Besimi i Ehli Sunetit nė atė qė ka
ndodhur mes shokėve tė tė dėrguarit tė Allahut nė
betejėn e Xhemelit
Besimi i ehli sunetit dhe xhematit ėshtė
heshtja pėr atė qė ka ndodhur mes shokėve tė tė
dėrguarit tė Allahut, tė jemi tė kėnaqur me gjithė ata.
Po ashtu, besimi i ehli sunetit ėshtė se ata janė
pėrpjekur nė kėrkimin e sė vėrtetės. Pėr atė qė e kanė
qėlluar kanė dy shpėrblime, ndėrsa pėr atė qė nuk e kanė
qėlluar e kanė njė shpėrblim.
Librat e historisė shumė herė janė tė
mbushura me lajme tė pėrgėnjeshtruara, lajme tė cilat
ulin vlerėn e kėtyre shokėve tė zgjedhur tė tė dėrguarit
tė Allahut. Mospajtimet e tyre i kanė paraqitur si
mospajtime dhe probleme personale apo probleme tė kėsaj
bote. Pasi qė ēėshtja ėshtė kėshtu, ne do t’i sjellim
disa lajme tė vėrteta rreth kėsaj beteje. Do tė sqarojmė
shtytėsin i cili ka shtyrė nė luftėn mes sahabėve
(Allahu qoftė i kėnaqur me ta!).
Sė pari:
Aliut ju dha besa pėr halife pas vrasjes sė Uthmanit.
Aliu nuk e deshi njė gjė tė tillė dhe e refuzoi, por
pastaj pas insistimit tė shokėve tė tė dėrguarit tė
Allahut e pranoi njė gjė tė tillė. Nė lidhje me kėtė
Aliu thotė: “Mendja ime fluturoi ditėn kur u vra Uthmani
dhe e kam mohuar njė gjė tė tillė. Kanė kėrkuar prej
meje besėn pėr halife dhe u kam thėnė: “Pasha Allahun,
unė turpėrohen prej Allahut qė t’i jap besėn njė populli
i cili e ka vrarė njė njeri pėr tė cilin i dėrguari i
Allahut ka thėnė: ‘E si mos tė turpėrohem prej njė
njeriu prej tė cilit turpėrohen engjėjt’. Unė turpėrohem
prej Allahut qė tė marr besėn, ndėrsa Uthmani i vrarė
ende nuk ėshtė varrosur. Shokėt e Pejgamberit e lanė
kėtė ēėshtje. Pasi u varros Uthmani u kthyen pėrsėri dhe
kėrkuan prej meje qė tė mė japin besėn pėr halife.
Thash: ‘O Zot, unė po i frikėsohem asaj qė po mė
ofrohet.’ Pastaj vendosa qė ta pranoj. Kur mė thanė: ‘O
udhėheqės i muslimanve, kur mė thanė kėtė, sikur zemra
mu ēa. Pastaj tha: ‘O Zot, merr prej meje pėr Uthmanin,
gjersa tė jesh i kėnaqur.’” Transmeton Hakimi dhe e ka
pėlqyer imam Dhehebiu.
Sė dyti: Nuk
ka pasur mundėsi Aliu qė tė zbatojė shpagimin dhe kapjen
e vrasėsve tė Uthmanit, pėr shkak se nuk i ka njohur
personalisht se kush e kanė vrarė dhe me ta kanė qenė tė
pėrzier nė kėtė ushtri edhe havarixhėt, edhe pse ishin
shumė dhe tė pėrgatitur pėr luftė. Nė disa transmetime
thuhet se numri i tyre kishte arritur deri nė 2000.
Gjithashtu disa prej tyre kishin lėnė Medinėn dhe kishin
shkuar nėpėr vende tė tjera, kur Aliu mori besėn.
Shumė prej sahabėve, nė kėtė kohė, ishin
jashtė Medinės. Prej tyre ishin edhe nėnat e
besimtarėve, pėr shkak tė angazhimit tė tyre pėr haxh.
Sepse vrasja e Uthmanit ndodhi ditėn e xhuma mė 18
kaluar prej dhulhixhes, vitin 35 h.
