Tani do tė takohemi me njė nga dijetaret- fekihah (dijetare
femėr, juriste) mė tė mėdha tė kohės sė saj. Ajo ishte i
njohur pėr njohuritė e saj tė thella tė bazuara nė
medhhebin hanefi dhe nuk ishte askush tjetėr veēse vajza
e dijetarit dhe fekihut tė madh Ahmad ibn Muhammed ibn
Ebu Ahmedi el-Samarkandit. Libri i tij 'Tuhfat al Fukaha'
ėshtė shumė i njohur. Ajo jo vetėm qė e ka mėsuar fikhun
nga i ati i saj, por madje kishte memorizuar librin e
tij 'Tuhfat al Fukaha '.
Pėr tė qenė njė juriste nuk ėshtė punė e vogėl, pasi nga
fakihėt kėrkohet tė dinė ajetet kuranore dhe hadithet e
Pejgamberit dhe parimet e medhhebit ku ata dėshirojnė tė
bazohen gjatė nxjerrjes sė fetvave dhe duhet tė kenė
shumė njohuri mbi rrethanat dhe nevojat e kohės.
Njohuritė e saj ishin tė tilla saqė dija e saj e kalonte
dijen e burrit tė saj. Burri i saj e kėshillonte atė pėr
fetva veēanėrisht kur ai sillte vendime. Emri i saj
ishte Fatimah bint Muhammed ibn Ahmad. Babai i saj e
kishte martuar atė me 'Alaa' al Din Ebu Bakr ibn al
Mas'udin, i cili ishte shumė i shquar nė fushat e el-usulu
dhe el-furu. Burri i saj kishte shkruar komentin e 'Tuhfat
al Fukaha', tė quajtur Bada'i `al-` sana'I, tė cilin ia
tregoi mėsuesit tė tij, i cili ishte i kėnaqur me atė
vepėr dhe e pranoi atė si mehėr pėr martesėn e vajzės sė
tij, edhe pse babai i saj i kishte refuzuar ofertat pėr
martesė nga disa nga mbretėrit e Bizantit.
Fukahatė e asaj kohe patėn thėnė, pasi ai e kishte
komentuar librin e tij dhe ishte martuar me tė bijėn e
Ahmad ibn Muhammed ibn Ebu Ahmedi el-Samarkandit, se
para se tė martohej Fatimeja jepte fetva bashkė me
babanė e saj dhe se fetatė do tė ishin tė shkruara me
dorėshkrimin e saj apo tė babait tė saj. Pasi ajo u
martua me autorin e "Bada'i `al-`sana'it", fetvatė e saj
do ishin me dorėshkrimin e saj, tė babait tė saj apo tė
bashkėshortit tė saj. Ndodhte qė burri i saj tė gabonte
dhe ajo i pėrmirėsonte gabimet e tij..
Ibn Al Adimi thotė
“Babai im transmeton se ajo ishte mjaft e pėrpiktė nė
pasimin e medhhebit hanefi. Burri i saj, el Kasani,
kishte disa dyshime dhe gabonte nė lėshimin e fetvave,
por ajo e pėrmirėsonte atė duke ia sqaruar ēėshtjet.”
U befasuat? Por, siē do tė shohim mė vonė, ka pasur
shumė Fatimah bint Muhammed qė kanė ndjekur gjurmėt e
saj nė shekujt e mėvonshėm.
Bintus Sabeel
1.11.2009
Shėnim:
Kjo temė ėshtė publikuar
nė njė rubrikė tė lirė dhe materialet qė publikohen nė
tė nuk do tė thotė se pėrputhen kurdoherė me ato qė
redaksia e Klubit Kulturor i di pėr tė vėrteta.