Hytbe

Shkencore
Urtėsi

Ėndėrrat

Ligjėrata

Ilahi

Faqja juaj

Faqja kryesore

Kuran

Hadith
Akide

Fikh

Tefsir

Tema

Pyetje

 

www.albislam.com
 
www.fjalaebukur.com
 
www.ankebut.com
 
www.krenaria.com
 
www.dritaebesimit.com
 
www.audionur.com
 
www.pertymoter.net
 
www.islamgjakova.net
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Komentimi i sures Teube -I-

Falėnderojmė Allahun e Lartėsuar. Vetėm prej Tij ndihmė dhe falje kėrkojmė. Paqja, mėshira dhe bekimi i Allahut qoftė mbi tė Dėrguarin e Allahut, shokėt e tij dhe tė gjithė muslimanėt.

Lexues tė nderuar, pasi pėrfunduam, me lejen e Allahut, komentimin e sures Huxhurat, kemi vendos, me lejen e Allahut, tė fillojmė me komentimin e sures Teube, pėr shkak tė rėndėsisė sė madhe qė ka dhe pėr shkak se rreh tematika shumė me rėndėsi. Kjo, me siguri, do tė na marrė kohė mė shumė, sepse ėshtė ndėr suret e gjata nė Kuran, ndaj kėrkojmė qė tė jeni nė pėrcjellje tė komentimit tė ajeteve tė kėsaj sureje.

Surja Teube ėshtė sure medinase dhe pėrmban gjithsej 129 ajete.

Kjo sure ėshtė njė ndėr suret e fundit  qė i ka zbritur tė Dėrguarit tė Allahut. Ndėrsa nė disa transmetime thuhet qė ėshtė surja e fundit qė i ka zbritur tė Dėrguarit tė Allahut.[1]

Kjo sure pėrfshin dispozita pėrfundimtare nė lidhjet mes umetit musliman dhe umeteve tė tjera mbi tokė.

Kjo sure pėrfshin, gjithashtu, seleksionimin e shoqėrisė muslimane. Po ashtu, tregon edhe gjendjen e ēdo pale tė kėsaj shoqėrie.

Nė bazė tė tematikave qė pėrmban kjo sure dhe nė bazė tė transmetimeve qė tregojnė pėr shkakun e zbritjes, na bėhet e qartė se kjo sure ka zbritur nė vitin e 9 hixhrij dhe nuk ka zbritur e tėra pėr njė moment. Edhe pse nuk kemi njohuri rreth kohės sė saktė tė zbritjes sė pjesėve tė kėsaj sureje gjatė vitit tė 9-tė, kemi mundėsi tė  vėrtetojmė se zbritja e kėsaj sureje ka kaluar nėpėr tri etapa.

Etapa e parė ishte para betejės sė Tebukut nė muajin Rexheb tė kėtij viti.

Etapa  e dytė ishte gjatė kohės sė pėrgatitjes pėr kėtė betejė dhe gjatė betejės.

Etapa  e tretė ishte pas kthimit nga beteja.

Ndėrsa fillimi i kėsaj sure duke filluar prej ajetit tė parė e deri nė ajetin 28 ka zbritur nė fund tė viti tė 9 hixhrij, pak para kohės sė haxhit, nė muajin dhulkade apo muajin dhulhixhe.

Emrat e kėsaj sureje

Transmetohet nga Seid b. Xhubejr, i cili thotė e kam pyetur Abdullah b. Abasin pėr kėtė sure dhe tha: “Ajo ėshtė El Fadiha (e cila i ka zbuluar kurthet e hipokritėve) ende vazhdonin tė zbrisnin ajetet “disa prej tyre”, “disa prej tyre” nė kėtė sure sa qė u frikėsuam qė nuk do tė lejė askėnd pa e pėrmendur.” Po ashtu ėshtė quajtur  “Suretul Buhuth” surja e cila kėrkon dhe zbulojė fshehtėsitė e hipokritėve.

Kjo sure ėshtė e vetmja  nė Kuran e cila nuk  fillon me bismilah.

Mendimet e dijetarėve se pse nuk fillon me bismilah kjo sure janė tė ndryshme:

  • Bismilahi ėshtė mėshirė dhe sigurim, ndėrsa surja Teube tregon luftėn ndaj jobesimtarėve dhe zbulon dredhitė e hipokritėve dhe nė tė nuk ka siguri ndaj jobesimtarėve, tė cilėt  e kanė shkelur premtimin dhe marrėveshjen e tyre. Pėr kėtė arsye nuk ka filluar me bismilah. Kjo thėnie ėshtė transmetuar nga Aliu dhe Sufjan b. Ujejne.