Sė treti: Kur
kaluan 4 muaj prej besės qė kishte marrė Aliu, pa e
zbatuar shpagimin, doli Talha dhe Zubejri nė Mekė dhe u
takuan me nėnėn e besimtarėve Aishen dhe u morėn vesh qė
tė dalin nė Basra dhe tė qėndrojnė me kuajt dhe burrat,
jo pėr qėllim lufte, por qė t’ju lehtėsohet atyre nė
kapjen vrasėsve tė Uthmanit dhe zbatimin e shpagimit tek
ta. Kėtė argumenton ajo qė transmetohet nga imam Ahmedi
dhe Hakimi se Aishja, kur mbėrriti tek puset e Benu
Amirit natėn, lehėn qentė. Tha: “Ēfarė uji ėshtė ky?”
thanė: “Uji haueb.” Tha: “Unė mendoj qė tė kthehem,
sepse i Dėrguari i Allahut na ka thėnė neve: ‘Si do tė
jetė me ndonjėrėn prej jush, kur do t’ju lehin qentė e
hauebit”. Atėherė Zubejri i tha: “Po kthehesh, ndoshta
Allahu me ty ndreq nė mes njerėzve.”
Sė katėrti:
Daljen e tyre nė Basra dhe mbizotėrimin e saj Aliu e
llogariti si dalje nga respektimi i Emirit dhe u
frikėsua se do tė ndahet shteti islam dhe shkoi nė
drejtim tė tyre. Allahu thotė: “Ēėshtja e Allahut ėshtė
e caktuar”.
Sė pesti:
Aliu dėrgoi Kaka bin Amr tek Talha dhe Zubejri dhe i
ftoi qė tė bashkohen. Ai filloi sė pari me Aishen dhe i
tha: “Oj nėna ime, ēka tė shtyri qė erdhe nė kėtė vend?”
Tha: “O biri im, ndreqjen e njerėzve nė mes tyre.”
Ka thėnė Ibnu Kethiri (Allahu e
mėshiroftė!) nė librin e tij “Elbidaje ue nihaje”: “U
kthye tek Aliu dhe e njoftoi pėr kėtė lajm dhe i pėlqeu
kjo dhe dėshiroi qė t’i ndreq njerėzit mes tyre, pa
marrė parasysh a janė tė kėnaqur tė gjithė me kėtė.
Aishja dėrgoi lajm tek Aliu qė ta njoftojė se ajo ka
ardhur pėr ndreqjen e njerėzve. U gėzuan tė dy grupet.
Aliu u ngrit qė t’ju mbajė njerėzve njė ligjėratė. E
pėrmendi nė tė injorancėn dhe punėt e keqija tė saj.
Ndėrsa ua pėrkujtoi Islamin dhe lumturinė e tij me
dashurinė dhe bashkimin e njerėzve dhe se Allahu i ka
bashkuar kėta pas vdekjes sė Pejgamebrit nė Ebu Bekrin,
pas vdekjes sė Ebu Bekrit nė Umerin, pastaj nė Uthmanin,
pastaj ndodhi kjo qė ndodhi nė kėtė umet. Ata qė kanė
dashur luftė janė popuj tė cilėt kanė kėrkuar dynjanė
dhe kanė xhelozuar nė atė qė Allahu ia ka dhėnė dikujt.
Me kėtė kėta njerėz dėshiruan tė mposhtin Islamin, por
Allahu ėshtė mbi tė gjitha. Unė nesėr do tė largohem nga
kėtu dhe largohuni edhe ju dhe mos tė largohet me mua
asnjėri i cili ka ndihmuar nė vrasjen e Uthmanit,
qoftė edhe me diēka tė vogėl.”
Pastaj ka thėnė Ibnu Kethiri: “Njerėzit
nė kėtė natė fjetėn rehat, ndėrsa pėr vrasėsit e
Uthmanit ishte njė natė e keqe. Vrasėsit e Uthmanit
filluan tė kėshillohen nė mes tyre. U pajtuan qė tė
pėrhapin luftėn, prej asaj qė nuk kishin nga t’ia
mbanin. U ngritėn para namazit tė sabahut ku ishin
afėrsisht 2000 burra. Ēdo grup shkoi tek tė afėrmit e
tyre, ku i sulmuan ata me shpata. Ēdo grup u shpėrnda nė
popullin e vet qė t’i pengojė dhe kėshtu u ngritėn
njerėzit prej gjumit tė tyre me shpata nė dorė.
