Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Pėr dispozitat pėrkitazi me shikimin, rreziqet dhe dėmet tė cilat mund t'i shkaktojė shikimi

   Allahu i Madhėruar thotė: "Thuaju besimtarėve tė ndalin shikimet (prej haramit), t'i ruajnė pjesėt e turpshme tė trupit tė tyre, se kjo ėshtė mė e pastėr pėr ta. Allahu ėshtė i njohur hollėsisht pėr atė qė bėjnė ata. Dhe thuaju edhe besimtareve tė ndalin shikimet e tyre, t'i ruajnė pjesėt e turpshme tė trupit tė tyre..." (En-Nur, 30-31)
   Allahu xh.sh. sė pari e ka pėrmendur ndalimin e syve nga shikimi nė atė qė ėshtė e ndaluar ngase ruajtja nga kjo nė tė vėrtetė ėshtė masė parandaluese me tė cilėn ruajmė organin seksual nga lapėrdharia. Shikimi ėshtė njė nga mjetet e ndaluara qė shpie nė lapėrdhari dhe mund tė lejohet vetėm nė rast tė domosdoshmėrisė ose kur ka mė shumė dobi se ndalimi i shikimit. Shikimi ėshtė i ndaluar nėse ekziston frika se mund tė shpjerė nė mėkat dhe hutim. Allahu i Madhėruar nuk e ka ndaluar shikimin nė pėrgjithėsi, por e ka ndaluar shikimin tek ajo qė nuk lejohet me fe dhe qė mund tė shkaktojė mėkat edhe mė tė madh se vetėm shikimi.
   Ruajtja e organit seksual nga harami ėshtė detyrė e besimtarit nė ēdo situatė. Marrėdhėnia seksuale ėshtė e lejuar vetėm me bashkėshortėsi legale, prandaj ka ardhur urdhri i pėrgjithshėm mbi ruajtjen e organit seksual. Allahu xh.sh. e ka bėrė syrin pasqyrė tė zemrės. Nėse besimtari e largon shikimin, edhe zemra e tij do tė jetė e mbrojtur nga pasionet e pakontrolluara dhe dėshira e papėrmbajtur. Nėse do tė shikojė atė qė ėshtė e ndaluar, nė zemėr do tė gufojė zjarri i pasionit.
   Nė Sahihun e Muslimit ėshtė shėnuar njė hadith, nė tė cilin thuhet qė Fadli bin Abbasi r.a. ishte duke kalėruar mbi njė deve bashkė me Pejgamberin e Allahut alejhi selam ditėn e Kurban Bajramit kur po shkonin nga Muzdelife nė Mine. Pranė tyre kaloi njė grup femrash dhe Fadli i shikoi me ngulm, prandaj Pejgamberi i Allahut alejhi selam ia ktheu kokėn nė anėn tjetėr. Me kėtė veprim Pejgamberi alejhi selam ia ndaloi t'i shikojė femrat dhe gjykoi veprimin e tij. Sikur veprimi i Fadlit tė ishte i lejuar, Pejgamberi alejhi selam nuk do t'ia kishte ndaluar.
   Nė Sahihun e tij, Buhariu shėnon njė hadith tė cilin gjithashtu e transmeton Fadl bin Abbasi r.a., ku thuhet se Pejgamberi i Allahut alejhi selam ka deklaruar: "Allahu xh.sh. ia ka caktuar njeriut hisen nė lapėrdhari, tė cilėn ai duhet, deshi apo s'deshi, ta kryejė. Syri bėn lapėrdhari, ndėrsa lapėrdharia e tij ėshtė shikimi, gjuha bėn lapėrdhari, ndėrsa lapėrdharia e saj janė fjalėt imorale, kėmba bėn lapėrdhari, ndėrsa lapėrdhari e saj ėshtė hapi drejt zinallėkut, dora bėn lapėrdhari, ndėrsa lapėrdharia e saj ėshtė tė prekurit, zemra dėshiron dhe synon, ndėrsa organi seksual tėrė kėtė e konfirmon apo e mohon."
   Pejgamberi alejhi selam e ka pėrmendur sė pari lapėrdharinė e syrit, ngase ai ėshtė shkaktar i lapėrdharisė sė dorės, kėmbės, zemrės dhe organit seksual dhe ka treguar se lapėrdharia e gjuhės, fjalėve, i paraprin lapėrdharisė sė gojės, d.m.th. puthjes. Organi seksual kėtė e konfirmon, d.m.th. hyn nė zinallėk ose e mohon, pėrmbahet nga kjo. Ky hadith dėshmon qartė pėr atė qė mėkati i syrit ėshtė shikimi dhe se kjo ėshtė mėnyra nė tė cilėn syri bėn lapėrdhari. Kjo ėshtė pėrgjigje e qartė pėr ata qė e kanė lejuar shikimin e asaj qė ėshtė e ndaluar.
