Me qėllim qė ne tė ndryshojmė dhe tė rimėkėmbemi, duhet
t'i themi vetes mjaft pasivitetit dhe tė qenėt negativ.
Sot ėshtė koha pėr aktivitet dhe pozitivitet. Kjo duhet
tė fillojė qė nga banesa e secilit, qė nga pallati,
rruga ku kalojmė dhe lagja ku banojmė. Qė sot duhet t'u
themi "Mjaft" ujėrave qė rrjedhin dhe mbeturinave qė
hedhim pa kriter. Mos thuaj kurrė "Le t'i heqin tė
tjerėt kėto mbeturina ose ata qė i kanė hedhur!" Mos
thuaj kurrė "Nuk ka ē'mė duhet" por fillo nga vetja jote
fillimisht.
Secili prej nesh del nė rrugė dhe sheh makina tė
parkuara nė mes tė rrugės duke penguar trafikun. Asnjėri
nuk del t'i thotė dy fjalė shoferit qė qėndron brenda.
Tė gjithė hyjmė nė bar-kafe pėr tė pirė njė kafe, por na
bllokohet frymėmarrja nga tymi i duhanit. Megjithatė,
asnjėri nuk e merr guximin ta ngrejė zėrin, qė ky
fenomen tė pakėsohet. Tė gjithė jemi ambientuar me kėtė
pasivitet dhe nuk na bėjnė pėrshtypje kėto gjėra.
Ne lindim, rritemi dhe vdesim nė njė ambient dhe
atmosferė tė mbushur me pasivitet. Edhe nėse njė i ri e
ngre zėrin dhe kėrkon tė ndryshojė diēka, tė rriturit i
thonė:"Po ty ē'tė duhet kjo?! Shih punėn tėnde dhe mos i
bjer murit me kokė!"
E si mund tė ndryshojmė nė kėtė mėnyrė? Si mund tė
rimėkėmbemi kėshtu? Pėrse duhet tė presim qė Zoti ta
ndryshojė gjendjen tonė, ndėrkohė qė pasiviteti dhe tė
qenit negativė po na merr frymėn?!
Po pėrse vallė ky pasivitet?
Sepse shumė prej nesh mendojmė se njė fjalė e jona, njė
ndėrhyrje dhe njė akt, nuk do mund ta ndryshojnė kėtė
realitet. Kėshtu, i bashkohemi dhe ne karvanit tė
pasivėve dhe personave negativė.
Edhe pse ndoshta nuk ndryshon gjė, prej nesh kėrkohet tė
jemi pozitivė dhe aktivė. Sepse vetė Zoti i Madhėruar na
ka urdhėruar tė jemi pozitivė. Kjo shpaloset mė mirė nė
ajetin: "Me tė vėrtetė, Allahu nuk e ndryshon gjendjen e
njė populli, derisa ata tė ndryshojnė ē’kanė nė vetvete."
(Rad: 11)
Nė kėtė ajet, Zoti i kėrkon secilit prej nesh tė jemi
pozitivė dhe tė ndryshojmė pėr mirė. Ndonjėherė, shohim
qė prindėrit janė njerėz shumė tė mirė dhe tė ndershėm,
por fėmijėt e tyre bėhen rrugaēė dhe negativė. Kjo,
sepse kėta prindėr kanė menduar vetėm pėr veten dhe
fėmijėt dhe jo pėr shoqėrinė. Qė ne tė rrisim dhe
edukojmė fėmijė pozitivė, duhet qė tė kontribuojmė
pozitivisht pėr shoqėrinė. Duke nisur nga vetja jonė, ne
duhet tė ndryshojmė edhe si shoqėri. Le tė jetė ky
projekti ynė pėr njėqind vitet e ardhshme. Edhe pse
duket kohė shumė e largėt, kjo ėshtė mėnyra e vetme pėr
t'u ngritur sėrish nė kėmbė.