  • Ka qenė traditė e arabėve kur kanė qenė nė injorancėn e tyre se nėse kanė pas ndonjė marrėveshje me ndonjė popull dhe kanė dėshiruar ta prishin atė marrėveshje, i kanė shkruar letėr mirėpo nuk e kanė filluar me bismilah. Kur zbriti kjo sure, e cila i anulon marrėveshjet mes tė Dėrguarit tė Allahut dhe jobesimtarėve, i Dėrguari i Allahut e dėrgoi Ali b. Ebu Talib qė ta lexojė para mushrikėve, nė kohėn e Haxhit, dhe nuk e ka filluar me bismilah, duke pasur parasysh traditėn e  arabėve nė kėtė.

  • Sahabėt kanė rėnė nė mospajtim se a ėshtė surja Teube dhe ajo Enfal njė sure e vetme apo janė tė ndara? Disa prej tyre thanė se ėshtė njė sure, ndėrsa disa tė tjerė thanė se janė dy sure dhe nė kėtė mėnyrė me lėnien e bismilahit u pajtuan dy palėt. Lanė nė mes tė kėtyre dy sureve njė hapėsirė dhe me kėtė u pėlqyen ata tė cilat thanė se kėto janė dy sure tė ndara, ndėrsa e lanė bismilahin, ku kėtė e pėlqyen ata qė thoshin se ajo ėshtė njė sure.

  • Sureja Teube ka qenė e gjatė gati sa surja Bekare pastaj ėshtė deroguar njė pjesė nė fillim tė saj dhe me tė pastaj ka rėnė edhe bismilahi. Kėtė mendim e transmeton Ibėn Vehbi, Ibnul Kasim, Ibnu Abdul Hakem nga Maliku, sikur qė e ka pėrmendur imam Kurtubi.

  • Ka thėnė Kurtubi: “E vėrteta  se pse bismilahi nuk ėshtė shkruar nė kėtė sure  ėshtė sepse Xhibrili ashtu ia ka zbritur tė Dėrguarit tė Allahut, pa bismilah”.

  • Muhamed Emin Shenkiti, autori i librit “Advaul bejan fi idahil Kuran bil Kuran” ka thėnė: “E vėrteta rreth rėnies sė bismilahit nė kėtė sure, ėshtė ajo qė ia ka thėnė Uthmani Abdullah b. Abasit. Kėtė tregim e shėnon Nesaiu, Tirmidhiu, Ebu Daudi, Imam Ahmedi, Ibėn Hibani nė “Sahihun” e tij, Hakimi nė “Mustedrekun” e tij dhe thotė se zinxhiri i kėsaj ėshtė i vėrtetė. Ibėn Abasi thotė se i ka thėnė Uthmanit: “Ēka ju shtyu qė ta vendosni  suren Teube pas sures Enfal dhe qė mos tė shkruani nė tė bismilahin?” Uthmani tha: “Kur tė Dėrguarit tė Allahu i zbriste diēka i thėrriste disa nga ata qė shkruanin shpalljen dhe u thoshte: ‘Vendosni kėto nė suren nė tė cilėn ka kėshtu e kėshtu.’ I zbrisnin atij ajete dhe u thoshte: ‘Vendosni kėto ajete nė suren nė tė cilėn pėrmendet kėshtu e kėshtu.’ Surja Enfal ishte prej tė parave qė ka zbritur nė Medine, ndėrsa Teube prej tė fundit qė ka zbritur prej Kuranit. Tregimi i kėsaj sureje ishte i ngjashėm me tregimin e sures Enfal. Vdiq i dėrguari i Allahut dhe nuk na sqaroi ne se a ėshtė surja Teube prej sures Enfal apo ėshtė e ndarė dhe mendova se ajo ėshtė prej saj. Pėr kėtė kam bashkuar mes atyre dyjave dhe nuk e kam shkruar nė mes tyre rreshtin e bismilahit”.

Dy vėrejtje :

1. Prej hadithit qė pėrmendėm, merret se renditja a ajeteve nė Kuran ėshtė bėrė nga ana e Pejgamberit (teukifije), sikur qė shihet nga ky hadith se edhe suret janė renditur nga ana e tė Dėrguarit tė Allahut, pėrveē kėsaj sureje.

