Sėmundjet
seksuale nė kohėn bashkėkohore konsiderohen si mė tė
rrezikshmet dhe mė vdekjeprurėset pėr njeriun. Raportet
e fundit tė Organizatės Botėrore tė Shėndetėsisė
tregojnė se sėmundjet seksuale janė mė tė pėrhapurat nė
botė dhe se janė ndėr problemet mė tė rrezikshme me tė
cilat ballafaqohen shtetet perėndimore. Numri i tė
infektuarve ėshtė nė rritje tė vazhdueshme te tė gjitha
moshat, por mė sė shumti te tė rinjtė. Dr. Goldi thotė
se ėshtė llogaritur se nė ēdo sekondė infektohen katėr
persona nga sėmundjet seksuale nė botė. Kurse Dr. Xhorxh
Kusi thotė: Rastet zyrtare tė njohura nuk e kalojnė njė
tė katėrtėn e numrit real tė tė infektuarve. (El Emrad
el- Xhinsije dr. Nebil Tavil)
Pėr kėtė problematikė ka shumė ēfarė tė thuhet, por nė
kėtė rast do tė ndalemi qė t`i hedhim njė vėshtrim
thėnies sė Muhamedit salallahu alejhi ue selem, ku shumė
qartė vėrtetohet realiteti i kohės sonė.
Muhamedi salallahu alejhi ue selem thotė: Nuk do tė
paraqitet prostitucioni (kurvėria) nė njė popull, derisa
ata ta shfaqin atė haptas nė mesin e tyre, e qė mos tė
pėrhapen tek ata epidemi dhe sėmundje tė cilat nuk kanė
qenė tė njohura te tė parėt e tyre.
(Transmeton Ibėn Maxhe dhe Hakimi, i cili e vlerėson tė
saktė dhe me kėtė pajtohet edhe Dhehebiu, gjithashtu
edhe Albani e cilėson tė saktė nė Silsile Sahiha,
vėllimi i 1, f. 7, numri i hadithit 106.)
Gjatė dy shekujve tė mėparshėm, njohuritė bashkėkohore
tė shkencėtarėve qė studiojnė botėn e mikroorganizmave
vėrtetojnė se ekzistojnė grupe bakteresh, gjenesh dhe
virusesh, qė nuk transferohen te tjetri vetėm se me anė
tė ushtrimit tė akteve seksuale nė mėnyra tė ēoroditura
nė mes mashkullit dhe femrės, apo nė mes mashkullit me
mashkull dhe femrės me femėr.
Gjithashtu, ata vėrtetojnė se nėse nė njė shoqėri
pėrmasa e kėtyre formave tė shthurura tė marrėdhėnieve
seksuale ėshtė e pėrhapur, atėherė ajo shoqėri ėshtė e
kėrcėnuar nga pandemi tė papara mė herėt pėr shkak se
kėto bacile (viruse) vazhdimisht ndryshojnė
karakteristikat e tyre dhe kjo e vėshtirėson shėrimin,
duke qenė se trupi humb imunitetin dhe nuk ka mundėsi tė
mbrohet nga kėto viruse pėr shkak tė ndryshimit dhe
paraqitjes sė tyre nė forma dhe me karakteristika tė
reja nė tė ardhmen.
Hadithi i lartpėrmendur e paralajmėron kėtė ligj
shoqėror tė pėrgjithshėm qė e ka pėrcaktuar Allahu i
Lartėsuar, tė cilin shkencėtarėt e sotėm kanė arritur ta
zbulojnė. Gjithashtu, ky ligj nuk ka tė bėjė me njė kohė
apo shoqėri tė caktuar, por mund tė ndodhė nė ēdo kohė
dhe shoqėri.
