Emri
mė i madh i Allahut, me tė cilin nėse lutet, pėrgjigjet
dhe kush kėrkon me tė, i jepet
Ibn Tejmije, Allahu e
mėshiroftė, thotė se disa njerėz mendojnė se emri mė
i madh i Allahut ėshtė prej emrave tė bukur tė
Allahut dhe atė e di vetėm ai tė cilin e ka veēuar
Allahu me keramete (gjėra tė jashtėzakonshme) dhe ky
pa dyshim se ėshtė mendim i gabuar, ngase Allahu i
Lartėsuar na ka nxitur nė njohjen e Emrave dhe
Cilėsive tė Tij dhe ka lavdėruar atė qė i mėson, i
kupton dhe e lut Atė me lutje adhurimi (ibadeti) dhe
lutje kėrkimi. Pa dyshim se emri mė i madh ėshtė
prej tyre e Allahu ėshtė Bujari, bujaria dhe
fisnikėria e Tij janė tė paskajshme dhe Ai e do
bujarinė nga robėrit e Tij dhe bujaria mė e madhe e
Tij ėshtė dhėnia mundėsi robėrve qė ta njohin Emrat
dhe Cilėsitė e Tij tė Larta.
E vėrteta qėndron nė atė se tė gjithė Emrat e
Allahut janė tė Bukur dhe secili prej tyre ėshtė
emėr i madh. Por emri mė i madh ėshtė ēdo emėr
njėjės apo i shoqėruar me ndonjė tjetėr, nėse aludon
nė tė gjitha cilėsitė e Qenies dhe tė veprave tė Tij
apo tregon domethėnien e tė gjitha cilėsive tė Tij,
si p.sh.: Emri Allah ėshtė emėr pėrmbledhės i tė
gjitha domethėnieve tė fjalės uluhije (tė adhuruar),
e ato janė tė gjitha cilėsitė e plotshmėrisė.
Po ashtu, emri el Hamid el Mexhid. Emri el Hamid
(Falėnderuesi) ėshtė emėr i cili tregon pėr tė
gjitha falėnderimet ekzistuese pėr Allahun, el
Mexhid emėr i cili tregon pėr cilėsitė e
madhėshtisė dhe lartėsisė e tė pėrafėrt me kėtė janė
edhe emrat el Xhelil, el Xhemil, el Ganij, el Kerim.
Po ashtu, si: el Haj (I Gjalli) el Kajum (Mbikėqyrėsi),
i Gjalli ėshtė Ai qė ka jetė tė plotė, madhėshtore,
pėrmbledhėse e tė gjitha domethėnieve tė Qenies,
Mbikėqyrėsi i pėrjetshėm dhe i pėrhershėm ėshtė Ai i
Cili qėndron me Vetveten dhe nuk ka nevojė pėr
askėnd nga krijesat e Tij dhe ka bėrė tė qėndrojnė
tė gjitha qė ekzistojnė, ėshtė emėr nė tė cilin
hyjnė tė gjitha cilėsitė e veprave.
Si fjala: O Ti qė tė takon madhėshtia dhe nderi,
madhėshtia ėshtė cilėsi pėr madhėrinė dhe lartėsinė
dhe plotshmėritė e ndryshme, ndėrkaq el ikram (nderi),
qė meriton dashuri dhe nėnshtrim tė pafund nga
robėrit e Tij.
Nė Sunen thuhet se i Dėrguari i Allahut ka dėgjuar
njė njeri duke thėnė: O Zot, tė kėrkoj se vėrtet
unė dėshmoj se Ti je Zot, nuk ka Zot pėrveē Teje je
i Vetmi, tė gjithė njerėzit kanė nevojė pėr Ty, se
nuk ke lindur e as qė lind dhe askush nuk ėshtė i
barabartė me Ty. Atėherė i Dėrguari alejhi selam
tha: Pasha Atė nė dorėn e tė Cilit ėshtė shpirti
im, vėrtet e ke lutur Allahun me emrin e Tij mė tė
madh, me tė cilin, nėse lutet, pėrgjigjet dhe nėse i
kėrkohet, jep.
Po, ashtu hadithi tjetėr, kur njė njeri lutej duke
thėnė: O Zot unė tė lutem se vėrtet Ty tė takon
falėnderimi, nuk ka Zot pėrveē Teje, Dhėnės,
Krijuesi i qiejve dhe i tokės, Ty tė takon
madhėshtia dhe nderi, o i Gjallė, o Mbikėqyrės!
Atėherė, i Dėrguari i Allahut alejhi selam tha:
Pasha Atė nė dorėn e tė cilit ėshtė shpirti im, e
ka lutur Allahun me emrin e Tij mė tė madh.
Po, ashtu fjala e tė Dėrguarit tė Allahut, lavdėrimi
dhe shpėtimi i Allahut qofshin mbi tė, i cili thotė
se emri mė i madh i Allahut ėshtė nė kėto dy ajete:
Zoti juaj (qė meriton adhurim) ėshtė Njė,
Allahu, nuk ka zot pos Atij qė ėshtė Mėshirėplotė,
gjithnjė mėshiron, dhe: Allahu ėshtė Njė,
nuk ka zot tjetėr pėrveē Atij. Ai ėshtė mbikėqyrės i
pėrhershėm dhe i pėrjetshėm. (Shėnon Ebu Daudi
dhe Tirmidhi)