2. Ka thėnė Ebu Bekr b. el Arabij el Maliki (Allahu e mėhsiroftė!): “Ky hadith ėshtė argument pėr pėrdorimin e kijasit (analogjisė) nė fe. A nuk e sheh se si Uthmani dhe sahabėt e tjerė e pėrdorėn kijasin nė mungesė tė tekstit. Ata e panė se surja Teube ėshtė e ngjashme nė tematikė me Suren Enfal dhe pėr kėtė sollėn menjėherė pas sures Enfal suren Teube”. Nėse ėshtė fut kijasi nė renditjen e kėsaj sureje, atėherė ēka ta merr mendja pėr dispozitat e tjera tė fesė?

Tematikat qė pėrmban kjo sure nė pėrgjithėsi

Para se tė futemi nė komentimin e ajeteve tė kėsaj sure, dėshirojmė t’i japim njė pasqyrė tė pėrgjithshme kėsaj sureje se cilat janė tematikat tė cilat i rreh kjo sure nė pėrgjithėsi.

Pjesa e parė e kėsaj sureje, duke filluar prej ajetit tė parė e deri te ajeti i 28, definon lidhjet mes muslimanve dhe jobesimtarėve, nė pėrgjithėsi nė gadishullin arab. Ja disa prej shembujve tė kėsaj pjese. Allahu thotė: “Denoncim nga Allahu dhe i dėrguari i Tij ndaj idhujtarėve me tė cilėt ju patėt lidhur kontratė (kumtesė pėr shkėputjen e marrėveshjes).

Pra, ju (idhujtarė) qarkulloni nėpėr tokė (lirisht) katėr muaj, e dijeni se fuqinė e Allahut nuk mund ta bėni tė paaftė dhe se Allahu mposhtė mohuesit.

Dhe (ky ėshtė) njė kumtim nga Allahu dhe i dėrguari i Tij, drejtuar gjithė njerėzve nė ditėn e haxhit tė madh, se Allahu ėshtė tėrhequr prej (marrėveshjes sė) idhujtarėve, e njėkohėsisht edhe i dėrguari i Tij. Po, nėse pendoheni, do tė jetė mė mirė pėr ju, e nėse ia ktheni shpinėn (rrugės sė drejtė), ta dini se nuk mund t'i shpėtoni (ndjekjes sė) Allahut. E, ti pėrgėzoji ata qė mohuan me njė dėnim tė padurueshėm.

Pėrveē atyre idhujtarėve me tė cilėt keni lidhur marrėveshje, e tė cilėt nuk ju kanė shmangur asgjė dhe nuk e kanė ndihmuar askėnd kundėr jush, pra, edhe ju pėrmbushni marrėveshjen e tyre deri nė afatin e caktuar. S'ka dyshim se Allahu i do tė devotshmit.

E kur tė kalojnė muajt e shenjtė, luftoni idhujtarėt kudo qė t'i gjeni, robėroni dhe ngujoni ata, u vini pritė nė ēdo shteg. Nė qoftė se pendohen, e falin namazin dhe e japin zeqatin, atėherė ua lėshoni rrugėn, se vėrtet Allahu falė ėshtė Mėshirues.” (tevbe1-5)

Shembulli tjetėr: O ju qė besuat, mos u ofroni miqėsi (dashuri) prindėrve tuaj, as vėllezėrve tuaj, nėse ata vlerėsojnė mosbesim kundėr besimit. E kush prej jush miqėsohet me ta, ata janė mizor.

 Thuaj (o i dėrguar): "Nė qoftė se etėrit tuaj, djemtė tuaj, vėllezėrit tuaj, bashkėshortet tuaja, farefisi juaj, pasuria qė e fituat, tregtia qė frikoheni se do tė dėshtojė, vendbanimet me tė cilat jeni tė kėnaqur, (tė gjitha kėto) janė mė tė dashura pėr ju se All-llahu, se i dėrguari i Tij dhe se lufta pėr nė rrugėn e Tij, atėherė, pritni derisa All-llahu tė sjellė vendimin e Tij. All-llahu nuk vė nė rrugėn e drejtė njerėzit e prishur.(tevbe 23-24).

