Muzika
dhe tė dėfryerit me tė ėshtė haram, vepėr e ligė dhe njė
ndėr shkaqet e sėmundjes sė zemrės dhe vrazhdėsisė sė
saj. Disa prej dijetarėve kanė rėnė konsensus (ixhma)
pėr ndalimin e muzikės.
Argumentet qė bėjnė tė ndaluar muzikėn
Ka shumė
argumente qė bėjnė haram muzikėn, ne do ti pėrmendim
disa nga to si:
Argumenti i parė: Thotė Allahu subhanehu ue teala: Po
ka nga njerėzit qė blenė tregime boshe e mė qėllim qė
t'i largojnė njerėzit prej rrugės sė All-llahut pa pasur
kurrfarė fakti dhe pėr t'i marrė ato (ajetet e) Allahut
si tallje. Pėr ta me siguri ėshtė pėrgaditur dėnim i
turpshėm. E kur i lexohen atij ajetet Tona, ai kthehet
kryelartė dhe bėhet sikur nuk i ka dėgjuar ato, bėhet
sikur nė veshėt e tij ka shurdhim tė rėndė, pra, ti
pėrgėzoje atė mė njė dėnim tė dhėmbshėm(Lukman citati
6-7).
Thotė
komentarori Elvahidi dhe shumė komentatorė tė tjerė tė
Kuranit se fjala e Allahut subhanehu ve teala nė ajetin
e sipėrm qė blenė tregime boshe ka pėr qėllim muzikėn.
Thotė Ibn Abasi , Ibni Mesudi , gjithashtu thotė tė
njėjtėn gjė Muxhahidi dhe Akreme, transmetohet nga Ibni
Mesudi se ka thėnė: Pasha Zotin qė nuk meriton tė
adhuruar pėrpos Tij ajo ėshtė muzika.
2.
Argumenti i dytė ėshtė: Nga suneti i Pejgamberita sal-Allahu
alejhi ve selam ku thotė : Do tė ketė popull nga ymeti
im qė e lejojn prostitucionin , mėndafshin , alkoholin ,
dhe vegėlat muzikore( Shėnon Buhariu ).
Nga ky
argumet nxjerrim se ato vegla muzikore kanė qenė tė
ndaluara po i kanė lejuara ata.
3.
Argumenti i tretė: Transmeton Ebu Hurejra Zoti qoftė i
kėnaqur me tė se i Dėrguari i Allahut subhanehu ve teala
ka thėnė: Shndėrrohen popuj nga ky ymet nė kohėt e
fundit nė majmun dhe derrė i thanė o i Dėrguar i
Allahut a nuk janė ata pjesėtarė tė fjalės - la ilahe
ilallah muhamedun rresulullah - ? Tha gjithsesi bile
edhe agjėrojnė falėn dhe bėjnė haxhin ata thanė e
ēfarė ėshtė puna e tyre? Tha : Pėrdorin mjetet
muzikore , defėt dhe kėngėtaret luajnė duke pirė pije
alkolike dhe duke u dėfryer, pastaj zgjohen dhe veē janė
shndėrruar nė majmun dhe derra ( Igathul Elehfan f. 262
v.1 ).
4.
Argumenti i katėrt: Ėshtė fjala e Allahut subhanehu ve
teala: Lutja e tyre pranė shtėpisė (Qabes) nuk ishte
tjetėr veēse britmė dhe duartrokitje, prandaj vuajeni
dėnimin pėr shkak se mohonit (Enfal citati 35) Thotė
Ibni Abasi, Ibni Omeri , Atije, Muxhahidi, Dahaki,
Haseni dhe Katadeja se fjala muka ėshtė britmė
kurse fjala tasdije ėshtė duartrokitje.
Disa
fjalė tė dijetarėve
Thotė
dijetari i famshėm islam Ibnu Tejmijje, rahimehullah :
Prej gjėrave qė mė sė shumti e forcojnė gjendjen e
shejtanit janė: dėgjimi i muzikės dhe dėfrimet ..... dhe
ajo ėshtė qė dėgjojnė jobesimtarėt. Thotė Allahu
subhanehu ve teala: Lutja e tyre pranė shtėpisė (Qabes)
nuk ishe tjetėr veēse britmė dhe duartrokitje .. Thotė
Ibni Abasi, Ibni Omeri dhe tė tjerėse fjala tasfije nė
citat ka pėr qėllim duartrokitjen, kurse fjala mukaen
ka pėr qėllim britmė ( fishkėllim ) ..... dhe nė kėtė
formė e adhuronin Zotin jobesimtarėt, kurse Pejgamberi
sal-Allahu alejhi ve selem dhe shokėt e tij adhuronin nė
atė formė qė i urdhėronte Allahu subhanehu ve teala si
namazin, leximin e Kuranit dhe me pėrkujtimin e Allahut
subhanehu ve teala dhe lloje tjera tė adhurimit dhe se
nuk ėshtė mbledhur i Dėrguari i Allahut subhanehu ve
teala asnjėherė me shokėt e tij qė tė dėgjoj muzikė
qoftė me shuplakė ajo apo me def ... dhe pastaj shtoi
dijetari pėr atė qė dėgjon muzikė: Depėrtimi kur
dėgjon Kuran ai ėshtė shumė i dobėt kurse forcohet ai
kurė tė dėgjon mjetet e shejtanit vallėzon tėrė natėn,
kurse kur tė vijė koha e namazit falet ulur ose falet
shumė shpejt, sikurse gjeli kur ha ushqimin e tij .....