   Nga Pejgamberi alejhi selam transmetohet gjithashtu me zinxhir autentik tė transmetimit se ka deklaruar: "O Ali, mos shiko andej e kėndej, ngase shikimi i parė qė ndodh rastėsisht dhe pa qėllim lejohet, ndėrsa shikimi i dytė ėshtė haram."
   Dikush kishte shtruar pyetjen: “Ē’deklarojnė ulemaja e nderuar pėr njeriun i cili njė herė e ka shikuar njė femėr dhe nga ky shikim ėshtė dashuruar shumė dhe shpirti i ka thėnė: 'Je dashuruar nga shikimi i parė. Sikur ta shikoje edhe njė herė, mbase mund tė mos duket edhe aq e bukur, prandaj dashuria do tė zvogėlohej dhe ti do ta harroje.” A i lejohet ta shikojė pėr sė dyti me qėllim tė shėrimit prej kėsaj dashurie?"
   Ne do t'i pėrgjigjemi: "Nuk lejohet ta shikojė sėrish pėr dhjetė arsye:
1- Allahu xh.sh. ka urdhėruar ndalimin e shikimit dhe nuk ka dhėnė ilaē pėr zemėr nė atė qė e ka ndaluar pėr robėrit e Tij.
2- I pyetur pėr shikimin e rastėsishėm, duke ditur qė kjo lė gjurmė nė zemrėn e njeriut, Pejgamberi alejhi selam si mėnyrė qė kjo gjurmė tė shėrohet ka urdhėruar ndalimin e shikimit dhe jo shikimin e sėrishėm.
3- Nė hadith ėshtė thėnė pa mėdyshje se shikimi i parė i rastėsishėm ėshtė i lejuar, ndėrsa shikimi i dytė ėshtė i ndaluar dhe ėshtė e pamundur qė ilaē pėr atė qė ėshtė shkaktuar tė jetė pikėrisht ajo qė e ka shkaktuar atė sėmundje.
4- Shikimi i dytė nuk do tė ndikojė fare mė pak te njeriu se shikimi i parė dhe kėtė e tregon praktika. Ajo qė ėshtė e pritur ėshtė fakti qė edhe shikimi i dytė do tė shkaktojė mendim tė njėjtė si edhe shikimi i parė.
5- Mund tė ndodhė qė kur tė shikojė pėr herė tė dytė, tė shohė diēka qė do ta mahnitė edhe mė shumė dhe kjo do t'ia shtojė vuajtjet e dashurisė edhe mė shumė.
6- Iblisi i mallkuar, kur e vėren shikimin e njeriut pėr sė dyti, do t'ia zbukurojė edhe mė shumė atė qė ka parė, mė shumė seē ėshtė nė tė vėrtetė pėr t'ia shtuar devijimin.
7- Allahu xh.sh.nuk do ta ndihmojė njeriun nėse del jashtė kufijve tė bindjes ndaj Tij, ashtu qė do tė marrė pėr ilaē atė qė ėshtė e ndaluar dhe Allahu xh.sh. pėr kėtė do ta lėrė vetėm.
8- Shikimi i parė ėshtė shigjetėza helmuese e Iblisit, ndėrsa ėshtė e ditur qė shikimi i dytė ėshtė edhe mė i rrezikshėm dhe mė helmues pėr zemrėn e tij, prandaj si mund tė shėrohet nga helmi me helm?
9- Ai qė dėshiron tė veprojė kėshtu pohon se pėr hir tė Allahut xh.sh. dėshiron ta largojė personin qė pėlqen, mirėpo nė tė vėrtetė me shikimin e dytė ai dėshiron tė bindet nėse femra tė cilėn e kishte parė fillimisht ėshtė vėrtet e bukur siē i ėshtė dukur nė shikim tė parė. Nėse me rastin e shikimit tė dytė nuk i pėlqen, do ta braktisė. Do tė thotė, do ta lėrė ngase nuk i pėlqen dhe jo pėr hir tė Allahut xh.sh.. Ku ėshtė pra sinqeriteti pėr braktisjen e gjėrave pėr hir tė Allahut?!
10- Pėr kėtė situatė do ta pėrmendim njė rast. Kur i hip kalit tė cilin sapo e ke blerė dhe ai tė drejton kah njė kalim i ngushtė nė tė cilin as mund tė kthehesh as mund tė dalėsh dhe kur dėshiron tė hyjė, ndaloje, sepse nėse i lejon tė hyjė vetėm njė hap ose dy, pėrdor tė gjitha mėnyrat ta kthesh para se tė hyjė i tėri. Nėse ia arrin kėsaj, pastaj do tė kesh mė lehtė. Por, nėse e lejon tė hyjė krejtėsisht dhe pastaj e detyron tė dalė, do ta kesh shumė vėshtirė. Asnjė njeri me mend nuk do tė thotė se e ke mė lehtė tė dalėsh, se e ke mė lehtė nėse e lė tė hyjė tėrėsisht.