Shembulli tjetėr: O ju qė besuat, vėrtetė idhujtarėt janė tė ndyrė, andaj pas kėtij viti tė mos i afrohen mė xhamisė sė shenjtė. Nėse i frikėsoheni skamjes All-llahu me dėshirėn e vet do t'ju pastroj me mirėsitė e Tij. All-llahu ėshtė i Gjithėdijshėm, ėshtė i urtė.  Teube, 28.

Pjesa e dytė e kėsaj sureje pėrfshin nė mėnyrė definitive lidhjet mes shoqėrisė muslimane dhe ithtarėve tė librit (jehudi dhe tė krishterė) nė pėrgjithėsi. Gjithashtu, nė kėtė pjesė tregon edhe pėr devijimin e ēifutėve dhe tė krishterėve nė ēėshtjet e besimit dhe jetės nė pėrgjithėsi. Ja disa shembuj tė kėsaj pjese: “Luftoni ata qė nuk besojnė Allahun e as botėn tjetėr, nuk e konsiderojnė tė ndaluar (haram) atė qė e ndaloi Allahu dhe i dėrguari i Tij, nuk besojnė fenė e vėrtetė, prej atyre tė cilėve u ėshtė dhėnė libri, derisa ta japin xhizjen nė dorė e duke qenė tė mposhtur.

E jehuditė thanė: ‘Uzejri ėshtė djali i Allahut’ e tė krishterėt thanė: ‘Mesihu ėshtė djalė i Allahut’. Ato ishim thėnie tė tyre me gojėt e tyre (fraza tė thata), qė imitojnė thėniet e jobesimtarėve tė mėhershėm. Allahu i vraftė, si largohen (nga e vėrteta)!” Teube, 29-30.

Shembulli tjetėr: “O ju qė besuat! Vėrtet, njė shumicė e parisė fetare e ēifutėve dhe e tė krishterėve, nė mėnyrė tė paligjshme, e hanė pasurinė e njerėzve dhe pengojnė tė tjerėt nga rruga e Allahut. Ata tė cilėt e ruajnė arin e argjendin e nuk e japin pėr rrugėn e Allahut, lajmėroji pėr njė dėnim tė dhembshėm.

Atė ditė kur ajo (pasuri e deponuar) fėrgohet nė prushin e xhehenemit, e me tė (ashtu zharavė) lyhen ballėt, anėt dhe shpinat e tyre (do t'u thuhet): ‘Kjo ėshtė ajo qė e depozituat pėr veten tuaj, pra shijoni atė qė e depozitonit!" Teube, 34-35.

Pjesa e tretė fillon me lajmėrimin e atyre tė cilėt i thirrėn qė tė marrin pjesė nė pėrgatitjen e ushtrisė, por  u rėnduan nė vend, sikur tė jenė tė gozhduar dhe u bėnė pėrtacė dhe nuk shkuan nė betejė. Kėta njerėz tė cilėt nuk morėn pjesė nė betejė nuk ishin tė gjithė prej hipokritėve, siē do tė shpjegojmė kur tė vijmė nė komentimin e kėtyre ajeteve. Ja disa shembuj nga kjo pjesė e sures: “O ju qė besuat! Ē'ėshtė me ju, qė kur ju thuhet: ‘Dilni nė (luftė) rrugėn e Allahut!’, ju u rėnduat nė vend (si tė ishit tė gozhduar)? A mos ishit tė kėnaqur me jetėn e kėsaj bote, se sa me atė tė ardhmen? Pėrjetimi i jetės sė kėsaj bote ndaj asaj sė ardhmes, nuk ėshtė asgjė.

Nėse nuk dilni (nė luftė), Ai do t'ju dėnojė me njė dėnim tė dhembshėm, do t'ju zėvendėsojė me njė popull tjetėr dhe Atij nuk i bėhet farė dėmi. Allahu ėshtė i gjithėfuqishėm pėr ēdo gjė.

Nė mos e ndihmofshi atė (Pejgamberin), atė e ka ndihmuar Allahu; kur ata qė nuk besuan e nxorėn atė vetė tė dytin; kur qė tė dy ishin nė shpellė, kur po i thoshte shokut tė vet: ‘Mos u pikėllo (friko), Allahu ėshtė me ne!’ E Allahu zbriti qetėsi (nė shpirtin e) atij, e fuqizoi me njė ushtri qė ju nuk e patėt; e fjalėn e atyre qė nuk besuan mė tė ultėn, kurse fjala e Allahut (ėshtė) mė e larta. Allahu ėshtė mė i Fuqishmi, mė i Urti. Dilni (nė luftė), le t'ju vijė (lufta) e lehtė ose e rendė, luftoni pėr hirė tė Allahut me pasurinė tuaj dhe me veten tuaj; kjo ėshtė gjėja mė e dobishme pėr ju, nėse e kuptoni.” Teube 39-41.