Pėr ta kuptuar mė qartė hadithin, themi se ėshtė i
formuluar nga dy pjesė:
1. Premisa apo kushti paraprak
2. Rezultati apo pasoja dhe efekti (me fjalė tė tjera
pėrfundimi)
Premisa apo kushti paraprak ėshtė qė nė njė shoqėri tė
pėrhapen forma tė marrėdhėnieve seksuale tė ndaluara, si
prostitucioni, aktet seksuale tė ēoroditura (si
homoseksualizmi, etj.), duke i legalizuar dhe tė qenėt i
kėnaqur me to, pastaj propagandimi i tyre si liri
seksuale.
Rezultati apo pasoja e kėtyre akteve tė liberalizuara
ėshtė lindja e sėmundjeve tė rėnda seksuale dhe pėrhapja
e tyre nė formė epidemish shkatėrruese, pastaj shfaqja e
tyre e vazhdueshme me forma tė reja nė gjeneratat e
ardhshme.
Dr. Shufildi nė librin e tij Sėmundjet seksuale thotė:
Nė shoqėri ėshtė pėrhapur toleranca ndaj tė gjitha
akteve seksuale. Nuk ka asnjė ndjenjė turpi nga
amoraliteti, homoseksualizmi apo ēfarėdo akti seksual tė
ēoroditur dhe tė ndaluar. Nė tė kundėrtėn, mjetet e
komunikimit (mediat) kanė bėrė qė mashkulli apo femra e
martuar tė ndihen tė turpėruar (qė kanė kontakte
seksuale me vetėm njė partner). Morali (vetėpėrmbajtja)
pėr mashkullin dhe femrėn nė shoqėritė perėndimore ka
arritur shkallėn qė na bėn tė na dalin djersė nga turpi.
Masmediat nuk pushojnė sė thirruri dhe vazhdojnė tė
nxisin lirinė seksuale, duke e konsideruar atė si njė
gjė tė natyrshme.
Por cila ishte pasoja e kėsaj?
Paraqitja e sėmundjeve seksuale nė formėn e epidemive,
tė cilat shkaktuan humbje dhe dhimbje tė shumta. Nga
virusi i Sifilizit, prej momentit qė ėshtė paraqitur pėr
herė tė parė nė vitin 1494, bota ka pėrjetuar valė
shkatėrruese tė pėrhapjes sė tij si epidemi shkatėrruese
nė periudha tė ndryshme. Nė pesė shekujt e mėparshėm ka
lėnė tė vdekur me miliona njerėz dhe miliona tė tjerėve
ua ka shkatėrruar jetėn. Ky virus vazhdon ta ndryshojė
pėrmbajtjen, duke e sulmuar njeriun edhe nė kohėn tonė.
Gonorreja (sėmundje seksuale) prin listėn e sėmundjeve
mė vdekjeprurėse. Njė nga sėmundjet seksuale mė tė
pėrhapura nė botė, ajo e lė steril atė qė e godet,
prandaj edhe quhet sterilizuesi mė i madh nė botė.
Tė rėnda janė tė gjitha sėmundjet seksuale qė lindin dhe
vazhdojnė tė lindin nėpėr shoqėritė qė janė larguar nga
mėsimet qiellore.
Sė fundi, AIDS-i i frikshėm dhe shkatėrrues, virusi i
cili shkatėrron sistemin e imunitetit tė njeriut. Virus
i cili shkatėrron organet e njeriut njėrin pas tjetrit,
duke shkaktuar vazhdimėsi tė mundimeve dhe dhimbjeve.
Kėtė sėmundje njerėzimi nuk e njihte, por si pasojė e
shthurjes sė moralit dhe legalizimit tė llojeve tė
shėmtuara tė marrėdhėnieve seksuale me pretendimin pėr
liri seksuale, AIDS-i u shfaq pėr herė tė parė nė
vitin 1983. Dhe e tėrė kjo ėshtė vėrtetim i
paralajmėrimit tė tė Dėrguarit Muhamed, bekimi dhe paqja
qofshin mbi tė.
Marrė nga revista Afak,
nr. 3. me disa ndryshime
Alaudin Abazi
9.11.2007
|