  
Njėsoj ėshtė edhe me shikimin, kur e shqetėson zemrėn. Nėse ndodh vetėm njė herė, do ta kesh mė lehtė ta shėrosh sėmundjen qė ka shkaktuar. Mirėpo, nėse shikimi pėrsėritet disa herė dhe pamja e bukur e femrės tė bartet nė zemrėn e lirė. Dashuria ndaj saj do tė forcohet dhe stabilizohet. Sa herė qė shikimi pėrsėritet, do tė jetė si uji i cili e ujit bimėn. Fidani i dashurisė do tė rritet dhe forcohet pėrderisa zemra nuk sėmuret dhe dobėsohet, kėshtu qė do tė pushojė sė menduari pėr Allahun xh.sh. dhe urdhrat e Tij. Pėr shkak tė kėsaj dashurie do tė bjerė nė sprovė dhe domosdo do tė bėjė lėshime nė mėkate dhe zemra e tij do tė dėshtojė.
   Shkaku i vėrtetė pėr ēka ky kėrkon arsyetim qė tė shikojė sėrish ėshtė fakti qė syri i tij ėshtė kėnaqur nga shikimi i parė, prandaj dėshiron ta pėrsėritė kėtė kėnaqėsi, si p.sh. kur marrim njė kafshatė ushqimi tė shijshėm. Sikur herėn e parė ta kishte mbajtur shikimin, do tė ishte mbrojtur nga sprova dhe zemra nuk do t'i vuante nga dashuria.
   Mendo pak pėr fjalėt e Pejgamberit tė Allahut alejhi selam, i cili ka deklaruar: "Shikimi ėshtė shigjetėz helmuese e Iblisit." Roli i kėsaj shigjete helmuese ėshtė tė hyjė nė zemėr dhe tė veprojė si helm. Nėse njeriu i kundėrvihet kėsaj, veprimi i helmit do tė pushojė e nėse jo, ai helm do ta shkatėrrojė.
   El-Merruvizi deklaron se e kishte pyetur Ahmedin: "A ėshtė e lejuar qė njeriu t'i shikojė robėreshat?" Ahmedi ishte pėrgjigjur: "Kam frikė pėr sprovėn e tij. Sa shumė dashuri pasionante nė zemrėn e njeriut ka shkaktuar shikimi."
   Ibni Abbasi deklaron: "Shejtani vepron te njeriu pėrmes tri gjėrave: shikimit, zemrės dhe organit seksual, ndėrsa te femra ndikon gjithashtu pėrmes tri gjėrave: shikimit, zemrės dhe organit seksual."