Pjesa e katėrt e kėsaj sureje e cila ėshtė pjesa mė e gjatė e saj pėrfshin mė shumė se gjysmėn e sures, flet nė poshtėrimin e hipokritėve dhe ndikimin e tyre tė keq ndaj shoqėrisė muslimane.

Nė kėtė pjesė Allahu pėrshkruan gjendjen e hipokritėve, anėn shpirtėrore tė tyre dhe atė praktike. Kėtu zbulon edhe qėndrimet e tyre nė betejėn e Tebukut, para betejės, gjatė betejės dhe pas pėrfundimit tė saj. Allahu zbuloi qėllimet, intrigat, hilet e  tyre si dhe arsyetimet e tyre tė pavenda nė mos pjesėmarrjen e tyre nė betejė. Po ashtu, tregon se si hipokritėt janė munduar qė tė dobėsojnė rreshtat e muslimanve dhe tė fusin nė mes tyre pėrēarje. Pastaj tregon se si e kanė munduar tė Dėrguarin e Allahut dhe si e kanė fyer atė. Tė gjitha kėto gjėra mė gjerėsisht do tė shpjegohen kur tė vijmė nė komentimin e kėtyre ajeteve, qė flasin pėr kėtė lloj tė njerėzve. Ja disa shembuj tė cilėt tregojnė pėr intrigat, hilet dhe qėllimet e tyre tė kėqija, ndaj tė Dėrguarit tė Allahut dhe shokėve tė tij: “E sikur tė kishin dėshiruar ata tė dalin, do tė bėnin pėr tė (pėr luftė) ndonjė pėrgatitje, por Allahu nuk e pėlqeu ngritjen e tyre, andaj i zmbrapsi, dhe u ėshtė thėnė: ‘Rrini me tė paaftit (fėmijėt, gratė e pleqtė).’ Edhe sikur tė dilnin me ju, ata nuk do t'ju shtonin tjetėr pėrveē ngatėrresės dhe shumė shpejt do tė pėrēanin mesin tuaj, duke kėrkuar t'ju turbullojnė. E ndėr ju ka tė tillė qė i dėgjojnė ata. Allahu i di shumė mirė hipokritėt.

Ata edhe mė parė tentuan pėrēarjen tuaj, t'i ngatėrruan ty ēėshtjet, derisa tė erdhi e vėrteta dhe ngadhėnjeu vendimi i Allahut, pėrkundėr asaj qė ata e urrenin.

Dhe prej tyre ka tė tillė qė thonė: ‘Mė lejo mua (tė mos shkoj nė luftė) e mos mė vė nė sprovė!’ Ja, ata mu nė sprovė kanė rėnė (mė parė). Xhehenemi, gjithsesi, i pėrfshin nga tė gjitha anėt jobesimtarėt. Teube 46-49.

Shembulli tjetėr:

“Ata betohen nė Allahun se vėrtetė janė si ju, por ata nuk janė me ju, ata janė popull qė frikėsohet”. Teube, 56.

Shembulli tjetėr: “Ka prej tyre qė do tė bėjnė vėrejtjen nė ndarjen e lėmoshės, nėse u jepet nga ajo, ata mbesin tė kėnaqur, e nėse nuk u jepet, ata hidhėrohen.

E sikur tė kėnaqeshin me atė qė ua dha Allahu dhe i dėrguari i Tij, e tė thoshin: ‘Ne na mjafton Allahu, Allahu do tė na furnizojė nga tė mirat e Tij, e edhe i dėrguari i Tij, dhe se vetėm te Allahu e mbėshtesim dėshirėn (do tė ishte shumė mė mirė pėr ta)". Teube 58-59.

Shembulli tjetėr: “Ka prej tyre qė e ofendojnė Pejgamberin e thonė: ‘Ai ėshtė bėrė vesh (beson ēka dėgjon)’. Thuaj! Ai ėshtė vesh i sė mirės suaj (dėgjon tė mirėn dhe vepron e jo tė keqen), ai beson Allahun (ēka i thotė), u zė besė besimtarėve dhe ėshtė mėshirues pėr ata qė besuan nga mesi juaj, e ata qė nuk e lėnė tė qetė tė dėrguarin e Allahut, ata kanė dėnim tė dhembshėm.’” Teube, 61.