Sė gjashti:
Ajo qė ėshtė mė me rėndėsi tė qartėsohet nė kėtė ēėshtje
ėshtė ajo ēka kanė qenė shokėt e tė Dėrguarit tė
Allahut, prej sinqeritetit, mbajtjes sė premtimit dhe
dashuria pėr Allahu me gjithė luftėrat qė kanė pasur. Ja
disa shembuj tė cilėt tregojnė pėr kėtė:
Transmeton
Ibėn Ebi Shejbe nė librin e tij me zinxhir tė vėrtet nga
Hasen b. Ali i cili ka thėnė: “E kam parė (e ka pėr
qėllim Aliun) kur u ashpėrsua lufta, mė merrte dhe mė
fshihte e mė thoshte: ‘O Hasen, sikur tė kisha vdekur
para kėsaj para 23 haxheve apo viteve!”
Zubejri e
la luftėn dhe zbriti nė njė luginė. E pasoi Amėr b.
Xhermuz dhe e vrau kur ai ishte duke fjetur. Kur i erdhi
lajmi Aliut pėr vdekjen e tij tha: “Pėrgėzoje vrasėsin e
Ibėn Safijes (Zubejrit) me zjarr. Ibėn Xhermuzi erdhi
dhe nė dorė kishte shpatėn e Zubejrit, atėherė i tha
Aliu: “Kjo shpatė shpesh i ka larguar vėshtirėsitė nga
fytyra e tė dėrguarit tė Allahut.
Ndėrsa
Talha u godit me njė shigjetė nė gjurin e tij dhe vdiq
prej saj. Aliu u ndal tek Talha dhe filloi t’ia fshijė
dheun nga fytyra e tij dhe tha: “Allahu tė mėshiroftė, o
Ebu Muhamed! Krenohem qė tė shoh tė shtrirė nėn yjet e
qiellit.” Pastaj tha: “Allahut i ankohem pėr mėrzinė dhe
pikėllimin tim. Vallahi sikur tė kisha vdekur 23 vjet
para kėsaj dite.”
I ėshtė
thėnė Aliut: “Dy njerėz janė para derės tė cilėt po e
fyejnė Aishen.” E urdhėroi Kaka b. Amr qė t’i rrahė me
100 kamxhik ēdonjėrin prej tyre.
Ėshtė
pyetur Aishja pėr ata qė janė vrarė nė radhėt e saj prej
muslimanėve dhe ata qė janė vrarė nė radhėn e Aliut prej
muslimanve. Ēdoherė qė pėrmendte ndonjėrėn prej tyre,
lutej pėr tė dhe kėrkonte nga Allahu ta mėshirojė.
Kur
dėshiroi Aishja tė dalė prej Basrės. Aliu i pėrgatiti
ēdo gjė qė i nevojitet prej mjetit tė udhėtimit,
ushqimin. Gjithashtu Aliu i zgjodhi 40 gra prej grave tė
Basrės tė njohura dhe e shoqėroi atė vėllai i saj
Muhamed b. Ebi Bekėr, i cili ishte nė ushtrinė e Aliut.
Edhe Aliu, gjithashtu, e pėrcolli nėnėn e besimtarėve
duke ia dhėnė lamtumirėn, e pėrcolli atė disa milje.
Kur Aishja
u dha lamtumirėn njerėzve u tha: “O biri im, mos ta
qortoj asnjėri tjetrin. Vallahi nuk ka mes meje dhe
Aliut nė tė kaluarėn pėrveē ajo ēka mund tė ketė mes
gruas dhe tė afėrmit e burrit tė saj. Ai ėshtė prej
qortuesve mė tė zgjedhur pėr mua.” Aliu tha: “Tė
vėrtetėn e ka thėnė. Vallahi nuk ka pas mes meje dhe saj
pėrveē asaj qė tha. Ajo ėshtė gruaja e Pejgamberit tuaj
nė kėtė botė dhe nė botėn tjetėr.
Njė
thirrės i Aliut thirri: “Mos tė vritet dikush nga mbrapa
dhe mos goditet me plagė. Kush e mbyll derėn e shtėpisė
sė tij ai ėshtė i sigurt. Kush e hedh armėn ai ėshtė i
lirė. Pastaj urdhėroi Aliu qė tė tubojė atė qė ka gjetur
tek pasuesit e Aishes nė ushtri dhe t’i dėrgojė nė
xhaminė e Basras dhe kush e njeh mallin e vet le ta
marr.
Kjo dhe gjėra tė tjera tregojnė pėr
pozitėn dhe vlerėn qė kanė pasur kėta shokė tė zgjedhur,
pozitėn e tyre dhe angazhimin e tyre nė kėrkimin e sė
vėrtetės. Tregon zemrat e tyre tė shėndosha dhe tė
pastra prej zilisė, urrejtjes dhe epshit. Allahu qoftė i
kėnaqur me tė gjithė!