Shikimi ėshtė shigjetėz helmuese e Iblisit

   Pėr atė qė shikimi bie mbi ato gjėra tė cilat mė shpejt shpijnė nė atė qė ėshtė e ndaluar, Islami e ka ndaluar dhe e ka lejuar vetėm nė rast tė domosdoshmėrisė sė skajshme. Kryerja e namazit ėshtė ndaluar nė raste tė caktuara dhe situata nė mėnyrė qė tė mos ngjasojnė me lutjen e jobesimtarėve kur i luten Diellit, por kjo lejohet nė rast tė domosdoshmėrisė p.sh. kryerja e namazit koha e tė cilit vetėm sa nuk ka kaluar, falja e namazit tė xhenazes dhe kryerja e namazeve qė kryhen pėr ndonjė arsye tė caktuar ose p.sh. me rastin e hyrjes nė mesxhid, zėnia e Diellit etj..
   Xherir bin Abdullahu r.a. deklaron: "E kam pyetur Pejgamberin e Allahut alejhi selam pėr shikimin e rastit dhe ai mė urdhėroi ta ndaloj shikimin." Shikimi i rastit ėshtė ai shikim i cili ngjan pa qėllim tė atij qė shikon dhe pa dėshirė nė zemėr pėr kėtė dhe ky ėshtė shikim pėr tė cilin nuk ka pėrgjegjėsi. Nėse pėr herė tė dytė shikojmė qėllimisht, ky ėshtė mėkat.
   Pejgamberi i Allahut alejhi selam e ka urdhėruar Xheririn qė me rastin e shikimit tė rastit menjėherė ta mbajė shikimin dhe tė mos e pėrsėritė atė. Ai qė rastėsisht e shikon njė femėr tė bukur dhe pėr kėtė bie nė sprovė dhe pėrsiatje pėr tė, Pejgamberi i Allahut alejhi selam ka urdhėruar shėrimin ashtu qė do tė shkojė te gruaja e vet dhe tė ketė marrėdhėnie me tė. Pastaj Pejgamberi i Allahut alejhi selam ka deklaruar: "Gruaja jote ka njėsoj ēka edhe ajo tė cilėn e ke shikuar." Ky veprim do tė bėjė qė ta harrojė femrėn tė cilėn e kishte parė.
   Shikimi e shton pasionin nė zemrėn e njeriut, andaj Pejgamberi i Allahut alejhi selam ka urdhėruar qė ai tė pakėsohet apo neutralizohen, ashtu qė do tė ketė marrėdhėnie me gruan e vet. Hutimi qė ngjan pėrmes shikimit ėshtė bazė dhe fillim i ēdo hutimi tjetėr, siē shėnojnė Buhariu dhe Muslimi nė Sahihėt e tyre hadithin tė cilin e transmeton Usama bin Zejdi r.a., nė tė cilin Pejgamberi i Allahut alejhi selam ka deklaruar: "Pėr ēka frikohem mė sė shumti pas mua pėr ithtarėt e mi ėshtė sprova tė cilėn do ta kenė nga femrat."
   Nė Sahihun e Muslimit shėnohet njė hadith tė cilin e transmeton Ebu Seid el-Hudri r.a., nė tė cilin thuhet qė Pejgamberi i Allahut alejhi selam ka deklaruar: "Ruajuni nga pėrkushtimi ndaj kėsaj bote dhe ruajuni nga sprovat me femra."
 

Ibn Kajjim El Xhevzije
Marrė prej librit "Futja e tė dashuruarve nė kopshtin e dashurisė"
Pėrgjigje e duhur pėr atė qė kėrkon ilaē efikas
Pėrgatiti: Dibrani
Kaēanik
21.12.2007
 

Shėnim: Kjo temė ėshtė publikuar nė njė rubrikė  tė lirė dhe materialet qė publikohen nė tė nuk do tė thotė se pėrputhen kurdoherė me ato qė redaksia e Klubit Kulturor i di pėr tė vėrteta.

                                                      www.klubikulturor.com