Shembulli tjetėr:

Hipokritėt kanė frikė se do tė zbritet ndonjė kaptinė qė do tė nxjerrė nė shesh atė qė kanė nė zemrat e tyre. Thuaj! Ani, talluni! Allahu do ta zbulojė atė qė i frikėsoheni.

E nėse i pyet ti ata (pėrse tallen), do tė thonė: ‘Ne vetėm jemi mahnitur e dėfryer’. Thuaj! A me Allahun, librin dhe tė dėrguarin e Tij talleni?’

Mos kėrkoni fare ndjesė, ju pasi (shpallėt se) besuat, keni mohuar. Nėse njė grup nga ju i falim, grupin tjetėr e dėnojmė, ngase ishin kriminelė.”Teube, 64-66.

Shembulli tjetėr: “Hipokritėt dhe hipokritet janė si njėri-tjetri, urdhėrojnė pėr tė keqen e ndalojnė nga e mira dhe shtrėngojnė duart e tyre. Harruan Allahun (nuk i binden), prandaj Ai i harroi (nga mėshira). Nuk ka dyshim, hipokritėt janė ata tė prishurit.

Hipokritėve dhe hipokriteve dhe jobesimtarėve Allahu u ka pėrcaktuar zjarrin e xhehenemit, ku do tė jenė pėrgjithmonė, ai mjafton pėr ta  dhe ata i ka mallkuar Allahu. Ata kanė dėnim tė pandėrprerė.” Teube 67-68.

Pjesa e pestė e kėsaj sureje tregon se krahas besimtarėve tė sinqertė tė muhaxhirėve dhe ensarėve, tė cilėt ishin shtylla mė e fortė e shoqėrisė islame, afėr tyre ekzistonin edhe disa grupe tė tjera tė njerėzve nga beduinėt ku prej tyre kishte tė sinqertė, por kishte edhe njerėz hipokritė tek tė cilėt drita e imanit nuk kishte depėrtuar. Krahas kėtyre kishte edhe tė atillė qė i kishin tė pėrziera punėt e tyre dhe kishte edhe tė atillė qė nuk ishte i ditur realiteti i tyre, ēėshtjen e tyre e dinte vetėm Allahu. Ajetet kuranore nė kėtė pjesė tė kėsaj sureje flasin pėr kėto grupe tė njerėzve qė ekzistonin nė kohėn e tė Dėrguarit tė Allahut. Ja disa nga ajetet qė flasin pėr kėtė: “Arabėt beduinė janė tė pajisur me mohim e hipokrizi mė tė fortė dhe janė mė tė pėrshtatshėm pėr tė mos i njohur dispozitat qė ia zbriti tė dėrguarit tė Tij Allahu. Allahu i di ēėshtjet, Ai ėshtė i urtė.”

Ka disa beduinė qė pėr atė qė e jep, e konsideron si tė dėshtuar dhe presin kthesa kundėr jush. Kundėr tyre e ardhmja qoftė e keqe! Allahu dėgjon, di.

Po, ka edhe disa nga beduinėt qė besojnė Allahun dhe botėn tjetėr dhe atė qė e japin e konsiderojnė afrim te Allahu dhe bekim te i dėrguari. Vini re, ato janė afrime te Allahu pėr ta, e Allahu do t'i pėrfshijė nė mėshirėn e Tij. Allahu falė dhe ėshtė mėshirues.” Teube, 97-99.

“Edhe rreth jush ka beduinė qė janė hipokritė, e edhe nga banorėt e Medinės qė janė pėrcaktuar pėr hipokrizi. Ti nuk i di ata, Ne i dimė, ata do t'i dėnojmė dy herė, pastaj shtyhen nė dėnimin e madh.

Ka edhe tė tjerė qė i kanė pranuar mėkatet e veta: ata pėrzien vepra tė mira, e edhe tė tjera tė kėqija. Atyre do t'ua falė Allahu, se Ai i falė atij qė pendohet, e mėshiron atė qė pėrmirėsohet.”Teube, 101-102.