Tė jesh pozitiv dhe aktiv nė shoqėri, nuk do tė thotė tė
bėsh sherr dhe tė krijosh situata tė pakėndshme me
njerėzit negativė dhe tė papėrgjegjshėm. Tė jesh pozitiv,
do tė thotė qė t'i ftosh njerėzit drejt tė mirės, nė
mėnyrėn mė tė pranueshme dhe mė tė mirė. "Thirr nė
rrugėn e Zotit tėnd me menēuri dhe kėshillė tė bukur dhe
diskuto me ata nė mėnyrėn mė tė mirė!" (Nahl, 125)
Secili prej nesh duhet tė ngrejė flamurin e
pozitivitetit dhe t'i themi njė "Jo" tė fuqishme
pasivitetit. Thotė Zoti nė Kuran: "Ruajuni ngatėrresave,
tė cilat nuk i godasin vetėm ata qė bėjnė keq; dhe ta
dini se Allahu dėnon ashpėr!" (Enfal, 25)
Ruaju sė keqes o vėlla dhe oj motėr, sepse fatkeqėsitė
pėrfshijnė tė kėqijtė por edhe tė mirėt. Dikush e pyeti
Profetin alejhi selam: "O i Dėrguar i Allahut! A ėshtė e
mundur qė tė ndėshkohemi, ndėrkohė qė mes nesh ka akoma
njerėz tė mirė dhe tė ndershėm?"
Profeti alejhi selam iu pėrgjigj: "Po, nėse shtohet e
liga."
Kur e liga shtohet dhe kur askush nuk pėrpiqet ta
frenojė dhe tė ofrojė zgjidhje pozitive, atėherė
ndėshkimi i pėrfshin tė gjithė.
Kur Zoti e urdhėroi Xhibrilin alejhi selam qė ta
shkatėrrojė njė qytet, Xhibrili i tha: "O Zot! Nė atė
qytet ndodhet filani, i cili tė adhuron dhe lutet me
pėrkushtim."
Zoti i tha: "O Xhibril! Ndėshkimin filloje me atė
person, sepse atij nuk i ėshtė skuqur faqja nga tė ligat
qė veprohen nė atė qytet."
Ata njerėz tė cilėt janė mbyllur nė xhami dhe nuk dinė
ēfarė bėhet jashtė saj, le ta dinė se e kanė kuptuar
Islamin gabim. Nėse nuk i fton njerėzit tė distancohen
nga gjynahet, nėse nuk kontribuon pozitivisht nė shoqėri,
nėse nuk je aktiv nė ruajtjen e fesė dhe nderit tė
njerėzve, dije se nuk ke bėrė asgjė. Islami kėrkon
njerėz qė janė tė pėrfshirė nė aktivitete shoqėrore dhe
publike, njerėz qė kanė ndikim dhe qė u dėgjohet fjala
nė shoqėri, jo njerėz qė nuk dinė gjė tjetėr pėrveē
namazit.
Thotė Umer ibnul Hattabi: "Gati sa nuk shkatėrrohen
qytete edhe pse janė ndėrtuar rishtazi."
Dikush e pyeti: "E si mund tė ndodhė kjo?"
Umeri u pėrgjigj: "Kur tė ligėt do tė lartėsohen mbi tė
ndershmit."
Thotė Umeri: "Nėse veprohen punė tė liga por nė
fshehtėsi, ato nuk dėmtojnė veēse vepruesin. Por nėse
veprohen haptazi dhe njerėzit nuk reagojnė qė ta
ndryshojnė, ato dėmtojnė tė gjithė shoqėrinė."
"Ruajuni ngatėrresave, tė cilat nuk i godasin vetėm ata
qė bėjnė keq; dhe ta dini se Allahu dėnon ashpėr!" (Enfal,
25)
Thotė Profeti alejhi selam: "Do tė urdhėroni pėr mirė
dhe tė ndaloni tė keqen, ose Zoti do nxisė armiqėsinė
mes jush, do e lutni por nuk do u pėrgjigjet mė."
Pasiviteti ndikon drejtpėrdrejt nė pranimin e lutjeve
dhe ndikon nė pėrshpejtimin e ndėshkimit tė Zotit. A e
shikon sa i rrezikshėm ėshtė pasiviteti o vėlla dhe oj
motėr?
Teuta Mulla
6.12.2009
Shėnim:
Kjo temė ėshtė publikuar
nė njė rubrikė tė lirė dhe materialet qė publikohen nė
tė nuk do tė thotė se pėrputhen kurdoherė me ato qė
redaksia e Klubit Kulturor i di pėr tė vėrteta.