė gojėn dhe hundėn, si hadithi: “Kur tė marrėsh abdest, shpėlaje gojėn.” (shėnon Ebu Davudi dhe hadithi ėshtė i saktė), dhe: “Kush merr abdest, le ta lajė hundėn duke futur ujė nė tė.” (Shėnon Buhariu dhe Muslim). Allahu e di mė sė miri!
14 Maide, 6.
15
Shėnon Muslimi.
16
“El-Um”, vėll.1, f.22.
17 Maide, 6.
18 Ėshtė transmetuar nė hadithin e Abdullah Ibn Zejd, radijallahu anhu, se i Dėrguari salallahu alejhi ue selam fshinte kokėn me tė dy duart, duke i lėvizur ato para dhe prapa. Ai fillonte me pjesėn e pėrparme tė kokės dhe i lėvizte duart deri tek zverku i qafės. Pastaj, ai, salallahu alejhi ue selam, i kthente duart nė vendin prej ku fillonte. Transmetuar nga el-Buhari (2/251), nga Muslimi (nr.235) dhe nga et-Tirmidhi (nr.28).
19  Shėnon Ibėn Maxhe, Tirmidhiu, Ahmedi, Ebu Davudi, hadithi ėshtė i dobėsuar nga Ibėn Salahi dhe disa tė tjerė. Njė grup tjetėr i muhadithinėve e konsiderojnė sahih, kurse ibėn Haxheri anon se hadithi ėshtė Hasen. Edhe Albani e cilėson Hasen duke i krahasuar tė gjitha rrugėt e transmetimit tė hadithit.
20 Maide, 6.
21 Maide, 6.
22 Shėnon Tirmidhi dhe Albani e cilėson tė saktė.
23 Shėnon Ebu Davudi dhe tė tjerėt. Mendimi i hanefive ėshtė se renditja nuk ėshtė farz gjatė abdestit, por mė e qėndrueshme ėshtė se ajo ėshtė e detyrueshme pėr arsyet qė u pėrmendėn.
24 Mirėpo kėtu duhet ta kemi parasysh se tharja e pjesėve nuk ėshtė esencė, pasi p.sh. ne mund tė marrim abdest nė erė tė fortė, ku pjesėt e trupit thahen shumė shpejt dhe kjo nuk ėshtė problem, ose mund ta pastrojmė kėmbėn e djathtė pastaj ta mbathim ēorapen dhe pastaj tė lajmė kėmben e majtė dhe kjo nuk prish punė. Fukahatė e pėrmendin tharjen si interval tė pėrafėrt se sa mund tė jetė ndėrprerja e jo se kjo ėshtė esencė.
25 Shėnon Ahmedi.

                                         www.klubikulturor.com