Pjesa e gjashtė e kėsaj sureje tregon natyrshmėrinė e lidhjes sė besės me Allahun pėr luftėn nė rrugėn e Tij. Tregon natyrshmėrinė e luftės nė rrugėn e Allahut dhe kufijtė e saj. Po ashtu, tregon domosdoshmėrinė e banorėve tė Medinės dhe tė beduinėve qė ishin rreth Medinės pėr pjesėmarrjen nė kėtė luftė. Nga mesi i kėsaj pjese tė kėsaj sureje Allahu, gjithashtu, tregon pėr disa njerėz tė sinqertė qė nuk morėn pjesė nė betejėn e Tebukut. Dhe nė fund tė kėsaj pjese, edhe njė herė, tregon gjendjet e hipokritėve dhe qėndrimin e tyre nga ajo qė zbret prej Kuranit. Ja disa shembuj  qė pėrmban kjo pjesė e kėsaj sure:

“Allahu bleu prej besimtarėve shpirtrat dhe pasurinė e tyre me xhenet. Luftojnė nė rrugėn e Allahut, mbysin dhe mbyten. (Allahu dha) Premtim tė cilin e vėrtetoi nė Teurat, Inxhill e Kuran. E kush ėshtė mė zbatues i sigurt i premtimit tė vet se Allahu? Pra, gėzohu tregtisė qė bėtė me Tė. Ky ėshtė suksesi i madh.

(Tė xhenetit janė) Edhe ata qė pendohen, ata qė sinqerisht adhurojnė, ata qė falėnderojnė, ata qė agjėrojnė, ata qė bėjnė ruku, qė bėjnė sexhde, qė urdhėrojnė pėr tė mira e ndalojnė nga tė kėqijat, edhe pėrmbushin dispozitat e Allahut. Pra, pėrgėzoji besimtarėt.” Teube, 111-112.

Shembulli tjetėr:

“Nuk ishte me vend pėr banorėt e Medinės e as pėr ata qė ishin rreth tyre nga beduinėt, tė ngelin (pa shkuar) pas tė dėrguarit tė Allahut e as tė kursejnė veten e tyre ndaj vetes sė tij (Pejgamberit). Nuk ishte me vend ngase, ata nuk i godet as etja, as lodhja, as uria kur janė nė rrugėn e Allahut, dhe nuk shkelin ndonjė vend qė i hidhėron mosbesimtarėt, dhe nuk arrijnė kundėr armikut kushdo qoftė (mbytje, robėrim tė tyre ose ngadhėnjim mbi ta), vetėm se tė gjitha ato do t’u evidentohen atyre si vepėr e mirė (shpėrblyese). Allahu nuk ua humb shpėrblimin vepėrmirėve.

Dhe nuk japin kontribut, tė vogėl ose tė madh, nuk kapėrcejnė ndonjė luginė, e qe tė mos u shėnohet (pėr shpėrblim) atyre, pėr t'i shpėrblyer Allahu mė sė miri atė qė vepruan.” Teube, 120-121.

“E kur zbret ndonjė kaptinė (qė turpėrinė e tyre) ata shikojnė njėri-tjetrin (e thonė mes vete): ‘A ju pa ndokush ju’ e pastaj largohen. Allahu prapėsoi zemrat e tyre, ngase ishin popull qė nuk kuptonte.” Teube, 127.

Dhe nė fund kjo sure pėrfundon me disa nga cilėsitė e tė Dėrguarit tė Allahut dhe njėkohėsisht ju drejton nė mbėshtetjen e plotė tek Allahu dhe mjaftimi nė kėtė mbėshtetje:

“Juve ju erdhi i dėrguar nga lloji juaj, atij i vjen rėndė pėr vuajtjet tuaja, sepse ėshtė lakmues i rrugės sė drejtė pėr ju, ėshtė i ndjeshėm dhe i mėshirshėm pėr besimtarėt. Po nėse ata refuzojnė (atė qė ua sjell) atėherė thuaj: ‘Allahu ėshtė pėr mua mjaft, s'ka tė adhuruar pėrveē Tij, vetėm te Ai jam mbėshtetur, e Ai ėshtė Zot i Arshit tė madh!"’ Teube, 128-129.

Pėrgatiti: Shaban Murati

16.02.2007

vazhdon...


[1] Ajo ēka ėshtė realitet, sipas trasnmetimeve tė vėrteta, ėshtė se surja e fundit e cila i ka zbritur tė Dėrguarit tė Allahut ėshtė surja Nasr.

                                         www.klubikulturor.com