Pėrgjigjet e palės sė
parė ndaj argumenteve tė palės sė dytė
Pėrgjigja
ndaj argumentit tė parė
Pėrgjigja ndaj
ajetit: Dhe se njeriut nuk i takon tjetėr vetėm se
atė qė ka punuar.
Kėtij
ajeti i janė pėrgjigjur nė disa pikėpamje:
-Pikėpamja e parė:
Qėllimi nga ky ajet janė jobesimtarėt.
-Pikėpamja e dytė:
Se ky ajet ėshtė anuluar me ajetin tjetėr:
والذين
امنوا واتبعتهم ذريتهم بايمان الحقنا بهم ذريتهم وما
التناهم من عملهم من شيء
"E ata qė
vetė besuan, e edhe pasardhėsit e tyre ishin me besim,
Ne atyre do t'ua shoqėrojmė pasardhėsit e tyre dhe asgjė
nuk u pakėsojmė nga veprat e tyre (prindėrve)...."
-Pikėpamja e tretė:
Edhe nėse themi se ajeti nuk ėshtė i
anuluar, por ai nuk mohon pėrfitimin nga shpėrblimi i
dikujt tjetėr, por e mohoi qė i vdekuri tė bėhet pronar
i veprave tė tjetėrkujt.
-Pikėpamja e katėr:
Edhe nėse themi se ajeti ndalon pėrfitimin nga veprat e
dikujt tjetėr nė esencė, nga ky ajet janė pėrjashtuar
veprat trupore si: sadakaja, agjėrimi, haxhi, ndėr to
edhe leximi i Kuranit.
Pėrgjigja ndaj argumentit
tė dytė
Pėrgjigja
ndaj hadithit:
Kur tė
vdesė njeriu i ndėrpritet vepra e tij, pėrveē tri
gjėrave...
Nė hadith
flitet pėr ndėrprerjen e veprave qė i kryente vet i
vdekuri, kurse leximi i Kuranit dhe dhurimi i
shpėrblimit ėshtė vepėr e dikujt tjetėr qė ia dhuron
atij.
Ibėn Ebil
Iz Hanefi thotė: Kurse sa i pėrket argumentimit me
hadithin: Kur tė vdesė njeriu...(hadithi i
sipėrpėrmendur) ėshtė i pavend, pasi Profeti (salallahu
alejhi ue selem) nuk ka thėnė ndėrprerja e dobisė, por
tregoi ndėrprerjen e veprave, kurse veprat e dikujt
tjetėr janė tė atij qė i vepron. Nėse ai i dhuron tė
vdekurit (me dėshirė), atėherė i arrin ajo atij dhe jo
vlera e veprės qė e kryen vet i vdekuri. Kjo ėshtė
njėsoj sikur borxhi qė e lanė dikush nė vend tė dikujt
tjetėr dhe me kėtė ai lirohet nga ai borxh.
Pėrgjigja
ndaj argumentit tė tretė
Pėrgjigja
ndaj thėnies se kjo nuk ka qenė praktikė e Resulullahut
(salallahu alejhi ue selem).
-Nuk
pranojmė se kjo ėshtė diēka e re, pasi pėr kėtė ėshtė
aluduar nė disa citate kuranore tė cilat flasin pėr
arritjen e shpėrblimit tė lutjes, sadakasė, haxhit,
agjėrimit. Dhe ne nuk bėjmė dallim ndėrmjet sadakasė dhe
leximit tė Kuranit, apo haxhit dhe leximit tė Kuranit,
apo agjėrimit dhe leximit tė Kuranit. Pasi bėrja e kėtij
dallimi ėshtė bėrje dallimi ndėrmjet dy gjėrave tė
njėjta.
Pėrgjigja
ndaj argumentit tė katėrt
Pėrgjigja
ndaj thėnies se kjo praktikė nuk ka qenė e njohur te
sahabėt e Resulullahut (salallahu alejhi ue selem).