e urren dėgjimin e Kuranit ikėn nga dėgjimi i tij dhe i
duket i rėndė ai ..... nuk gjen tek ai dashuri e as
shije dhe kėnaqėsi ..... dėshiron dėgjimin e britmave
(fishkėllimės) dhe duartrokitjes dhe gjen tek ajo
disponim ... Ja kėto janė
disa gjendje tė shejtanėve ku njė gjė tė tillė e
vėrteton edhe fjala e Allahut subhanehu ve teala ku
thotė: Kush mbyll sytė para kėshillave tė Zotit, atij
ia shoqėrojmė njė djall qė nuk i ndahet kurrė (Zuhruf
citati 36).
Marrė nga
libri: El furkan bejne evliai Errahman ve evliai
shejtan
Thotė
dijetari i famshėm Ibni el Kajim (Allahu e mėshiroftė!)
nė lidhje me muzikėn:
Prej
kurtheve tė armiqve tė Allahut dhe gjuajtjeve tė tyre
nuk shpėtuan pėrpos njė pakicė qė posedoi , logjik ,
dituri dhe fe , kurse i goditi zemrat e injorantėve dhe
tė gėnjeshtarėve me dėgjimin e fishkėllimave dhe
duartrokitjeve dhe muzikės me veglat e saja te ndaluara
nėpėrmjet tė sė cilave i largojnė zemrat nga Kurani
famėlartė dhe i bėjnė ato tė pėrqendruara nė dėfrime dhe
mėkate ..... ajo (muzika) ėshtė Kurani i shejtanit dhe
njė pengesė mes robit dhe Zotit tė tij , ėshtė rukje e
homoseksualizmit dhe prostitucionit , me tė arrin i
dashuruari i dėfryer nga e dashura e tij kulminacionin
e dėfrimit (kėnaqėsisė), ju bėri kurth shajtani
shpirtrave tė tė prishurve dhe ju ka zbukuruar atyre ato
kurthe dhe mashtrime dhe ju inspiroi atyre dyshime tė
pavėrteta duke i paraqitur ato tė mira dhe e pranun ata
kėtė inspirim dhe e braktisėn Kuranin , ah sikur ti
shikosh se si qėndrojnė kur dėgjojnė muzikėn duke qenė
tė pėrkushtuar tė koncentruar nuk pėshpėrisin e as nuk
bėjnė lėvizje tė panevojshme dhe me zemra tė
pėrqendruara nė tėrėsi anojnė anim tė dehurit tė thyer
nė lėvizjet e tyre dhe vallėzimin e tyre, a ke pa te
thymen e gjinisė asnjanėse dhe gėrave dhe si mos ta
bėjnė njė gjė tė tillė kur kane pėrzier shpirtrat me
pije dehėse dhe ka bėrė nė ta ajo ēka mė sė shumti mund
tė bėhet nga gotat dhe pėr hir jo tė Zotit po pėr hir tė
shejtanin , dhe atje derdhėn tė holla por jo nė
adhurimin e Zotit fuqiplotė ... kaluan jetėn e tyre nė
kėnaqėsi dhe dėfrime dhe morėn fenė e tyre argėtim dhe
lojė ..... zėrat e shejtanit janė mė tė dashur tek ata
se sa dėgjimi i ndonjė kaptine tė Kuranit famėlartė ,
dhe nėse dikush nga ta e dėgjon Kuranin nga fillimi i
tij e deri nė fund nuk do tė ndikoj tek ai asgjė kurse
kurė tė dėgjojė zėrat e shejtanit fillon tė dėgjoj me
pėrkushtim dhe ti hapet fytyra duke reflektuar ne sy nga
brendėsia e tij, gjithashtu reflekton nė kėmbėt e tij
fillon tė vallėzojė dhe nė duart e tij ku fillon tė
duartrokas dhe nė tėrė trupin e tij duke filluar tė
dridhet nė tėrėsi... O ti i sprovuar dhe qė sprovon
njerėzit sikur tė bėsh njė etje tė tillė nė dėgjimin e
Kuranit famėlartė dhe kėtė prezantim kaq tė pėrkushtuar
kur tė lexosh atė (Kuranin), por secili njeri bėn atė qė
i pėrshtatet dhe anon nė atė qė i pėrshtatet.
