Allahu i Lartėsuar thotė: S'ka dyshim, Zoti im
ėshtė afėr (me mėshirė), Ai u pėrgjigjet (lutjeve)!"
(Hud, 61). Ndėr emrat e bukur tė Allahut ėshtė edhe El Muxhib
(Lutjepranuesi), Lutjepranuesi i lutjeve tė
lutėsve, i thirrjeve tė thirrėsve. Pranimi i
lutjeve nga ana e Tij ėshtė dy llojesh: i
pėrgjithshėm pėr kėdo qė e lut, lutje adhurimi dhe
lutje kėrkesė. Allahu thotė: Zoti juaj ka
thėnė: "Mė thirrni Mua, Unė ju pėrgjigjem...
(Gafir, 60)
Lutje (dua meseleh) ėshtė kur robi thotė: O Zot,
mė jep kėtė, ma largo nga unė kėtė! Kjo lloj
lutjeje ndodh me kėdo, tė mirin dhe tė keqin.
Allahu i pėrgjigjet kujtdo qė i bėn lutje
varėsisht nga gjendja dhe varėsisht nga urtėsia e
Vet. Kjo na bėn me dije dhe na jep tė kuptojmė
bujarinė e madhe tė Allahut tė Lartėsuar,
bamirėsinė e Tij tė madhe ndaj tė mirit dhe tė
keqit. Kjo nuk na jep tė kuptojmė gjendjen e mirė
tė lutėsit (thirrėsit) nėse Allahu ia pranon
lutjen, nėse nuk shoqėrohet me atė qė tregon pėr
tė, si sinqeriteti i lutėsit ose se e vėrteta
qėndron me tė, si lutjet e tė Dėrguarve pėr popujt
e tyre ose kundėr tyre, e Allahu u pėrgjigjet nė
lutjet e tyre. Kjo na jep tė kuptojmė sinqeritetin
e tyre nė atė qė komunikojnė dhe nderin e tyre te
Zoti i tyre. Pikėrisht pėr kėtė arsye, i Dėrguari
i Allahut, lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut
qofshin mbi tė, shpesh bėnte lutje nė mėnyrė qė ta
shohin muslimanėt dhe tė tjerėt pranimin e lutjes
nga ana e Allahut tė Lartėsuar. E gjithė kjo ėshtė
dėshmi dhe argument i profetėsisė sė tij dhe
shenjė e sinqeritetit tė tij. Gjithashtu ajo qė
pėrmendet pėr pranimin e lutjeve tė robėrve tė
afėrt me Allahun e Lartėsuar, qė dėshmon pėr
kerametet (nderin dhe pozitat e larta) qė kanė tek
Allahu i Lartėsuar.
Ndėrsa lutjepranimi i veēantė ka shkaqe tė shumta,
ndėr tė cilat mund tė pėrmendim lutjen e
nevojtarit tė cilin e ka goditur ndonjė vėshtirėsi
e madhe. Allahu e pranon lutjen e tij. Allahu
thotė: A ėshtė Ai qė i pėrgjigjet nevojtarit
(tė mjerit) kur ai e thėrret, duke ia
larguar tė keqen e juve ju bėn mbizotėrues tė
tokės. (Neml, 62)
Shkak i kėsaj ėshtė nevoja e madhe pėr Allahun,
thyerja e madhe e zemrės para Tij dhe ndėrprerja e
lidhjes me krijesat pėr shkak tė mėshirės sė madhe
tė Allahut, e cila ka pėrfshirė tė gjitha krijesat
varėsisht nga nevoja e tyre pėr to. E, si ėshtė
puna pra me atė qė ka nevojė tė madhe?!
Gjithashtu, ndėr shkaqet e pranimit tė lutjeve
ėshtė edhe udhėtimi i gjatė, ndėrmjetėsimi tek
Allahu me ndėrmjetėsimet mė tė dashura, me emrat
dhe cilėsitė e Tij, me begatitė e Tij. Gjithashtu
lutja e tė sėmurit, e atij qė i ėshtė bėrė
padrejtėsi, lutja e agjėruesit, lutja e prindit
pėr fėmijėn ose kundėr tij nė kohė dhe ēaste tė
ndershme, kur pranohen lutjet.
El Mexhid (I Nderuari)
Allahu i Lartėsuar thotė: Mėshira e Allahut
dhe bekimi i Tij qoftė me ju o familje e shtėpisė
(sė Ibrahimit)! Vėrtet, Ai ėshtė meritues pėr
falėnderim ėshtė bamirės i madh. (Hud, 73)
El Mexhid (I Nderuari), tė Cilit i pėrket nderi i
madh. Nderi ėshtė madhėshtia e cilėsive. Ēdo
atribut prej atributeve tė Tij ėshtė madhėshtor.
Ai ėshtė i Gjithėdijshmi, i Pėrsosuri nė diturinė
e Vet, i Gjithėmėshirshmi, mėshira e tė Cilit ka
pėrfshirė ēdo gjė. I Plotfuqishmi, fuqia e tė
Cilit pėrfshin ēdo gjė. I Buti, i Pėrsosur nė
butėsinė e Vet. I Urti, i Pėrsosur nė urtėsinė e
Vet e kėshtu me radhė nė tė gjitha emrat dhe
cilėsitė e Veta.