Ibėn
Kajimi i pėrgjigjet kėsaj thėnie kėshtu: "Ai i cili
thotė se kėtė nuk e ka praktikuar askush nga tė parėt (selefi)
e thotė njė thėnie pėr tė cilėn nuk di. Do tė thotė se
kjo ėshtė njė dėshmi dhe mohim i diēkaje qė nuk ka
njohuri. Ku mund ta di ai, ndoshta selefėt (sahabėt) e
bėnin kėtė, por nuk e lejonin ta shohin (kėtė praktikė)
ata qė prezantonin tek ata. Mjafton qė i Gjithėdijshmi i
fshehtėsive (Allahu) tė ketė dije pėr qėllimet dhe
synimet e tyre, posaēėrisht pasi pėr kėtė adhurim
(dhurimin e shpėrblimit tė Kuranit pėr tė vdekur) nuk
ėshtė i kushtėzuar shqiptimi me gojė, ashtu siē ėshtė
sqaruar mė herėt."
Pėrgjigjet e palės sė
dytė ndaj argumenteve tė palės sė parė
Pėrgjigje
ndaj argumentit tė parė
Pėrgjigja
ndaj argumentimit me ajetin kuranor:
"Edhe
ata qė kanė ardhur pas tyre e thonė: Zoti ynė, falna
neve dhe vėllezėrit tanė qė para nesh u pajisėn me
besim..."
Ėshtė e
qartė dhe e pranuar se lutja dhe kėrkimi i faljes u
arrin tė vdekurve, pasi pėr kėtė kemi argumente tė
prera, por nuk pajtohemi se edhe leximi i Kuranit pėr ta
ėshtė e njėjtė, por ajo dallon.
Pėrgjigje
ndaj argumenti tė dytė
Argumentimit me hadithin tė cilin e transmeton Abdullah
Ibėn Umeri: I vdekuri dėnohet nga tė qarėt e
familjes sė tij ndaj tij.
Pala e
dytė e argumentimit me kėtė hadith i ėshtė pėrgjigjur nė
disa pikėpamje, ne do t`i cekim dy:
Pikėpamja e parė:
Pėrgjigja ndaj kėtij argumenti ėshtė se komentatorėt e
kėtij hadithi thonė se i vdekuri dėnohet nga tė qarėt e
tė gjallėve vetėm atėherė kur porosit i vdekuri para
vdekjes qė tė qajnė dhe vajtojnė pėr tė, atėherė Allahu
i Lartėsuar e dėnon tė vdekurin nga tė qarėt,
gjegjėsisht tė vajtuarit e familjes. I vdekuri dėnohet
nga kjo pasi ėshtė shkaktar nė kėtė, pasi ai ka kėrkuar
tė vajtojnė ata dhe pėr kėtė do tė dėnohet.
Kurse kush vajton pa porosi tė tė vdekurit, ai nuk
pėrjeton dėnim. pasi Allahu i Lartėsuar thotė:
قل
اغير الله ابغي ربا وهو رب كل شيء ولا تكسب كل نفس الا
عليها ولا تزر وازرة وزر اخرى ثم الى ربكم مرجعكم فينبئكم
بما كنتم فيه تختلفون"
Thuaj! A
tė kėrkoj Zot pos Allahut, e Ai ėshtė Zot i ēdo sendi
(ekzistues) dhe dėmi i secilit person ėshtė kundėr
vetes. Askush nuk do ta bartė barrėn e tjetrit.
Mandej, kthimi juaj ėshtė te Zoti juaj; e Ai ju njofton
pėr atė qė pėrēaheshit.
Pikėpamja e dytė:
Qėllimi i hadithit ėshtė pėr jobesimtarėt e jo pėr
besimtarėt, prandaj Aishja. kur e dėgjoi kėtė ndodhi, ia
mohoi Ibėn Umerit kėtė duke thėnė: Allahu e mėshiroftė
atė (Ibėn Umerin) se ai ndoshta ka harruar, dhe tha se
kjo ėshtė vetėm pėr jobesimtarėt.
Pėrgjigje
ndaj argumentit tė tretė
Hadithet
tė cilat tregojnė se nėse tė vdekurve u dhurojmė
shpėrblime, ato u arrijnė atyre, si duaja (lutja),
shpagimi i borxhit, sadakaja, haxhi, etj. Kryerja e
veprave tė tilla pėr tė vdekur ka argumente tė posaēme
pėr secilėn vepėr, qė pėrmendet nė hadithet e pėrmendura
shumė qartė. Kurse thėnia se edhe dhurimi i shpėrblimit
tė leximit ėshtė sikur ato vepra tė cituara me hadith,
kjo ėshtė analogji (kijas). Dhe nuk ėshtė e saktė kjo,
pasi rregulli i pėrgjithshėm nė shkencėn e Usuli
Fikhut ėshtė se nė ibadete (adhurime) nuk lejohet bėrja
analogji (La kijase fil ibadat).
