Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Nifasi

   Nifas gjuhėsisht do tė thotė lindje, kurse nė terminologjinė e fikut nifasi apo lehonia ėshtė gjaku qė rrjedh nga mitra pėr shkak tė lindjes, prej momentit tė lindjes ose dy apo tri ditė para saj me dhimbje (tė lindjes), edhe nėse lindja ėshtė e dėshtuar (abortuar) apo e parakohshme.


Fillimi dhe pėrfundimi i periudhės sė nifasit (lehonisė)


  Mė lart sqaruam se gjaku qė fillon tė rrjedhė nga femra pas lindjes konsiderohet se ėshtė gjak i lehonisė dhe kėtu fillon periudha e lehonisė. Gjithashtu, nėse femra ka pasur gjakderdhje edhe para lindjes pėr njė apo dy ditė, edhe ai konsiderohet gjak i lehonisė, por kushtėzohet qė tė jetė i shoqėruar nga dhimbjet (e lindjes). Por nėse ajo para lindjes pėr njė apo mė shumė ditė ka gjakderdhje, por pa dhimbje, atėherė ky gjak llogaritet si gjak i istihades.

Kurse sa i pėrket periudhės sė pėrfundimit, te ulematė ka disa thėnie.



Sė pari: Periudha mė e shkurtėr e nifasit

  
Te tre imamėt, Maliku, Shafiu dhe Ahmedi, thuhet se nuk ka pėrcaktim rreth periudhės mė tė shkurtėr tė lehonisė. Kėshtu qėndron edhe te hanefitė[1], ndonėse nga Ebu Hanifja transmetohet tė ketė thėnė se koha mė e shkurtėr mund tė jetė 25 ditė.
   Me kėtė qė u tha mund tė konstatojmė se koha e pėrfundimit tė menstruacionit bėhet me ndėrprerjen e gjakderdhjes, pa marrė parasysh nėse kjo ndodh pas lindjes menjėherė apo pas disa ditėve.



Sė dyti: Periudha mė e gjatė


   Kurse koha mė e gjatė e lehonisė ėshtė dyzet ditė te hanefitė dhe te hanbelitė dhe Tirmidhiu e pėrcjell kėtė nga Shafiu. Ata kanė argumentuar me thėnien e Umi Selemes: “Gratė lehonė nė kohėn e tė Dėrguarit rrinin dyzet ditė dhe net.
[2]”
   Malikitė dhe shafitė e shohin se periudha e nifasit zgjat gjashtėdhjetė ditė, por mė i qėndrueshėm ėshtė mendimi i parė.


Ndėrprerja e gjakut brenda periudhės sė hajzit apo nifasit


   Pėr dijetarėt e medhhebit hanefi dhe shafi, nėse gruas brenda periudhės sė hajzit apo nifasit i ndėrpritet gjaku, atėherė kjo nuk llogaritet pastrim. P.sh., nėse femra i ka tė pėrmuajshmet shtatė ditė dhe ajo nė ditėn e parė, tė dytė dhe tė tretė sheh gjak, kurse nė ditėn e katėrt i ndėrpritet, pastaj pas njė dite apo dy prapė i kthehet, atėherė ajo fazė pėr tė llogaritet hajz dhe nuk pastrohet dhe falet. Gjithashtu, edhe femra lehonė, nėse i ndėrpritet gjaku, p.sh. nė ditėn e dhjetė pas lindjes dhe pas tre-katėr ditėsh i kthehet prapė, atėherė ajo periudhėn kur ėshtė ndėrprerė gjaku e llogarit nifas, edhe pse nuk ka pasur gjak.
   Kurse pėr hanbelitė dhe malikitė koha e ndėrprerjes sė gjakut nė mes tė periudhės llogaritet pastrim dhe nga ajo kėrkohet qė, kur t’i ndėrpritet gjaku, tė pastrohet dhe tė fillojė namazin, pastaj, nėse i rikthehet, atėherė ajo e ndėrpret atė prapė.
   Mendimi mė i sigurt nė kėtė ėshtė mesatarja e kėtyre dy mendimeve, se nėse ndėrprerja nuk ėshtė e gjatė sa njė ditė dhe njė natė, atėherė ajo duhet tė presė dhe ta konsiderojė ata periudhė tė hajzit dhe tė nifasit, edhe nėse nuk sheh gjak, por nėse ndėrprerja ėshtė mė e gjatė se njė ditė dhe njė natė, atėherė mė e sigurt ėshtė tė pastrohet dhe tė fillojė faljen. Allahu e di mė sė miri!

 

Pėrgatiti: Alaudin Abazi
28.12.2007

[1] “Fikhu Hanefi”, f. 187.

[2] Shėnon; Ahmedi, Ebu Davudi, Ibėn Maxheh, Bejhikiu, Darkutniu dhe Hakimi, i cili thotė  se zinxhiri i tij ėshtė i saktė, megjithėse disa nga muhadithinėt kanė folur rreth kėtij zinxhiri transmetuesish, por ai pėrforcohet me disa hadithe tė tjera, qė e pėrcaktojnė periudhėn nė
ِdyzetė ditė.

                                         www.klubikulturor.com