El Mutekebir (I Madhėrishmi)
Allahu i Lartėsuar thotė: Ai ėshtė Allahu, qė
nuk ka zot tjetėr pėrveē Tij, Sundues i
Pėrgjithshėm, i Pastėr (prej tė metave qė i
vishen), Shpėtimtar (qė i shpėton njerėzit
prej ndėshkimit tė padrejtė), Sigurues (qė
siguroi njerėzit me premtimin e vet dhe
Pejgamberėt me mrekulli), Mbikėqyrės (qė
mbikėqyr dhe pėrcjell ēdo send), i Plotfuqishėm,Mbizotėrues, i Madhėrishėm. ILartėsuar
ėshtė Allahu nga ēka i shoqėrojnė! (Hashr,
23)
I Madhėrishmi nga ēdo e keqe, nga ēdo mangėsi dhe
nga ēdo e metė pėr shkak tė Madhėshtisė sė Tij.
Esh Shafi (Shėruesi)
Nė hadithin tė cilin e transmeton Aishja, Allahu
qoftė i kėnaqur prej saj, rrėfen se i Dėrguari i
Allahut, kur i bėnte vizitė tė sėmurit ose kur i
vinte ndonjė i sėmurė, thoshte: Largoje
sėmundjen, o Zot i njerėzve, shėroje, Ti je
Shėrues, ska shėrim pos shėrimit Tėnd!
(Shėnon Buhariu)
El Muhejmin (Mbizotėruesi)
Argument pėr kėtė emėr kemi fjalėn e Allahut tė
Lartėsuar: I Plotfuqishėm, Mbizotėrues, i
Madhėrishėm. I Lartėsuar ėshtė Allahu nga ēka i
shoqėrojnė! (Hashr, 23)
Mbizotėrues i tė gjitha gjėrave tė fshehta dhe atė
qė gjendet nė gjokse, i Cili me diturinė e Vet ka
pėrfshirė ēdo gjė.
El Mumin (Siguruesi)
Argument pėr kėtė emėr kemi fjalėn e Allahut tė
Lartėsuar: Ai ėshtė Allahu, qė nuk ka zot
tjetėr pėrveē tij, Sundues i pėrgjithshėm, i
Pastėr (prej tė metave qė i vishen),
Shpėtimtar (qė i shpėton njerėzit prej
ndėshkimit tė padrejtė), Sigurues (qė
siguroi njerėzit me premtimin e vet dhe
Pejgamberėt me mrekulli), Mbikėqyrės (qė
mbikėqyr dhe pėrcjell ēdo send), i Plotfuqishėm,
Mbizotėrues, i Madhėrishėm. I Lartėsuar ėshtė
Allahu nga ēka i shoqėrojnė! (Hashr, 23)
El Mumin (Siguruesi), i Cili e ka lavdėruar Veten
me cilėsi tė pėrsosura, me pėrsosurinė e bukurisė,
i Cili ka dėrguar Profetė dhe ka zbritur libra me
argumente, fakte dhe dėshmi, ajo qė tregon pėr
vėrtetėsinė e asaj qė kanė ardhur: Ai ėshtė i
Cili i siguron njerėzit, qė mos ti dėmtojė
asnjėrin nga krijesat. I siguron nga dėnimi tė
gjithė ata qė besuan nė tė. Tė gjithė do tė
arrijnė atė qė e meritojnė: S'ka dyshim se Allahu
nuk bėn pa drejtė as sa grimca, e nėse ajo vepėr
ėshtė e mirė, Ai e shumėfishon atė dhe Vetė Ai i
jep shpėrblim tė madh. (Nisa, 40)
El Mumin ėshtė strehuesi i Cili e strehon tė
dėmtuarin nga dėmtuesi, me fjalė tė tjera e ruan
dhe e ndihmon atė, ashtu siē thotė Ai: Thuaj:
"Nė dorėn e kujt ėshtė i tėrė pushteti i ēdo sendi
dhe Ai ėshtė qė mbron (kė tė dojė), e qė
prej Atij nuk mund tė ketė tė mbrojtur; nėse jeni
qė e dini?" (Muminun, 88)
El Mumin ėshtė Ai i Cili vėrteton besimtarėt kur
e njėsojnė Atė, ngase Ai dėshmon pėr Veten e Vet
dhe thotė: Allahu vėrtetoi se nuk ka zot
tjetėr pėrveē Tij, edhe engjėjt e dijetarėt, dhe
se Ai ėshtė zbatues i drejtėsisė. Nuk ka zot
pėrveē Tij, Fuqiplotit, e tė Urtit. (Ali
Imran, 18)
El Mumin (Siguruesi), i Cili vėrteton me robėrit
e Vet besimtarė premtimin e Vet: Thuaj:
"Allahu e tha tė vėrtetėn, pra ndiqni fenė e
pastėr tė Ibrahimit, sepse ai nuk u takonte
idhujtarėve. (Ali Imran, 95).
Gjithashtu thotė: Ne u plotėsuam pastaj
premtimin, i shpėtuam ata dhe kė dėshiruam Ne,
ndėrsa ata qė kaluan ēdo kufi, i zhdukėm. (Enbija,
9)
EL VASIU
Argument pėr kėtė emėr kemi fjalėn e Allahut tė
Lartėsuar: ...e Allahu ju garanton falje (mėkatesh)
e begati; Allahu ėshtė Dhurues i Madh, i Dijshėm.
(Bekare, 268)
Cilėsitė dhe atributet e Tij janė tė mėdha e tė
gjera, saqė askush nuk mund ta falėnderojė Atė siē
meriton, por Ai ėshtė siē e ka lavdėruar Veten. Ai
ėshtė i Madhėrishėm, ka pushtet tė gjerė, sundim
tė madh, mirėsi tė mėdha. Ai ėshtė shumė bujar dhe
fisnik.