Pėrgjigja
ndaj argumentit tė katėrt
Argumentit:Lexoni tė vdekurve
tuaj Suren Jasini
Pėrgjigja
ndaj kėtij argumentimi ėshtė bėrė nė dy pikėpamje:
-Pikėpamja
e parė: Ky hadith nuk ka pėr qėllim leximin i sures
Jasin atij personi qė ėshtė i vdekur, por ėshtė pėr
qėllim leximi i Jasinit ndaj atij personi qė ėshtė i
sėmurė dhe para vdekjes, pra ai qė ėshtė duke i
pėrjetuar agonitė e vdekjes. Fjala tė vdekurve e cila
pėrmendet nė hadith nuk ka pėr qėllim ai i cili veēse ka
vdekur, por ai qė ėshtė pranė vdekjes, do tė thotė ai i
cili i pėrjeton agonitė dhe vėshtirėsitė e vdekjes.
Kjo formė e pėrdorimit tė emrave foljor nė gjuhėn arabe
ėshtė e njohur, sikurse njeriu qė ėshtė duke u
pėrgatitur pėr udhėtim, i lejohet gjuhėsisht tė thotė:
Unė jam udhėtar edhe pse ai faktikisht nuk ka filluar
udhėtimin, por vetėm ėshtė duke u bėrė gati.
I njėjti
rast ėshtė edhe me hadithin: Pėrkujtoni tė vdekurit
tuaj me 'La ilahe il Allah'.
Edhe kėtu nėnkupton t`i rikujtojmė ata qė janė nė
momentet e vdekjes, e jo t`i pėrkujtojmė ata pasi tė
vdesin.
-Pikėpamja e dytė:
Hadithi i cekur ėshtė i dobėt, pasi e kanė cilėsuar atė
si tė dobėt njė grup i muhadithinėve, prandaj nuk
lejohet tė argumentohemi me tė. Nga ata qė e kanė
cilėsuar tė dobėt janė: Shejhul Islam Ibėn Haxher
Askalani nė librin Telhisul hebir dhe Shejh Albani nė
Librin Iruau galil dhe muhadithinė tė tjerė.
Kjo na tregon se argumentimi me kėtė hadith nuk ėshtė i
qėndrueshėm, pasi me hadith tė dobėt nuk vėrtetohet
ndonjė dispozitė sheriatike.
Pėrgjigje
ndaj argumentit tė pestė:
Pretendimi se nė kėtė ekziston ixhma
(konsensus-pajtueshmėri).
Muhamed
Reshid Rida nė sqarimet qė ia ka bėrė librit tė Ibėn
Kudames "Mugni", kur ka arritur te kjo thėnie, iu
kundėrvu kėsaj dhe tha: "Shkrimtari (Ibėn Kudame) ,
Allahu e faltė, ka pasuar rrugėn e polemizuesve nė kėtė
qėndrim. Pretendimi i tij se ka ixhma (pajtueshmėri)
ėshtė e pa bazė definitivisht. Dhe kjo (tė argumentuarit
me pretendimin e ixhmas) ishte e parėndėsishme te tė
gjithė tė tjerėt (tė cilėt e pėrmbajnė qėndrimin e Ibėn
Kudames tė argumentojnė me tė), derisa edhe Ibėn Kajimi
i cili e favorizon qėndrimin se shpėrblimi i Kuranit u
arrin tė vdekurve nuk u thirrė dhe e pohoi atė, por ai
qartėsoi se nuk qėndron kjo. Do tė thotė se kjo praktikė
nuk ėshtė nga tė parėt (sahabėt) ..."
Pra,
thėnia se nė kėtė ka ixhma (pajtueshmėri) nuk ėshtė e
saktė, bile e kundėrta ėshtė mė e qėndrueshme, pasi
ėshtė e qartė se tė gjithė sahabėt nuk kanė aplikuar njė
praktikė tė tillė.
Alaudin
Abazi
26.01.2007