Shkurtimisht nxjerrė nga libri: Igathetu elehfan min
mesajidi shejtan
Dhe nė
fund fetvaja e dijetarit bashkėkohorė Abdulaziz bin Baz,
Allahu e mėshiroftė!
Thotė
pyetėsi: Ēfarė ėshtė gjykimi i sheriatit ndaj muzikės a
ėshtė i ndaluar (haram) dhe si trajtohet ai i cili
pėrkundėr asaj qė e di se ėshtė e ndaluar e dėgjojė me
qėllim tė argėtimit, ēfarė ėshtė dispozita e veglave
muzikore dhe muzikės sė vjetėr? Dhe ēfarė ėshtė
dispozita e daulles nė dasma?
U
pėrgjigj dijetari me kėto fjalė :
Dėgjimi
i muzikės ėshtė e ndaluar haram dhe ėshtė njė ndėr
shkaqet e sėmundjes sė zemrės forcimit tė saj dhe
njėkohėsisht bėn largimin e saj nga tė pėrmendurit e
Allahut subhanehu ve teala dhe nga namazi. E kanė
komentuar shumica e komentatorėve fjalėn e Allahut
subhanehu ve teala ku thotė: Po ka nga njerėzit qė
blenė tregime boshe e mė qėllim qė t'i largojnė njerėzit
prej rrugės sė Allahut..... se ka pėr qėllim muzikėn
dhe se sahabiu i nderuar Ibnu Mesudi betohej se ka pėr
qėllim muzikėn, e nė rast se gjenden me muzikė vegla
muzikore atėherė ajo ėshtė haram mė i madh.
Kanė
pėrmend disa dijetarė se muzika me vegla muzikore ka
konsensus mes dijetarėve se ėshtė e ndaluar haram dhe
se obligohemi tė ruhemi nga ajo, sepse i Dėrguari i
Allahut subhanehu ve teala ka thėnė: Do te ketė popull
nga ymeti ime qė e lejon prostitucionin, mėndafshin,
alkoolin dhe veglat muzikore (Transmetonė Buhariu),
fjala meazif ėshtė vegla muzikore.
Tė
kėshilloj ty dhe tė tjerėt, vėlla i dashur, tė
pėrkushtoheni mė tepėr nė leximin e Kuranit dhe nė tė
pėrmendurit e Allahut subhanehu ve teala, sepse nė tė ka
dobi tė mėdha.
Kurse nė
dasma lejohet defi dhe kėngė (pa instrumente) qė nuk
thėrrasin nė tė ndaluara harame dhe as nuk lėvdon
diēka qė ėshtė e ndaluar haram dhe ajo bėhet nė njė
pjesė tė natės dhe ėshtė e lejuar vetėm pėr gratė, me
qėllim tė njoftohen tė tjerėt pėr atė martesė dhe tė
dallohet ajo dhe amoraliteti zinaja. Kjo formė ėshtė
vėrtetuar nga suneti i Pejgamberit sal-Allahu alejhi ve
selem.
Kurse sa
i pėrket daulles ajo ėshtė e ndaluar rreptėsisht haram
dhe se nuk lejohet ti bihet asaj jashtė dasmės apo nė
dasmė, por mjafton ti bihet defit dhe ajo vetėm nė
dasmė dhe vetėm pėr gra e assesi pėr burra.
Marrė
nga Muxheledu dave numri (902) mė 15 sheval 1403
hixhri.
Dhe pas
gjithė kėsaj, shumė prej muslimanėve e lejojnė muzikėn
ose nga injoranca qė gjinden ata (dhe se kjo ėshtė me
prezent), ose nga inati dhe mos nėnshtrimi i tyre ndaj
argumenteve te lartshėnuara.
E lusim
Allahun subhanehu ve teala qė tė na bėjė ne prej atyre
qė e dėgjojnė fjalėn e Tij dhe e pasojnė atė nė formėn
mė tė mirė, sepse tė vetmit janė ata qė i ka udhėzuar
Allahu subhanehu ve teala dhe se tė vetmit janė ata qė
posedojnė mendjemprehtėsi.
Paqja dhe
mėshira e Allahut subhanehu ve teala qoftė mbi tė
Dėrguarin tonė Muhammedin salallahu alejhi ve selam.
Pėrktheu:
Fatmir Raēi
14.04.2007